Kan deze man cliche matig blijven dom lullen ,worden afgevoerd , ik hoor alleen maar het zelfde hij past zo bij dat zooitje van VI Johan en Johan een soort Buurman en BuurmanCruijff: 'Ajax niet des Ajax'
Van onze Telesportredactie
Johan Cruijff laat zich in zijn exclusieve column in De Telegraaf/Telesport kritisch uit over Ajax. "Duidelijk is in ieder geval dat waar Ajax zoekende is, concurrent PSV een stap vooruit zet. Vorig seizoen lieten ze in het tweede deel van de competitie nog steken vallen, maar dat probleem is er nu niet. Wat dat betreft zijn de rollen met Ajax omgedraaid", laat de legendarisch nummer veertien weten.
PSV heeft een straatlengte voorsprong op de Amsterdammer en nadert de eerste landstitel sins 2008. "Als ik alle cijfers zie, speelt Ajax momenteel op een manier die niet des Ajax’ is", vervolgt Cruijff.
"Drie wedstrijden op rij niet scoren, weinig schoten op doel en thuis tegen Feyenoord veel minder balbezit hebben; het past allemaal niet bij de club. Maar Ajax staat niet alleen. Ook FC Twente en Feyenoord hebben moeite om wedstrijden te winnen die ze moeten winnen."
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Dit kan naar het open deuren topic inderdaad.
Zo wel. Knippen doet een hoop.
Dit zegt Cruijff namelijk ook:
Dit zegt Cruijff namelijk ook:
Tussen de regels door lezen: het positiespel moet beter en De Boer propt de spelers te veel vol met opdrachten.Veel criticasters zeggen de afgelopen weken dat Ajax ervaring mist, maar Cruijff denkt dat het aan iets ander schort. 'Voor Ajax geldt daarom zo snel mogelijk de basis op te pakken en weer onbevangen te gaan voetballen. Want ook dat laatste is belangrijk. Omdat onbevangenheid weer invloed heeft op zelfvertrouwen en uitstraling. Allemaal zaken die bij Ajax horen', aldus Cruijff.
Hoe wil hij dat nou weten? Hij zat toch ergens in Afrika en kon de wedstrijden niet zien...Yopi schreef: Tussen de regels door lezen: het positiespel moet beter en De Boer propt de spelers te veel vol met opdrachten.

En nu wil ie o.b.v. wat stats vertellen waar het aan schort?

