Ajax - FC Utrecht 14-12-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Ajax - FC Utrecht 14-12-2014

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 14, 2014 11:45 pm

Iemand trouwens een idee van wat El Ghazi bedoelde met dat gevier van hem na zijn doelpunt?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » zo dec 14, 2014 11:51 pm

Mr. Ajax schreef:Iemand trouwens een idee van wat El Ghazi bedoelde met dat gevier van hem na zijn doelpunt?

Dat ie in de basis hoort, denk ik. 'Ik hoor HIER, op het veld...'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma dec 15, 2014 7:59 am

zeux schreef: Aanleiding waren verdedigende zwaktes - onder meer bij Ajax -, waarbij de heren aan tafel stelden dat dit met wat meer coaching van ervaren spelers zou kunnen veranderen. Voor wat betreft Ajax - dat kan ik het beste overzien - is dat ook wel een zorg van mij. Selecties die steeds jonger worden. Wat onbalans geeft. In my opinion.
Dat blijft ook wel mijn zorg. Je kan doorslaan in eigen jeugd eerst. De jonkies in de categorie 17-20 jaar zijn vaak nog teveel bezig met hun eigen hachje en spelen nukkig/grillig vol pieken en dalen. Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. Dat kan de balans en de continuïteit in gevaar brengen als je daar teveel van in een elftal hebt. Oudere spelers hebben vaak meer oog voor het kollektief en het teamfunctioneren en kunnen een bak aan broodnodige ervaring meenemen, als ze al honderden wedstrijden op een goed niveau gespeeld hebben.

Aan de andere kant: bij de oudere speler (30+) kan de sleet er al rap op zitten of hij heeft niet de vereiste capaciteiten als sterkhouder voor het niveau van een topclub (zeker in het leidinggeven/coachen) of er is andere trammelant. Bijvoorbeeld een oudere, toch ervaren speler, van wie je wat wijsheid verwacht, breekt een been omdat ie geen scheenbeschermers draagt. Bij Ajax zien we nu dat juist de oudere/ervaren spelers die de sterkhouders moeten zijn (Schöne, Moisander) erg wisselvallig spelen om onduidelijke redenen en soms zelfs ronduit een blok aan het been worden (Moisander weer gistermiddag). Zimling blijkt vooralsnog een gigantische mispeer te zijn in de rol van sterkhouder. En ik vermoed dat ze bij F. dik tevreden zijn over de inbreng van Toornstra en El Ahmadi, maar dat Mathijsen meer een last dan een lust voor ze is.

Onder de jonkies heb je echter ook spelers die in rap tempo sterkhouder blijken te kunnen worden. Klaassen is met zijn bijna 22 jaar bijvoorbeeld als speler verbluffend aan het ontbolsteren als tweedejaars, maar laat zich ook meer en meer zien als een leider in het veld. Hoe hij (afgaande op interviewtjes met medespelers) de jonkies nu al managet in en buiten het veld met een verrassend stuk volwassenheid belooft nog heel veel moois in de toekomst.

Kortom: een elftal van louter jochies van 17-20 jaar is wat mij betreft inderdaad vragen om problemen, maar spelers van alleen maar 25+ jaar oud en 200+ wedstrijden zijn daarin beslist geen garantie voor een oplossing. Dat is te zwart-wit in het mijnenveld van het personeelsbeleid.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 15, 2014 10:40 am

zeux schreef:Er is wel alom de mening aan tafel bij SV dat er onbalans in Nederlandse elftallen zit: veel jonge spelers, weinig ouderen die 'in het veld' kneepjes kunnen bijbrengen.
No shit, Sherlock! :excited.gif:

Daarom heeft Ajax ex-topvoetballers lopen. Zoals Milik onlangs zei: 'Als Bergkamp nog meedeed, zat ik op de bank.' Hij leert meer van Bergkamp dan van een ervaren aanvaller van uit de categorie die Ajax kan betalen. En wat zouden onze verdedigende talenten leren van Moisander? :confused.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma dec 15, 2014 10:46 am

