Ajax - FC Twente 15-02-2015
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Twente 15-02-2015
Maduro kan er weinig van. Dan kun je beter Bazoer op VM zetten. Heeft meer talent.Lionel schreef:Heb zo een gevoel dat Maduro het wordt. Liever niet. Heb liever 3 aallrounders als Sinkgraven, Bazoer en Klaassen. Veel meer verrassing en minder statisch.
Op 1-3 speelt Ajax in Eindhoven?wimpey schreef:Kun je dat effe vertalen?mattie schreef:VD. Hoorn doet het helemaal niet verkeerd.. laat maar staan op 1-3.. is tenminste een statische spits.. maar een ieder heeft vertrouwen nodig![]()
Vond Ajax vandaag leuk om te zien. Niet per se goed maar het was meeslepend om te zien hoe ze zich naar de zege vochten. Lekkere goals ook.
Het resultaat telt, dus goede wedstrijd op dat front.
Maar wederom ging er genoeg fout. Daarnaast kon Twente geen druk zetten omdat ze zelf in een dip zitten.
Hoop dat dit vertrouwen geeft voor aankomende wedstrijden.
Maar wederom ging er genoeg fout. Daarnaast kon Twente geen druk zetten omdat ze zelf in een dip zitten.
Hoop dat dit vertrouwen geeft voor aankomende wedstrijden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- InnerHarbour
Prima verdediger, lengte, fysiek en zolang je hem niet het spel laat verdelen gaat het goed. Rare keuze van de Boer dat hij direct zijn plaats weer moest afstaan aan die te kleine, slappe Veltman. Door een blessure van de laatste kwam het nog op zijn pootjes terecht.Mr. Ajax schreef:Wat heeft hij dan verkeerd gedaan? Hij heeft volgens mij al zijn duels gewonnen- in de lucht, over de grond, en in de loop. Op eentje na dan, bij de cornervlag, maar ook die heeft hij zelf hersteld.
Hij speelt gewoon solide de laatste wedstrijden, en het gaat steeds beter naar mijn gevoel.
YNWA
Schone niet meer in de spits aub, lijkt mij na 4 wedstrijden 0 goals geen optie , denk toch aan Zirkovic 

Hij speelde toen tegen Schöne en die zette hem niet onder druk.Mr. Ajax schreef: Maareh, hoe zit het nou met die Hoedt, wimpey? Vorige week in de Arena was het net geen geweldenaar volgens je oude zelf. Nu kan hij er dus niets meer van?
psv heeft een veel beter team dan Ajax en Hoedt wist niet waar ie het zoeken moest tegen hun lopende mensen.
Zivkovic speelde bij Groningen op de counter en bleek een groot talent te zijn en al goed genoeg voor de Eredivisie, wordt daardoor gekocht door Ajax, zou vervolgens zogenaamd eerst in de JL het 'Ajax spel' moeten leren (waarbij hij aan de lopende band scoort) en ziet sinds de winterstop dat Ajax voornamelijk op de counter speelt en hij desondanks is gedegradeerd naar 4e spits. De logica ontgaat mij even.
En zoals ik al aangaf:
Twente is momenteel een drama, het spel lijkt nergens op en Schreuder faalt net zo hard als zijn spelers.
En zoals ik al aangaf:
Een matige wedstrijd, waarin 2 oplevingen van een kwartier voldoende waren voor Ajax.Ik verwacht een overwinning van Ajax, ik vind Twente te slecht spelen de laatste tijd.
Twente is momenteel een drama, het spel lijkt nergens op en Schreuder faalt net zo hard als zijn spelers.
Geef Zivkovic de tijd, hij is zo jong. Hij zit bij Jong Ajax omdat hij speelminuten moet maken. Beter dan bij Ajax 1 op de bank zitten en hooguit invallen.
Het veldspel van Ajax is matig, maar er zit veel talent in de ploeg. De toekomst ziet er goed uit.
Het veldspel van Ajax is matig, maar er zit veel talent in de ploeg. De toekomst ziet er goed uit.
Als ze mij me geld teruggeven wil ik ze best tijd geven. Nu kost het me tijd en geld.
IK GELOOF!!!!!!
Of je zet hem in de basis bij Ajax 1...of je brengt hem als extra aanvaller later in de wedstrijd, eventueel als vleugelspeler.Yopi schreef:Geef Zivkovic de tijd, hij is zo jong. Hij zit bij Jong Ajax omdat hij speelminuten moet maken. Beter dan bij Ajax 1 op de bank zitten en hooguit invallen.
