Ik zie vooral parallelen met Lodeiro en Aissati.Yopi schreef: Ik wil niet zeggen dat Andersen even goed is of wordt als Laudrup, maar ik zie wel overeenkomsten.
Ajax - Feyenoord 25-01-2015
Moderator: mods
Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015
De tijd zal het leren, Willem. De vergelijking met Aissati en Lodeiro gaat in elk geval mank. Andersen heeft veel meer talent.
Heb bij Ajax al lang niet meer zo'n fijnbesnaarde speler gezien als Andersen. Ik begrijp wel dat ze hem bij Ajax het vertrouwen geven. Als hij zich op het fysieke vlak kan verbeteren, heb je ook wat. En waarom zou hij dat niet kunnen? Omdat hij een fout hondje heeft?
Heb bij Ajax al lang niet meer zo'n fijnbesnaarde speler gezien als Andersen. Ik begrijp wel dat ze hem bij Ajax het vertrouwen geven. Als hij zich op het fysieke vlak kan verbeteren, heb je ook wat. En waarom zou hij dat niet kunnen? Omdat hij een fout hondje heeft?
Eriksen is gigantisch veel beter. Fysiek, mentaal, tweebenigheid, qua trap, beweging zonder bal, rendement.Yopi schreef: Heb bij Ajax al lang niet meer zo'n fijnbesnaarde speler gezien als Andersen.
Andersen is vooral kampioen balverlies. En bij voorkeur op gevaarlijke plekken. Ik zie er niet veel in. En al helemaal geen basisspeler in een kampioensploeg.
Dat hondje is wel de druppel
Nee, tuurlijk zie ik dat hij een mooie techniek heeft en kwaliteit bezit.
Wat ik vooral zie is dat hij ruimte nodig heeft. Om de vergelijking met Laudrup even vast te houden.
Laudrup - Juventus = mislukt
Bergkamp - Inter = mislukt
geweldige spelers maar niet bij een dergelijke club. de filosofie van de club matcht niet met de kwaliteit van de speler.
Wellicht is Andersen - Ajax = mislukt. ..om die reden...
daarnaast zie ik in Andersen geen potentiële Laudrup of bergkamp..
toch wel een tikje minder...

Nee, tuurlijk zie ik dat hij een mooie techniek heeft en kwaliteit bezit.
Wat ik vooral zie is dat hij ruimte nodig heeft. Om de vergelijking met Laudrup even vast te houden.
Laudrup - Juventus = mislukt
Bergkamp - Inter = mislukt
geweldige spelers maar niet bij een dergelijke club. de filosofie van de club matcht niet met de kwaliteit van de speler.
Wellicht is Andersen - Ajax = mislukt. ..om die reden...
daarnaast zie ik in Andersen geen potentiële Laudrup of bergkamp..
toch wel een tikje minder...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
As hij bal verlies lijdt, sjokt ie er achteraan ipv hard terug rennen om het te herstellen.wimpey schreef:Eriksen is gigantisch veel beter. Fysiek, mentaal, tweebenigheid, qua trap, beweging zonder bal, rendement.Yopi schreef: Heb bij Ajax al lang niet meer zo'n fijnbesnaarde speler gezien als Andersen.
Andersen is vooral kampioen balverlies. En bij voorkeur op gevaarlijke plekken. Ik zie er niet veel in. En al helemaal geen basisspeler in een kampioensploeg.
gruwelijk irritant...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Eriksen is dan ook een geweldige speler. Ik mis hem nog iedere week, wat ik niet bepaald kan zeggen over Blind en Siem.
Het balverlies van Andersen is inderdaad een probleem, op dit moment. De meest onnavolgbare pirouettes worden vaak gevolgd door het knulligste balverlies. Zo zonde. Verder is hij zwak in de duels en weet hij niet altijd waar hij moet lopen (De Boer moest hem wel heel nadrukkelijk coachen tegen Schalke). Desondanks heeft hij wel het loopvermogen om als halfspeler te functioneren en, zoals gezegd, de techniek.
Dus ja, we gaan het zien. Het belangrijkste, op dit moment, is dat zijn passing verbetert. En hij moet Kishna niet in de weg lopen als die een actie wil aangaan.
Het balverlies van Andersen is inderdaad een probleem, op dit moment. De meest onnavolgbare pirouettes worden vaak gevolgd door het knulligste balverlies. Zo zonde. Verder is hij zwak in de duels en weet hij niet altijd waar hij moet lopen (De Boer moest hem wel heel nadrukkelijk coachen tegen Schalke). Desondanks heeft hij wel het loopvermogen om als halfspeler te functioneren en, zoals gezegd, de techniek.
Dus ja, we gaan het zien. Het belangrijkste, op dit moment, is dat zijn passing verbetert. En hij moet Kishna niet in de weg lopen als die een actie wil aangaan.
Ik heb het altijd in Eriksen zien zitten. Maar laten we niet aan geschiedsvervalsing doen: de Eriksen van nu zagen we bij Ajax pas in zijn laatste jaar. Daarvoor dreef hij ons (mij in elk geval) regelmatig tot wanhoop met zijn flegmatieke spel. Een aantal AT'ers heeft op dit forum geschreven dat Eriksen overschat was en er eigenlijk weinig van kon.
Bij talenten let ik erop of ik flitsen van buitengewoon talent zie. Die geniale balaanname, simpele maar technisch ingewikkelde voortzetting, dat moment van bijzonder inzicht. Dat zegt mij meer dan of een speler leuk meedraait en een hoge score in de passing haalt. In de top is het juist dat snelle denken en (kunnen) handelen dat het verschil maakt. De balschuivers halen het over het algemeen juist niet.
Andersen ziet eruit als een watje, hij voetbalt als een watje, dus hij is een watje? Dat is de logica van de eend (duck) zeg maar. Het zou kunnen dat hij fysiek tekort komt. Dat risico zit erin. Maar daar moet je niet te vroeg over oordelen. Hij is nog zo jong.
Over Dennis Bergkamp schreef Johan Derksen ooit de historische woorden: Deze beschaafd voetballende jongeman heeft in het harde topvoetbal niets te zoeken. Ook van Bergkamp werd gezegd dat hij te slap was en te rank. In de jaren die volgden is dat aardig bijgetrokken. Technisch hoogbegaafde spelers hebben wel vaker tijd nodig om fysiek volgroeid te raken.
Bij talenten let ik erop of ik flitsen van buitengewoon talent zie. Die geniale balaanname, simpele maar technisch ingewikkelde voortzetting, dat moment van bijzonder inzicht. Dat zegt mij meer dan of een speler leuk meedraait en een hoge score in de passing haalt. In de top is het juist dat snelle denken en (kunnen) handelen dat het verschil maakt. De balschuivers halen het over het algemeen juist niet.
Andersen ziet eruit als een watje, hij voetbalt als een watje, dus hij is een watje? Dat is de logica van de eend (duck) zeg maar. Het zou kunnen dat hij fysiek tekort komt. Dat risico zit erin. Maar daar moet je niet te vroeg over oordelen. Hij is nog zo jong.
Over Dennis Bergkamp schreef Johan Derksen ooit de historische woorden: Deze beschaafd voetballende jongeman heeft in het harde topvoetbal niets te zoeken. Ook van Bergkamp werd gezegd dat hij te slap was en te rank. In de jaren die volgden is dat aardig bijgetrokken. Technisch hoogbegaafde spelers hebben wel vaker tijd nodig om fysiek volgroeid te raken.
Hij loopt vooral als een postbode met de bal richting een medespeler. Dan volgt er meestal een ziekenhuisbal.Jöhnk schreef: Desondanks heeft hij wel het loopvermogen om als halfspeler te functioneren en, zoals gezegd, de techniek.
Die techniek zie ik ook wel. Gebrek aan overzicht, fysiek, rendement e.d. echter ook. Alles bij elkaar komt die jongen gewoon kwaliteit tekort voor de (vaderlandse) top.
Ik zie er net als Yopi wel wat in om hem zich verder te laten ontwikkelen. Andersen kan in de basis geweldig voetballen. Natuurlijk moet hij nog weerbaarder worden maar hij laat ook al af en toe geweldige dingen zien. Alleen vergeten we dat gedeelte voor het gemak nog wel eens. Voorbeeld is bijvoorbeeld ADO uit. Hij zet daar een aantal keren iemand op knappe wijze alleen voor de keeper. Alleen volgt er geen doelpunt en speelt Ajax gelijk. Gaan die ballen er wel in staat Andersen er ineens weer beter op.
Het is makkelijk om hem er steeds uit te pikken. Ik zie ook wel dat er een aantal dingen bij hem mis gaan. Maar daar staan passes en passeerbewegingen tegenover die ik anderen ook niet zie maken. Gek eigenlijk dat we uitgerekend bij Ajax zo kritisch zijn naar een sierlijke speler.
Het is makkelijk om hem er steeds uit te pikken. Ik zie ook wel dat er een aantal dingen bij hem mis gaan. Maar daar staan passes en passeerbewegingen tegenover die ik anderen ook niet zie maken. Gek eigenlijk dat we uitgerekend bij Ajax zo kritisch zijn naar een sierlijke speler.
Nil volentibus arduum
Mee eens, maar dat rijpen moet ie op een ander niveau doen. je staat in Ajax 1 niet om te rijpen maar om punten te pakken en Ajax kampioen te maken. Als zijn foutenfestival te groot wordt, dan kan je niet weg komen met: hij heeft zoveel talent, kijk maar naar zijn magnifieke balaanname.Yopi schreef:Ik heb het altijd in Eriksen zien zitten. Maar laten we niet aan geschiedsvervalsing doen: de Eriksen van nu zagen we bij Ajax pas in zijn laatste jaar. Daarvoor dreef hij ons (mij in elk geval) regelmatig tot wanhoop met zijn flegmatieke spel. Een aantal AT'ers heeft op dit forum geschreven dat Eriksen overschat was en er eigenlijk weinig van kon.
Als je zo redeneert, kun je nooit meer een talent opstellen. Talenten maken fouten, daar zijn ze talenten voor.
Ajax kan nu eenmaal geen Van Basten, Rijkaard, Bergkamp of zelfs Eriksen van 23 kopen.
Ik vertrouw in deze zaak op De Boer en Bergkamp. Volgens hen is Andersen de koning van de training. Wat hij daar laat zien komt er in de wedstrijd niet altijd uit. De Boer en Bergkamp weten wat er te koop is en zien die jongen elke dag aan het werk.
Je kunt ook te ongeduldig zijn. Over Bergkamp: Arie van Eijden wilde hem verpatsen aan Haarlem. Eerder bood Ajax Rijkaard aan als ruilmiddel voor Ronald Koe, maar Groningen wilde niet! En Beenhakker had liever Fons Groenendijk dan Ronald de Boer. Zal wel zijn geweest omdat Groenendijk ervaring had.
Zo zijn er legio voorbeelden.
Geef Andersen de tijd, hij draait pas voor het eerste seizoen mee.
Ajax kan nu eenmaal geen Van Basten, Rijkaard, Bergkamp of zelfs Eriksen van 23 kopen.
Ik vertrouw in deze zaak op De Boer en Bergkamp. Volgens hen is Andersen de koning van de training. Wat hij daar laat zien komt er in de wedstrijd niet altijd uit. De Boer en Bergkamp weten wat er te koop is en zien die jongen elke dag aan het werk.
Je kunt ook te ongeduldig zijn. Over Bergkamp: Arie van Eijden wilde hem verpatsen aan Haarlem. Eerder bood Ajax Rijkaard aan als ruilmiddel voor Ronald Koe, maar Groningen wilde niet! En Beenhakker had liever Fons Groenendijk dan Ronald de Boer. Zal wel zijn geweest omdat Groenendijk ervaring had.