Yopi schreef: Daarom heeft Ajax ex-topvoetballers lopen. Zoals Milik onlangs zei: 'Als Bergkamp nog meedeed, zat ik op de bank.' Hij leert meer van Bergkamp dan van een ervaren aanvaller van uit de categorie die Ajax kan betalen. En wat zouden onze verdedigende talenten leren van Moisander? :confused.gif:
Welk deel van de drie woorden 'in het veld' heb je niet begrepen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 15, 2014 11:04 am

En trainen doen ze niet op een veld? :confused.gif:

Waartoe die aanhalingstekens, trouwens?

zeux

Bericht door zeux » ma dec 15, 2014 11:09 am

Yopi schreef:En trainen doen ze niet op een veld? :confused.gif:

Pffffff. Mijn hemel. Grow up.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 15, 2014 2:44 pm

Mr. Ajax schreef:Iemand trouwens een idee van wat El Ghazi bedoelde met dat gevier van hem na zijn doelpunt?
Ronaldo stylo toch?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 15, 2014 3:23 pm

Peter schreef:
Ronaldo stylo toch?

Haha. Je kunt het dus interpreteren zoals zeux dat doet, maar ook alsof hij lijkt te zeggen 'ik hoor hier thuis, ik blijf hier nog eventjes' of iets dergelijks. Niet dat het veel uitmaakt, was gewoon benieuwd hoe anderen dat zagen.
zeux schreef:

Dit vind ik wel een zeer komisch staaltje AT trouwens. :drecul.gif: :ajaxsmiley.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma dec 15, 2014 3:28 pm

Mr. Ajax schreef:
Peter schreef:
Ronaldo stylo toch?

Haha. Je kunt het dus interpreteren zoals zeux dat doet, maar ook alsof hij lijkt te zeggen 'ik hoor hier thuis, ik blijf hier nog eventjes' of iets dergelijks. Niet dat het veel uitmaakt, was gewoon benieuwd hoe anderen dat zagen.

Hij bood er min of meer zijn excuses voor aan in het interview achteraf ("emoties van een 19-jarige", of iets dergelijks zei hij). Mijn 'interpretatie' werd volgens mij als uitleg gegeven in de uitzending van Studio Sport.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 15, 2014 3:40 pm

zeux schreef:

Hij bood er min of meer zijn excuses voor aan in het interview achteraf ("emoties van een 19-jarige", of iets dergelijks zei hij). Mijn 'interpretatie' werd volgens mij als uitleg gegeven in de uitzending van Studio Sport.
Ik heb Studio Sport ook gezien gisteren. El Ghazi zei dat het de ontlading van een 19-jarige jongen was. Waar werd 'uitgelegd' dat hij het zo bedoelde zoals jij dat beschrijft?

zeux

Bericht door zeux » ma dec 15, 2014 3:56 pm

Mr. Ajax schreef:
zeux schreef:

Ik heb Studio Sport ook gezien gisteren. El Ghazi zei dat het de ontlading van een 19-jarige jongen was. Waar werd 'uitgelegd' dat hij het zo bedoelde zoals jij dat beschrijft?
Ik dacht dat het zo werd gezegd. Heb jij het niet gehoord? Of werd het bij Studio Voetbal gezegd?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 15, 2014 4:28 pm

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:
zeux schreef:

Ik dacht dat het zo werd gezegd. Heb jij het niet gehoord? Of werd het bij Studio Voetbal gezegd?
Volgens mij niet, zal wel Studio Voetbal zijn geweest.

Mano

Bericht door Mano » di dec 16, 2014 10:00 am

Het was natuurlijk bedoeld als: ik hoor op het veld.
Naderhand voelde hij wel aan dat dat geen slimme zet was
(of heeft al wat te horen gekregen in kleedkamer van FdB)

dus pareert het goed in de media.

We hoeven geen koorknaapjes op te voeden dus af en toe maniertjes en uitglijers mogen op deze leeftijd.
Op het moment dat het structureel wordt en ze gaan geloven in hun eigen waarheid worden het nare mannetjes.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 16, 2014 10:38 am

zeux schreef:

Mij iets te gemakkelijk, deze reactie.

Zoals destijds bij de terugkeer van Litmanen al bleek: toptalenten nemen niet zomaar van iedereen wat aan.

Het gaat juist om de trainingen. Op het trainingsveld moeten de spelers het oppikken.

Plaats reactie