Er wordt steeds gedacht dat we voor dit soort spelers moeten concurreren met Real, Barca, PSG, Bayern en een trits PL-clubs. Maar ook als we één of twee klassen lager dan dat gaan shoppen kunnen we al spelers vinden die het level van Ajax omhoog tillen.Zuidema schreef:Wordt zeker lastig, maar als je niet zoekt zal je ze ook nooit vinden. 2 asspelers als dreh- und angelpunkt hoeven trouwens niet tientallen miljoenen te kosten. Kijk eens naar Luuk de Jong en Guardado bij Psv. Beslist geen wereldtoppers, maar wel ruim voldoende om een elftal net dat extra stuk backbone, rust en drive te geven.Yopi schreef:Zulke spelers vind je niet zomaar. Er werd hier heel wat op Poulsen gemopperd, maar hij had dat wél in zich.
Ik heb ooit een top van 10 miljoen genoemd. Dat is inmiddels - zeker Europees gezien - de onderkant van de transfermarkt.
Maar Ajax shopt dààr weer één of twee niveaus onder, tussen de 1 en 5 miljoen. Tja. Dat is de kelder van de transfermarkt.
En dat salarisplafond van 1 miljoen? Ik heb de vraag al tig keer gesteld, maar wie verdient dat nu werkelijk dat bedrag? De oranje-internationals die naar het WK gingen kwamen in een staatje dat ik zag al niet boven de 7 ton uit...