Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do feb 12, 2015 11:50 am

Di Maria en Rojo spreken geen woord Engels. Letterlijk geen woord.

Een neef van mij is goed bevriend met Daley Blind. Hij was laatst daar op bezoek en waren ze na de wedstrijd wat gaan eten in het restaurant. Komen Di Maria en Rojo binnen en die moeten gewoon met handgebaren duidelijk maken wat ze willen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 12, 2015 12:00 pm

Dat is niet erg, want Van Gaal spreekt heel goed Spaans. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 12:55 pm

Jöhnk schreef:Dat is niet erg, want Van Gaal spreekt heel goed Spaans. :hypocrite.gif:
Dat vindt hij zelf ongetwijfeld. :smallgrin.gif:

Zijn aankopen. Geen excuus dus.

Zoals Marillion zegt, in het buitenland gaan ze iets anders met elkaar om dan in Amsterdam. Dat is nog niet tot LvG doorgedrongen. Ik hoorde hem laatst snauwen: 'Het kan mij niet schelen wat een speler gekost heeft.' Met zo'n opmerking maak je geen vrienden onder vedetten uit Zuid-Amerika. Die jongens zijn juist trots op hun status.

Het zwakke punt van LvG is dat hij alleen kan werken met spelers die hij kan hersenspoelen.

Hoelang zou Rooney het nog pikken, trouwens? Die man moet doodongelukkig zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 12, 2015 1:48 pm

wimpey schreef:Van Gaal is een uitstekende, maar wel vrij eendimensionale trainer, want buiten NL komt ie niet goed tot zijn recht.
Lichtelijk overdreven natuurlijk:

Met Barca 2 x landskampioen, de beker en de Super Cup gewonnen.
Met Bayern 1 x landskampioen, de beker en de Supercup gewonnen. En in dat jaar ook gekozen tot trainer van het seizoen in Duitsland.

Daar kan de overgrote meerderheid van de trainers alleen maar van dromen, los nog van zijn successen in NL.

Maar bij ManU valt hij vooralsnog flink tegen, dat moge overduidelijk zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 12, 2015 2:22 pm

Mwah. Heb het al vaker gezegd, maar Louis van Gaal was niet heel succesvol bij de absolute top. 3,5 jaar Barcelona en bijna 2 jaar Bayern waarbij hij hij af sloot met een 12e (Barca) en een 5e (Bayern) plek. Daar komt waarschijnlijk nu weer een mager jaartje Man Utd bij. Het valt echter op dat hij Europees niks klaar speelt (bij Man Utd is dat nogal wiedes haha) en op de een of andere manier doet de opvolger het altijd beter.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 12, 2015 3:06 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Van Gaal is een uitstekende, maar wel vrij eendimensionale trainer, want buiten NL komt ie niet goed tot zijn recht.
Dat valt wel mee. Je kunt je afvragen welke trainers die prijzen niet met Barcelona en Bayern hebben gewonnen. Dan kom je uit bij Klinsmann en die man die LVG destijds in Barcelona opvolgde. Ferrer ofzo.

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 12, 2015 3:38 pm

Tuurlijk, trainer zijn van een topclub is een makkie.
En iedereen wordt natuurlijk ook zomaar even coach van Barca en Bayern.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 12, 2015 3:40 pm

Baseman schreef:Tuurlijk, trainer zijn van een topclub is een makkie.
Zucht. Je zou ook eens ingaan op hetgeen ik stel... :excited.gif:
En iedereen wordt natuurlijk ook zomaar even coach van Barca en Bayern.
Dat heeft ie bij Ajax bewerkstelligd. Wat ie toen heeft gepresteerd was uniek. Wat ie in het buitenland heeft gedaan niet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 12, 2015 3:46 pm

Ajax en AZ waren unieke prestaties. Zijn prestatie met Oranje (2e keer) was ook prima.

Trainer zijn van een absolute topclub is juist geen makkie. Dat bewijst Louis van Gaal, want hij is nu al 2x met pek en veren weggejaagd bij zo'n club.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 3:58 pm

In Nederland kan hij voor altijd teren op zijn prestaties bij Ajax. Dat ligt in het buitenland anders.