Apart, van basisspeler bij Groningen in de Eredivisie naar basisspeler bij Jong Ajax in de JL om speelminuten te maken.
Probleem ligt in de as. 3, 4, 6. Eerste en tweede fase van de opbouw. Geen variatie, niet inschuiven, geen lange pass die voor de opening zorgt. Komt nog bij dat ze niet vooruit (kunnen) verdedigen. Ze reageren alleen maar, komen in de duels en verliezen die vaak.Yopi schreef: Het veldspel van Ajax is matig, maar er zit veel talent in de ploeg. De toekomst ziet er goed uit.
Maar Ajax kennende wordt alleen de 6 aangepakt. Met Milik, Ziv en AEG heb je talent voor de spitspositie, maar nog geen constant aanvaardbaar prestatieniveau. Ik zie AEG op termijn in de spits belanden. Begint steeds meer op Suarez te lijken. Loopt zich 10 keer vast, niets lukt en dan ineens is ie er en speelt 3 man uit. Mentaal zit het bij AEG wel goed, da's geen twijfelaar.
Daar kies je vrijwillig voor. Als je garanties wil moet je bij Chelsea, Bayern of bij je club in Catalonie zijn.Lionel schreef:Als ze mij me geld teruggeven wil ik ze best tijd geven. Nu kost het me tijd en geld.
Ik vind het gelul dat we Ajax de tijd moeten geven terwijl er een kneuzen bij Ajax aankopen doen als Duarte, Van der Hoorn, Sig en Viergever. En daar vorstelijk voor betaald worden.
Ajax moet gewoon ieder jaar meespelen om het kampioenschap. Als een trainer of een TD tijd nodig heeft moet hij bij Go Ahead solliciteren.
Ajax moet gewoon ieder jaar meespelen om het kampioenschap. Als een trainer of een TD tijd nodig heeft moet hij bij Go Ahead solliciteren.
IK GELOOF!!!!!!
Verwend gedrag. Ajax kan een jaar géén kampioen worden.
- InnerHarbour
En dat doen ze ook al 5 jaar waarvan het 4x op rij gelukt is en 1x niet.Lionel schreef:Ajax moet gewoon ieder jaar meespelen om het kampioenschap. Als een trainer of een TD tijd nodig heeft moet hij bij Go Ahead solliciteren.
YNWA
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Inderdaad zeg. Voor diegenen die alleen willen komen kijken bij succes zou ik zeggen: ga wat anders met je tijd doen.
Ik vind een keer een minder jaartje niet zo erg. Er is toch niks aan om tien jaar achter elkaar kampioen te worden?
Ik vind een keer een minder jaartje niet zo erg. Er is toch niks aan om tien jaar achter elkaar kampioen te worden?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja bij Barca is het ook al twee jaar genieten geblazen.wimpey schreef: Daar kies je vrijwillig voor. Als je garanties wil moet je bij Chelsea, Bayern of bij je club in Catalonie zijn.

Hoe Baseman nu tot de conclusie komt dat Ajax sinds de winterstop voornamelijk op de counter speelt is me ook een raadsel, hoor. Haalt ie de streepjesshirts met Philips niet door de war met de onze? We spelen knap beroerd sinds de winterstop en zijn ontzettend kwetsbaar, maar de heersende opvatting is nog altijd wel om vanuit balbezit te spelen. En ja dat leidt vaak tot heel veel gebrei.
MU, ook een feest.
In feite is de voorbereiding op volgend seizoen al begonnen. Onze jonge spelers maken minuten, daar hebben ze later profijt van. Misschien kunnen straks, als de tweede plaats binnen is, Donny en Nouri eens een invalbeurtje meepakken.
Het is doodzonde - en in mijn ogen onnodig - dat Ajax dit jaar de titel niet pakt. Bij de voorbereiding op de tweede seizoenshelft is er iets grandioos verkeerd gegaan. Met als gevolg dat de spelers niet vooruit te branden waren en dat het blessures regende (en het regent nog steeds).

In feite is de voorbereiding op volgend seizoen al begonnen. Onze jonge spelers maken minuten, daar hebben ze later profijt van. Misschien kunnen straks, als de tweede plaats binnen is, Donny en Nouri eens een invalbeurtje meepakken.
