Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

WP_Legend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door WP_Legend » di dec 30, 2014 3:38 pm

voor Jeugdspelers kan dit zorgen voor wat problemen omdat ze gratis weggehaald kunnen worden, maar het probleem zal lang niet zo erg zijn als het bosman arrest.

zowiezo waren die opleidings vergoedingen vooral goed voor de kleine clubs, ik denk dat een club als Ajax er geen last van zal ondervinden (en misschien zelfs van gaan profiteren)

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 30, 2014 4:11 pm

Dit is alleen maar voordelig voor Ajax. Ajax haalt meer spelers dan dat er weggehaald worden.
IK GELOOF!!!!!!

Rutger

Bericht door Rutger » di dec 30, 2014 7:55 pm

Maar de bedragen waar het om draait zijn wel heel verschillend. Als Suarez weer eens voor 30 miljoen wordt verhandeld pikt Ajax daar toch weer een de nodige centjes van mee. Hetzelfde geldt voor een Zlatan, een Eriksen. Ik denk dat Ajax per saldo er nog wel eens op kan gaan inleveren. Zeker als wij talenten op 16-17 jarige leeftijd oppikken zullen we de clubs echt niet zoveel opleidingsvergoeding verschuldigt zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2015 9:35 am

http://www.ajaxshowtime.com/opinie/8484 ... wakt-.html

Ben het in deze volledig met Driessen eens. Dóe eens wat. Vooral aan dat middenveld.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 16, 2015 11:02 am

Ajaciedjuh schreef:Telesport
'Bom onder opleidingsvergoeding'

WILHELMSHAVEN -
De FIFA heeft dinsdag in Duitsland een rechtszaak verloren over het gebruik van de opleidingsvergoeding die clubs moeten betalen voor overgenomen spelers die elders zijn opgeleid. Volgens de rechter is dit in strijd met Europese wetgeving over vrije keuze van werk. De zaak was aangespannen door SV Wilhelmshaven, dat afgelopen zomer moest degraderen uit de Regionalliga Nord (vierde niveau) omdat het betaling weigerde.
De uitspraak van de rechter in Bremen kan gevolgen hebben voor de Europese regelgeving op dit gebied en wordt daarom nog getoetst door het landelijk gerechtshof in Duitsland. Clubs krijgen een opleidingsvergoeding om het opleiden van jeugdspelers te stimuleren en te voorkomen dat spelers vlak voor ze een contract mogen tekenen 'gratis' vertrekken. Ook bij transfers daarna blijft de opleider recht houden op een percentage van de transfersom.
Slechte zaak.
Nee, hoor. Volledig terecht. We hebben het over kinderen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 16, 2015 11:16 am

Het middenveld is inderdaad opvallend mager bemand. In het schema hieronder zie je overal een dubbele bezetting, behalve op het middenveld. Dat kan vier dingen betekenen. 1.) spelers die ik buiten beschouwing laat (Zimling) en/of spelers die ik elders in het elftal vermeld (Riedewald, Viergever, Fischer, Schöne) worden door De Boer als serieuze opties voor het middenveld beschouwd. 2.) Van de Beek en Nouri worden op zeer korte termijn klaar geacht om hun rol in de selectie te spelen. 3.) Het is de bedoeling dat er nog een aankoop of huurling komt. 4.) Ajax gokt erop dat deze vier jongens de klus gaan klaren.

Persoonlijk denk ik dat optie 3 best waarschijnlijk is, zeker ook omdat ze Duarte hebben afgeschreven. Ik vermoed eigenlijk dat ze nog een poging voor Van Ginkel gaan wagen.

K: Cillessen, Boer

RB: Van Rhijn, Tete
RCV: Veltman, Van der Hoorn
LCV: Moisander, Viergever
LB: Boilesen, Riedewald

RM: Klaassen, ??
CM: Serero, Bazoer
LM: Andersen, ??

RB: Schöne, El Ghazi
S: Milik, Sigthorsson
LB: Kishna, Fischer

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2015 11:29 am

Je kunt Zimling wel weglaten, maar dit zit vanavond gewoon bij de selectie.

Ajax is daar kwalitatief zo dun bezet, onbegrijpelijk dat daar sinds 1/9 niets aan gedaan is om per 1/1 een oplossing paraat te hebben. Dit soort geintjes kan Ajax de titel kosten, want met juffie en Serero kom je gewoon kwaliteit tekort.

Cash zat, zgn. een groot netwerk met al die ex-toppers in leidinggevende functies. Daar zie je niets van terug in de praktijk. Amateuristisch.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 16, 2015 11:37 am

Dat is zo, maar ook met Zimling erbij kom je niet tot een dubbele bezetting, terwijl De Boer die wel wenst (op elke positie een concurrentiestrijd is zijn ideale plaatje). Dat ze Duarte hebben opgegeven wijst er daarom op dat ze ergens mee bezig zijn, volgens mij.

