Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Hermann

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Hermann » zo jan 25, 2015 3:03 pm

Mano schreef:We zijn een half uurtje verder en de eerste 'positieve' uitingen komen alweer....

als, had, wanneer, .....

het was en is al weken/maanden zwaar ondermaats.
Sorry Mano, we zullen niet meer klagen.

Hermann

Bericht door Hermann » zo jan 25, 2015 3:03 pm

Arthur schreef:
Giacomo Puccini schreef:Waar blijft die versterking voor de verdediging en het middenveld?
Nee joh, dat wordt dan weer zo'n paniekaankoop. Ze hebben gekozen om niemand aan te trekken, dan ga je je niet vlak voor de deadline bedenken omdat er een blessuregeval is.
Wat doet Poulsen tegenwoordig?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 25, 2015 3:06 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Als ze nu nog niet zien dat het middenveld versterking nodig heeft. :excited.gif:
Beste selectie sinds jaren joh. Anderen hebben Clasie, Ahmadi, Guardado. Wij hebben Zimling. En al die andere losers die het TH ons heeft bezorgd.

Ik ben er effe helemaal klaar mee. Ik spuug op dit wanbeleid.
We hebben een goede B1 Wimpey, begrijp dat nou een keer. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » zo jan 25, 2015 3:12 pm

Hermann schreef:
Sorry Mano, we zullen niet meer klagen.

Liever wel want er moet GVD is wat veranderen, elk jaar slechter en slechter...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 25, 2015 3:23 pm

wimpey schreef:Ze hebben nu nog een week om het e.e.a. recht te trekken. Niet ingrijpen = capituleren en dus oprotten. Overmars met name.
Echt goede voetballers van buitenaf komen nog steeds niet voor een miljoen in de eredivisie voetballen, daar is niets in veranderd sinds het begin van het seizoen.
YNWA

Mano

Bericht door Mano » zo jan 25, 2015 3:25 pm

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Ze hebben nu nog een week om het e.e.a. recht te trekken. Niet ingrijpen = capituleren en dus oprotten. Overmars met name.
Echt goede voetballers van buitenaf komen nog steeds niet voor een miljoen in de eredivisie voetballen, daar is niets in veranderd sinds het begin van het seizoen.

Dus je beleid aanpassen.
1 miljoen is ook wel heel mager
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 25, 2015 3:30 pm

Nou ik waag het te betwijfelen of ze voor 2 miljoen bruto wel komen. Spelers die wij nodig hebben -goede voetballer, fysiek sterk- kunnen ook in de Duitse- of Italiaanse competitie terecht. Die komen niet naar Nederland. Dit is gewoon het probleem waar we al jaren mee worstelen.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 25, 2015 3:33 pm

Vandaag waren het juist de meer ervaren spelers die door het ijs zakten. Moisander, Schöne, Boilesen bijvoorbeeld. Dat viel mij op.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 25, 2015 3:34 pm

zeux schreef:
wimpey schreef:Wat een middelmaat. TH bedankt! :biggthumpup.gif:

Wanneer Overmars nu de knip niet trekt is ontslag op staande voet de enige oplossing.
Dit elftal is de resultante van het beleid van de afgelopen vier jaar. Het mocht steeds niet gezegd worden 'want we zijn toch kampioen', maar iedereen wist toch dat dit er aan zat te komen? En het werd geaccepteerd als onderdeel van het proces.
:biggthumpup.gif:

Vandaag weer een drama op het veld, de zoveelste. Had dit op de Langeleegte gespeeld en ik had gezegd dat Veendam tegen Haarlem aan het spelen was.

Dit is inderdaad het resultaat van seizoenenlang je selectie verzwakken en maar gokken op van die kut talentjes. De Boer slaat niet met de vuist op tafel, die doet braaf alles wat het TH hem aanbrengt. Het gaat van middelmaat naar doffe ellende. We zitten in een neergaande spiraal en ik betwijfel of FdB die kan omkeren. Het TH zal wel vast op de stoel zitten, want die zijn de revolutie.
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » zo jan 25, 2015 3:36 pm

Niks doen is ook geen oplossing, dus toch maar proberen

als je 2 bied en men wil 2,5 dan kan je achteraf altijd kijken of dit haalbaar en/of verstandig is.

ik weiger gewoon te accepteren dat ik moet wachten totdat kleine jongetjes groot worden (de talentjes) en dan hopen op 1 stabiel jaar voordat ze voor een andere competitie kiezen om vervolgens weer talentjes te zien komen die moeten rijpen.

