Engeland en Schotland
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Engeland en Schotland
Het is nog steeds niet heel goed. Bij vlagen beter maar er mist gewoon nog kwaliteit, een leider achterin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hier komen we niet uit. Als je die elftallen ziet, dan moet je toch concluderen dat hij topmateriaal heeft? Gewoon willekeurig vier duels gepakt om dat aan te tonen. Ja, hij heeft moeten schuiven en ja hij heeft blessures, maar laten we het alsjeblieft niet overdrijven. Van Gaal liep bijvoorbeeld ook al te janken dat hij veel spelers heeft verkocht.zeux schreef:Die Blackett moest er toch in, omdat er niks anders was?
Hij probeerde een offensief team, dat zou toch een compliment moeten verdienen. En inderdaad, dat werkte niet. Dus switcht hij naar een defensievere opstelling, met steeds mutaties. Nieuw team, belangrijke personele problemen in de achterhoede, dan krijg je dit soort uitslagen.
En dit zijn vier van de twintig wedstrijden. Het werd er daarna zeker niet beter op, kwa steeds moeten improviseren met opstellingen.
En dan halverwege toch derde staan.
Maar jij wilt suggereren dat Van Gaal niet met veel blessures had te maken in de eerste 10-15 wedstrijden?
Zo'n Mourinho liep ook al te klagen dat hij geen voorhoede had op een gegeven moment. Ook daar een waslijst met blessures, juist weer in aanvallend opzicht. Zoals jij het zegt ' kwa steeds moeten improviseren met opstellingen. En dan halverwege toch eerste staan'.
Patstelling blijft. Met dit materiaal, met dit uitgavenpatroon, met de context dat ze nergens om mee doen (pure focus op PL en FA Cup) is het qua spelbeeld en qua prestaties ver, ver, onder de maat. Je mag en moet meer verwachten van een van Gaal bij een topclub.
Natuurlijk moet je veel verwachten van Van Gaal bij een topclub. En dat geeft Van Gaal toch zelf ook toe? Maar het moet wel fair blijven. En dus vind ik dat je hem - door de omstandigheden - wat meer tijd (credits) moet gunnen. De drang om hem af te zagen of te zien 'falen' is mij te groot. En naar mijn idee groter dan bij andere trainers. Maar daar komen we inderdaad niet uit. Zeker niet op dit forum. :-)
En heeft ie nu topmateriaal of kut ingekocht? Beide argumenten worden gebruikt om hem af te branden.
Cruciaal worden wat mij betreft de komende twee maanden. Dan moet de progressie zichtbaar worden. Want beter moet het natuurlijk. Daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. :-)
En heeft ie nu topmateriaal of kut ingekocht? Beide argumenten worden gebruikt om hem af te branden.
Cruciaal worden wat mij betreft de komende twee maanden. Dan moet de progressie zichtbaar worden. Want beter moet het natuurlijk. Daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
Voor 250 miljoen heeft hij erg slecht ingekocht, maar dat laat onverlet dat je altijd wel een elftal het veld op kan sturen die kan winnen van Burnley, Leicester, Sunderland etc. In dat opzicht heeft hij gewoon meer dan prima materiaal. Het zijn namelijk grotendeels kampioenspelers. Ik denk dat menig AT'er voor 250 miljoen een verdomd goed Man Utd kan formeren, hoor. Zo'n Mangala had bijvoorbeeld bij United ook niet misstaan. Kost een godsvermogen, maar dan maar geen Herrera of Blind. Ik vind zo'n Baines van Everton ook een echte klasbak trouwens. Kost een derde van Shaw en op de korte termijn is die jongen verder.
We kunnen niet ontkennen dat bij United in de laatste dagen de complete paniek heeft toegeslagen. Blind, Di Maria en Falcao zijn gekocht uit pure wanhoop. Zonder idee, zonder filosofie.
We kunnen niet ontkennen dat bij United in de laatste dagen de complete paniek heeft toegeslagen. Blind, Di Maria en Falcao zijn gekocht uit pure wanhoop. Zonder idee, zonder filosofie.
Erg slecht ingekocht. Iedere AT'er had een beter elftal geformeerd. Complete paniek. Pure wanhoop. Zonder idee. Zonder filosofie.Peter schreef:Voor 250 miljoen heeft hij erg slecht ingekocht, maar dat laat onverlet dat je altijd wel een elftal het veld op kan sturen die kan winnen van Burnley, Leicester, Sunderland etc. In dat opzicht heeft hij gewoon meer dan prima materiaal. Het zijn namelijk grotendeels kampioenspelers. Ik denk dat menig AT'er voor 250 miljoen een verdomd goed Man Utd kan formeren, hoor. Zo'n Mangala had bijvoorbeeld bij United ook niet misstaan. Kost een godsvermogen, maar dan maar geen Herrera of Blind. Ik vind zo'n Baines van Everton ook een echte klasbak trouwens. Kost een derde van Shaw en op de korte termijn is die jongen verder.
Dat vind ik wel contrasteren met:
Als je die elftallen ziet, dan moet je toch concluderen dat hij topmateriaal heeft? Gewoon willekeurig vier duels gepakt om dat aan te tonen.
Het worden een paar interessante maanden. Wordt het een 'WK-tje' of kunnen jullie genieten van je gelijk? We gaan het zien!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
God verhoede dat Van Gaal binnenkort wordt ontslagen bij Man U. Dat zou namelijk het bestaansrecht van AT terugbrengen tot nihil.
- peter
Zou het wel leuk vinden als hij ooit wat in de Serie A gaat doen. Daar heb je met Inter en Milan toch wel twee gevallen topclubs waar hij tot mooie dingen in staat moet zijn.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:God verhoede dat Van Gaal binnenkort wordt ontslagen bij Man U. Dat zou namelijk het bestaansrecht van AT terugbrengen tot nihil.
-
- AT Toto winner 15/16
That's a different koek.
No. Cioè altro biscotto.brigade zuid schreef:That's a different koek.

