‘DALEY SINKGRAVEN SLAAGT BIJ AJAX’
Erevoorzitter en clubicoon van SC Heerenveen Riemer van der Velde is er van overtuigd dat Daley Sinkgraven gaat slagen bij Ajax. “Daley is een uitzonderlijk talent’, zegt Van der Velde vanaf zijn vakantieadres op Curaçao. De dynamische 19-jarige middenvelder van SC Heerenveen tekende gisteren een contract voor maar liefst 5,5 jaar bij de landskampioen.
Sinkgraven speelde zijn tweede seizoen bij Heerenveen. De Jong Oranje-international speelde 37 competitiewedstrijden voor de Friezen en scoorde vier keer. Frank de Boer ziet de sluwe middenvelder met de behendige indraaiende bewegingen al langer als de ontbrekende schakel op het Ajax-middenveld. Vorige zomer probeerden de Amsterdammers ook al tot zaken te komen met SC Heerenveen.
'Bij Ajax kan hij echt uitgroeien tot een topper'
Riemer van der Velde volgde vanaf zijn vakantieadres de onderhandelingen en begrijpt waarom vooral Frank de Boer en zijn technische staf al maandenlang intern bij Ajax alles op alles zetten om het Friese talent naar Ajax te halen. ”Die indraaiende bewegingen van Daley zijn echt een wapen. Hij kan ontzettend veel dynamiek in het spel brengen. Hij is snel, technisch vaardig en altijd doelgericht. Geen balletjes breed of terug. Ook is hij niet te beroerd om mee te verdedigen. Ik zou niet weten, waarom hij niet kan slagen bij Ajax. Het Nederlands Elftal is nog wat verder weg, maar bij Ajax kan hij echt uitgroeien tot een topper.”
De laatste competitiewedstrijden voor de winterstop leek Sinkgraven bij SC Heerenveen even van mindere waarde, maar vorige week in het thuisduel tegen Vitesse kapte en draaide hij weer zoals de fans in Friesland dat gewend waren. In die wedstrijd en ook gisteren tegen FC Dordrecht werd duidelijk dat de Zweedse aanwinst Simon Thern een duidelijke versterking op het Heerenveen-middenveld is.
“Daley is een bepalende speler op het middenveld, dus de club zal goed moeten kijken naar zijn vervangers. Ik ben daar optimistisch over. Talenten ontwikkelen zich goed en met een middenveld Thern, Van den Berg en Van Roon kun je prima voor de dag komen. De club beslist de komende dagen of er eventueel nog iemand bij komt,” aldus Van der Velde.
De vaste SC Heerenveen-watcher van de Friese regionale omroep Omrop Fryslân, Roelof de Vries, is minder optimistisch over de kans dat Sinkgraven slaagt bij Ajax.
'Hij zal echt tijd nodig hebben om zich aan te passen'
”Ik houd het op fifty-fifty. Als het om voetbal gaat, dan maak ik me geen zorgen. Je hebt bij bijvoorbeeld Sulejmani gezien dat de stap van Heerenveen naar Amsterdam heel groot kan zijn. De druk kunnen handelen. De verwachtingen. Daley is een rustige en bescheiden jongen, dus zal bij Ajax echt tijd nodig hebben om zich aan te passen. Maar ik begrijp wel waarom Frank de Boer fan van hem is: dat ‘opendraaien’ van hem en met een snelle beweging en doelgericht aanvallers in stelling brengen is hij heel effectief.”
Sinkgraven en zijn belangrijkste adviseur, de oud-prof Harry, hebben een hele doelbewuste carriereplanning voor de jonge middenvelder opgesteld. Geen wilde stappen naar grote buitenlandse clubs, maar eerst een tussenstop bij een Nederlandse topclub. Rustig toegroeien naar een grote buitenlandse transfer. Al in november liet Sinkgraven in klein comité doorschemeren dat er voor hem maar één optie was: Ajax en vanaf dat moment zijn de besprekingen begonnen. Sinkgraven was de belangrijkste naam op het lijstje van Frank de Boer, die nu of in de zomer ook Davy Pröpper van Vitesse graag ziet komen.
Inmiddels hebben Ajax en SC Heerenveen overeenstemming bereikt over de verhuur van de aanvallende middenvelder Lerin Duarte, die bij de Amsterdammers overbodig was geworden. Hij is een potentiële opvolger van Sinkgraven in Friesland.
