De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Yopi » vr jan 09, 2015 1:42 pm

Zou Waterreus dat stuk zelf geschreven hebben? Wat een proza... :smallgrin.gif:

Hij haalt er zoveel bij. Bij Ajax is van alles mis, Gerbrands doet het goed, naar oude mensen moet je niet luisteren, Van Gaal was toen star en nu niet, die wissel tijdens het WK was lariekoek, je moet mensen uit andere disciplines bij het voetbal betrekken, de media hebben te veel invloed, Arno is geweldig dus please Arno, huur mij weer in, enz. Slaat zijn verhaal ook ergens op? Nou nee.

Om het over Ajax te hebben (zijn geslijm richting Gerbrands is meer iets voor een andere topic): er zitten de nodige inconsistenties in zijn verhaal. Als Cruijff een oude lul is met achterhaalde ideeën, wat doet het er dan toe of hij weet wat er op de werkvloer gebeurt? Het is dan juist een voordeel als hij dat niet weet. Want kijk eens aan, dan is de jonge generatie daar aan de macht. Bergkamp. Jonk.

Mensen uit andere sportdisciplines bij het voetbal betrekken? Als er iemand zich inzet voor oud-sporters, ze een kans wil geven om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de topsport, dan is het wel die oude lul Cruijff. Ajax is wat dit betreft een voorbeeldclub, met twee ex-topvoetballers in de directie, en een keur aan ex-topsporters (voetballers en niet-voetballers) in de opleiding.

Het maakt me geen reet uit wie er spreekt op zo'n congres. Dat is toch allemaal onzin. Wie dóet er wat? Daar gaat het om. Dennis Bergkamp hoeft niet zo nodig in de schijnwerpers. Hij staat op het veld en maakt spelers beter. Voor hem hoeft het wauwelcircuit niet zo, daarom weten we niet in detail wat hij vindt of bedenkt. Bergkamp mogen we beoordelen op zijn inbreng. Op zijn daden. Op wat hij Christian Eriksen heeft geleerd, of Arkadiusz Milik. Bergkamp kletst niet, hij is aan het werk. Misschien moet Waterreus dat ook eens overwegen. Hij zou Van der Sar achterna kunnen gaan, en nederig in de schoolbanken kunnen plaatsnemen. Dan zou hij misschien verder komen dan geroddel en gezeur. Of denkt hij nog steeds dat hij voorzitter van PSV kan worden met alleen een diploma modderduiken?

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 09, 2015 3:07 pm

Je hebt helemaal gelijk Joey, hij had gewoon moeten schrijven "Cruijff=God".
Dan had hij in ieder geval jouw waardering en goedkeuring mogen ontvangen...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 09, 2015 3:25 pm

Kun je ook inhoudelijk reageren, Baseman? Je mag je gerust ergeren aan mij, maar kom dan met argumenten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 09, 2015 3:38 pm

wimpey schreef:
Waterreus over situatie Ajax: "Iedereen weg, de hele club weg"
28 November 2011 12:13

Ronald Waterreus is helemaal klaar met de situatie bij Ajax. De voormalig doelman van onder meer PSV laat weten dat een oplossing voor de hand ligt, Ajax opdoeken. Zo zei Waterreus bij Studio Voetbal zondag.

"Weet je wat? Zullen we er eens over ophouden om over Ajax te praten? Ik stel voor: we praten er nooit meer over. De mensen daar zijn het niet waard om over te praten. Hoe ze zich naar buiten toe opstellen. Hoe ze de club naar buiten toe vertegenwoordigen", sprak de 41-jarige oud-sluitpost zijn schande uit over de mensen binnen de club.

Een oplossing heeft de zevenvoudig international overigens wel. "Iedereen weg. De hele club weg. Dan hoeven we het er nooit meer over te hebben", aldus de harde woorden van Waterreus.
Maar die Waterknots is geen Ajax-hater hoor. :smallgrin.gif:
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 09, 2015 3:41 pm

Yopi schreef:Kun je ook inhoudelijk reageren, Baseman? Je mag je gerust ergeren aan mij, maar kom dan met argumenten.
Dat doe ik zo vaak, maar tegen Cruijf=God valt niet te argumenteren.
Zie jouw constante enorme negativiteit richting Adriaanse en Olde Riekerink als duidelijk voorbeeld.

