Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax A1
2-1 gewonnen, doelpunten El Mahdioui en El Idrissi.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Met een gelegenheidsteam, begrijp ik.
-
Zeker. Keepers zaten bij Jong, dus debuut -onder toeziend oog van vader Fred- voor Mike Grim in het doel. Kreeg op het laatste kwartier na niet veel te doen.
Centrale verdedigingsduo was, zeker wat betreft hun gebrek aan ervaring, vrij solide met Bergsma en Sidoel. James Efmorfidis was niet zo best, helaas. Ben normaal wel van hem gecharmeerd. Ook het verschil tussen een Pelle Clement en Cerny is vrij groot.
Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat met alle gelegenheidsopstellingen. Lartey zal misschien wel volledig naar Jong worden doorgeschoven, nu Van Koesveld weg is. Verwacht wel dat ze in de Youth League met alle toppers gaan spelen.
Centrale verdedigingsduo was, zeker wat betreft hun gebrek aan ervaring, vrij solide met Bergsma en Sidoel. James Efmorfidis was niet zo best, helaas. Ben normaal wel van hem gecharmeerd. Ook het verschil tussen een Pelle Clement en Cerny is vrij groot.
Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat met alle gelegenheidsopstellingen. Lartey zal misschien wel volledig naar Jong worden doorgeschoven, nu Van Koesveld weg is. Verwacht wel dat ze in de Youth League met alle toppers gaan spelen.
Wanneer is de YL ook alweer? 

24 februari, 18:30.
-
Vanavond de topper tegen AZ, om 18.00 uur op de Toekomst. Beide ploegen hebben 6 punten uit twee wedstrijden.
Live op Ajax Exclusive.
Live op Ajax Exclusive.
Weet hem niet exact uit mijn hoofd, ik val er net in. Onze voorhoede bestaat in ieder geval uit Cerny, El Azzouzi en Dekker.
Van Bladeren in het doel, onder meer ook Bergsma, vd Beek, Nouri en Damil Dankerlui heb ik over het veld zien lopen.
Van Bladeren in het doel, onder meer ook Bergsma, vd Beek, Nouri en Damil Dankerlui heb ik over het veld zien lopen.
-
3-1, doelpunten van Donny, Cerny en El Idrissi. Ajax nu alleen aan kop.
-
Terry Lartey was echt goed zeg. In deze lichting de enige die ik wel het eerste zie halen.10 februari 2015
Ajax A1 gaat dankzij een overwinning op AZ alleen aan kop van de Eredivisie voor A-junioren. Na een vroege achterstand knokte de ploeg van trainer Frank Peereboom zich dinsdagavond knap terug. Dankzij doelpunten van Donny van de Beek, Vaclav Cerny en Adham el Idrissi bleven de drie punten in Amsterdam.
Al vroeg in de kampioenscompetitie stonden de nummers één en twee van de eerste seizoenshelft wederom tegenover elkaar. Beide ploegen wonnen hun eerste twee wedstrijden, zodat meteen al gesproken kon worden van een heuse topper. In tegenstelling tot zaterdag, toen Ajax met 2-1 te sterk was voor sc Heerenveen, stonden Abdelhak Nouri en Cerny nu direct in de basisopstelling. Links voorin was er een basisplaats weggelegd voor Gino Dekker.
AZ begon erg fel aan het midweekse inhaalduel en jaagde de Ajacieden op tot ver in de verdediging. Ajax voetbalde zich aanvankelijk onder de druk uit, maar een verkeerde breedtepass van aanvoerder Aschraf el Mahdioui was direct dodelijk. Michael Brey onderschepte de bal en bracht Nick Doodeman in stelling. Keeper Stan van Bladeren - afgelopen vrijdag nog onder de lat bij Jong Ajax - was kansloos en met een 0-1 voorsprong zat AZ op rozen.
Na het doelpunt was AZ een kwartier lang de baas op het veld. Ajax speelde slordig, had het balbezit, maar moest oppassen voor de snelle Alkmaarse counters. Plotsklaps was het dan toch 1-1. Een voorzet werd niet goed weggewerkt door de AZ-defensie waarna Van de Beek op de goede plek stond om de rebound binnen te schieten. Na de gelijkmaker kreeg Ajax weer de controle over het spel. AZ, dat in het eerste half uur met krachten had gesmeten, kreeg steeds meer moeite om de Ajax-aanvallen te ontregelen.
Vaclav Cerny (links) en Gino Dekker vieren het tweede Ajax-doelpunt. Vaclav Cerny (links) en Gino Dekker vieren het tweede Ajax-doelpunt.
