Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » wo jan 28, 2015 1:42 am

Lionel schreef:Stel dat ze uit omgeving Rotterdam kwamen.. dan tank je daar toch gewoon?
Natuurlijk doe je dat als je het een beetje goed voorbereidt... maar het verleden wijst uit dat bij misdrijven daders die amper sporen hebben gemaakt zéér regelmatig juist door kleine, heel domme foutjes, tegen de lamp lopen.

Met een volle tank naar Amsterdam Zuidoost rijden en dan alsnog op een paar kilometer van de Arena een tussenstop moet halen omdat je perse een blikje Red Bull wilt halen. Ik zie het een kakkerlak (of een Hagenees) wel doen...........

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo jan 28, 2015 7:04 am

brigade zuid schreef:Anderlecht supporters hebben een crowd funding actie opgezet om geld in te zamelen voor ons nieuwe home. :biggthumpup.gif:
Fraai initiatief inderdaad met als motto '2 clubs, 1 hart'. Geen slecht motto wat mij betreft. Voor mij is Anderlecht al decennialang het 'Ajax van België' (palmares, hoofdstad, mondain, tikkie arrogant, voetbal op techniek). Zoals zij waarschijnlijk Ajax het 'Anderlecht van Nederland' zullen vinden. Maar dat is logisch.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do feb 05, 2015 11:15 am

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 30, 2015 8:05 am

Seizoenskaarten flink omhoog? WTF!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2015 8:32 am

Maar volgend jaar is toch ook het jaar dat we de Europese top gaan bestormen? Dat mag best wel wat kosten natuurlijk. Daarnaast moet je wat als het financieel moeilijk gaat.
I think I lost my fucking headache

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mar 30, 2015 9:22 am

vervroegd 1 april?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mar 30, 2015 9:32 am

Daar lijkt het wel op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 30, 2015 10:11 am

Gaat om de tribune tegenover de hoofdtribune en op zich kan ik me daar wel in vinden. Het zijn de beste kaarten en die zijn, zeker in verhouding tot de plaatsen achter de goal, niet eens zoveel duurder.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 30, 2015 12:59 pm

SVA oneens met prijsverhoging seizoenkaarten

Ajax heeft de Supportersvereniging Ajax in een bijeenkomst kenbaar gemaakt de prijs van een deel van de seizoenkaarten 2015-2016 fors te verhogen. Het gaat bijvoorbeeld om kaarten op vak 120 en 121 (oostzijde). Dat is tegenover de hoofdtribune. De grootste verhoging is 48 procent. Dat vinden wij als belangenbehartiger van alle supporters - dus ook seizoenkaarthouders – een onacceptabele verhoging.

Er zijn voorbeelden waarbij Ajaxfans de prijs van hun kaart van 507 euro naar 750 euro zien gaan. De club stelt dat de prijzen op bepaalde vakken altijd te laag waren. Voorzitter Daniel Dekker vindt dat een slecht argument: “Ajax laat nu supporters op de blaren zitten doordat men jarenlang kennelijk de seizoenkaarten te goedkoop heeft verkocht. Ons advies de kaarten stapsgewijs te verhogen, heeft de club naast zich neergelegd.”

Ook op eerste ring Oost zitten trouwe supporters die een behoorlijk deel van het inkomen moeten aanspreken voor een seizoenkaart. Deze Ajacieden zijn nu flink de dupe. Deze week krijgen de seizoenkaarthouders bericht over de verhoging. De club biedt een alternatieve plaats aan als mensen de verhoging niet willen of kunnen betalen. Deze alternatieven zijn over het algemeen minder, bijvoorbeeld omdat je je eigen plek moet opgeven en naar een andere stoel in het stadion moet verhuizen.

Voor een groot deel van vakken blijft de prijs gelijk (in totaal zo’n 30.000 kaarten) en dat vinden wij natuurlijk prima. Er is ook een aantal vakken met supporters die een goedkopere seizoenkaart krijgen. Toch staat dat in schril contrast met de meer dan 8.000 seizoenkaarthouders die wel fiks meer moeten gaan betalen. Ajax verkoopt jaarlijks zo'n 40.000 seizoenkaarten, de rest van de kaartjes komt in de losse verkoop.

Ajax informeert overigens altijd de supportersvertegenwoordigers (Supportersvereniging Ajax en AFCA Supportersclub) over de prijzen van de kaarten, ook bij Europese wedstrijden. Dat gaat over het algemeen naar ieders tevredenheid. In dit geval wilde Ajax helaas het nieuwe prijsregime doorzetten en konden wij als SVA de club niet op andere gedachten brengen.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mar 30, 2015 10:31 pm

Prijzen zijn nu bijna gelijk aan Feijenoord. Prima dat ze flink verhoogd worden. Verschil moet er zijn! :ajaxscarf.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 31, 2015 7:05 am

Klinkt als iemand die geen seizoenskaart heeft!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 31, 2015 7:40 am

Het idee om prijzen gelijk te maken op basis van het zicht dat je hebt snap ik wel. Alleen pakt dat kennelijk in een aantal gevallen wel erg vervelend uit. Hadden ze daar nou niet een meerjaren plan van kunnen maken? Als je vorige week Van der Sar nog hebt horen vertellen dat ze bij Ajax weten dat het publiek ontevreden is over het vertoonde spel dan komt een verhoging van 507 naar 750 een beetje wereldvreemd over.

Zelf heb ik geluk. Mijn kaart blijft dezelfde prijs.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 31, 2015 8:04 am

Lees online dat sommige kaarten E 243,- duurder worden. Echt belachelijk. Geen woorden voor.
IK GELOOF!!!!!!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 31, 2015 9:05 am

Ik heb gisteren gelijk mijn scc maar verlengd voor € 247,-- da's geloof ik 4 euri duurder dan de afgelopen jaren.

Overigens is die lange zijde qua zicht wel beter maar ook nu al aan de prijs. Toen ik voor de hoogste rij van vak 120 een viertal kaartjes kocht om mevrouw De Wolf en de welpjes mee te nemen tegen Zwolle dit seizoen, was ik € 200,-- kwijt. Dat is geen lullig bedrag (voor een 0-0 en theaterpubliek om je heen). Wil ik ze nog eens meenemen ben ik ook automatisch op de dure vakken aangewezen, want op Noord of Zuid krijg je nu eenmaal nauwelijks tot geen 4 plaatsen op een rij, als je eens van de losse verkoop gebruik gaat maken. Met die prijsstijgingen zullen dus vermoedelijk de prijzen van de losse kaarten op de lange zijde ook gaan stijgen met als gevolg dat ik dus de welpjes thuis laat; het moet wel leuk blijven. Als ik Ajax was geweest had ik gefaseerd de prijs omhoog gegooid. Alle goodwill van vorig jaar ("de prijzen blijven gelijk aan vorig seizoen!") is in een klap weg, wat AFCA er ook over schrijft op haar site.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mar 31, 2015 9:36 am

Ach, het is maar hoe je de berichtgeving framed. Voor 30.000 seizoenskaart houders blijft de prijs nagenoeg gelijk. Voor zo'n 8.000 man gaat-ie flink omhoog.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mar 31, 2015 9:37 am

beelzebub schreef:Ach, het is maar hoe je de berichtgeving framed. Voor 30.000 seizoenskaart houders blijft de prijs nagenoeg gelijk. Voor zo'n 8.000 man gaat-ie flink omhoog.
Die 8000 man gaat nu evenveel betalen als hun overburen. Je kunt ook zeggen dat ze jaren te weinig hebben betaald.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 31, 2015 12:12 pm

Ik lees net ergens dat Ajax een 'no show' heeft van 21%. Dus gemiddeld genomen komt bij iedere thuiswedstrijd 21% niet opdagen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 31, 2015 12:54 pm

Iets van 10.000 scc-houders elke keer, inderdaad. Persoonlijk zou ik het ook een veel beter idee vinden om daar werk van te maken, ipv 8.000 man de schuldsanering in te jagen. :hypocrite.gif:

Gewoon een brief sturen: "Luister, nepsupporter. Dus jij komt alleen opdagen tegen PSV en Feyenoord? Die potjes tegen Excelsior en Go Ahead hoeven voor jou dus niet zo? Heb je geld teveel ofzo? Ja he. Je betaalt 500 euro voor precies 7 potjes. De andere 10 heb je het team laten zakken. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar er zijn heel veel mensen die graag op jouw plek willen zitten én hun team ELKE wedstrijd willen steunen. Maar voor jou is het ook nog niet te laat. Volgend jaar krijg je gewoon netjes een seizoenkaart voor 500 euro, en als jij (of iemand op jouw kaart) alle 17 wedstrijden op komt dagen blijft dat bedrag het jaar erop netjes gelijk. Maar als jij het weer tien keer af laat weten is de kaart dus blijkbaar veel te goedkoop voor jou om de moeite te nemen om op te komen dagen, dus dan wordt het voor het jaar erop 750 euro. En als je dat teveel vindt, dan blijf je toch lekker thuis? Net zoals je de afgelopen jaren in 80% van de gevallen deed? Groetjes, Ajax"

Natuurlijk beetje cru gezegd, maar die no shows zijn me echt een doorn in het oog. Want voor die mensen is de SCC dus blijkbaar echt te goedkoop.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mar 31, 2015 1:47 pm