Daley Sinkgraven
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Daley Sinkgraven
Bron: Heldenonline
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Bevestiging ook door Ajax, welkom Daley!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- InnerHarbour
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat neem ik niet aan. Dit is geen paniekaankoop of transfer voor de bühne. Ze waren in de zomer al met hem bezig.wimpey schreef: Ik neem aan dat het TH in 5 maanden niet gelukt is om een fatsoenlijke VM te vinden. Om de morrende achterban wat tot rust te brengen, is er 'dus' maar geïnvesteerd in een middenvelder.
Dat verhaal past op het moment even niet in het plaatje Yopi. Het TH kan voorlopig niets goeds meer doen.
Ik zie er wel een voordeel in dat Sinkgraven nu aansluit i.p.v. in de zomer. Het geeft hem immers een half seizoen extra om zijn draai te vinden bij Ajax. Ik denk niet dat we er op moeten rekenen dat hij gelijk in dit seizoen al het verschil gaat maken. Al is de aanwezigheid van een extra middenvelder geen luxe. Als er één uit de basis een blessure heeft raken we al snel in de problemen.
Ik zie er wel een voordeel in dat Sinkgraven nu aansluit i.p.v. in de zomer. Het geeft hem immers een half seizoen extra om zijn draai te vinden bij Ajax. Ik denk niet dat we er op moeten rekenen dat hij gelijk in dit seizoen al het verschil gaat maken. Al is de aanwezigheid van een extra middenvelder geen luxe. Als er één uit de basis een blessure heeft raken we al snel in de problemen.
Nil volentibus arduum
Inderdaad, Marillion. Alsof er niets goeds gebeurt bij Ajax.
Onzin om de transfer van Sinkgraven af te doen als een paniekaankoop. Het was in de zomer al duidelijk dat Ajax hem per se wilde. Ze zien een toekomstige topspeler in hem. Of dat terecht is zal moeten blijken, maar als je zo denkt, moet je hem op tijd halen. Een paar weken geleden meldde de VI al dat Sinkgraven werd gevolgd door Bayern en Chelsea.
Wat routiniers betreft, Ajax had Heitinga kunnen halen. Dan was het wéér niet goed geweest. Het moet De Jong zijn, of Anita. Ik zie ook wel dat Ajax routine kan gebruiken, maar namen noemen van grootverdieners uit grote competities schiet niet op. Het voorbeeld van Heitinga geeft wel aan hoe lastig het is. Wat je ook van hem vindt, voor zijn vertrek naar het buitenland was hij altijd basisspeler. Maar haal je hem terug, kan hij dan zijn nieuwe rol aan? Meehobbelen is geen optie, hij moet dan het voortouw nemen. Vergeet niet dat een speler die in grote competitie heeft gespeeld een voor Ajax-begrippen enorm salaris moet verdienen.
Onzin om de transfer van Sinkgraven af te doen als een paniekaankoop. Het was in de zomer al duidelijk dat Ajax hem per se wilde. Ze zien een toekomstige topspeler in hem. Of dat terecht is zal moeten blijken, maar als je zo denkt, moet je hem op tijd halen. Een paar weken geleden meldde de VI al dat Sinkgraven werd gevolgd door Bayern en Chelsea.
Wat routiniers betreft, Ajax had Heitinga kunnen halen. Dan was het wéér niet goed geweest. Het moet De Jong zijn, of Anita. Ik zie ook wel dat Ajax routine kan gebruiken, maar namen noemen van grootverdieners uit grote competities schiet niet op. Het voorbeeld van Heitinga geeft wel aan hoe lastig het is. Wat je ook van hem vindt, voor zijn vertrek naar het buitenland was hij altijd basisspeler. Maar haal je hem terug, kan hij dan zijn nieuwe rol aan? Meehobbelen is geen optie, hij moet dan het voortouw nemen. Vergeet niet dat een speler die in grote competitie heeft gespeeld een voor Ajax-begrippen enorm salaris moet verdienen.
Daley Sinkgraven
Ik vraag me toch af waarom ze Sinkgraven dan niet al op 1 januari hadden gecontracteerd i.p.v. 30 januari. Dan hadden ze immers alsnog 4 maanden de tijd om de transfer rond te krijgen en kostte hij waarschijnlijk minder, omdat nu ongetwijfeld een "2 dagen voor transferdeadline bonus" wordt doorberekend.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Of het omgekeerde: Heerenveen heeft geld nodig.
Ik weet het ook niet. Maar wie weet is er een reden voor.
Ik weet het ook niet. Maar wie weet is er een reden voor.
Misschien wilde Heerenveen niet verkopen?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat zou ook kunnen, Bert. Of in elk geval niet in de winterstop.
Kan ook zijn dat ze het eerst wilden aankijken met Nouri en Van de Beek.
Kan ook zijn dat ze het eerst wilden aankijken met Nouri en Van de Beek.
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe lang zal Overmars er mee zitten dat ie nu 6,5 miljoen minder heeft?
- Giacomo Puccini
Het baart me wel wat zorgen dat de meeste reacties niet al te positief zijn over wat hij sportief tot nu toe heeft laten zien. Bij Heerenveen is hij nog niet een van de beteren en ze schatten bijvoorbeeld Andersen en die Thern van SCH hoger in. Voor een gedeelte zal frustratie over het vertrek van een groot talent de herinnering wat negatiever kleuren maar omdat de reacties redelijk eensluidend zijn denk ik dat we realistisch moeten zijn en dit seizoen weinig bijzonders van Sinkgraven hoeven te verwachten.Yopi schreef:http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... &start=570
Gemengde reacties in het noorden. Als je door de teleurstelling heen leest zeggen ze dat hij kan voetballen maar wisselvallig presteert. Een talent dus.
Zuur voor die club. Twintig wedstrijden en hun pareltje is weg.
Ajax!
Ik vind ook niet dat het TH zo'n overtuigend verhaal heeft. Als je hem haalt als talent voor de toekomst laat je hem niet in de winter overkomen maar laat je hem lekker nog even speeltijd maken bij Heerenveen. Als je hem haalt als de broodnodige onmiddellijke versterking zoals gebruikelijk bij wintertransfers, dan is het waarschijnlijk het verkeerde type middenvelder en klopt er niks van het verhaal van de beste selectie in jaren en dat er in januari niks gekocht ging worden etc.Marillion schreef:Dat verhaal past op het moment even niet in het plaatje Yopi. Het TH kan voorlopig niets goeds meer doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het liefst een goede defensieve middenvelder zou zien komen. Vooral ook omdat ik verwacht dat we daar vanuit eigen gelederen op korte termijn ook geen invulling aan kunnen geven.
Maar het is sowieso wel prettig om er een goede middenvelder bij te hebben. De bezetting is dit seizoen behoorlijk dun gebleken. Ik verwacht dan ook dat Sinkgraven in de tweede seizoenshelft regelmatig speeltijd gaat pakken en zich daarmee blijft ontwikkelen. Als dat klopt hoeft hij voor zijn ontwikkeling niet in Heerenveen te blijven. Ik neem tenminste aan dat er geen Zivkovic scenario volgt. Dan zou ik er niet veel van snappen.
Maar het is sowieso wel prettig om er een goede middenvelder bij te hebben. De bezetting is dit seizoen behoorlijk dun gebleken. Ik verwacht dan ook dat Sinkgraven in de tweede seizoenshelft regelmatig speeltijd gaat pakken en zich daarmee blijft ontwikkelen. Als dat klopt hoeft hij voor zijn ontwikkeling niet in Heerenveen te blijven. Ik neem tenminste aan dat er geen Zivkovic scenario volgt. Dan zou ik er niet veel van snappen.
Nil volentibus arduum
Op de Toekomst zijn ze prima bezig. V.w.b. Ajax-1 daarentegen.Marillion schreef:Dat verhaal past op het moment even niet in het plaatje Yopi. Het TH kan voorlopig niets goeds meer doen.

Sinkgraven is trouwens een prima aankoop, met het oog op de toekomst. Veel liever hem dan Maher voor een soortgelijk bedrag. Alleen heb je nú, om kampioen te worden, behoefte aan een ander type en andere kwaliteiten. Dit Ajax schreeuwt om een sturende en fysiek sterke VM. Daar hebben ze 5 maanden tijd voor gehad om dat te begrijpen en daarop te anticiperen. En dat laten ze na. Niet voor het eerst dat het qua inschatting totaal niet klopt. Dus zul je de samenstelling van het TH eens onder de loep moeten nemen.
Sinkgraven is een directe versterking voor de selectie en op termijn, als alles goed gaat, een versterking voor de basiself. Zo moeilijk is het niet.
Ik heb regelmatig kritiek gegeven op het aankoopbeleid. Daar ben ik ook ontevreden over. Alleen geloof ik niet in flauwekul als dat ze deze transfer zouden doen om de achterban rustig te houden. Ze zien in Sinkgraven gewoon een waardevolle aanvulling op de selectie. Of hij dat ook is zal moeten blijken. Maar dit is echt niet puur gedaan om het volk rustig te houden. Kom op zeg.wimpey schreef:Op de Toekomst zijn ze prima bezig. V.w.b. Ajax-1 daarentegen.Marillion schreef:Dat verhaal past op het moment even niet in het plaatje Yopi. Het TH kan voorlopig niets goeds meer doen.Zie je dat zelf niet als je naar Ajax-1 kijkt?