Hij moet altijd en overal de opperaap zijn. Dat is zijn probleem.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 12, 2015 4:05 pm

Yopi schreef:In Nederland kan hij voor altijd teren op zijn prestaties bij Ajax. Dat ligt in het buitenland anders.
UEFA Cup en CL met Ajax was ongekend. Denk dat niemand hem dat had nagedaan.
Hij moet altijd en overal de opperaap zijn. Dat is zijn probleem.
Mourinho ook. Maar die spreekt z'n talen... Vraag me af wat SAF bij Bayern of Madrid had bereikt. LVG buiten z'n comfort zone is een moeilijk verhaal.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 12, 2015 4:07 pm

Baseman schreef:

Met Barca 2 x landskampioen, de beker en de Super Cup gewonnen.
Met Bayern 1 x landskampioen, de beker en de Supercup gewonnen. En in dat jaar ook gekozen tot trainer van het seizoen in Duitsland.

Daar kan de overgrote meerderheid van de trainers alleen maar van dromen, los nog van zijn successen in NL.

Maar bij ManU valt hij vooralsnog flink tegen, dat moge overduidelijk zijn.
Grappig dat een PSV'er het hier moet opnemen voor Louis van Gaal, de meest succesvolle Ajax-coach van de laatste 40 jaar. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 4:13 pm

Duke schreef: Grappig dat een PSV'er het hier moet opnemen voor Louis van Gaal, de meest succesvolle Ajax-coach van de laatste 40 jaar. :smallgrin.gif:
De haat zit diep. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 4:44 pm

zeux schreef:
Duke schreef: Grappig dat een PSV'er het hier moet opnemen voor Louis van Gaal, de meest succesvolle Ajax-coach van de laatste 40 jaar. :smallgrin.gif:
Nog één keer, speciaal voor jou: ik haat LVG niet. Waarom zou ik hem haten? Haten is persoonlijk.

Onsympathiek vind ik hem wel, maar dat zal bijna iedereen met me eens zijn. Hij heeft nu eenmaal geen manieren.

Verder vind ik hem een goede trainer, met sterke en zwakke punten. Een van de goede trainers. Zo geniaal als hij zichzelf vindt is hij niet.

Voetbal is geen hogere wiskunde. Het is een spelletje. Wedstrijden zijn er voor het spektakel. Een belangrijk onderdeel van deze sport is dat supporters kunnen meeleven met trainers en spelers. Noem het de gunfactor. De supporters waren blij als Ajax scoorde, maar nog mooier was het als Litmanen scoorde. Een doelpunt van Edgar Davids of Winston Bogarde was toch anders. Supporters identificeren zich met spelers en trainers of juist niet. Met LVG identificeer je je juist niet.

Van Gaal moet eens begrijpen dat hij het over zichzelf afroept. Op kritiek reageert hij agressief, pedant of schoolmeesterachtig. Daardoor hoopt bijna iedereen dat hij op zijn bek gaat. Dat feit - dat hij de antigunfactor heeft - ligt geheel aan hemzelf. Daar kun je de vrienden van de media, de supporters, de voetballiefhebbers niet de schuld van geven. Een uit de hand lopende persconferentie van LVG aanschouwen vervult de meeste mensen met plaatsvervangende schaamte.

Kan hij er iets aan doen? Wellicht niet. Niet genoeg empathie. Te narcistisch.

Mourinho vind ik een ander geval. Bij Mourinho is het theater. Dat weet iedereen stiekem.
Maar ook Mourinho speelt met vuur. Hij moet blijven winnen. Met die manier van doen kan hij zich niet permitteren een paar jaar naast de pot te pissen. Punt is: Mourinho wint meestal.

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 4:51 pm

Yopi schreef:
zeux schreef:
Nog één keer, speciaal voor jou: ik haat LVG niet.
Je wilt alleen graag alles wat hij doet en bereikt heeft in een zo negatief mogelijk kader plaatsen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 5:13 pm

Ik behoor niet tot zijn groupies.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Guus Hiddink bijvoorbeeld is het tegenovergestelde van LVG. Ook hij heeft een mooie carrière gehad.

Ben het wel met Wimpey eens dat LVG moeite heeft zich aan te passen. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met de schaal en de impact van de clubs die hij gehad heeft. Ajax was in de tijd van LVG een kleine club in vergelijking met nu. LVG bepaalde alles. AZ was nog kleiner. Een provincieclub. Die clubs in het buitenland daarentegen zijn groot, groter, grootst. Daar praten anderen mee. Logisch ook. Maar daar kan LVG niet tegen, dan komt de gorilla in hem boven.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 12, 2015 5:27 pm

Yopi schreef: Nog één keer, speciaal voor jou: ik haat LVG niet. Waarom zou ik hem haten? Haten is persoonlijk.
Dit is standaard Zeux: bij gebrek aan voetbalinhoudelijke kennis wordt het in het persoonlijke getrokken.

In andere topics waarin hij inhoudelijk wel sterk is, spreekt hij dan graag van de Bush-doctrine. Dat is het paradoxe.

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 6:33 pm

Ik ben de scheldpartijen en afzeikopmerkingen van Yopi over Van Gaal in dit en andere topics niet vergeten. Dat is niet iemand die neutraal tegenover Van Gaal staat. :neutral.gif:

Iedere pinkbeweging van Van Gaal die niet bevalt wordt extreem uitvergroot en zo negatief mogelijk neergezet door een groep mensen in dit topic. Dat is een trend die te opvallend is om te negeren. En volgens mij ben ik niet die enige die dat constateert. Van Gaal kan gewoon geen goed doen. Totaal afserveren kan gezien zijn palmares niet, maar zo veel mogelijk minimaliseren, zodat de eventuele onvermijdelijke 'complimenten' toch zo negatief mogelijk verpakt kunnen worden, gebeurt hier aan de lopende band.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 6:40 pm

Het valt me van je tegen. In andere topics toon je dat je allesbehalve simpel bent. Waarom reageer je hier dan zo primair?

Als ik me rot lach omdat F. op zijn broek krijgt, haat ik dan Fred Rutten of Jordy Clasie? Is er sowieso een spoor van haat bij mij op dat moment? Ben je gek!

Voor of tegen, het hoort bij de sport.

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 6:52 pm

Yopi schreef:Het valt me van je tegen. In andere topics toon je dat je allesbehalve simpel bent. Waarom reageer je hier dan zo primair?
Ik erger me aan de onheuse behandeling van Van Gaal. Ik sta neutraal tegenover hem, maar ik heb ook wel iets met 'onrecht', in de zin dat ik daar niet zo goed tegen kan. En als ik keer op keer op keer lees hoe jullie zo negatief mogelijk over Van Gaal zijn, dan heb ik de neiging hem te gaan verdedigen, waardoor het lijkt of ik een enorme aanhanger van hem ben. Wat gewoon niet zo is. Ik hoop dat hij het goed doet bij ManU, dat wel. Zoals ik hoop dat Verbeek het goed doet in Duitsland, dat Van Ginkel in Milan eindelijk tot wasdom komt, kortom dat alle spelers en trainers in het buitenland floreren (en dat Frank het goed doet, dat het Cruijff lukt om bij Ajax de boel echt op de rails te krijgen, enz, enz). Als non-patriotistisch mensch blijk ik daar behoorlijk chauvinistisch in. :-)

Jullie genieten mij teveel van dingen die mis gaan bij Van Gaal. Duiken daar als een soort forumgieren op. Dat is al een paar jaar aan de gang. En waarom? Hij heeft ons gvd een paar fantastische jaren gegeven in '95 en '96. Zou Ajacied voor het leven moeten zijn.

Maar ja, dan komt die stomme 'revolutie'. En dat ettert maar door. En ook daarvan denk ik: why? Kwa functie bij Ajax is Van Gaal dood. Er is uitbundig gedanst op zijn 'graf'. Maar het lijkt er op dat hij nog steeds - na al die jaren - in iedere post opnieuw even 'dood' moet.

Let it go, let it flow.

Voor mij is Van Gaal in die zin een held, dat hij forever een groot Ajacied is voor mij door zijn onwerkelijke prestaties twintig jaar geleden. <<<hup-Van Gaal-de-ajacied-smiley>>>

Feyenoord vind ik wel een iets ander verhaal. Erfvijand. Dat hoort bij het voetbal.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 7:02 pm

Dat mag jij vinden, maar ik denk er anders over. Voor mij ligt het zo: uit het oog, uit het hart. Hij is weg bij Ajax, zijn prestaties liggen in het verleden. Nu beoordeel ik hem op wat hij nu doet.

Als je zo nadrukkelijk objectief wil zijn, waarom ben je dan supporter? Dat kan toch haast niet? Het supporterschap hangt van sympathieën en antipathieën aan elkaar. Is er een objectieve reden waarom je voor de ene club bent en niet voor de andere club?

Ik mag Irene Wüst niet, dat vind ik een vreselijk mens. Dus hoop ik dat ze de vernieling in wordt gereden door Sablikova. Haat ik haar nu? Mag ik dat niet vinden? Of zijn zulke gevoelens juist de reden dat je naar een schaatswedstrijd gaat kijken?

