Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Ricardo Kishna

Bericht door InnerHarbour »

Heeft die Kishna nu eigenlijk al eens 2 goede wedstrijden achter elkaar gespeeld? Vooralsnog is het nog niet meer dan een speler met een grote mond die in januari al 20 wordt.

Wordt tijd dat hij in het komende half jaar die woorden gaat omzetten in daden anders lekker verkopen.
YNWA
Mano

Bericht door Mano »

Baseman schreef:
wimpey schreef:Geen enkel woord over het bijzondere talent van Kishna.
Wat heeft dit in hemelsnaam met mijn post te maken?
Ik ontken nergens dat Kishna talentvol is, ik geef alleen aan dat ik me kan voorstellen dat er twijfels zijn over zijn mentaliteit. Is dat zo'n vreemde constatering?

:
Precies wat ik ook zeg: talent genoeg maar mentaliteit-issue

hij stond selfies te maken in Camp Nou, zo impressed was ie... (tijdens de wedstrijd)
na 1 goede helft, vinden dat je het recht heb je shirt uit te trekken
nog steeds geen hele wedstrijd gedomineerd, laat staan meerdere wedstrijden aanvolgend goed gepresteerd.
Klagen dat hij niet genoeg aandacht individueel krijgt.

Talent heeft ie genoeg, zoals iedereen ziet. Nu leren poetsen en niet lullen!
Zet ff 10 wedstrijden weg waarbij je een 7 of meer waard bent.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mano

Bericht door Mano »

InnerHarbour schreef:Heeft die Kishna nu eigenlijk al eens 2 goede wedstrijden achter elkaar gespeeld? Vooralsnog is het nog niet meer dan een speler met een grote mond die in januari al 20 wordt.

Wordt tijd dat hij in het komende half jaar die woorden gaat omzetten in daden anders lekker verkopen.
precies!!
niet lullen maar poetsen tijd!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Die jongen is een aparte, maar zijn talent staat buiten kijf. Grote bek? Het zal wel.
Baseman

Bericht door Baseman »

Volgens mij had El Ham ook een grote bek, wat is jouw mening daar ook alweer over?
Of gelden voor de grote(re) talenten andere regels dan voor de 'gearriveerde' spelers?

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Kishna eenzelfde gebrekkige mentaliteit heeft als El Ham.
Lionel

Bericht door Lionel »

Vertoont hij vedette-gedrag? Die jongen heeft misschien alleen een beetje een grote mond.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij is nog jong, komt net kijken. Dan mag je wat mij betreft fouten maken. De vraag is of hij ook van zijn fouten leert. Het is aan hem en aan de technische staf om hem verder te laten ontwikkelen. In ieder geval heeft hij hier en daar al laten zien dat hij over kwaliteiten beschikt die het de moeite maken om er tijd in te steken.
Nil volentibus arduum
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Marillion schreef:In ieder geval heeft hij hier en daar al laten zien dat hij over kwaliteiten beschikt die het de moeite maken om er tijd in te steken.
Zeker.

Denk dat we nog wel wat stevige pieken en dalen met deze jongen gaan meemaken. Zijn goede wedstrijden zijn vooralsnog op een hand te tellen en hij gedraagt zich regelmatig als een pubertje in plaats van als een professional. Hij is er nog lang niet, maar talent kan hem niet ontzegd worden.

Volgens mij gaat hij fysiek erg vooruit, en zit hij dicht tegen een volledige wedstrijd in het eerste aan.
Ajax!
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Zo. Meneertje had laatst dus een grote bek. Nu snap ik waarom de Boer zei dat hij nog niet klaar was voor de Serie A.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Raiola adviseert Kishna om Ajax te verlaten

Zaakwaarnemer Mino Raiola vindt dat de twintigjarige aanvaller Ricardo Kishna geen toekomst heeft bij Ajax zo lang Frank de Boer daar trainer-coach is.

'De relatie tussen Frank de Boer en Ricardo Kishna is niet goed. Ik vind dat hij Kishna niet begrijpt en voldoende waardeert', stelde de zaakwaarnemer van de speler in het praatprogramma Jinek.

Daarbij benadrukte Raiola dat een eventuele beslissing om Ajax te verlaten niet bij hem maar bij Kishna zelf ligt. Raiola: 'Ik heb mijn eigen mening en die heb ik hem ook gegeven. Maar Ricardo moet zijn eigen beslissing nemen.'

Het is niet de eerste keer dat de gespannen relatie tussen trainer en het jonge talent naar buiten komt. Al eerder dit seizoen uitte Raiola zware kritiek omdat De Boer in de pers zijn onvrede liet blijken over een gesprek tussen de linksbuiten en de leiding van de club waarbij Raiola ook aanwezig was. Toen was al vrij duidelijk dat de relatie tussen de coach en de speler niet bepaald optimaal was.