Je huidige negativiteit richting Brands slaat ook nergens op, over gebrek aan inhoud gesproken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 09, 2015 4:17 pm

Baseman schreef:Logisch...goed nieuws is waar en een bevestiging, minder goed nieuws is niet waar en komt van een dubieuze bron :smallgrin.gif:

Ik ben zeker geen fan van Waterreus, maar deze column van hem vind ik erg goed.
Geen idee of zijn woorden over de jeugdopleiding kloppen
,
:drecul.gif: :drecul.gif:
Baseman schreef:Daar heb je ook zeker gelijk in, maar individuen kunnen zich natuurlijk ook verbeteren in een slechte organisatie.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de organisatie bij Ajax slecht is.

De waarheid zal zoals gebruikelijk wel ergens in het midden liggen.
Haha wat een clichés en wat een prietpraat. :smallgrin.gif:

Lees je post zelf nog eventjes terug: wat zeg je nu eigenlijk? :smile-ajax.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 09, 2015 7:25 pm

Er staat meer in zijn column dan alleen zijn uitspraken over de jeugdopleiding.
Maar goed, het is weer duidelijk dat de huidige jeugdopleiding voor sommigen perfect is en dat iemand die dat in twijfel trekt niet serieus genomen mag worden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 09, 2015 11:08 pm

Baseman schreef:
Yopi schreef:Kun je ook inhoudelijk reageren, Baseman? Je mag je gerust ergeren aan mij, maar kom dan met argumenten.
Dat doe ik zo vaak, maar tegen Cruijf=God valt niet te argumenteren.
Zie jouw constante enorme negativiteit richting Adriaanse en Olde Riekerink als duidelijk voorbeeld.

Je huidige negativiteit richting Brands slaat ook nergens op, over gebrek aan inhoud gesproken.
Weer geen inhoudelijke reactie dus.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jan 10, 2015 12:53 pm

Je bent vermoeiend, Baseman. Ik beweer nergens dat alles bij Ajax perfect is. Ze zeggen nota bene zelf dat ze in bepaalde opzichten nog zoekende zijn. Het laten rouleren van trainers bijvoorbeeld is een experiment. Het kan best zijn dat ze daar, ondanks de voordelen, niet mee doorgaan. De opleiding wordt nu gerund door praktijkmensen. Niet door een manager die het net zo neerzet als bij de koekjesfabriek.

Dat er gemopperd wordt verbaast me op zich niets. De druk is opgevoerd. Trainers en spelers moeten zich bewijzen. In het verleden waren er nogal wat koninkrijkjes en koninkjes op de Toekomst. De tijd dat een trainer maar wat kon aanrotzooien als hij maar een leuke presentatie hield is voorbij. Het is immers niet meer genoeg om kampioen te worden.

Ik stel vast dat onze toptalenten zich voortvarend ontwikkelen, dat ze enthousiast zijn over de individuele begeleiding en graag bij Ajax willen blijven. Dáár gaat het om. Niet om de ene of de andere trainer die alles vroeger beter vond. Voor zo iemand is een prima oplossing: wegwezen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za jan 10, 2015 5:47 pm

Ik zou nog liever met 75 kilo bepakking op m'n rug langzaam met m'n ster over een abacaxi-ananas heen schuiven dan dat ik een column van Ronald Waterreus ga lezen. Wat een waanzin zeg! Welke krant heeft hem in vredesnaam in dienst genomen???

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jan 12, 2015 10:57 pm

Zaalvoetbal voor de F'jes.

Vreemd dat dit voorheen niet gedaan werd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 12, 2015 11:37 pm

Omdat zaalvoetbal volgens bepaalde onderzoeken een te zware belasting is voor de ledematen voor kinderen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 13, 2015 12:41 am

Welke onderzoeken dan? :confused.gif:

Mogen kinderen niet aan zaalsporten doen? Waarom hadden wij dan vroeger een gymzaal?

