Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » zo jan 18, 2015 10:25 am

Chelsea speelde een echt geweldige wedstrijd, met prachtige goals (waarbij de 2e de mooiste was)! Als ze dit nu eens vaker deden...maar het lijkt me duidelijk dat ze het sterkste team hebben, een kampioenschap zou logisch zijn.
Yopi schreef:Eriksen is het goudhaantje van TH.
Hij blinkt de laatste wedstrijden uit door in de laatste minuten de winnende goal te maken (zoals gisteren), dat heeft de Spurs blijkbaar al 10 punten opgeleverd.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jan 18, 2015 10:37 am

Yep staat ook in de media bij de top 10 beste spelers van het eerste seizoenshelft, Bony, Tadic en Matic ook. 4 ex eredivisie spelers (Alhoewel Matic niet echt meetelt)... het valt op!

Ik wist trouwens niet dat Vitesse een optie tot koop had op Matic.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 18, 2015 10:57 am

InnerHarbour schreef:United in de pub gezien, wat een draak van een wedstrijd, Lowietje verkloot elke wedstrijd met zijn balbezitslaapvoetbal.

Het CHC was voor de zoveelste wedstrijd weer onzichtbaar. :hypocrite.gif:
Interessant, want 'kanker' deed niet mee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 18, 2015 11:00 am

Baseman schreef:Chelsea speelde een echt geweldige wedstrijd, met prachtige goals (waarbij de 2e de mooiste was)! Als ze dit nu eens vaker deden...maar het lijkt me duidelijk dat ze het sterkste team hebben, een kampioenschap zou logisch zijn.
Chelsea speelt dit seizoen het mooiste voetbal van de PL. Dit was echt geen uitzondering, want ik zie dit soort potjes juist vaak bij Chelsea (en bijna nooit bij een City of een United).

zeux

Bericht door zeux » zo jan 18, 2015 11:08 am

Peter schreef:
Baseman schreef:Chelsea speelde een echt geweldige wedstrijd, met prachtige goals (waarbij de 2e de mooiste was)! Als ze dit nu eens vaker deden...maar het lijkt me duidelijk dat ze het sterkste team hebben, een kampioenschap zou logisch zijn.
Chelsea speelt dit seizoen het mooiste voetbal van de PL. Dit was echt geen uitzondering, want ik zie dit soort potjes juist vaak bij Chelsea (en bijna nooit bij een City of een United).
Het valt mij op dat wedstrijdcommentaren op AT over de hele linie - of het nu Nederland, Engeland, Italië of Spanje is - vaak negatief zijn. Er lijkt weinig echt goed voetbal gespeeld te worden. Alleen Bayern, Real, soms Barcelona en nu dan Chelsea krijgen complimenten.

Is dit 'sign of the times'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jan 18, 2015 11:14 am

Southampton krijgt ook complimenten.. spelen leuk voetbal, erg Nederlands!

peter

Bericht door peter » zo jan 18, 2015 11:18 am

Ik denk wel dat het resultaatsvoetbal een vlucht heeft genomen en dat zie je ook terug bij de trainers van de topclubs (en bij het afgelopen WK). Zijn slechts een paar trainers die denken vanuit balbezit en/of aanvallend voetbal. Bayern is daar natuurlijk nu het grote voorbeeld van, maar helaas zie je het voor de rest slechts zelden.
In Engeland had je altijd Arsenal, dat aanvallend voetbal predikt, maar nooit wat won. Ook daar is men toch wat anders gaan voetballen. Resultaat? Dit jaar wordt het weer niks haha.

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo jan 18, 2015 11:29 am

Nummers 3-7 staan in Engeland dicht bij elkaar. Daar kan nog veel gebeuren, ook voor Arsenal. Plekken 3 en 4 geven toegang tot CL, dus er is nog genoeg te verdienen. Wordt nog wel interessante tweede seizoenshelft.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 18, 2015 11:33 am

Onbevangen voetballen is er bijna niet meer bij, volgens mij. Er staat zoveel op het spel.

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 18, 2015 1:31 pm

zeux schreef:Chelsea speelt dit seizoen het mooiste voetbal van de PL. Dit was echt geen uitzondering, want ik zie dit soort potjes juist vaak bij Chelsea (en bijna nooit bij een City of een United).
Het valt mij op dat wedstrijdcommentaren op AT over de hele linie - of het nu Nederland, Engeland, Italië of Spanje is - vaak negatief zijn. Er lijkt weinig echt goed voetbal gespeeld te worden. Alleen Bayern, Real, soms Barcelona en nu dan Chelsea krijgen complimenten.

Is dit 'sign of the times'?[/quote]
Het is moeilijk en het kost tijd en dus geduld bij vele betrokkenen. Je ziet aan Van Gaal hoe fragiel de bereidheid is om de prijs te betalen voor het maken van de omslag. In Engeland is goed voetbal sowieso iets voor tussen de fysieke strijd door, en het spel is atletischer geworden en het een gaat altijd een beetje ten koste van het ander.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 18, 2015 6:08 pm

Lijkt me simpel. Een club die honderden miljoenen ter beschikking heeft kan topspelers kopen. En wint vervolgens wedstrijden puur op kwaliteit, ook als het niet loopt. MU is daar een mooi voorbeeld van.

Armere clubs hebben die mogelijkheid niet. Die moeten compenseren door de teamprestatie. Dus is het niet geheel onlogisch dat de trainers van die armere clubs meer tijd gegund wordt.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 18, 2015 6:50 pm

Arsenal 2-0 gewonnen van City. Het kruipt verder in elkaar.

Tussen Southampton (derde) en Liverpool (achtste) zit zeven punten. Man City staat 5 punten voor op Southampton.

1.Chelsea 52, 2.ManCity 47, 3.Southampton 42, 4.ManU 40, 5.Arsenal 39, 6.Tottenham 37, 7.West Ham 36, 8.Liverpool 35.

Genoeg spanning voor de CL-plaatsen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 18, 2015 7:27 pm

Arsenal speelde heel behoorlijk tegen City. Sowieso is Arsenal traditioneel sterk in de terugronde, en mede daardoor sinds 2000 onafgebroken vertegenwoordigd in de CL.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 19, 2015 9:03 am

Le T. schreef: Je ziet aan Van Gaal hoe fragiel de bereidheid is om de prijs te betalen voor het maken van de omslag.
Dit is de wereld op z'n kop, hoor. Mij lijkt dat uiterst coulant met LVG omgegaan wordt, gezien het feit dat Man U een mondiale topclub is (was) die met geld gesmeten heeft als nooit tevoren.

Die fans van Man U zien een tweede seizoen op rij van matige aankopen, zwak spel en slechte resultaten. En dan moeten ze ook nog eens toekijken terwijl hun manager niet ingrijpt wanneer er 3 centrale verdedigers tegenover één spits staan, zoals tegen Southampton.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jan 19, 2015 11:59 am

Die supporters hebben niets om trots op te zijn. De stand op de ranglijst, het spel, de prestaties van de spelers, het is allemaal ****. En dan zegt de trainer ook nog dat hij poep heeft aan de mening van de achterban.

Er is geen garantie dat het goed gaat komen. Die heb je nooit. Elke trainer flopt wel eens.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 19, 2015 12:34 pm

Yopi schreef: Er is geen garantie dat het goed gaat komen. Die heb je nooit. Elke trainer flopt wel eens.
Do not underschat the power of the process and the flossefie!

Ik snap niet dat ie aan dat rare systeem vasthoudt. Dat werkt alleen tegen 2 spitsen, want dan kan die 3e rugdekking geven. Die 3e moet trouwens een speler zijn die het middenveld ondersteunt. Daar zou ik Blind neerzetten. Dan mag de tegenstander kiezen of ie Blind of Carrick oppakt. Nu pakken ze Carrick op en staan er 3 CVs die weinig met een bal kunnen. Gaat dat ding in laag tempo rond of volgt de lange haal. Da's vrij kansloos spel...

Ik snap ook wel dat ie Hummels (intelligente speler en goed aan de bal) en Strootman (uitstekende allrounder) wil, maar zolang die er niet zijn (als ze al zin hebben om naar de nummer zoveel van de PL in f*ckin Manchesta te komen) zal ie uit een ander vaatje moeten tappen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 19, 2015 7:36 pm

Van Gaal had het over Queens Park Raisins. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 22, 2015 2:41 pm

Van Gaal ziet Van Persie terug en veroordeelt Valdés-berichten
Donderdag, 22 januari 2015 om 14:19

Robin van Persie is vrijdag weer inzetbaar bij Manchester United. De Nederlander liep in het thuisduel met Southampton (0-1) een enkelblessure op en sindsdien speelde hij geen minuut meer in de hoofdmacht van the Red Devils. Tegen Cambridge United (uitkomend in de League Two, het vierde niveau van Engeland) in de vierde ronde van de FA Cup kan manager Louis van Gaal weer een beroep doen op zijn spits.
“We moeten het nog doen zonder Ashley Young, Chris Smalling en Jonny Evans”, geeft Van Gaal te kennen via de officiële kanalen van de club. “Van Persie is wel weer inzetbaar en ook Luke Shaw kan weer spelen”, zegt de oefenmeester.

In de Engelse media wordt gesuggereerd dat Victor Valdés vrijdag zijn officiële debuut gaat maken bij Manchester United. Daar wil de coach zich niet over uitspreken. “Ik vind het ongelooflijk hoe de media zoiets kunnen schrijven.Ik zeg helemaal niets over mijn opstelling tot driekwartier voor de wedstrijd.”
Nou, Louis: o.b.v. informatie misschien? Mensen praten, ook binnen Man U en ze praten ook met media.

peter

Bericht door peter » do jan 22, 2015 3:10 pm

Italiaanse media maken melding van een monsterbod op Marquinhos (van PSG). Om en nabij de 35-40 miljoen.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 22, 2015 3:16 pm

Las ook berichten dat er was geboden op Otamendi.

Arsenal gaat voor Gabriel Paulista. Die blijven ook alleen maar rommelen he.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 22, 2015 4:45 pm

Wat een bedragen. Slaat nergens meer op.

wimpey schreef: In de Engelse media wordt gesuggereerd dat Victor Valdés vrijdag zijn officiële debuut gaat maken bij Manchester United. Daar wil de coach zich niet over uitspreken. “Ik vind het ongelooflijk hoe de media zoiets kunnen schrijven.Ik zeg helemaal niets over mijn opstelling tot driekwartier voor de wedstrijd.”
Nou, Louis: o.b.v. informatie misschien? Mensen praten, ook binnen Man U en ze praten ook met media.[/quote]

Of op basis van speculatie. De kranten moeten vol. Waar maakt hij zich druk over?

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 22, 2015 5:00 pm

Hij verdient 10 miljoen per jaar omdat mensen zulke onzin willen lezen. Hij moet zich druk maken om het spel van zijn ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 22, 2015 5:11 pm

Een onbeholpen poging om de aandacht af te leiden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 22, 2015 8:32 pm

He don't trust the media for a meter.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jan 22, 2015 11:50 pm

Blind pareert kritiek op 'balletjes breed' bij United

Gepubliceerd: 22 januari 2015 10:44

Daley Blind is het niet eens met de kritiek op zijn spel. De verdedigende middenvelder zou bij Manchester United te veel op safe spelen.

"Het is belangrijk om balbezit te houden en daarmee de tegenstander moe te maken", zegt Blind in Britse media.

De voormalig Ajacied reageert op de kritische geluiden van Gary Neville. De voormalig rechtsback van United, nu actief als analist, vindt dat Blind te veel 'balletjes breed' geeft.

"Ik kan een beetje kritiek wel hebben hoor, maar ik vind dat ik best wat goede wedstrijden heb gespeeld. Ik doe wat de trainer zegt en dat is de bal in de ploeg houden."

"We kunnen de wedstrijd niet altijd in de eerste helft afmaken, maar wel in de tweede helft als er ruimtes komen. We moeten wachten op het juiste moment en anders gewoon op balbezit spelen."

Blind probeert naar eigen zeggen wel regelmatig de aanvallende oplossing te zoeken. "Natuurlijk kan ik soms vooruit spelen, maar ik kan beter anderen laten excelleren. Ik hoor niet bij de spelers die een individuele actie kunnen maken."

Trainer Louis van Gaal krijgt veel kritiek over de op het eerste oog verdedigende speelstijl die United hanteert. "Ik denk niet dat de filosofie van de club is veranderd. We moeten gewoon wennen aan een nieuw systeem en dat is geen probleem", meent Blind.

"We gaan niet over één nacht ijs wat dat betreft. Het duurt lang om dit soort dingen te veranderen, maar ik heb het gevoel dat we elke week en iedere wedstrijd beter worden."

United bezet na 22 wedstrijden de vierde plaats in de Premier League en speelt vrijdagavond in de vierde ronde van de FA Cup tegen Cambridge United, dat uitkomt op het vierde niveau in Engeland.

Bron: Nu.nl

Goh, aan welke andere club doet me dat dikgedrukte toch denken? Waar heb ik dat soort stomvervelende veldspel, waarbij mijn biertje spontaan doodslaat, toch eerder gezien? :pulp.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Plaats reactie