Waar Ajax in de eerste helft af en toe slordig was, kwam het na rust beter uit de startblokken. Grote en minder grote kansen volgden elkaar op. Zo schoot Van de Beek keihard voorlangs het doel en kreeg El Azzouzi net zijn grote teen niet tegen de bal om Ajax op voorsprong te schieten. Al kwam de verdiende 2-1 even later dan toch: Cerny dook de vrije ruimte in en schoot de bal beheerst achter de AZ-doelman.
AZ leek er niet meer in te geloven, zag zijn krachten wegvloeien en de defensie bleef (met uitblinker Terry Lartey-Sanniez) evenvoudig overeind. Vijf minuten voor tijd was invaller El Idrissi het eindpunt van een razendsnelle counter en bracht met een kopgoal de definitieve beslissing. Guus Til kon twee minuten later namens AZ nog wat terugdoen, maar zijn schot werd knap over het doel getikt door Van Bladeren.
Trainer Frank Peereboom was over de gehele wedstrijd tevreden: ,,AZ heeft een speelstijl die voor ons niet altijd gemakkelijk is. Het tegendoelpunt was jammer, maar we hebben het daarna goed opgepakt. Het tempo werd opgeschroefd en we gingen beter spelen. Uiteindelijk gingen we ook met een goed gevoel de rust in. In de rust hebben we erop gehamerd om het tempo hoog te houden. We hadden meer balbezit en creëerden ook meer kansen.”
Na de 2-1 moest Ajax van Peereboom de druk erop houden: ,,We merkten dat we de baas waren op het veld. We moesten op zoek naar die 3-1. En als het tempo op zo'n moment dan hoog blijft, krijgt AZ het moeilijk. Dat hebben we gezien. Al met al denk ik dat ze het uitstekend hebben ingevuld en we zeer terecht hebben gewonnen.”
Ajax A1 – AZ A1 3-1 (1-1) 9. Doodeman 0-1, 30. Van de Beek 1-1, 62. Cerny 2-1, 86. El Idrissi 3-1
Opstelling Ajax A1: Stan van Bladeren, Terry Lartey-Sanniez, Damon Mirani, Leon Bergsma (46. Shaquill Sno), Ashraf el Mahdioui, Vaclav Cerny (81. Samet Bulut), Abdelhak Nouri (78. Melvin Vissers), Zakaria el Azzouzi (72. Pelle Clement), Donny van de Beek, Gino Dekker (63. Adham el Idrissi)
Tekst: Ajax.nl/Thijs Nabben
Foto's: Ajax.nl/Gerard van Hees
Sssst Rishi.
Half Europa zit achter onze toptalenten aan. Laten we ze niet wijzer maken dan clubs die graag Bouy en Brumaatjes halen al zijn.....
Half Europa zit achter onze toptalenten aan. Laten we ze niet wijzer maken dan clubs die graag Bouy en Brumaatjes halen al zijn.....
Thijs maakt een grapje, neem ik aan?
Van de Beek heeft een ongelooflijk overzicht. Verbaas me er elke keer over.
Van de Beek heeft een ongelooflijk overzicht. Verbaas me er elke keer over.
-
Haha nee, ik bedoelde van onze verdediging.
Dat had ik er natuurlijk wel even bij moeten zetten ja, dat woordje zat blijkbaar alleen in m´n hoofd.
Bergsma en Sidoel heb ik nog veel te weinig zien spelen om daar iets zinnigs over te zeggen. Mirani verwacht ik niet, van Bruggen eigenlijk ook niet. Savastano misschien, Dankerlui...verwacht het niet.
Dat Donny het gaat halen hoef je geen kenner voor te zijn, dat ziet iedereen.

Bergsma en Sidoel heb ik nog veel te weinig zien spelen om daar iets zinnigs over te zeggen. Mirani verwacht ik niet, van Bruggen eigenlijk ook niet. Savastano misschien, Dankerlui...verwacht het niet.
Dat Donny het gaat halen hoef je geen kenner voor te zijn, dat ziet iedereen.
Darren Sidoel is pas zestien jaar.
Verdedigers hebben vaak meer tijd nodig om fysiek te kunnen brengen wat nodig is op seniorenniveau.
Om Donny kun je inderdaad niet heen. Die andere twee kunnen ook goed voetballen maar zijn aan de lichte kant.
Verdedigers hebben vaak meer tijd nodig om fysiek te kunnen brengen wat nodig is op seniorenniveau.
Om Donny kun je inderdaad niet heen. Die andere twee kunnen ook goed voetballen maar zijn aan de lichte kant.
-
Leiden nu bij Twente met 0-2, vlak voor rust. Doelpunten van El Idrissi.
Opstelling: Groothuizen, Sno, Bergsma, Savastano, Dankerlui, El Mahdioui, Nouri, vd Beek, Cerny, El Idrissi, Clement
Opstelling: Groothuizen, Sno, Bergsma, Savastano, Dankerlui, El Mahdioui, Nouri, vd Beek, Cerny, El Idrissi, Clement
Nu 0-3. Voor de derde keer is Adham El Idrissi de beul.