als daar geen stabiele (goede) mensen omheen voetballen, blijven we dit soort seizoenen houden.
dit laatste segment moet je toch echt KOPEN !!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 25, 2015 3:39 pm

Iedereen zakte door het ijs behalve Cillissen. Maargoed ik hoor het al wel weer, Ajax kan geen goede spelers meer aantrekken.. Gaan we toch lekker zo verder. Lekker met vd Hoorn, Viergever enz. Beter is echt niet mogelijk, we moeten het accepteren. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » zo jan 25, 2015 3:40 pm

Yopi schreef:Vandaag waren het juist de meer ervaren spelers die door het ijs zakten. Moisander, Schöne, Boilesen bijvoorbeeld. Dat viel mij op.
Boilesen is altijd slecht, godswonder dat ie altijd speelt.
(is heel vaak betrokken bij tegengoal door dom balverlies)

Schone was zeker slecht

en Moisander heeft het wel heel moeilijk als iedereen om hem heen door het ijs zakt. (geen leider)

middenveld van Klaassen, Serero en een ervaren aankoop kan al voor zoveel meer rust zorgen...

zeux

Bericht door zeux » zo jan 25, 2015 3:40 pm

Yopi schreef:Vandaag waren het juist de meer ervaren spelers die door het ijs zakten. Moisander, Schöne, Boilesen bijvoorbeeld. Dat viel mij op.
Boilesen ervaren? Hoeveel complete competitiewedstrijden heeft hij op zijn naam?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jan 25, 2015 3:41 pm

InnerHarbour schreef:Nou ik waag het te betwijfelen of ze voor 2 miljoen bruto wel komen. Spelers die wij nodig hebben -goede voetballer, fysiek sterk- kunnen ook in de Duitse- of Italiaanse competitie terecht. Die komen niet naar Nederland. Dit is gewoon het probleem waar we al jaren mee worstelen.
Wimpey noemt Guardado als een van de spelers bij psv die het verschil maken ten opzichte van Ajax. Jongen komt van Valencia. Blijkbaar lukt het psv dus wel...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 25, 2015 3:42 pm

Mano schreef:We zijn een half uurtje verder en de eerste 'positieve' uitingen komen alweer....

als, had, wanneer, .....

het was en is al weken/maanden zwaar ondermaats.
Jaren eigenlijk. 3 of 4 jaar geleden tikte Feijenoord Ajax nog dol in de Arena, en bleeft het toen ook bij een miraculeus gelijkspel. Elk seizoen zijn er een of meerdere tegenstanders in de eredivisie tegen wie Ajax niks in te brengen heeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 25, 2015 3:44 pm

Mano schreef:Niks doen is ook geen oplossing, dus toch maar proberen

als je 2 bied en men wil 2,5 dan kan je achteraf altijd kijken of dit haalbaar en/of verstandig is.

ik weiger gewoon te accepteren dat ik moet wachten totdat kleine jongetjes groot worden (de talentjes) en dan hopen op 1 stabiel jaar voordat ze voor een andere competitie kiezen om vervolgens weer talentjes te zien komen die moeten rijpen.

als daar geen stabiele (goede) mensen omheen voetballen, blijven we dit soort seizoenen houden.
dit laatste segment moet je toch echt KOPEN !!!
Een slechte wedstrijd tegen Feyenoord en het beleid omgooien, paniekvoetbal, ik hoop dat het TH verstandiger is want veel te veel betalen heeft ons in het verleden aan de rand van de afgrond gebracht. Dan maar een keertje geen kampioen.
YNWA

Mano

Bericht door Mano » zo jan 25, 2015 3:45 pm

voor we weer in de discussie komen van WELLES aankopen/NIETUS aankopen

niet kunnen betalen... dit accepteren...blablabla

Dan klopt je beleid dus niet met de werkelijkheid en moet je die aanpassen.
of je betaald meer, of je past je doelstelling aan.

maar ik weiger om me neer te leggen bij zo'n padstelling

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jan 25, 2015 3:49 pm

brigade zuid schreef:Iedereen zakte door het ijs behalve Cillissen.
Cilessen en Serero allebei een 8. De rest allemaal onvlodoendes (AS)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 25, 2015 3:54 pm

Mano schreef:Boilesen is altijd slecht, godswonder dat ie altijd speelt.

Schone was zeker slecht

en Moisander heeft het wel heel moeilijk als iedereen om hem heen door het ijs zakt. (geen leider)

middenveld van Klaassen, Serero en een ervaren aankoop kan al voor zoveel meer rust zorgen...
Moisander levert zomaar in. Waarom???? Zelfde geldt voor Boilesen, terwijl opbouwen normaal juist zijn sterke punt is. Verdedigen kan hij sowieso niet. Schöne voetbalt leuk mee maar hij zit niet voor niets op deze leeftijd nog bij Ajax.

Dit team heeft geen rustpunt, geen brein. Geen Dreh- und Angelpunkt, zoals de Duitsers dat noemen. Er is niemand die rust in de ploeg brengt als het even niet loopt. Dat komt doordat de ervaren jongens pseudopersoonlijkheden zijn. Brave jongens aardige voetballers ook, maar geen leiders. De spelers raakten vandaag in paniek en gingen rare dingen doen. Dat kan niemand dat tactisch corrigeren. Niemand in het veld, niemand in de dug-out.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 25, 2015 4:22 pm

zeux schreef:
Boilesen ervaren? Hoeveel complete competitiewedstrijden heeft hij op zijn naam?
43 Competitie optredens in 5 seizoenen. Naar mijn idee wordt er veel te lang getreuzeld met het halen van een geschikte linksback. Boilesen faalt niet alleen regelmatig, doordat hij altijd geblesseerd is staat de B-keus meestal in het veld die zo mogelijk nog slechter is. Onbegrijpelijk dat Boilesen zoveel vertrouwen krijgt en hij nota bene reserve aanvoerder is in plaats van Klaassen.
Ajax!

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 25, 2015 4:22 pm

Serero en Cillessen de enige met wat beleving. Wat een matte vertoning.

Wellicht wordt het wat snel op beleving gegooid, er speelt ook een groot gebrek aan kwaliteit mee.

Boilesen is toe aan een nieuwe uitdaging. Als je na 10 ballen die je door het midden verspeelt nog steeds niet doorhebt dat het anders moet...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo jan 25, 2015 4:41 pm

De laconieke houding van Overmars en co aan het begin van het seizoen was, en is, een uitdrukking van volgevretenheid. Vier kampioenschappen op rij gaan niet in je kouwe kleren zitten. Het is niet alleen voor spelers moeilijk om zich ieder jaar opnieuw op te laden, maar blijkbaar ook voor de heren aan de zijlijn.

Verder is het een hele prestatie om na zo'n uitgebreid trainingskamp zo slecht voor de dag te komen. Waar hebben ze dan op getrained, vraag ik me dan af. In ieder geval kan FdB Ajax niet meer beter maken. Daarvoor draaien we veel te lang in dezelfde cirkel rond. Ik blijf erbij dat Ajax tijdens zijn beleid hooguit tien goede wedstrijden per jaar gespeeld heeft, en dat is veel te weinig. Het is een indrukwekkende mengeling geweest van toevalsvoetbal en resultaatvoetbal, maar deze weg leidt niet terug naar de top. En dat was toch de bedoeling van de Fluwelen Revolutie.

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 25, 2015 4:47 pm

Wouter schreef:Het geinige is dat ze allemaal bij mij komen vragen hoe ik de kansen van hun club inschat. Weet ik veel! Ik heb ze allemaal gezegd dat hun club ongetwijfeld gaat winnen. Zul je zien dat het 0-0 wordt.
En ja hoor, het gebeurt ook nog.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo jan 25, 2015 4:50 pm

Begin Maart hebben we meer duidelijkheid. De F-jes uit R-dam waren de eerste in een serie wedstrijden die beslissend wordt.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 25, 2015 4:50 pm

Yopi schreef:
Mano schreef:Boilesen is altijd slecht, godswonder dat ie altijd speelt.

Schone was zeker slecht

Moisander levert zomaar in. Waarom???? Zelfde geldt voor Boilesen, terwijl opbouwen normaal juist zijn sterke punt is. Verdedigen kan hij sowieso niet. Schöne voetbalt leuk mee maar hij zit niet voor niets op deze leeftijd nog bij Ajax.

Dit team heeft geen rustpunt, geen brein. Geen Dreh- und Angelpunkt, zoals de Duitsers dat noemen. Er is niemand die rust in de ploeg brengt als het even niet loopt. Dat komt doordat de ervaren jongens pseudopersoonlijkheden zijn. Brave jongens aardige voetballers ook, maar geen leiders. De spelers raakten vandaag in paniek en gingen rare dingen doen. Dat kan niemand dat tactisch corrigeren. Niemand in het veld, niemand in de dug-out.
Zag je toch ook al tijden aankomen: gebrek aan ervaring en routine binnen de lijnen....

Plaats reactie