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 7:14 pm

Yopi schreef:Dat mag jij vinden, maar ik denk er anders over. Voor mij ligt het zo: uit het oog, uit het hart. Hij is weg bij Ajax, zijn prestaties liggen in het verleden. Nu beoordeel ik hem op wat hij nu doet.

Als je zo nadrukkelijk objectief wil zijn, waarom ben je dan supporter? Dat kan toch haast niet? Het supporterschap hangt van sympathieën en antipathieën aan elkaar. Is er een objectieve reden waarom je voor de ene club bent en niet voor de andere club?

Ik mag Irene Wüst niet, dat vind ik een vreselijk mens. Dus hoop ik dat ze de vernieling in wordt gereden door Sablikova. Haat ik haar nu? Mag ik dat niet vinden? Of zijn zulke gevoelens juist de reden dat je naar een schaatswedstrijd gaat kijken?
Misschien ben ik een a-typische supporter. Ajax is mijn club, maar ik vind het ook leuk om voetbal te kijken, dus als ik een leuke wedstrijd van andere clubs op tv zie, ben ik ook tevreden. Ik hoop wel dat Ajax het beste is (en dat Ajax het beste beleid voert ;-) ), maar het voetbal vernauwt zich voor mij absoluut niet tot Ajax.

Ik hou verder niet van volksgerichten. Wat dat betreft heb ik nog steeds de nare smaak van de collectieve hatecampaign tegen Van Gaal door Telegraaf/VI/Groep fans. Dat zal misschien wel meespelen. Ik heb het gevoel dat die nog steeds voort uttert. Lekker met zijn allen schelden op Van Gaal. En als dan een internationaal palmares naar beneden wordt geluld (hoeveel Nederlandse coaches kunnen zo'n palmares laten zien?), alleen omdat Van Gaal een eikel wordt gevonden, dan vind ik dat unfair. Omdat het - mijns inziens - met valse argumenten gebeurt.
Was Van Gaal niet zo gehaat, dan zou hetzelfde palmares heel andere reacties oproepen, daar ben ik van overtuigd.

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 7:17 pm

Yopi schreef:Voor mij ligt het zo: uit het oog, uit het hart.
Hier nog even over:

Ik houd persoonlijk meer van mensen die de traditie koesteren. Zoals in Engeland gebeurt. Zoals in de VS gebeurt met nummers die 'retired' worden, spelers die (zeer) regelmatig terugkomen als eregast, tot op het veld aan toe. Vind ik mooi. Heritage.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 12, 2015 7:24 pm

Niet meegekregen dat je het hebt opgenomen voor Cruijff. Die is ook aardig zwart gemaakt, in dit geval door AD, NOS, enz. Wil je echt objectief zijn, dan neem je stelling tegen elke vorm van 'haatcampagne', en niet alleen die tegen LVG.

Het heeft met 'die stomme revolutie' niets te maken, tenminste voor mij niet. Ik vind nog min of meer hetzelfde van hem als tien jaar geleden.

Wat zijn palmares betreft, het gaat om de verwachtingen. Hij heeft zijn prestaties bij Ajax nooit meer kunnen herhalen, terwijl hij bij echt grote clubs werkte. Grotere clubs dan Ajax nog. Bij Barcelona en Bayern is hij tegengevallen, in de ogen van de supporters daar. Bovendien werd hij er uitgekotst.

zeux

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 8:01 pm

Yopi schreef:Niet meegekregen dat je het hebt opgenomen voor Cruijff.
Perceptie.
Altijd eens geweest met de basisuitgangspunten van de 'revolutie'. Aanscherpen kaders jeugdopleiding: prima. Oud-spelers bij Ajax betrekken: fijn.

Waarin ik misschien afwijk:
- vond optreden Cruijff en 'misbruik' door hem van VI/Telegraaf in zijn strijd om de macht naar en vervelend (oeps)
- ik begreep Ten Have wel in zijn frustratie in het benoemingsproces rond de AD (ouch!!!)
- ik was niet tegen Van Gaal als AD (wat mij het eeuwige sjachrijn van een paar lieden op AT heeft opgeleverd)
- vreesde dat beleid té dogmatisch louter jeugd zou zijn, waardoor team uit balans zou raken (waarvan akte, want gaandeweg werd de vrees waarheid --> mijn kanttekeningen op dit punt werden/worden ook niet gewaardeerd en als 'anti-revolutie' uitgelegd)

Plaats reactie