De kwalitatieve discussie vind ik iets minder zinvol. Ik denk dat elke naam uit het lijstje al een of meerdere keren door dezen of genen is afgeschreven. Het siert De Boer juist dat hij daar niet in meegaat.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2015 11:43 am

Jöhnk schreef: De kwalitatieve discussie vind ik iets minder zinvol. Ik denk dat elke naam uit het lijstje al een of meerdere keren door dezen of genen is afgeschreven. Het siert De Boer juist dat hij daar niet in meegaat.
Andersen is een liability als middenvelder. Doet defensief niet mee, laat zich makkelijk van de bal zetten en grossiert in slappe balletjes die een makkie zijn voor tegenstanders en een gevaar voor de ledematen van Ajacieden. Serero is defensief te matig als VM.

Dat zijn constateringen die ik maak o.b.v. de eerste seizoenshelft. Je zal op het middenveld naast Klaassen echt minimaal één speler van een hoger niveau nodig hebben qua evenwicht en rendement.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 16, 2015 3:44 pm

De Boer ziet het in Andersen zitten, Willem.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 30, 2015 11:11 pm

Yopi schreef:De Boer ziet het in Andersen zitten, Willem.
Het halen van Sinkgraven zou je ook anders kunnen uitleggen. Ik verwacht dat Sinkgraven gelijk in het elftal instroomt - 6,5 miljoen in de winterstop toont aan dat Ajax en dus ook de Boer hem heel graag wilde hebben.

Ik ben erg blij dat Ajax weer eens meer dan 6 miljoen uittrekt voor een goede speler. Sinkgraven loopt een Nouri niet in de weg. Als Nouri en Sinkgraven beiden echt zo goed zijn, dan lost Nouri Sinkgraven over 2,5 jaar af en verkopen we Sinkgraven tzt met 10 miljoen winst. Dan heb je 2 jaar lang in elk geval profijt gehad van een goede voetballer en stroomt als het goed is een rijp talent in. Nouri is fysiek nu nog een jeugdspeler.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 31, 2015 12:58 am

Sinkgraven op de vleugel in de Schone-rol? Die komt toch echt dynamiek tekort. Of op de plek van Andersen.

Hadden ze dit niet eerder kunnen afronden? Had weewellicht 2 punten gescheeld tegen de kakkerlakken...
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » za jan 31, 2015 8:10 am

Zet hem maar op de plek van Andersen. Die bakt er momenteel niks van.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 31, 2015 12:12 pm

Lionel schreef:Sinkgraven op de vleugel in de Schone-rol? Die komt toch echt dynamiek tekort. Of op de plek van Andersen.

Hadden ze dit niet eerder kunnen afronden? Had weewellicht 2 punten gescheeld tegen de kakkerlakken...
Nu verwacht je denk ik te veel van Sinkgraven. Hij is nog jong en moet wennen. Een fitte Klaassen had het verschil misschien kunnen maken, maar dan heb je het over de beste speler van Ajax.

Waarom haalde Ajax Sinkgraven niet 'gewoon' op 1 januari? Op zich was dat inderdaad logischer geweest. Ik schreef twee weken geleden in dit topic al dat er een (linker)middenvelder bij zou komen. Het afschrijven van Duarte was een teken aan de wand.

Aan de andere kant kun je nu eenmaal niet in je eentje een deal sluiten. Heerenveen is er ook nog, en zoals we weten is die club niet te verlegen om forse prijzen te vragen -onder het motto: wat de gek ervoor geeft. Soms is er gewoon wat tijdsdruk nodig om de prijs omlaag te krijgen. Zo ging het tenslotte ook met 'happie Chinees': op het laatste moment draaide Heerenveen bij, helaas was er bij Ajax niemand meer te bereiken.

zeux

Bericht door zeux » za jan 31, 2015 12:27 pm

Arthur schreef:Zet hem maar op de plek van Andersen. Die bakt er momenteel niks van.
Beetje concurrentie kan ook geen kwaad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 31, 2015 1:08 pm

Met Sinkgraven erbij i.p.v. Bazoer had Ajax zich minder aangepast aan Feyenoord en wellicht ook tegen Groningen beter gespeeld.

Nu leggen ze alsnog flink voor hem neer. Waarom dan niet voordat je naar Qatar gaat? Nu ben je alweer 3 wedstrijden verder.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 31, 2015 1:33 pm

Lionel schreef: Nu leggen ze alsnog flink voor hem neer. Waarom dan niet voordat je naar Qatar gaat? Nu ben je alweer 3 wedstrijden verder.
Paniekvoetbal. En niet het vermogen hebben om de situatie v.w.b. de A-selectie op het juiste moment juist in te schatten.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 01, 2015 5:14 pm

De Fluwelen Revolutie is uit balans. Kan gebeuren. Met alleen jeugd gaat het niet lukken. Met een paar middelmatige ervaren spelers erbij ook niet. Het goede nieuws is dat je wel het geld hebt om een ervaren topspeler te halen. Dan moet je die alleen nog overtuigen om hier te komen spelen (dus niet met een Mickey Mouse complex aankloppen). Ik zou heel veel betalen voor Yaya Toure. Dat is een super-Ajaxied. Alleen weet hij dat zelf nog niet.