Rerservebank
Kishna heeft de laatste maanden een aantal uitstekende wedstrijden als basisspeler gespeeld maar zat afgelopen zondag op de reservebank in het duel tegen Vitesse. Het is duidelijk dat Kishna en De Boer weer met elkaar in de clinch liggen. De mening van Raiola dat zijn speler de club beter kan verlaten komt exact één dag na het verstrijken van de transfertermijn. Het is evident dat de afgelopen dagen is geprobeerd om een transfer te bewerkstelligen, maar dat de leiding van Ajax dit heeft geblokkeerd.

De talentvolle buitenspeler heeft nog een contract bij Ajax tot de zomer van 2016, waarbij de club nog een optie bezit om het contract met een jaar te verlengen.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Alexander

Bericht door Alexander »

Daar word je ook wel heel moe van zeg. Die jongen speelt net 1 seizoen bij Ajax en heeft nog heel erg weinig laten zien. Dat ligt echt niet alleen aan de Boer.
wimpey

Bericht door wimpey »

Alexander schreef:Daar word je ook wel heel moe van zeg. Die jongen speelt net 1 seizoen bij Ajax en heeft nog heel erg weinig laten zien. Dat ligt echt niet alleen aan de Boer.
Raiola wilde al eerder een wig drijven tussen Kishna en Ajax. Toen tekende Kishna bij. Hij heeft kraakbeenproblemen en zit net een jaar bij Ajax-1, met ups en downs. Kishna komt op mij niet als een domme jongen over. Hij heeft na dit seizoen nog minimaal een seizoen bij Ajax nodig, voordat hij de stap kan gaan maken.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit is nu de tweede keer dat we zijn zaakwaarnemer horen klagen als hij een keer niet in de basis staat. Daar begin ik wel een beetje flauw van te worden.

Kishna is een talentvolle speler maar wat hij tot nu toe heeft laten zien is nog onvoldoende voor een onbetwiste basisplaats. Ajax is zoekende. Dan kan je er wel eens een keer naast komen te staan. Al zal dat ongetwijfeld niet meer het geval zijn als hij gewoon continu goed presteert.

Overigens zie ik hem persoonlijk wel graag in de basis omdat Kishna één van de weinigen is met een individuele actie én een goede voorzet.
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Als Fischer weer terugkomt zie ik weinig perspectief voor Kishna. Misschien een jaartje verhuren?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Fischer duurt nog wel even. Is er lang uit geweest.

Daarbij heeft Kishna de leeftijd om er voor te gaan. Hij moet nu laten zien dat hij goed genoeg is voor Ajax. Ik denk absoluut dat het er in zit.
Nil volentibus arduum
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

In dit geval begrijp ik Raiola wel. De Boer lijkt niet veel zin te hebben om Kishna op te stellen. En Kishna heeft haast, want hij kan zomaar weer knieproblemen krijgen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij moet opkomen voor de belangen van Kishna en niet voor die van Ajax. In die zin mag hij ook kritisch zijn. Maar laten we eerlijk zijn. Kishna heeft ook niet dusdanig veel laten zien dat hij een onbetwiste basisspeler zou moeten zijn. Hij presteert net als de andere aanvallers wisselvallig. Dat heeft er ook mee te maken dat er slechte ondersteuning is vanuit de rest van het elftal maar daar hebben zijn concurrenten ook last van.

Wat me vooral niet zint is dat zo'n Raiola direct de publiciteit zoekt als Kishna een keer niet speelt. Uiteindelijk stelt Kishna zichzelf op. Je kunt me vertellen wat je wil. Maar als die jongen geweldig speelt stelt De Boer hem echt wel op hoor.
Nil volentibus arduum
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik vind het ergens wel terecht dat/als Ajax niet al te veel energie in Kishna steekt. Het feit dat hij Raiola als zaakwaarnemer heeft is een garantie dat hij toch niet lang meer gaat blijven.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Ajax moet met Kishna aan tafel: als hij de woorden van zijn zaakwaarnemer onderschrijft, dan snel afscheid van nemen. Als hij het niet eens is, dan moet hij hem ter verantwoording roepen of afscheid van hem nemen.