De man was een prima klokkenluider, maar aan dat periodieke geroep vanaf z'n berg heeft de club helemaal niets. Heb je meer last dan gemak van. Sowieso zijn z'n 'waarheden' deels achterhaald en grotendeels gebaseerd op het werken met mondiale sterren in z'n tijd bij Ajax en Barcelona.
Het zou wel interessant zijn om te zien wat de trainer Cruijff met het huidige Ajax-materiaal zou weten aan te vangen. Gok: hij had het bijltje er allang bij neergegooid.
Dat zou inderdaad interessant zijn. Cruijff was een veel betere veldtrainer dan De Boer.
Die 'mondiale sterren' uit zijn Ajax-tijd waren talenten. Die mede door hem mondiale sterren zijn geworden.
Maar je hoeft geen Cruijff te zijn om te zien wat eraan schort. Het positiespel is matig en de spelers zitten vast.
Die 'mondiale sterren' uit zijn Ajax-tijd waren talenten. Die mede door hem mondiale sterren zijn geworden.
Maar je hoeft geen Cruijff te zijn om te zien wat eraan schort. Het positiespel is matig en de spelers zitten vast.
FdB zou ook wel met 'talenten' van het niveau Bassie, Rijkaard, Koeman, de Wit willen werken... Ook toen vertrokken de beste spelers (die van toen waren een stuk beter dan Eriksen, Siem, Jan, Toby e.c.), werd een blik aan miskopen open getrokken en ging het bergafwaarts. Verschil is dat JC het bijltje er bij neergooide en dat FdB er alles aan doet om het vlot te trekken. Ander verschil is dat FdB effe 4 landskampioenschappen in de wacht heeft weten te slepen.Yopi schreef:Dat zou inderdaad interessant zijn. Cruijff was een veel betere veldtrainer dan De Boer.
Cruijff weet zelfs ongezien wat er aan schort. Dat is helemaal knap en een teken van divine intervention.Maar je hoeft geen Cruijff te zijn om te zien wat eraan schort. Het positiespel is matig en de spelers zitten vast.
Effe ter herinnering: dit is Cruijff's model he. Het TH is zijn idee, Overmars zijn TD. De handen wassen in onschuld en met de eerste steen klaar staan is niet zo moeilijk...
Je kletst een hoop aannames aan elkaar, wimpey.
Tijdens Ajax-feyemoord zat Cruijff in Afrika en die wedstrijd heeft hij niet live kunnen zien. Dat betekent niet dat hij tijdens potjes die Ajax elftallen van verschillende lichtingen altijd vakantie zit te vieren en dat hij wedstrijden niet integraal terugkijkt.
Sinds Johan tamelijk klaar is met Barcelona kijkt hij meer Ajax dan jij, ik, Yopi & Marillion bij elkaar opgeteld. Het wordt inderdaad eens tijd dat hij het veldwerk tijdelijk van De Boer gaat overnemen, want Frank heeft nog een hoop te leren en bij vlagen valt het me tegen in welk tempo zijn leerproces verloopt.
Tijdens Ajax-feyemoord zat Cruijff in Afrika en die wedstrijd heeft hij niet live kunnen zien. Dat betekent niet dat hij tijdens potjes die Ajax elftallen van verschillende lichtingen altijd vakantie zit te vieren en dat hij wedstrijden niet integraal terugkijkt.
Sinds Johan tamelijk klaar is met Barcelona kijkt hij meer Ajax dan jij, ik, Yopi & Marillion bij elkaar opgeteld. Het wordt inderdaad eens tijd dat hij het veldwerk tijdelijk van De Boer gaat overnemen, want Frank heeft nog een hoop te leren en bij vlagen valt het me tegen in welk tempo zijn leerproces verloopt.
Het probleem is niet van vandaag of gisteren, Willem. Sterker nog, het gaat precies zo als in het begin van het seizoen toen Ajax ook meteen sterke tegenstanders trof.
Dat is geschiedvervalsing. Alleen Van Basten was onbetwist een toptalent, al heeft ook hij nog veel van Cruijff geleerd (geeft hij zelf ook aan). Verder waren er grote twijfels over Rijkaard, die vroeg debuteerde maar daarna bleef hangen ('Met Vanenburg en Rijkaard win je de oorlog niet', weet je nog?) Robbie de Wit zat op het moment dat hij die hersenbloeding opliep ongeveer op het niveau van Kishna nu. Groot talent maar zo wisselvallig als de pest. Dennis Bergkamp was pas zeventien jaar, en fysiek nog niet ver genoeg om in de as te spelen (vergelijk Andersen nu). Dennis had weinig fans, zelfs binnen Ajax. Zonder Cruijff had hij wellicht niet eens Ajax 1 gehaald.
Misschien zeggen we over tien jaar: De Boer had toen Kishna, El Ghazi, Milik, Sinkgraven, Andersen, Klaassen, enz. En nog werd hij geen kampioen...
Dat is geschiedvervalsing. Alleen Van Basten was onbetwist een toptalent, al heeft ook hij nog veel van Cruijff geleerd (geeft hij zelf ook aan). Verder waren er grote twijfels over Rijkaard, die vroeg debuteerde maar daarna bleef hangen ('Met Vanenburg en Rijkaard win je de oorlog niet', weet je nog?) Robbie de Wit zat op het moment dat hij die hersenbloeding opliep ongeveer op het niveau van Kishna nu. Groot talent maar zo wisselvallig als de pest. Dennis Bergkamp was pas zeventien jaar, en fysiek nog niet ver genoeg om in de as te spelen (vergelijk Andersen nu). Dennis had weinig fans, zelfs binnen Ajax. Zonder Cruijff had hij wellicht niet eens Ajax 1 gehaald.
Misschien zeggen we over tien jaar: De Boer had toen Kishna, El Ghazi, Milik, Sinkgraven, Andersen, Klaassen, enz. En nog werd hij geen kampioen...