Twente wordt geslacht.
BTW, Cerny is uitgevallen na een botsing.
Twente wordt geslacht.
BTW, Cerny is uitgevallen na een botsing.
Hier is de 0-3 te zien, best een aardig doelpunt
https://www.facebook.com/video.php?v=859310474132762
Uiteindelijk 1-4 geworden, schijnt een goeie pot te zijn geweest, Twente kansloos.

https://www.facebook.com/video.php?v=859310474132762
Uiteindelijk 1-4 geworden, schijnt een goeie pot te zijn geweest, Twente kansloos.
Dit team bulkt van het talent. Zou wel eens het eerste jeugdteam van Ajax sinds dat van De Boertjes kunnen worden dat vier, vijf internationals voortbrengt (Cerny meegerekend).
Het leuke is dat dit team doelgericht is, anti-grote rondo, zeg maar. Die jongens durven te voetballen.
Dinsdag naar Ajax A1-AZ A1 gekeken. In het begin had Ajax nog wat last met de countertjes van AZ, maar toen het eenmaal op dreef raakte, liet het AZ vakkundig leeglopen. Je zag de wanhoop in de ogen van die AZ-jochies. En dan te bedenken dat AZ the best of the rest is. In Nederland in elk geval staat er geen maat op dit Ajax-team.
Ik verheug me dan ook op de YL. Dan mogen ze proberen een antwoord te vinden op het fysieke geweld waarmee ze ongetwijfeld te maken krijgen.
Het leuke is dat dit team doelgericht is, anti-grote rondo, zeg maar. Die jongens durven te voetballen.
Dinsdag naar Ajax A1-AZ A1 gekeken. In het begin had Ajax nog wat last met de countertjes van AZ, maar toen het eenmaal op dreef raakte, liet het AZ vakkundig leeglopen. Je zag de wanhoop in de ogen van die AZ-jochies. En dan te bedenken dat AZ the best of the rest is. In Nederland in elk geval staat er geen maat op dit Ajax-team.
Ik verheug me dan ook op de YL. Dan mogen ze proberen een antwoord te vinden op het fysieke geweld waarmee ze ongetwijfeld te maken krijgen.
Wordt het niet tijd wat jongens door te schuiven als ze zo duidelijk de beste zijn? In Jong Ajax speelt zat opvulling die het eerste toch niet gaan halen.
Wat mij betreft wordt het vooral tijd om de A1 eens een keer een wedstrijd te laten spelen tegen Ajax 1 waarbij je Cillessen in het doel van de A1 zet en Diederik Boer of bijvoorbeeld een jeugdkeeper bij het eerste laat keepen.Arthur schreef:Wordt het niet tijd wat jongens door te schuiven als ze zo duidelijk de beste zijn? In Jong Ajax speelt zat opvulling die het eerste toch niet gaan halen.
En dan maar eens even kijken hoe lang Cillessen in zo'n wedstrijd de nul houdt en of Ajax 1 überhaupt wel van de A1 wint.
Is Ajax de grens van 100 contractspelers al gepasseerd?Ajax contracteert 'vechtertje': 'Je hoeft in hem geen batterij te stoppen'
Ajax blijft druk bezig met het vastleggen van talenten uit de eigen jeugdopleiding. De Amsterdammers maken dinsdag bekend dat zij toekomst zien in Adham el Idrissi; de aanvaller uit de A-junioren heeft zijn eerste contract getekend, tot de zomer van 2018.
Het contract gaat per 1 juli van dit jaar in. "Dit is een bijzonder moment in mijn carrière. Het geeft een fijn en speciaal gevoel, zeker met mijn familie er bij", zegt El Idrissi op de website van Ajax. Hij is duidelijk over zijn dromen: "Ik wil in de ArenA staan. Daarnaast wil ik mijn best blijven doen voor de club en zoveel mogelijk doelpunten maken."
Volgens Hoofd Jeugdopleiding Wim Jonk heeft de zeventienjarige El Idrissi zijn contract absoluut verdiend: "Adham is echt een 'vechtertje'. Hij trekt de andere spelers uit het team mee. Je hoeft in hem geen batterij te stoppen, hij blijft maar vechten voor het team", aldus Jonk.

Tel je dit soort contracten ook als contractspeler? Ik zie het meer als jeugdcontract.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
JA moet een bepaald aantal contractspelers hebben, Willem. Maar ik ben het met je eens, Overmars is erg royaal.
Dat ze deze jongen een contract geven is wel normaal. Gemakkelijk scorend spitsje.
Dat ze deze jongen een contract geven is wel normaal. Gemakkelijk scorend spitsje.