Persoonlijk lijkt mij LvG in Frankrijk geweldig. Wat zou hij van die taal maken?

En? Zijn de gladioli al in zicht?
Wat is dit nu weer voor rare handsbal? 

Sheffield United en Sheffield Wednesday zijn lekker bezig. 
Ik lach me rot als laatstgenoemde City uit het toernooi knikkert.

Ik lach me rot als laatstgenoemde City uit het toernooi knikkert.
-
- AT Toto winner 15/16
Van Gaal is weer eens bezig zichzelf te blameren, nog steeds 0-0 tegen Yeovil.
Wat een waanzinnige goal van Herrera. Die maakt hij de komende 99 keer niet nog eens zo. :-)
Jammer. Met een doelpunt dat randje buitenspel leek voorkomt Manchester City in de blessuretijd een replay tegen Sheffield United. Scheelde echt weinig en City moest op het einde beschamend gaan pielen in de hoek bij de cornervlag om een voorsprong tegen een ploeg uit een lagere league over de streep te trekken. 

Herrera schiet hem wel fantastisch binnen. Beetje geluk met hoe hij aan de bal komt maar uit de draai schiet hij hem er wel behoorlijk in.
Ook jammer dat ik die goal van Herrera nu gemist heb door de laatste 20 minuten van Manchester City te kijken. 

Zoals City bijna en Chelsea nu thuis nog op 0-0 staat?brigade zuid schreef:Van Gaal is weer eens bezig zichzelf te blameren, nog steeds 0-0 tegen Yeovil.
IK GELOOF!!!!!!
Het is een beetje als ik meen, Urk - Ajax.
Ben wel benieuwd hoe lang Yeovil dit gedraaf volhoudt. Ze hebben al 70 minuten lopen jagen en moeten nu volop aanzetten om de gelijkmaker te forceren.
Je mag in ieder geval hopen dat ManU conditioneel sterker is dan Yeovil.
Koeman heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt met het gelijkspel tegen Ipswich. Nog weer een wedstrijd er bij.
Zulke vragen ga je je tijdens een wedstrijd zoals deze inderdaad snel afvragen, maar ze zijn tot het allerlaatste moment, tot aan de 0-2 van Di Maria, volle bak op de 1-1 blijven jagen.zeux schreef:Ben wel benieuwd hoe lang Yeovil dit gedraaf volhoudt.

Je zou in ieder geval verwachten dat duidelijk zichtbaar zou zijn dat Yeovil op het 3e niveau acteert en in hun league ook nog eens op de allerlaatste plaats staat. Maar dat hebben we eigenlijk niet gezien.zeux schreef:Ze hebben al 70 minuten lopen jagen en moeten nu volop aanzetten om de gelijkmaker te forceren.
Een gelijkspel zou echt tof zijn geweest voor Yeovil, de bijbehorende replay op Old Trafford was dan flink cashen geweest.
Leuk dat de FA cup nog enkele verrassingen en spannende wedstrijden brengt. Het laatste restje charme van het Engels voetbal op het hoogste niveau.
Nil volentibus arduum
Dit is maar bekervoetbal. De romantiek ten spijt is het bekertoernooi niet meer zo belangrijk voor de topclubs.
En dat is nou precies wat het zo leuk maakt. Voor clubs uit de lagere divisies is het toernooi het hoogtepunt van het jaar. Zowel voor spelers als supporters. De Premier League is zo extreem poenerig geworden dat er voor de liefhebber van de ouderwetse voetbalcultuur niet veel meer te genieten valt.
Juist de FA Cup heeft nog wel wat van die charme.
Juist de FA Cup heeft nog wel wat van die charme.
Nil volentibus arduum