Ik denk dat we dan zeggen dat FdB met veel middelmaat, enkele subtoppers en een heel enkele topper 4 keer op rij kampioen werd. Alles andere zou geschiedvervalsing zijn.Yopi schreef: Misschien zeggen we over tien jaar: De Boer had toen Kishna, El Ghazi, Milik, Sinkgraven, Andersen, Klaassen, enz. En nog werd hij geen kampioen...
Zou kunnen. Heb geleerd voorzichtig te zijn met zulke uitspraken.
Verder heeft het ook te maken met de concurrentie. Ik hoef je niet uit te leggen, neem ik aan, dat het PSV van die tijd een beetje sterker was dan het PSV van nu.
Verder heeft het ook te maken met de concurrentie. Ik hoef je niet uit te leggen, neem ik aan, dat het PSV van die tijd een beetje sterker was dan het PSV van nu.
psv is dit seizoen een stuk sterker dan Ajax, simpel zat.Yopi schreef: Verder heeft het ook te maken met de concurrentie. Ik hoef je niet uit te leggen, neem ik aan, dat het PSV van die tijd een beetje sterker was dan het PSV van nu.
FdB heeft jarenlang gepresteerd terwijl de club financieel aan het saneren was. Dit seizoen zijn de riemen weer een stukkie korter dan vorig seizoen, toen het speltechnisch al niet best was. Eens houdt het op natuurlijk, maar desondanks daalt de kritiek vooral op FdB neer.
Dat vind ik wat vreemd, want FdB heeft gedaan wat hij moest doen. En meer. Nu komt het (ook) op anderen aan. Overmars bijvoorbeeld. Hij zal niet weten wat inventiviteit betekent, maar dat is nu wel gevraagd. Hij blijft het antwoord voorlopig in iedere transferperiode schuldig. Aan 2e rangs kneuzen uit Barcelona en overpriced meehobbelaars uit de eredivisie blijkt Ajax immers niets te hebben.
Ajax zit op een dood spoor , scouting is nog steeds drama en alleen met jeugd nogmaals red je het niet 

Eens.wimpey schreef:psv is dit seizoen een stuk sterker dan Ajax, simpel zat.Yopi schreef: Verder heeft het ook te maken met de concurrentie. Ik hoef je niet uit te leggen, neem ik aan, dat het PSV van die tijd een beetje sterker was dan het PSV van nu.
FdB heeft jarenlang gepresteerd terwijl de club financieel aan het saneren was. Dit seizoen zijn de riemen weer een stukkie korter dan vorig seizoen, toen het speltechnisch al niet best was. Eens houdt het op natuurlijk, maar desondanks daalt de kritiek vooral op FdB neer.
Dat vind ik wat vreemd, want FdB heeft gedaan wat hij moest doen. En meer. Nu komt het (ook) op anderen aan. Overmars bijvoorbeeld. Hij zal niet weten wat inventiviteit betekent, maar dat is nu wel gevraagd. Hij blijft het antwoord voorlopig in iedere transferperiode schuldig. Aan 2e rangs kneuzen uit Barcelona en overpriced meehobbelaars uit de eredivisie blijkt Ajax immers niets te hebben.
Daarnaast worden plotseling alle miskopen op het conto van De Boer geschreven i.p.v. op Overmars. Een erg rare ontwikkeling, omdat Overmars toch echt eindverantwoordelijk is voor het aankoopbeleid. Mocht Overmars inderdaad de wensen van De Boer hebben ingewilligd, dan is hij nog ongeschikter voor de functie dan dat we al dachten. De tijden van “De Boer’s lijstje is ons lijstje” zouden immers tot het verleden behoren.
De Boer wordt plots als de oorzaak van de huidige malaise gezien, maar volgens mij is dat meer om de kritiek op Overmars (en daarmee het TH) af te wenden. Ik geef het je te doen om met deze selectie goed voetbal te spelen. Hij peurt er zelfs nog hetzelfde resultaat uit als de afgelopen jaren, terwijl hij in ruil voor alle vertrokken sterspelers vrijwel alleen bagger heeft teruggekregen. Jammer genoeg heeft PSV de selectie voor het eerst in 8 jaar weer eens op orde en worden de tekortkomingen van de Ajax selectie eindelijk eens afgestraft.
DelToro schreef: Daarnaast worden plotseling alle miskopen op het conto van De Boer geschreven i.p.v. op Overmars. Een erg rare ontwikkeling, omdat Overmars toch echt eindverantwoordelijk is voor het aankoopbeleid. Mocht hij inderdaad zijn oren hebben laten hangen naar de wensen van De Boer, dan is hij nog ongeschikter voor de functie dan dat we al dachten. De tijden van “De Boer’s lijstje is ons lijstje” zouden immers tot het verleden behoren.

Overmars heeft 2,5 jaar in de luwte kunnen werken, miskopen kunnen doen en de betere spelers mogen verpatsen: FdB werd toch wel kampioen.
Nu wordt er eindelijk wat van de TD gevraagd, hij geeft niet thuis en de kritiek daalt desondanks op FdB neer. Merkwaardig.
Dan moet Overmars wel zijn werk kunnen doen. Als De Boer een interview misbruikt om onderhandelingen te torpederen en Zijn Zimling erdoorheen te duwen, vind ik dat dat Overmars wel degelijk excuseert.
Jöhnk, alles leuk en aardig, maar waar haal je het toch vandaan dat het De Boer er alles aan gelegen was om Zimling binnen te halen? Ik heb gelezen in een interview dat De Boer inderdaad heeft gezegd dat hij Zimling heeft geopperd, maar dat was het ook wel.
Daarnaast doel je waarschijnlijk op Sinkgraven. Ook daar snap ik niet wat De Boer nu zo verkeerd heeft gedaan door afgelopen zomer te zeggen dat ze hem nog graag even in Heerenveen zagen voetballen. Sterker nog, onlangs zei hij dat dat nog altijd het plan was, maar dat Ajax hem eerder heeft gehaald vanwege de blessures.
Je bent echt naar argumenten aan het zoeken om De Boer van iets te beschuldigen hoor. De Boer heeft juist eerder de naam niet om aankopen te zeuren. Maar zelfs als het zo is als jij denkt dat het zit, dan nog moet Overmars een heel stuk sterker optreden dan dat hij nu doet.
Daarnaast doel je waarschijnlijk op Sinkgraven. Ook daar snap ik niet wat De Boer nu zo verkeerd heeft gedaan door afgelopen zomer te zeggen dat ze hem nog graag even in Heerenveen zagen voetballen. Sterker nog, onlangs zei hij dat dat nog altijd het plan was, maar dat Ajax hem eerder heeft gehaald vanwege de blessures.
Je bent echt naar argumenten aan het zoeken om De Boer van iets te beschuldigen hoor. De Boer heeft juist eerder de naam niet om aankopen te zeuren. Maar zelfs als het zo is als jij denkt dat het zit, dan nog moet Overmars een heel stuk sterker optreden dan dat hij nu doet.
Waar ik dat vandaan haal heb ik volgens mij al onderbouwd. De Boer heeft niet alleen Zimling geopperd, hij gaf ook een interview aan de NOS waarin hij zei: ik wil Sinkgraven niet, ik wil een ervarener, direct inzetbare speler. Later zou duidelijk worden om welke speler dit ging.DelToro schreef:Jöhnk, alles leuk en aardig, maar waar haal je het toch vandaan dat het De Boer er alles aan gelegen was om Zimling binnen te halen? Ik heb gelezen in een interview dat De Boer inderdaad heeft gezegd dat hij Zimling heeft geopperd, maar dat was het ook wel.
Ik weet het niet zeker, want ik was er niet bij, maar het lijkt er toch heel sterk op dat Overmars Sinkgraven wilde halen (waarom meldt Ajax zich anders na het vertrek van Blind bij zijn zaakwaarnemer), en dat De Boer dat heeft voorkomen. De kans dat het anders is gegaan is ongeveer net zo groot als de kans dat Blind tegen de zin van Van Gaal naar Manchester is gehaald.
Ook zo grappig: in de media wordt gedaan alsof De Boer de drijvende kracht was achter het halen van Sinkgraven. Huh wat? Hij moest toch nog "een jaar in Heerenveen blijven" volgens Frank? Die is dus gewoon op zijn schreden teruggekeerd. Het blessureargument is flauwekul, want er is helemaal niemand geblesseerd.
Deed ie maar werk op het moment dat daar alle tijd en ruimte voor is.Jöhnk schreef:Dan moet Overmars wel zijn werk kunnen doen.
Vanaf 1 September had ie een VM kunnen tracken. Maar dan wordt (laat) gereageerd door Sinkgraven voor de hoofdprijs binnen te hengelen. De Barca-connectie was duur en leverde niets op. Hoesen, Boccara, Hendriks e.c. hebben de stap niet weten te maken. vd Hoorn, Boer, Viergever brengen weinig tot niets. De goedkope Milik huren i.p.v. investeren in een direct inzetbare spits. Sig out, Sig verlengt. In een woord: clueless.
I.m.o. het meest schrijnende geval: Eriksen en Blind laten gaan en dan ter elfder ure nog op zoek moeten naar een vervanger. Reageren i.p.v. ageren, resulterend in enorm kwaliteitsverlies. Alsof nog niet duidelijk was dat die 2 ooit zouden vertrekken...

Fail to prepare, prepare to fail. Nu mag FdB de klappen opvangen, omdat hij Overmars om 2 voor 12 nog effe moet influisteren aan wie onze TD óók niet gedacht heeft?!

Neem je hem nu kwalijk dat hij niet aan Zimling gedacht heeft? 
Ik heb ooit ergens gelezen dat ze meeste stemmen gelden deden. In dat geval delen ze de verantwoordelijkheid, tenminste voor zover het de transfers voor Ajax 1 betreft.

Ik heb ooit ergens gelezen dat ze meeste stemmen gelden deden. In dat geval delen ze de verantwoordelijkheid, tenminste voor zover het de transfers voor Ajax 1 betreft.
Dat klopt. Zelfs Spijkerman stemt mee. Handig.
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... recht.html
Overmars was niet clueless, wimpey. Hij had een ander idee over de opvolging van Blind dan De Boer.

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... recht.html
Overmars was niet clueless, wimpey. Hij had een ander idee over de opvolging van Blind dan De Boer.
Hoe verklaar je al die miskopen dan?!Jöhnk schreef: Overmars was niet clueless, wimpey.

Namelijk?Hij had een ander idee over de opvolging van Blind dan De Boer.
Drie man van de technische staf dus. Waarbij aangetekend dat Dennis Bergkamp verantwoordelijk is voor de doorstroming.Jöhnk schreef:Dat klopt. Zelfs Spijkerman stemt mee. Handig.![]()
Ik vind het niets. In mijn ogen moet de TD eindverantwoordelijk zijn. Als ik TD was, zou ik het ook niet willen.
Je leest het zelf: de stem van Spijkerman is net zo zwaarwegend als de stem van Overmars. Overmars mag het uitvoeren en de kritiek ontvangen. Wie dat verzonnen heeft weet ik niet, maar het lijkt me duidelijk dat dit anders moet. Om Sigthorsson te mogen vervangen moet je over bijna buitenaardse krachten beschikken (je moet vijf keer zo goed zijn als een speler die al heel goed, fit en gretig is), maar tegelijkertijd komt Zimling wel door de 'keuring'. Een overlegstructuur met dergelijke uitkomsten is niet langer houdbaar. Helaas komt De Boer niet verder dan de platitude dat ze met z'n allen in de spiegel moeten kijken en de gemaakte keuzes moeten evalueren.wimpey schreef:Hoe verklaar je al die miskopen dan?!Jöhnk schreef: Overmars was niet clueless, wimpey.En nou niet meteen de FdB-kaart trekken he. Die is namelijk niet de statutair directeur v.w.b. technische zaken.
Jongens Zimling vertrekt weer over 4 maanden nu eens poen op tafel en spelers met meerwaarde meer betalen en die salarissen van die JC clan verlagen 

Jaap Aap imiteert his master's voice en heeft de schuldige gevonden: http://www.ajaxshowtime.com/opinie/8562 ... aten-.html