Ajax - FC Twente 15-02-2015
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax - FC Twente 15-02-2015
Op Valentijnsdag je vrouw een beurt geven, op zondag naar Ajax! Wat kan vreugde en verdriet soms toch dicht bij elkaar liggen....En andersom natuurlijk.
Wij draaien niet lekker, Twente ook niet. Je zou dus kunnen zeggen dat dit niet bepaald een lekker draaiende wedstrijd gaat worden. Maar het draait ook zondag maar om één ding: drie punten.
Wij draaien niet lekker, Twente ook niet. Je zou dus kunnen zeggen dat dit niet bepaald een lekker draaiende wedstrijd gaat worden. Maar het draait ook zondag maar om één ding: drie punten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: Ajax - FC Twente 15-02-2015
De bal is rond, de wereld draait door en je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Ik ben bang dat ik op grond van de uiteenzetting van Thijs op zaterdag veel blijer ben dan op zondag...
Wat een zwaar programma hebben we, zo kort na de winterstop. Het is prettiger om af en toe een moeilijke pot te spelen dan alles achter elkaar.
Volgens mij is elke wedstrijd voor Ajax in de huidige staat een beproeving.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Feyenoord thuis kan toch ook niet zwaar zijn? Normaal gesproken moeten we daar toch met twee vingers in de neus van winnen? 
Je kunt ook stellen dat we geluk hebben gehad dat we tegen ploegen speelden die niet bepaald in vorm waren (Vitesse, Go Ahead, Twente). Dat hetzelfde helaas ook voor ons geldt, tja, daar zal de trainingsopbouw mee te maken hebben. Eens kijken of we zondag weer zo'n verval zien in de tweede helft.

Je kunt ook stellen dat we geluk hebben gehad dat we tegen ploegen speelden die niet bepaald in vorm waren (Vitesse, Go Ahead, Twente). Dat hetzelfde helaas ook voor ons geldt, tja, daar zal de trainingsopbouw mee te maken hebben. Eens kijken of we zondag weer zo'n verval zien in de tweede helft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Feyenoord heeft gewoon betere spelers dan Ajax. Heerenveen zie ik ook nog wel dichtbij de tweede plaats komen. Die gasten zijn echt op stoomm
Ik hoop wel dat Ajax wint van Twente overigens.
Ik hoop wel dat Ajax wint van Twente overigens.
Betere spelers? Ik geloof er geen klap van. Rutten heeft wel zijn zaken tactisch beter op orde dan De Boer.
Joh, zet de selecties eens naast elkaar. Cillessen is een fractie beter dan Vermeer. Achterhoedes doen niet veel voor elkaar onder. Middenveld van Feyenoord vind ik beter. Het zwakke punt van Feyenoord ligt natuurlijk in de spits, maar ja, de spitsen van Ajax zijn ook niet veel soeps.
Mwa, Clasie/Ahmadi/Immers vind ik helemaal niks bijzonders hoor. En minstens een klasse minder dan Serero/Klaassen/Sinkgraven.
Hoe vaak heeft dat middenveld al gespeeld? Juist.Alexander schreef: En minstens een klasse minder dan Serero/Klaassen/Sinkgraven.