Geef Andersen de tijd, hij draait pas voor het eerste seizoen mee.
ik geef hem de tijd omdat ik echt wel zie dat hij kan ballen.
maar zie ook dat als Ajax onder druk komt te staan, hij de eerste is die niet meer thuis geeft.
Ajax - Feyenoord wordt waarschijnlijk zo'n wedstrijd. dus moet FdB goed ingrijpen.
ps,
Dumpert doet vast een beetje olie op het vuur...
http://www.dumpert.nl/mediabase/6635850 ... _2015.html
maar zie ook dat als Ajax onder druk komt te staan, hij de eerste is die niet meer thuis geeft.
Ajax - Feyenoord wordt waarschijnlijk zo'n wedstrijd. dus moet FdB goed ingrijpen.
ps,
Dumpert doet vast een beetje olie op het vuur...

http://www.dumpert.nl/mediabase/6635850 ... _2015.html
Andersen vind ik een slecht voorbeeld voor grote talenten in het algemeen. Hij lijkt het niet te zien: niet waar hij moet lopen, niet waar de bal heen moet, en niet hoe hij een pass onderschept. Hij heeft inderdaad een hele mooie techniek (met rechts) maar mist het inzicht om er structureel iets mee te doen. Ik vraag me af of hij dat inzicht nog gaat ontwikkelen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Misschien zie ik het ook wel wat te optimistisch voor wat betreft Andersen. Hij heeft (nog?) een aantal zwakke plekken. Maar hij kan technisch ook geweldig voetballen. En juist dat is iets wat we naar mijn mening veel te weinig zien tegenwoordig. Ik hoop dus ook echt dat hij het gaat redden. Voorlopig hou ik me vast aan het vertrouwen dat De Boer hem geeft.
Terug naar de wedstrijd van zondag, Riedewald is er niet bij:
Terug naar de wedstrijd van zondag, Riedewald is er niet bij:
Dat zal dus betekenen dat Boilesen direct mag starten. Ik verwacht tenminste niet dat hij daar weer voor Viergever kiest.'Riedewald moet Klassieker laten schieten wegens knieblessure'
Ajacied Jaïro Riedewald mist zondagmiddag in de Arena de Klassieker tegen Feyenoord. De technische staf van Ajax wil geen risico's nemen met de knieblessure van de linksback. Dat meldt het AD donderdagavond.
De 18-jarige Riedewald liep zijn blessure afgelopen vrijdag op in het thuisduel met FC Groningen (2-0). Hij werd na zestig minuten vervangen door Nick Viergever. Ajax moet het tegen Feyenoord waarschijnlijk ook stellen zonder de geblesseerde Joël Veltman, die kampt met een lichte verrekking in zijn hamstring.
De verwachting is dat Nicolai Boilesen wel weer fit genoeg is om te spelen tegen de Rotterdammers. De Deen is hersteld van een knieblessure en trainde de hele week mee met de groep.
Door: NU.nl
Nil volentibus arduum
Onvolwassen speler. Hij ziet de juiste oplossingen meestal niet, neemt risico's op plekken waar je geen balverlies mag lijden. Brengt medespelers in de problemen met te ver doorgevoerde loopacties met bal aan de voet of een slappe pass.Bert schreef:Andersen vind ik een slecht voorbeeld voor grote talenten in het algemeen. Hij lijkt het niet te zien:
Klaassen ook geblesseerd. Fuck.
-
- AT Toto winner 15/16
Gvd alles gaat opeens tegen ons, laat me niet merken dat ze zondag verliezen.
- Ajaciedjuh
Verdomme, slecht nieuwsAlexander schreef:Klaassen ook geblesseerd. Fuck.

Ajax zal nu wel sneller doorschakelen naar Sinkgraven verwacht ik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Fuck, als we iemand niét kunnen missen!! 