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 13, 2015 9:14 am

Raymon schreef:Omdat zaalvoetbal volgens bepaalde onderzoeken een te zware belasting is voor de ledematen voor kinderen.
Klopt, maar bij mijn weten is dit ondertussen weer achterhaald en herzien.
De laatste jaren is hierin een omslag gekomen en is het weer toegestaan voor kinderen jonger dan 16 jaar om competitief zaalvoetbal te spelen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 13, 2015 10:17 am

Dat zal dan de reden zijn dat het vroeger niet werd gedaan en nu weer wel :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 13, 2015 11:46 am

Oh geweldig, we gaan nog meer zaalvoetballers kweken. :excited.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 13, 2015 11:48 am

InnerHarbour schreef:Oh geweldig, we gaan nog meer zaalvoetballers kweken. :excited.gif:
Ik wist dat dit er aan te komen zat!! :drecul.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 13, 2015 11:58 am

Raymon schreef:Dat zal dan de reden zijn dat het vroeger niet werd gedaan en nu weer wel :biggthumpup.gif:
Waarom deden ze het dan in België wel? :confused.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 13, 2015 12:03 pm

Yopi schreef:
Raymon schreef:Dat zal dan de reden zijn dat het vroeger niet werd gedaan en nu weer wel :biggthumpup.gif:
Waarom deden ze het dan in België wel? :confused.gif:
Geen flauw idee. Wil je alle landen op de wereld analyseren waarom ze iets wel of niet doen? :confused.gif:

Ik meen dat er een onderzoek was dat hevige belasting in de zaal voor (jonge) kinderen afraadde. Daar schijnt een nieuw onderzoek weer een andere mening te zijn aangedaan. Dat gebeurt weleens.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 13, 2015 12:08 pm

Ze hebben ooit bedacht dat het niet kon en het daarna nooit meer overwogen, denk ik. Bij mijn weten heeft België geen voorsprong op het gebied van wetenschap.

Wim Jonk en Ruben Jongkind zijn over de grens gaan kijken om te zien hoe het daar werd aangepakt. Dan kom je soms tot verrassende inzichten.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 13, 2015 12:20 pm

Yopi schreef:Ze hebben ooit bedacht dat het niet kon en het daarna nooit meer overwogen, denk ik. Bij mijn weten heeft België geen voorsprong op het gebied van wetenschap.

Wim Jonk en Ruben Jongkind zijn over de grens gaan kijken om te zien hoe het daar werd aangepakt. Dan kom je soms tot verrassende inzichten.
De kans op blessures in de zaal en harde ondergrond is wel hoger natuurlijk. Misschien dat dat ook meespeelt? Voor Jonk is Purmerend al over de grens kijken volgens mij :smallgrin.gif: Maar prima natuurlijk dat ze ook elders kijken hoe tegen bepaalde zaken worden aangekeken of worden gedaan.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 13, 2015 12:24 pm

Yopi schreef: Wim Jonk en Ruben Jongkind zijn over de grens gaan kijken om te zien hoe het daar werd aangepakt. Dan kom je soms tot verrassende inzichten.
Dat zou te prijzen zijn. Hopelijk vergeten ze ook niet in Duitsland te kijken. Dan nog is de vraag of de mensen op de sleutelposities binnen de organisatie het vermogen hebben om kennis op te nemen en dat zinvol om te zetten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 13, 2015 12:41 pm

Waar voor sommigen de derde plaats op het WK reden was om te roeptoeteren dat we het beste opleiden, windt Jonk er gelukkig geen doekjes om: in België lopen ze lichtjaren voor. Pijnlijk en confronterend, maar het is niet anders.

Bij Ajax zijn ze al vrij ver, denk ik. De veranderingen worden nu zichtbaar voor het blote oog, maar daar is natuurlijk een lange route aan voorafgegaan.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 13, 2015 12:56 pm

Ik zaalvoetbal al een jaar of 15 en ik heb eerlijk gezegd meer last na een wedstrijd op kunstgras dan na een potje in de zaal.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 13, 2015 1:24 pm

wimpey schreef:Dat zou te prijzen zijn. Hopelijk vergeten ze ook niet in Duitsland te kijken.
Onlangs nog, Willem. Cruijff heeft een mannetje zitten bij Bayern.

http://www.soccernews.nl/news/287855/Gu ... -delegatie

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... rken.dhtml

Toen Jonk en Jongkind begonnen hebben ze zich uitgebreid georiënteerd in het buitenland. De vraag was: hoe kan het dat we aan alle kanten ingehaald worden? Wat doen ze elders goed?

Plaats reactie