Op het ogenblik is de jeugd aan het zwemmen, omdat er niemand is met de ervaring en het niveau waaraan ze zich op kunnen trekken. Als je iemand als Yaya haalt, gaat de door-ontwikkeling van al dat jonge talent veel sneller.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 01, 2015 5:36 pm

Of hij kijkt rond, uit tegen Heracles, en denkt: het zal wel.

Je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat een speler die uit een grote competitie komt hier dezelfde drive heeft als daar.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 01, 2015 6:32 pm

Yopi schreef:Of hij kijkt rond, uit tegen Heracles, en denkt: het zal wel.

Je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat een speler die uit een grote competitie komt hier dezelfde drive heeft als daar.
Ik ga er niet vanuit dat Toure naar Ajax komt, maar omwille van het argument zou ik zeggen dat het geen speler is die het van het gevecht moet hebben. HIj heeft een geweldige techniek, is niet of nauwelijks van de bal te zetten, heeft een inzicht en een steekpass om je vingers bij af te likken, is een rustpunt, en heeft ook nog een prima schot. Een ideaal bindmiddel voor het jonge talent dat anders al snel als los zand gaat spelen.

Qua motivatie is NL (nog) geen MLS. Derde op het WK... ;) Het blijft altijd een gok, maar als je de aansluiting naar de Europese top serieus neemt is een ervaren topspeler je beste optie. Op dezelfde weg doorgaan leidt tot veredeld jeugdvoetbal,waarbij je een plafond tegenkomt door gebrek aan ervaring in het veld, en waardoor je nooit meer aansluit bij de top van Europa.

Behalve wat geld heb je niks te verliezen. Als het niet lukt kun je altijd verder op dezelfde weg en topvoetbal verder vergeten, Als het wel lukt, en Europees succes volgt, wordt de Nederlandse competitie wellicht interessanter voor andere topspelers. Dan kun je eventueel via televisiegelden, in navolging van de grote competities, de Nederlandse competitie weer op de kaart zetten. Je moet iets doen tegen de uitholling van de competitie, en alleen maar talent ontwikkelen is een te eenzijdig antwoord.

Rednose

Bericht door Rednose » ma feb 02, 2015 7:44 pm

Citaat uit de Telegier: "Dikke min technisch hart Ajax".
Tja, het gaat hier om " His Masters Voice", dus ik ben benieuwd!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 7:46 pm

Rednose schreef:Citaat uit de Telegier: "Dikke min technisch hart Ajax".
Tja, het gaat hier om " His Masters Voice", dus ik ben benieuwd!
+1.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 05, 2015 10:30 am

De Boer: ’Bewust geen ervaren speler gehaald’

AMSTERDAM -
Frank de Boer heeft zich nogmaals achter het Ajax-beleid geschaard. "Ik heb intern niet met mijn vuist op tafel geslagen om er een ervaren speler bij te krijgen. We doen het met z’n allen en zijn niet met een goede naam gekomen”, aldus de trainer.

"Dus dan doen we het gewoon op deze manier", aldus De Boer. "Er zijn namen de revue gepasseerd, maar voor mijn gevoel waren ze niet goed genoeg. Dan kies ik liever voor een jonge jongen die ervaring gaat opdoen."
"Dat kan je punten kosten, ja. Maar je hebt geen garantie dat de ervaren jongen het wel voor je zou doen. Die moet zich ook nog eens aanpassen aan de manier waarop wij willen spelen. Het zijn moeilijke keuzes, maar uiteindelijk hebben we hiervoor gekozen.”
Dit is pijnlijk hoor. :blush.gif: Trainer + TH kunnen geen geschikte versterkingen vinden. Doek de seniorenscouting dan maar op. Worden de bevindingen van die mensen beoordeeld? Of überhaupt gehoord?

Prutswerk, amateurisme.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 05, 2015 10:50 am

Het is alvast een stapje beter (minder slecht) dat we nu niet met een nieuwe Zimling aankomen. Maar ik ben inderdaad wel benieuwd wat dan zo'n beetje de namen zijn waar we het over hebben. Ik hoop maar dat het dan niet beperkt blijft tot de Heitinga's en de Maduro's van deze wereld.

Er moet toch zeker wel ergens een deftige verdedigende middenvelder rondlopen die graag bij Ajax wil komen spelen en die ook te betalen is?
Nil volentibus arduum

DelToro

Bericht door DelToro » do feb 05, 2015 10:58 am

Dit is wel erg gênant zeg..
Als je in een half jaar niemand kan vinden die geschikt is voor Ajax, dan doe je je werk niet goed als hoofd aankoop. En met een half jaar ben ik dan nog mild, want eigenlijk moest hij ruim voor het vertrek van Blind natuurlijk al een vervanger op het oog hebben.

Plaats reactie