-
Andersen is duidelijk je nieuwe pispaaltje. Maar je beoordeling is inwisselbaar. Een kwalificatie die voor een substantieel deel van de Ajacieden geldt. Je kan het net zo goed zeggen voor bijvoorbeeld Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen. Het obligate getik achterin daar nog bij opgeteld.wimpey schreef:Onvolwassen speler. Hij ziet de juiste oplossingen meestal niet, neemt risico's op plekken waar je geen balverlies mag lijden. Brengt medespelers in de problemen met te ver doorgevoerde loopacties met bal aan de voet of een slappe pass.Bert schreef:Andersen vind ik een slecht voorbeeld voor grote talenten in het algemeen. Hij lijkt het niet te zien:
-
Een club met een begroting van vele miljoenen is afhankelijk van een net doorgebroken talent van 19/20 (?) jaar. Het is eigenlijk te triest voor woorden.wimpey schreef:Fuck, als we iemand niét kunnen missen!!
Whitey on the moon.
Wat een onzin, Cees. Er is voldoende aan te merken op de spelers die jij noemt, maar over het algemeen juist niet wat op Andersen aan te merken is.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Ik ben het wel eens met WkCdWn. Andersen is echt het pispaaltje van een aantal, terwijl het gewoonweg een groot talent is. Of hij het gaat redden moet blijken, maar ik heb er wel vertrouwen in. Klaassen is nu onmisbaar, terwijl voor een aantal Klaassen vorig jaar ook al afgeschreven was.
Het grootste aandachtspunt van deze selectie is het hebben van een aantal (ervaren) sterkhouders. Het is te jong. Wel talentvol, maar daar maak je geen kampioenelftal mee.
Het grootste aandachtspunt van deze selectie is het hebben van een aantal (ervaren) sterkhouders. Het is te jong. Wel talentvol, maar daar maak je geen kampioenelftal mee.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Uiteindelijk spelers in de categorie Wouters, Blind, Rijkaard, om er maar een paar te noemen. Zat ook mooi in de Ajax-docu van Menno op Fox. Je hebt een paar spelers nodig in het veld die de routine en ervaring hebben om te weten wat er gaande een wedstrijd nodig is.Ajaciedjuh schreef:Ik ben het wel eens met WkCdWn. Andersen is echt het pispaaltje van een aantal, terwijl het gewoonweg een groot talent is. Of hij het gaat redden moet blijken, maar ik heb er wel vertrouwen in. Klaassen is nu onmisbaar, terwijl voor een aantal Klaassen vorig jaar ook al afgeschreven was.
Je kunt nog zoveel gelouterde spelers in de staf langs de lijn hebben staan, je hebt het óók in het veld nodig.
Maar ja, koop maar eens dat soort spelers. Dat zie ik ook niet meteen voor me. Of je moet ze in de eredivisie kunnen vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hoezo pispaaltje? Het is toch allemaal nauwkeurige, inhoudelijke kritiek wat op hem word geleverd? Hij zal wel talent en potentie hebben, dat ontkent dan ook niemand volgens mij, maar dat hij veel te slap en dromerig is in het veld, niet genoeg stappen vooruit denkt, veel openingen niet ziet en spelsituaties niet herkent, veel te veel met de bal aan de voet (vast)loopt, en ga zo maar door; dat valt toch gewoonweg niet te ontkennen? Die jongen levert op dit moment gewoon 0,0 rendement. Die constatering betekent niet meteen dat het ook een pispaaltje is, want het klopt gewoon.Ajaciedjuh schreef:Ik ben het wel eens met WkCdWn. Andersen is echt het pispaaltje van een aantal, terwijl het gewoonweg een groot talent is.
Weekend Cees begrijp ik ook niet, trouwens. Het kritiek wat op Andersen wordt geleverd geldt -omdat het kritiek is- ook voor de andere door jou genoemde namen? Ik zie Van Rhijn niet 'teveel met de bal aan de voet lopen', bijvoorbeeld. Voor hen gelden andere dingen, heeft verder niets met elkaar te maken.
Andersen is nog jong, en laat bij vlagen briljante flitsen klasse zien. Maar dat staat niet in proportie tot wat er allemaal bij hem fout gaat. Ik hoop dat hij er nog komt, maar dat hij momenteel niet goed genoeg is voor de basis lijkt me gewoon een feitelijk correcte constatering.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -