Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » wo nov 05, 2014 1:08 pm

Ajax moet flink aan hem verdienen. Jan Oblak ging voor 20+ naar Atletico. Dan moet hij dat ook minimaal opleveren.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 05, 2014 1:23 pm

Ja, en de Hulk, Danny en Witsel gingen ieder voor 40-60 miljoen naar Zenit. Erg doorzichtige witwasoperaties, moet ik zeggen.

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 06, 2014 9:24 am

Giacomo Puccini schreef:Cilessen is een klasbak, onvervangbaar.
Cilessen is een prima keeper, maar als een prima keeper al onvervangbaar is geworden dan zijn we in Nederland toch wel erg ver afgezakt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 06, 2014 11:04 am

Zeldzame flater van hem gisteravond.

En echt een klote moment om dat te doen! :blush.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » do nov 06, 2014 11:04 am

Baseman schreef:
Giacomo Puccini schreef:Cilessen is een klasbak, onvervangbaar.
Cilessen is een prima keeper, maar als een prima keeper al onvervangbaar is geworden dan zijn we in Nederland toch wel erg ver afgezakt.
Was je dat nog niet opgevallen dan?

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 06, 2014 12:34 pm

Cruijff schreef:Zeldzame flater van hem gisteravond.

En echt een klote moment om dat te doen! :blush.gif:
Wanneer Veltman gewoon doet wat ie met 15 centimeter extra t.o.v. Messi moet doen. En Van Rhijn niet zo spastisch op de doellijn staat... Denk dat Cillessen even wat overmoedig was nadat ie die vrije trap er zo mooi uitranselde. En dat ie dacht: die gast van Barca staat 3 meter buitenspel, die vlag gaat wel omhoog. Het was een zwak moment van 'm. Maar hij had er mee weg kunnen (moeten) komen...

Barcelona was voor rust niet beter. Wel veel gehaaider. Gemener ook. In zulke wedstrijden heb je Rijkaard anno 1995 nodig. Bespeelt de scheids, geeft die vervelende Neymar een ram en stuurt zijn jonge ploeggenoten aan. Maar Rijkaard was nu eenmaal uniek.

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 06, 2014 12:38 pm

Arthur schreef:Was je dat nog niet opgevallen dan?
Jawel, maar ik verbaas me erover dat iemand Cillissen onvervangbaar vindt.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 06, 2014 12:42 pm

Met afstand de beste keeper in en van Nederland. Gezien de directe aankopen van Marc en Frank is Cillissen onvervangbaar ja.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 06, 2014 12:48 pm

Tuurlijk is Cillessen wel vervangbaar. Iedereen is vervangbaar, dus zeker een doelman die tegen Noordwijk, Roda en Jong Top Oss nog niet eens de nul houdt.
wimpey schreef:Wanneer Veltman gewoon doet wat ie met 15 centimeter extra t.o.v. Messi moet doen. En Van Rhijn niet zo spastisch op de doellijn staat... Denk dat Cillessen even wat overmoedig was nadat ie die vrije trap er zo mooi uitranselde. En dat ie dacht: die gast van Barca staat 3 meter buitenspel, die vlag gaat wel omhoog. Het was een zwak moment van 'm. Maar hij had er mee weg kunnen (moeten) komen...

Barcelona was voor rust niet beter. Wel veel gehaaider. Gemener ook. In zulke wedstrijden heb je Rijkaard anno 1995 nodig. Bespeelt de scheids, geeft die vervelende Neymar een ram en stuurt zijn jonge ploeggenoten aan.
Mee eens. In de CL gelden andere wetten en heb je te maken met arbiters die nog weleens een vlaag van verstandsverbijstering kunnen krijgen en idiote beslissingen nemen die meestal in het voordeel van dezelfde ploegen uitvallen.

Daarnaast zijn het enorme Pietjes Precies met gele kaarten. Maak daar gebruik van, neem soms een vrije trap heel snel en schop die bewust tegen een tegenstander aan die te dichtbij staat. Dan krijgt diegene een gele kaart. Beide backs van Barça hadden in de 1e helft al een gele kaart te pakken. Zoek die gasten dan op zodat je zelf met 11 tegen 10 komt te staan in plaats van opnieuw met 10 tegen 11.

Dit soort niet heel sportieve sluwe trucjes vind ik in de Champions League legitiem, want je speelt continu tegen tegenstanders die jou met schwalbes een oor proberen aan te naaien of gewoon doorspelen terwijl er iemand met een hoofdwond op het veld ligt. Als de scheidsrechter dan niet ingrijpt, dan moet je zelf het heft maar in handen nemen.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 06, 2014 12:52 pm

Baseman schreef:
Arthur schreef:Was je dat nog niet opgevallen dan?
Jawel, maar ik verbaas me erover dat iemand Cillissen onvervangbaar vindt.
Ik ook. Neuer is onvervangbaar momenteel. Cillessen komt niet eens in de buurt bij hem. Maar hij is wel de beste Nederlandse keeper. Met een paar gebreken.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 06, 2014 12:53 pm

Maar dit hoef je toch niet pas in de CL te ontdekken? Dit weet mijn neefje die Fifa speelt al jaren.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 06, 2014 1:18 pm

Keepers van het niveau van Cillessen zijn schaars en komen zeker niet naar Ajax, daarom noem ik hem onvervangbaar. Wereldwijd zijn er in mijn ogen hooguit 10 keepers beter dan Cillessen; de meeste clubs en landen moeten het met mindere goden onder de lat doen.

Iedere keeper maakt wel eens een fout, gisteren was het de beurt van Cillessen.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 06, 2014 3:25 pm

Het was een fout van hem, ik kan me overigens geen andere blunder van hem herrinneren bij Ajax. Maar zoals Wimpey ook al zegt, de fout lag minstens net zo erg bij Veltman en van Rhijn.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 06, 2014 3:26 pm

De grootste fout is van Jasper. Die had ook kunnen blijven staan. Veltman en Van Rhijn waren verrast en stonden vast/stil.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 06, 2014 4:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Wereldwijd zijn er in mijn ogen hooguit 10 keepers beter dan Cillessen; de meeste clubs en landen moeten het met mindere goden onder de lat doen.
:drecul.gif:
Allemachtig, wat een gigantische overschatting van Cillessen...Cillessen is volgens jou dus wereldtop, dat is wel een zeldzaam aparte mening.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 06, 2014 4:34 pm

Ik vind hem ook top.

Neuer, Buffon, De Gea, Bravo, Casillas, Courtouis, Cech, Moya, Diego Lopez... maar verder?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2014 1:34 pm

Ik ben in ieder geval heel blij met hem als vaste doelman van Ajax. Wat mij betreft blijft hij nog jaren onder de lat staan. Cillessen is een complete en betrouwbare keeper. Wat hij nog mist is persoonlijkheid en overtuiging. Dat is iets dat in de loop der jaren beter zal worden al moet het ook wel een beetje in je zitten.

Zo'n situatie als tegen Barcelona is redelijk zeldzaam. Hij miste daar in ieder geval de overtuiging. Ging veel te voorzichtig en twijfelend naar die bal toe. Als je daar komt als keeper moet je geen enkele ruimte voor twijfel open laten.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 07, 2014 2:09 pm

Het lijkt me eigenlijk overbodig om te melden dat ik erg blij ben met Jasper. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 07, 2014 3:22 pm

Mee eens dat er inderdaad niet meer dan 10 keepers op de Europese velden beter zijn dan Cillessen. Ik denk maximaal 7 of 8.
wimpey schreef:Wanneer Veltman gewoon doet wat ie met 15 centimeter extra t.o.v. Messi moet doen. En Van Rhijn niet zo spastisch op de doellijn staat... Denk dat Cillessen even wat overmoedig was nadat ie die vrije trap er zo mooi uitranselde. En dat ie dacht: die gast van Barca staat 3 meter buitenspel, die vlag gaat wel omhoog. Het was een zwak moment van 'm. Maar hij had er mee weg kunnen (moeten) komen...
True.

Ik denk eigenlijk dat hij op deze manier het doel uitkwam omdat hij een speler, de uiteindelijke doelpuntenmaker, zeer ruim (een paar meter) buitenspel zag staan. Ajax was op dat moment de bovenliggende partij, een 1-0 voorsprong hing in de lucht en Jasper wilde waarschijnlijk nog voor het fluitsignaal de bal uit de lucht pakken en snel het spel hervatten om op die voorsprong te gaan jagen.