Het is doodzonde - en in mijn ogen onnodig - dat Ajax dit jaar de titel niet pakt. Bij de voorbereiding op de tweede seizoenshelft is er iets grandioos verkeerd gegaan. Met als gevolg dat de spelers niet vooruit te branden waren en dat het blessures regende (en het regent nog steeds).
Ajax had in de wedstrijden tegen Feyenoord, Vitesse en AZ minder balbezit dan de tegenstander, tegen GAE 56% en tegen Twente 53%. Als je dat dominant voetbal vanuit balbezit noemt, dan speelt PSV dat ook heel regelmatig.Peter schreef:Hoe Baseman nu tot de conclusie komt dat Ajax sinds de winterstop voornamelijk op de counter speelt is me ook een raadsel, hoor. Haalt ie de streepjesshirts met Philips niet door de war met de onze? We spelen knap beroerd sinds de winterstop en zijn ontzettend kwetsbaar, maar de heersende opvatting is nog altijd wel om vanuit balbezit te spelen. En ja dat leidt vaak tot heel veel gebrei.
Tegen Twente bijv. scoorde Ajax een paar prima goals vanuit de counter.
Daar is verder ook helemaal niets mis mee, apart dat dit ineens vies zou moeten zijn.
Ja, over de winterstop moeten ze het intern nog maar eens hebben. We hebben het daarna in een paar weken volledig uit handen gegeven.
Het gat op de ranglijst is nu denk ik iets groter dan het verschil tussen de beide ploegen daadwerkelijk is. Ajax kreeg te maken met een forse dip en bij PSV valt werkelijk alles de goede kant op. Daarmee wil ik ze overigens niet diskwalificeren. Maar het was absoluut niet onlogisch geweest als de afgelopen wedstrijden van PSV ook wat puntverlies hadden opgeleverd.
Daar doen we inmiddels niets meer aan. Ajax moet nu proberen om uit die dip te komen en kan de rest van het seizoen gebruiken om te kijken hoe de vlag erbij hangt met het oog op volgend seizoen. Hoe ver zijn jonkies als Bazoer nu precies? Hoe staat het met onze spitsen? En wellicht zitten er nog wat leuke EL potjes in.
Het gat op de ranglijst is nu denk ik iets groter dan het verschil tussen de beide ploegen daadwerkelijk is. Ajax kreeg te maken met een forse dip en bij PSV valt werkelijk alles de goede kant op. Daarmee wil ik ze overigens niet diskwalificeren. Maar het was absoluut niet onlogisch geweest als de afgelopen wedstrijden van PSV ook wat puntverlies hadden opgeleverd.
Daar doen we inmiddels niets meer aan. Ajax moet nu proberen om uit die dip te komen en kan de rest van het seizoen gebruiken om te kijken hoe de vlag erbij hangt met het oog op volgend seizoen. Hoe ver zijn jonkies als Bazoer nu precies? Hoe staat het met onze spitsen? En wellicht zitten er nog wat leuke EL potjes in.
Nil volentibus arduum
Ik vind het niet erg dat Ajax geen kampioen wordt. PSV heeft met Wijnaldum, Guardado, Depay, Luuk en Willems een paar toppers in het elftal.
Dat we nu de jeugd de kans geven vind ik alleen maar leuk.
Maar als iemand als Overmars beweert dat dit de sterkste selectie in jaren is dan is zo iemand toch ongeschikt voor dit vak? Ook het niet kunnen vinden van versterkingen voor 1 januari vind ik echt amateuristisch. We stonden 4 punten achter tijdens de winterstop. Door gepruts tijdens het trainingskamp en het niet op tijd signaleren van het probleem hebben we in 3 weken het seizoen vergooid.
Waarom Sinkgraven niet op 1/1 Sinkgraven aantrekken? Waarom is het, 2 weken nadat we het kampioenschap hebben weggegeven, opeens wel nodig om ervaren spelers aan te trekken?
Als we tot april mee hadden kunnen doen om de titel had ik het niet erg gevonden. PSV heeft nou eenmaal een sterk team. Maar ik vind dat we het nu wel weggeven. En dat vind ik kwalijk.
Dat we nu de jeugd de kans geven vind ik alleen maar leuk.
Maar als iemand als Overmars beweert dat dit de sterkste selectie in jaren is dan is zo iemand toch ongeschikt voor dit vak? Ook het niet kunnen vinden van versterkingen voor 1 januari vind ik echt amateuristisch. We stonden 4 punten achter tijdens de winterstop. Door gepruts tijdens het trainingskamp en het niet op tijd signaleren van het probleem hebben we in 3 weken het seizoen vergooid.
Waarom Sinkgraven niet op 1/1 Sinkgraven aantrekken? Waarom is het, 2 weken nadat we het kampioenschap hebben weggegeven, opeens wel nodig om ervaren spelers aan te trekken?
Als we tot april mee hadden kunnen doen om de titel had ik het niet erg gevonden. PSV heeft nou eenmaal een sterk team. Maar ik vind dat we het nu wel weggeven. En dat vind ik kwalijk.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Ajax speelde tegen AZ en Feyenoord de opvatting van balbezit, hoor. Dat je tegen AZ na 60 minuten minder de bal hebt, lijkt me nogal wiedes. Tegen Vitesse en Feyenoord kwamen we er gewoon niet aan te pas, maar ook daar zie je geen counteropvatting. Juist niet, want dan had de Boer het gewoon anders neer moeten zetten. Het probleem was dat Ajax tot in den treure juist probeerde op te bouwen, waardoor we telkens tegen snel balverlies aan liepen. Is geen vies woord, maar Ajax is toch niet ingericht op countervoetbal? Als je ziet hoe PSV speelt tegen Cambuur, dan kun je daar zo'n label wel op plakken. Terugzakken, inzakken en middels de snelle mensen er uit komen. Zeer effectief, want PSV heeft daar de juiste mensen voor. Alleen kun je met geen mogelijkheid roepen dat Ajax countervoetbal speelt. Dan kijk je de potjes van Ajax echt met de ogen dicht.Baseman schreef:Ajax had in de wedstrijden tegen Feyenoord, Vitesse en AZ minder balbezit dan de tegenstander, tegen GAE 56% en tegen Twente 53%. Als je dat dominant voetbal vanuit balbezit noemt, dan speelt PSV dat ook heel regelmatig.Peter schreef:Hoe Baseman nu tot de conclusie komt dat Ajax sinds de winterstop voornamelijk op de counter speelt is me ook een raadsel, hoor. Haalt ie de streepjesshirts met Philips niet door de war met de onze? We spelen knap beroerd sinds de winterstop en zijn ontzettend kwetsbaar, maar de heersende opvatting is nog altijd wel om vanuit balbezit te spelen. En ja dat leidt vaak tot heel veel gebrei.
Leuk die intentie, maar daar alleen koop je weinig voor.Peter schreef:Ajax speelde tegen AZ en Feyenoord de opvatting van balbezit, hoor.
Dat zeg ik ook niet.maar Ajax is toch niet ingericht op countervoetbal?
Ajax probeert zoveel mogelijk balbezit te hebben en rustig op te bouwen, dat lukt sinds de winterstop echter nauwelijks waardoor ze automatisch gedwongen worden veel meer vanuit de reactie te spelen. Tegen Twente bijv. scoorde Ajax de 3-2 en 4-2 via uitstekende counters, in een fase waarin Twente iets sterker was.
Bij PSV is dat inderdaad de hele opzet.
- peter
We verschillen dus van opvatting wat countervoetbal is. Die 3-2 en 4-2 hebben namelijk, in mijn ogen, he-le-maal niks met countervoetbal te maken. Bij de 3-2 wordt de bal uitgetrapt door Twente en opgeraapt door Ajax. Het is nou niet zo dat we daar loeren op een counter ofzo. Die bal is amper van de helft van Twente af geweest en Twente staat daar gewoon dramatisch. Fantastische bal van Sinkgraven in de diepte, maar een counter? Welnee.
Bij die 4-2 zie ik overigens al helemaal niet in wat daar nou countervoetbal aan is. Dat is juist een typische aanval voor balbezit. Milik zakt uit de spits, kaatst, middenveld sluit bij. Bal verplaatst naar de vleugelspits, voorzet, gelukje, patsboem 4-2.
Bij die 4-2 zie ik overigens al helemaal niet in wat daar nou countervoetbal aan is. Dat is juist een typische aanval voor balbezit. Milik zakt uit de spits, kaatst, middenveld sluit bij. Bal verplaatst naar de vleugelspits, voorzet, gelukje, patsboem 4-2.