![]()
Nil volentibus arduum
De scouting moet doorgelicht worden. Waar zit het probleem? Heeft Ajax slechte scouts? Wordt er niet naar de scouts geluisterd?wimpey schreef: Op de Toekomst zijn ze prima bezig. V.w.b. Ajax-1 daarentegen.Zie je dat zelf niet als je naar Ajax-1 kijkt?
![]()
Overigens moeten we ons geen grote illusies maken. Ajax is geen Real. Een bepaald percentage van de aankopen zal mislukken.
Dat zal moeten blijken. Straks kweekt die jongen een pens of gaat hij in een auto vrouwen liggen afwerken. Of kan hij het fysiek niet aan.Sinkgraven is trouwens een prima aankoop, met het oog op de toekomst. Veel liever hem dan Maher voor een soortgelijk bedrag.
Ervaren spelers zijn doorgaans ook niet direct inpasbaar. Poulsen had het eerste half jaar geen idee waar hij moest lopen. Laten we nou maar gewoon blij zijn met een talentvolle voetballer.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Gaat Van der Vaart de kar trekken? Sneijder? Huntelaar?
Veel ervaren spelers zijn alleen met zichzelf bezig. Ervaring zegt niet zoveel.
Veel ervaren spelers zijn alleen met zichzelf bezig. Ervaring zegt niet zoveel.
Alleen ervaring zegt inderdaad niet zoveel.
Aan de andere kant slaat Ajax nu wel erg door in het opstellen en aantrekken van jeugdige spelers.
Sinkgraven is 19, hij heeft in totaal in 35 Eredivisie wedstrijden speeltijd gekregen waarvan 25 als basisspeler, van die 25 basisplaatsen is hij 10 keer gewisseld.
Hij is een groot talent, nu al een prima speler, maar 6,5 miljoen is veel geld voor een speler die pas 15 keer de 90 minuten vol heeft gemaakt in de Eredivisie. Ik verwacht dat hij redelijk snel de plaats van Andersen zal overnemen, maar hij zal nog geen dragende speler zijn. En zoals veel talenten presteert hij nog wisselvallig, het zal dus lastig worden voor hem aangezien het huidige Ajax niet bepaald stabiel is.
De aankoop an sich vind ik begrijpelijk en logisch.
Het tijdstip niet, dat getuigt van paniek.
Aan de andere kant slaat Ajax nu wel erg door in het opstellen en aantrekken van jeugdige spelers.
Sinkgraven is 19, hij heeft in totaal in 35 Eredivisie wedstrijden speeltijd gekregen waarvan 25 als basisspeler, van die 25 basisplaatsen is hij 10 keer gewisseld.
Hij is een groot talent, nu al een prima speler, maar 6,5 miljoen is veel geld voor een speler die pas 15 keer de 90 minuten vol heeft gemaakt in de Eredivisie. Ik verwacht dat hij redelijk snel de plaats van Andersen zal overnemen, maar hij zal nog geen dragende speler zijn. En zoals veel talenten presteert hij nog wisselvallig, het zal dus lastig worden voor hem aangezien het huidige Ajax niet bepaald stabiel is.
De aankoop an sich vind ik begrijpelijk en logisch.
Het tijdstip niet, dat getuigt van paniek.
Waarom dan? Hij is voor de toekomst. Niemand zegt dat hij de redder is of zo. 

In het begin van het seizoen is de huidige selectie volgens Overmars de beste sinds tijden.
In de winterstop geeft Ajax aan niemand te willen halen.
Na de winterstop verspeelt Ajax wekelijks punten en na het gelijke spel tegen Feyenoord wordt ineens Sinkgraven gekocht, voor de hoofdprijs en vlak voor het verstrijken van de transferdeadline.
Jij vindt dat een normale gang van zaken?
In de winterstop geeft Ajax aan niemand te willen halen.
Na de winterstop verspeelt Ajax wekelijks punten en na het gelijke spel tegen Feyenoord wordt ineens Sinkgraven gekocht, voor de hoofdprijs en vlak voor het verstrijken van de transferdeadline.
Jij vindt dat een normale gang van zaken?
Ze hadden hem sowieso gehaald. Ik zie er niets vreemds in. Weet ook niet wat de reden is dat ze dat nu doen. Het zou kunnen dat er kapers op de kust zijn.
De Boer gaf aan dat Sinkgraven nu een half jaar de tijd krijgt om te wennen. Dat is in strijd met wat jij suggereert. Een paniekaankoop moet er meteen staan.
De Boer gaf aan dat Sinkgraven nu een half jaar de tijd krijgt om te wennen. Dat is in strijd met wat jij suggereert. Een paniekaankoop moet er meteen staan.