Herinneren jullie overigens de in de 4e minuut wegens buitenspel afgevlagde goal van Neymar nog? Daar wordt op tijd gestapt waardoor de man die de assist geeft buitenspel staat, maar stel dat diegene, de speler die op links dacht te gaan doorbreken op één lijn staat en daarna Neymar een niet te missen scoringskans geeft ook is het in mijn ogen zeer te betwisten of zoiets een zuiver doelpunt is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2014 4:45 pm

Het is heel simpel. Zolang de scheidsrechter niet fluit mag er van verslapping geen enkele sprake zijn. Wedstrijden worden op dit soort momenten beslist en hij zorgt er nu gewoon voor dat Ajax op achterstand kwam.

Dat andere óók in de fout gingen is waar. Maar dat doet bij de beoordeling van zijn slappe ingreep niet ter zaken.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » zo nov 09, 2014 4:31 pm

keepers zijn pas top vanaf 30+
Hij moet, net als die 10 ervoor, nog veel leren.

Is het een topper? Nee! maar heeft potentie

Het nadeel is alleen, als hij een fout maakt is het 0-1
als Sig mis schiet blijft het 0-0
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wouter

Bericht door Wouter » ma nov 10, 2014 4:48 pm

Het wordt tijd dat Ajax Mulder haalt.

Rutger

Bericht door Rutger » di dec 02, 2014 2:09 pm

Cillessen verlengt contract

02 december 2014
Ajax en Jasper Cillessen hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract, dat liep tot en met 30 juni 2016. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat met terugwerkende kracht in op 1 november 2014 en loopt tot en met 30 juni 2018.
Cillessen werd op 22 april 1989 geboren in Groesbeek. Hij maakte op 21 september 2011 zijn debuut in het eerste elftal in de bekerwedstrijd vv Noordwijk - Ajax (1-3). Tot nu toe speelde hij 69 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.

,,Het is opnieuw een contract waaruit vertrouwen spreekt’’, vertelt Jasper Cillessen, kort nadat hij zijn nieuwste Ajax-contract heeft gesigneerd. ,,Een contractverlenging bij Ajax blijft speciaal, vooral voor een jongen die toch van buitenaf is gekomen. Ik ben blij en trots dat ik 3,5 jaar na mijn eerste contract nu alweer kan verlengen. En anderhalf jaar terug was alles nog anders. Dat toont wel aan hoe snel het allemaal kan gaan. Er is, zeker in het afgelopen jaar, heel veel gebeurd.’’

Directeur voetbalzaken Marc Overmars en algemeen directeur Michael Kinsbergen brachten de contractbesprekingen met Cillessen cs tot een goed einde. Dinsdag was ook Frank de Boer in de ArenA present om zijn doelman te feliciteren. ,,Hier gaat een heel goed signaal van uit’’, doelt de Ajax-trainer op de contractverlenging van zijn eerste doelman. ,,Jasper behoort onder meer met Davy Klaassen, Joël Veltman en Ricardo van Rhijn tot de eerste Ajacieden die zich langer aan de club binden. Als de huidige groep minimaal twee jaar bij elkaar blijft, gloort er wellicht iets moois. Deze verlenging is vooral ook een mooi signaal naar Ajax en de supporters.’’

De Boer is tevreden over de ontwikkeling die Cillessen de voorbije seizoenen heeft doorgemaakt. ,,Als Jasper zich zo doorontwikkelt blijft hij een stabiele factor voor zowel Ajax als Oranje. Hij is een echte winnaar, met een uitstekende mentaliteit. Cillessen heeft al een hoog niveau, maar hij kan zich ook nog op alle punten verbeteren. Het verbaast me zeker niet dat hij zich tot nu toe zo heeft ontwikkeld.’’
Ajax.nl

Goede zaak!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 25, 2015 7:56 pm

Feyemoords non scorer Kazim Kazim vindt Cillessen een heel vervelende gozer:
http://foxsports.nl/video/256668-kazim- ... games.html

In de papieren VI klaagde hij afgelopen week ook al over de grote bek die Cillessen eerder dit seizoen had in de Kuip.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 25, 2015 8:02 pm

Als ik Kazim was zou ik me eens wat meer met mijn eigen spel bezig houden. Hij staat in de spits om te scoren maar staat ze nu zelfs tegen te houden. :smallgrin.gif:

Dit soort uitspraken van een tegenstander zijn een compliment. Cillessen stond ook gewoon uitstekend te keepen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie