HET ZIJN MAAR.............

Moderator: mods
We zullen vol druk moeten zetten op feyenooit. Dan is Ajax ook op zijn sterkst. Afjagen en niet teveel rondtikken. Met een enthousiast publiek erachter, moet het dan kunnen. Hopelijk met een fitte Klaassen. Ik twijfel nog of ik met Kishna of El Ghazi zou beginnen. Hetzelfde geldt voor Kolbeinn ipv Milik.wimpey schreef:Belangrijk in de strijd om plek 2. De kakkies doen m.i. zeker niet onder voor dit Ajax.
Mee eens, zowel uit als thuis is het kwa sfeer een redelijk bloedeloze bedoeling geworden.El Clavo schreef:Die hele klassieker is zo dood als een pier.
Als zij slim zijn hanteren ze dezelfde tactiek. Ajax heeft het daar net zo moeilijk mee.Ajaciedjuh schreef:We zullen vol druk moeten zetten op feyenooit. Dan is Ajax ook op zijn sterkst. Afjagen en niet teveel rondtikken. Met een enthousiast publiek erachter, moet het dan kunnen. Hopelijk met een fitte Klaassen. Ik twijfel nog of ik met Kishna of El Ghazi zou beginnen. Hetzelfde geldt voor Kolbeinn ipv Milik.wimpey schreef:Belangrijk in de strijd om plek 2. De kakkies doen m.i. zeker niet onder voor dit Ajax.
FdB gaat ongetwijfeld met Kishna beginnen (dezelfde opstelling, alleen Boilesen ipv Riedewald).
Wie houdt er serieus rekening met de kakkies gezien de zwakte van Ajax lijkt me een meer objectieve vraag....Yopi schreef:Wie is hier bang voor de kakkies?
Yep, mooi koppeltje. Een rode kaart is niet uit te sluiten.Jöhnk schreef:Kishna - Boulahrouz.
Dat is een van de dingen waaraan ik me wekelijks stoor: het gebrek aan dynamiek. Dat, het gebrek aan spelers met een pass van betekenis en duelkracht plus het totaal ontbreken van druk zetten op de vijandelijke opbouw maken dat je speelt zoals dit Ajax. Prutswerk van het TH dus.Ajaciedjuh schreef: Nadeel van deze aanval, is het gebrek aan diepte. Alleen Klaassen vanuit de 2e lijn. Jammer dat het middenveld en deze aanval een speler als Schöne nodig hebben. Daarom was een klasbak op 6 erbij geen overbodige luxe.
Een beetje, maar meer door het vertoonde spel van Ajax. De afgelopen week (wat zeg ik; de afgelopen jaren...) zie ik het eindeloze en tempoloze getik achterin zelden verbeteren.Yopi schreef:Wie is hier bang voor de kakkies?
Doe ik wel voor je.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Ik ga overigens Vermeer niét uitfluiten.
Helemaal mee eens.Peter schreef:Moest ook wel lachen toen Co gisteren opperde dat hij, behoudens Cillessen, geen Ajacied op zou nemen in zijn favoriete elftal. Daar werd op ingestemd, maar dan vraag ik me toch af wie je van PSV en Feyenoord nou zoveel beter vindt (of van andere clubs).
Als ik nu namelijk kijk naar Feyenoord, dan zie ik daar een redelijk middenveld met Toornstra, El Ahmadi en Clasie, maar dat komt vooral door het grote enthousiasme en doorzettingsvermogen van deze heren. Ze leveren namelijk heel veel ballen in om er vervolgens als een dolle achteraan te jagen. Ziet er aardig indrukwekkend uit, maar echt goed is het ook niet. Tomeloze inzet wordt bij Feyenoord overigens meer gewaardeerd dan een portie creativiteit, heb ik het idee. Als je dan Immers, Kazim Kazim en Boetius voorin hebt lopen, dan heb je toch een serieus pijnpunt gevonden. Immers is een opportunist, Kazim kan er helemaal niks van en Boetius is nog erg flegmatiek. Daar word ik in ieder geval niet warm of koud van. Nelom en Boula zijn de backs en die waren afgelopen weekend (met name Boula) om huilen zo slecht. Daar liggen volop kansen voor Kishna en Schone. Centrale duo is vrij aardig, maar nog wel wat bleu. Met Vermeer hebben ze een goede keeper, maar ook die jongen wordt onterecht op een voetstuk geplaatst. Pakt veel ballen, maar laat zo af en toe ook onbegrijpelijke steken vallen.
Ajax heeft veel meer dee klasse om die wedstrijd open te breken en om vanuit een creatieve ingeving iets te forceren. Ik denk daarom ook gewoon dat dit een reguliere 2-0 overwinning wordt.
Dit zei hij niet...het ging over de strijd om het kampioenschap tussen PSV en Ajax, waarbij Co de vraag stelde welke speler van Ajax een basisplaats zou hebben bij PSV. Toen werd het even stil aan tafel en gaf Van Halst aan dat hij misschien Cillessen erin zou zetten. Klaassen werd ook genoemd, maar Co vind Wijnaldum beter. En dat was het.Peter schreef:Moest ook wel lachen toen Co gisteren opperde dat hij, behoudens Cillessen, geen Ajacied op zou nemen in zijn favoriete elftal.
Bijzonder inderdaad. Zal wel te maken hebben met het zelfbewustzijn van de gemiddelde Ajacied, en de historie van Ajax-Feyenoord. Het kan in ieder geval niet gebaseerd zijn op het niveau van de gemiddelde wedstrijd van Ajax.Baseman schreef:Apart dat er zo negatief over Feyenoord wordt gesproken hier, terwijl ze Ajax aardig wegspeelden in de 1e onderlinge wedstrijd.
Jij voorspelt net zo slecht als menig ander.Marillion schreef:Het goede nieuws is overigens dat we bij winst inlopen op PSV. Die winnen zaterdagavond namelijk niet in Leeuwarden.
Marillion schreef:Ze missen er zaterdag een paar thuis tegen AZ. Mooie kans op puntverlies wellicht? Ik gun die Van den Brom eigenlijk geen succes maar hiervoor wil ik wel een uitzondering maken.
Feyenoord doet m.i. ook niet onder voor dit Ajax. In Eindje hadden ze het net als tegen ons in de eerste helft ook af moeten maken natuurlijk...Baseman schreef:Apart dat er zo negatief over Feyenoord wordt gesproken hier, terwijl ze Ajax aardig wegspeelden in de 1e onderlinge wedstrijd.