Idd. Ik verdenk sommigen er zelfs van dat ze alleen maar een SCC hebben voor die drie/vier topwedstrijden plus de drie CL wedstrijden met voorrang. :ajaxsmiley.gif:

Goed idee Thijs, meteen invoeren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 31, 2015 2:26 pm

Dat zou je heel simpel kunnen oplossen. Kijk aan het einde van het seizoen naar het aantal wedstrijden dat een kaart daadwerkelijk is gebruikt. Als je bijvoorbeeld niet minimaal 13 wedstrijden hebt bezocht heb je geen recht op automatische verlenging. Je mag dan uiteraard wel een nieuwe seizoenskaart kopen maar daarbij kom je dan in dezelfde wachtrij als de mensen die nieuw in willen stromen. Dan kan het dus zijn dat je daarna op een duurdere of een minder aantrekkelijke plaats terecht komt.

Als je te streng bent loop je wel het risico iets minder kaarten te verkopen. Wat dat betreft zie ik Ajax hier ook geen werk van maken. Die plaatsen zijn verkocht.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 31, 2015 3:26 pm

Klopt. De Ajax NV zal het weinig uitmaken, het geld is binnen. Maar als Ajacied wil je toch gewoon volle tribunes?

Je moet het ook niet zo stellen als een soort strafmaatregel natuurlijk. Gewoon gooien op het feit dat er veel Ajacieden naar de wedstrijd willen en het zonde is als die plekken niet gebruikt worden. Mij maakt het ook niet uit of die SCC-houders zelf gaan, ALS er maar iemand gaat. Dus of ze lenen 'm uit, of ze zetten 'm op Ajax Kaartenmarkt. Vangen ze zelf bijv. 20 euro als 'ie wordt verkocht, en Ajax kan 'm voor 50 euro verkopen. Dan is het voor alle partijen aantrekkelijk.

En Ajax verkoopt een plek in principe twee keer, dat levert toch een hoop geld op.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 31, 2015 3:58 pm

En zet bij het dreigement ook gelijk dat je pas officieel een wedstrijd hebt bijgewoond als je ná het laatste fluitsignaal je plekkie verlaat! :ajaxsmiley.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » di mar 31, 2015 5:39 pm

supporter van ajax te zijn is niet te benijden :hypocrite.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 31, 2015 6:21 pm

Dubbel schreef:Prijzen zijn nu bijna gelijk aan Feijenoord. Prima dat ze flink verhoogd worden. Verschil moet er zijn! :ajaxscarf.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Klinkt als iemand die geen seizoenskaart heeft!
Idd makkelijk lullen vanuit de westkust van de Verenigde Staten, Dubbel.
Mocht je in augustus weer in Nederland zijn dan moet je maar een keer een potje met me meegaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do apr 02, 2015 10:20 am

]'Als supporter ben je niet meer dan vulling'

De geplande prijsverhoging van de seizoenskaarten voor het komende seizoen is bij het Amsterdamse publiek ingeslagen als een bom. Het Parool sprak een aantal woedende fans die voornemens zijn hun seizoenkaart op te zeggen. 'Deze verhoging is voor mij de druppel', aldus een teleurgestelde Ajacied.

Robin Wiegmans (42) is naar eigen zeggen al 25 jaar vaste gast bij de club. 'Ik las over de verhoging op internet. Dat je als club na 25 jaar niet eens het fatsoen hebt om mij een bericht te sturen, schandalig. Toen Ajax nog in De Meer zat, werd je nog gebeld: wilt u uw seizoenskaart verlengen? Ik ben er klaar mee. Ik heb genoeg gepikt. Als supporter ben je niet belangrijk meer, je bent vulling.'

Yaron Navon (33) is dezelfde mening toegedaan. 'Ze hebben zelf een fout gemaakt en wij moeten die als trouwe supporters in één keer rechttrekken. Echte supporters zeggen nu op omdat ze het niet meer kunnen betalen en er komen klanten op onze plaatsen die alleen maar gaan zitten en klappen. Deze verhoging is voor mij de druppel. Het voetbal is al jaren niet om aan te zien.'
AS

Nostalgie is leuk, maar moet niet leiden tot onzin. Ajax was in die tijd pas écht lomp. Een kaartje kopen voor een (drukke) Europese wedstrijd kopen was bijvoorbeeld een ramp. 'Mocht' je een uur of langer buiten in de regen in de rij staan, onder toeziend oog van de ME. :excited.gif:

Bellen of je wilde verlengen? Schei uit, zeg!

Dit gezegd hebbende, Ajax heeft die prijsverhoging nu niet handig aangepakt.

Plaats reactie