M.i. heeft Wouter gewoon gelijk. Ajax mag z'n handjes dicht knijpen met de voorlopige 2e plek. Dan doe je het als trainer echt prima, gezien het gebrek aan kwaliteit. Ajax moet dit seizoen vnl. potten uit het vuur slepen of is gewoon minder dan de tegenstander.
Dat is ook niet zo vreemd wanneer de helft van je elftal bestaat uit spelers die dit seizoen meestal niveau subtop zijn. Cillessen en Klaassen zijn nationaal top 10. De rest komt daar niet in de buurt.
Mwa, over de hele linie heeft Feyenoord toch geen beter elftal? Kom op hoor. Boulahrouz, Nelom, Immers, Ahmadi, Boetius en die maffe spits zijn daar basisspelers he. Die zouden er bij Ajax allemaal niet in staan.
Ahmadi zou er natuurlijk gewoon in staan... Veltman / vd Hoorn, Moisander, Boilesen, Serero, juffie, Schöne vind ik dit seizoen niet beter dan Van Beek, Kongolo, Nelom, Clasie, Ahmadi, Toornstra.Alexander schreef:Mwa, over de hele linie heeft Feyenoord toch geen beter elftal? Kom op hoor. Boulahrouz, Nelom, Immers, Ahmadi, Boetius en die maffe spits zijn daar basisspelers he. Die zouden er bij Ajax allemaal niet in staan.
El Ahmadi, Boetius en Nelom zijn toch niet bijzonder slecht?
Ik heb zowel Ajax als Feyenoord in Arnhem zien spelen. Ajax kon zich het grootste deel van de wedstrijd niet onder de druk uit voetballen en beperkte zich vrijwel geheel tot verdedigen. Feyenoord was in de eerste helft heer en meester over het hele veld, ik was blij dat het nog 0-0 stond bij rust en niet 0-3. Gelukkig wist Vitesse zich in de tweede helft te herstellen en ging die meer gelijk op. Maar al met al maakte Feyenoord een sterkere indruk op mij dan Ajax.
Ik heb zowel Ajax als Feyenoord in Arnhem zien spelen. Ajax kon zich het grootste deel van de wedstrijd niet onder de druk uit voetballen en beperkte zich vrijwel geheel tot verdedigen. Feyenoord was in de eerste helft heer en meester over het hele veld, ik was blij dat het nog 0-0 stond bij rust en niet 0-3. Gelukkig wist Vitesse zich in de tweede helft te herstellen en ging die meer gelijk op. Maar al met al maakte Feyenoord een sterkere indruk op mij dan Ajax.
Dus? Wouter meende dat F. betere spelers had. Daar geloof ik niets van.wimpey schreef:Hoe vaak heeft dat middenveld al gespeeld? Juist.![]()
Tegen Ajax is het lekker voetballen, want Ajax geeft op het middenveld een zee aan ruimte weg. Dat is een tactisch probleem. Je loopt je kapot als je niet compact speelt.
Ik zie Feijenoord in de paar keer dat ik ze zag met regelmaat in de 16 komen, die luxe heb ik bij Ajax helaas niet. Dus dat doen ze al beter dan Ajax. Gelukkig heeft Feijenoord Kazim. Dat is geen Pellè...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vind het bewonderenswaardig dat je dat stug blijft volhouden. Met Bazoer, juffie, Sinkgraven, Riedewald enerzijds en Serero en/of Klaassen op halve kracht anderzijds kom je gewoon bepaalde kwaliteiten tekort tegen Clasie / Ahmadi, Pröpper / Vejinovic, Gudelj / Hendriksen.Yopi schreef: Tegen Ajax is het lekker voetballen, want Ajax geeft op het middenveld een zee aan ruimte weg. Dat is een tactisch probleem. Je loopt je kapot als je niet compact speelt.
Dat is zo logisch als het maar kan. Teruglopen en reageren i.p.v. ageren, doordekken, de bal aanvallen en de ruimtes klein maken.
Tactisch onbenul FdB had met jongens als Anita, Eriksen, Siem, Poulsen op het middenveld wel steeds het heft in handen v.w.b. de middenlinie. Dan zou er toch een klein lichtje moeten gaan branden, aangezien dat dit seizoen steeds niet het geval is.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Tsja, en een Willem II-supporter die naar Ajax en Feyenoord-uit is geweest zal ongetwijfeld iets anders gaan zeggen.Wouter schreef: Ik heb zowel Ajax als Feyenoord in Arnhem zien spelen.
Als dat hele Feyenoord zo geweldig is (bij VI staan er aardig wat spelers in de top van het klassement) vraag ik me af waarom ze 17 punten achter de koploper staan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Nee hoor. Toen gebeurde dat ook regelmatig. Salzburg, PEC...wimpey schreef: Tactisch onbenul FdB had met jongens als Anita, Eriksen, Siem, Poulsen op het middenveld wel steeds het heft in handen v.w.b. de middenlinie. Dan zou er toch een klein lichtje moeten gaan branden, aangezien dat dit seizoen steeds niet het geval is.
Ik begrijp nog wel dat Ajax onder druk komt te staan tegen F. of PSV. Maar tegen PEC? Of tegen Groningen? Hebben die teams betere spelers? Dacht het niet, hè?
Ajax werd elk jaar kampioen met een laag puntentotaal. Sterker nog, Ajax heeft nu ongeveer evenveel punten als vorig seizoen om deze tijd.
Dat was vorig seizoen, met een kwalitatief minder middenveld dus.Yopi schreef: Nee hoor. Toen gebeurde dat ook regelmatig. Salzburg, PEC...
Dat is het AD-effect.Thijs schreef:Als dat hele Feyenoord zo geweldig is (bij VI staan er aardig wat spelers in de top van het klassement) vraag ik me af waarom ze 17 punten achter de koploper staan.

De enige die in het AD af en toe een kritische noot kraakt over Feyenoord is nota bene gekke Willempie. Maar ja, dat komt ook alleen maar omdat hij afgelopen zomer geclasht is met Van Geel. Zoals Jack van Gelder Hiddink tot op het bot afmaakt omdat hij geen perschef mocht worden bij de KNVB.
Maar de propaganda van het AD en VI werkt wel. Bijna iedereen gelooft inmiddels dat Feyenoord fan-tas-ti-sche spelers heeft.
Kortom: nu geeft de concurrentie wel thuis.Yopi schreef:
Ajax werd elk jaar kampioen met een laag puntentotaal. Sterker nog, Ajax heeft nu ongeveer evenveel punten als vorig seizoen om deze tijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
En dan staan ze toch slechts 3e. 
Op een straatlengte achterstand van een CL plek.
Van de top 9 van 't AD is alleen De Jong geen (ex) kakkerlak. 

Op een straatlengte achterstand van een CL plek.

Natuurlijk, Zeux. Je hebt ook met concurrentie te maken. Ajax kon zich de afgelopen seizoenen heel wat zeperds permitteren.
Met terugwerkende kracht worden spelers steeds beter. Er werd hier toen ook flink gemopperd.
Toen Ajax Poulsen nog had, ja. En Blind. Nog zo'n speler die met terugwerkende kracht steeds beter wordt.wimpey schreef:Dat was vorig seizoen, met een kwalitatief minder middenveld dus.Yopi schreef: Nee hoor. Toen gebeurde dat ook regelmatig. Salzburg, PEC...
Met terugwerkende kracht worden spelers steeds beter. Er werd hier toen ook flink gemopperd.