Als het vanuit Kishna zelf komt, dan heb je er geen bal aan. Het kan nog zo'n groot talent zijn (laat eerst maar een in een lange reeks zien), maar als hij iets gaat presteren is hij daarna toch weg. Geef dan andere spelers maar de kans (El Ghazi).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jongens, dit gaat nergens over. Raiola lult maar wat om exact datgene wat hier nu gebeurt te bereiken. Kishna staat al een reeks in de basis, en krijgt een keertje rust ten faveure van El Ghazi. Big fucking deal! Ik zit niet dicht genoeg op het hele verhaal om definitief te kunnen stellen dat er helemaal niks speelt tussen Frank en Kishna, maar uit wat alles wat ik wel kan zien valt absoluut niet af te leiden dat er sprake is van een slechte relatie. Die Raiola is gewoon een stinkende rat. En kom dan niet aanzetten met 'ja, maar hij doet gewoon zijn taak...' want dat doet hij ook niet. Niemand heeft baat bij dit soort onrust-zaaiende onzin.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mano

Bericht door Mano »

Kishna is wisselgeld voor een grotere transfer voor Mino

dus nu Kishna beetje losweken voor een bigger deal down the road.
Mino doet niks anders
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Heb het fragment net even teruggekeken. In tegenstelling tot wat ik verwachtte, komt Raiola heel rustig en weloverwogen over. Bovendien komt hij met argumenten. De kern van het verhaal van Raiola schuilt volgens mij in het volgende: hij denkt dat het zinvoller is als spelers weten waarom ze iets moeten doen, in plaats van dat ze alleen uitgelegd wordt dat ze het moeten doen.

Mijn interpretatie: De Boer geeft opdrachten en wil gewoon dat die opdrachten worden uitgevoerd. Zelfs als hij de opdracht geeft tot een wanhoopsschot; de spelers moeten het gewoon doen en daarmee is het klaar. Uitleggen waarom hij bepaalde opdrachten geeft, vindt hij waarschijnlijk tijdsverspilling en onzin. Ik denk daarnaast dat De Boer zich er weinig bij kan voorstellen dat spelers daarover een uitleg willen.

Maar Kishna wil die uitleg dus juist wel. Kishna is het jongetje dat altijd vraagt: waarom dan? Zo wil hij mogelijk weten waarom hij na drie mislukte acties geen vierde actie meer mag proberen. Hij staat er toch voor de acties? En hij wil ongetwijfeld ook weten waarom hij iedere keer achter die vervelende back moet aanrennen. Uiteraard wil hij ook weten waarom hij niet speelt, of waarom hij gewisseld wordt terwijl de rest óók als een dweil speelt.

De Boer begrijpt dit duidelijk niet. Zie zijn reactie op de persconferentie. "Ik zeg toch wat hij moet doen? Hij moet acties maken, maar als er drie acties mislukken dan is er misschien iets anders nodig." En daarmee gaat hij compleet voorbij aan de essentie van het verhaal van Raiola. Sterker nog: hij bewijst ermee dat hij Kishna inderdaad niet begrijpt. Hij begrijpt niet dat die jongen meer uitleg wil, zelfs niet nadat Raiola het op de tv heeft gezegd. En Kishna? Die begrijpt De Boer weer niet, want De Boer legt het niet uit.

Dan nog dit: Kishna heeft een sterke persoonlijkheid en is een slimme jongen. Hij is bepaald geen Denswil. Hij heeft wellicht een uitstraling die niet iedereen bevalt, maar komt extreem goed uit zijn woorden (vergelijk zijn interviews eens met het gestamel van Sinkgraven). Daarnaast heeft hij bij Ajax bijgetekend ondanks dat Raiola er alles (inclusief het laten ontsporen van de onderhandelingen) aan deed om hem op andere gedachten te brengen. Raiola wil dat die jongen liever gisteren dan vandaag vertrekt, dat steekt hij niet onder stoelen of banken, maar wat zegt Kishna in de krant? Ik wil blijven! Dan sta je stevig in je schoenen.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Helemaal waar, Jöhnk! :biggthumpup.gif:

De Boer is een beste kerel maar hij heeft een simpel wereldbeeld. Wat er niet in past begrijpt hij niet.
Mano

Bericht door Mano »

Tja,

Onder de ene trainer komt het ene talent goed naar voren. Bijv iemand die houvast wil met duidelijke opdrachten .
En onder de andere trainer weer het andere talent. Bijv de vrije, impulsieve speler.

Een trainer die iedereen beter maakt of beter laat spelen moet nog geboren worden...

FdB heeft vast minpunten...
elliquido

Bericht door elliquido »

Het moet toch niet gekker worden dat een luizige pizzabakker gaat vertellen hoe Frank de boer meneer Kishna moet aanvoelen.
Een schande dat hij dat in het openbaar doet.
Flikker die raiola eruit... Met zijn paradepaardjes erbij
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Plaats reactie