Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
Feyenoord speelde in het eerste half uur erg goed. Daarna kreeg Vitesse geleidelijk wat meer grip op de wedstrijd. Gelukkig keepte Piet voor het eerst in tijden goed.
Heerlijke pot. 2-0 tegen Sevilla. Bijna afgelopen
- Giacomo Puccini
Feyenoord kwam goed voor de dag, zeker fysiek. Door naar de volgende ronde, knappe prestatie.
Ajax!
Balen. Schijt Feijenoord. Had gehoopt op 0-5 en uitschakeling. 

Het is in het belang van het hele Nederlandse voetbal dat we is wat puntjes gaan pakken. Belangrijk dat Feyenoord doorgaat! Hopelijk wint PSV vanavond ook!
Voetbal is local business. Europees voetbal is in twee gevallen leuk: wanneer je het beter doet dan je lokale concurrenten of wanneer je een cup wint. In beide gevallen heb je nul profijt van een Rotterdamse zege tegen wie dan ook. Naar mijn bescheiden mening dan tenminste.
Knap resultaat hoor. Ik heb hier niets van gezien maar dit had ik niet verwacht. Mooie opsteker om komend weekend een resultaat te boeken in Eindhoven om zo ons weer even in het zadel te helpen. 

Nil volentibus arduum
-
Deze overwinnning staat als een huis. Erg knap en goed voor het Nederlandse voetbal.
Ajax is ook gebaat bij een sterk Feyenoord (en PSV).
Echt een verrassing dat Feyenoord niet tegen een 'verdwaalde' goal aanliep en daardoor zou verliezen. Goed gedaan.
Ajax is ook gebaat bij een sterk Feyenoord (en PSV).
Echt een verrassing dat Feyenoord niet tegen een 'verdwaalde' goal aanliep en daardoor zou verliezen. Goed gedaan.
Whitey on the moon.
Ook niets van gezien, maar dit is erg knap.Marillion schreef:Knap resultaat hoor. Ik heb hier niets van gezien maar dit had ik niet verwacht.

À la Ajax - Barcelona vorig seizoen.
Rutten komt wat wereldvreemd over, maar hij is een prima trainer.
Uitstekende prestatie van F.
Je ziet in dit soort wedstrijden dat de aanwezigheid van een puntenpakker als Kenneth Vermeer zich echt wel uitbetaalt.
Ik dacht al wel dat er in een thuiswedstrijd tegen Sevilla wat te halen zou zijn, maar had even niet in mijn hoofd zitten dat Sevilla pas 8 punten had en nu dus onder Feyenoord staat. Ze hoeven nu alleen nog maar van het al uitgeschakelde Luik te winnen en de groepswinst is binnen.
Goede zaak, want Ajax heeft er baat bij dat de opponenten in de Eredivisie naar een hoger niveau groeien en een op sportief vlak scherpe concurrentiestrijd met Feyenoord vind ik veel leuker dan louter om de titel concurreren met PSV.
Je ziet in dit soort wedstrijden dat de aanwezigheid van een puntenpakker als Kenneth Vermeer zich echt wel uitbetaalt.
Ik dacht al wel dat er in een thuiswedstrijd tegen Sevilla wat te halen zou zijn, maar had even niet in mijn hoofd zitten dat Sevilla pas 8 punten had en nu dus onder Feyenoord staat. Ze hoeven nu alleen nog maar van het al uitgeschakelde Luik te winnen en de groepswinst is binnen.
Goede zaak, want Ajax heeft er baat bij dat de opponenten in de Eredivisie naar een hoger niveau groeien en een op sportief vlak scherpe concurrentiestrijd met Feyenoord vind ik veel leuker dan louter om de titel concurreren met PSV.
3-0 al voor de kakkies. Dat gaat snel.
Zelfs Kazim mag een doelpuntje maken. Maar deze krijgen ze meestal kado dus een grote verrassing is het niet.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Amen. Dat gelul dat het goed is voor het ned voetbal... clubs als Groningen en Vitesse verliezen toch al in de eerste ronde van Cyprioten of Luxemburgers, dus daar heb je helemaal niks aan als die mee mogen doen. Nee ik vind het uitermate vervelend dat het fnoord weer goed gaat.Dubbel schreef:Balen. Schijt Feijenoord. Had gehoopt op 0-5 en uitschakeling.
0-1 in Luik door Toornstra.
Die kun je er als speler heel best bij hebben, hoor. Niet voor niets al een aantal keren de Schöne van Feyenoord genoemd.
Die kun je er als speler heel best bij hebben, hoor. Niet voor niets al een aantal keren de Schöne van Feyenoord genoemd.
En Boularouz doet ook weer waar hij goed in is, geblesseerd afhaken...
Ik vind het heel vreemd om naar te kijken met die shirts.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Slaat idd nergens op. Is toch hun thuis shirt neem ik aan? Alsof ik Huizen tegen onze Zaterdag-1 zat te kijken.Le T. schreef:Ik vind het heel vreemd om naar te kijken met die shirts.
In Luik loopt men ook een beetje PSV uit te hangen met het kannibaliseren van hun thuisshirt. Niemand weet meer hoe het oorspronkelijke thuisshirt eruit ziet, er is alleen nog vaag blijven hangen dat het shirt rood in een combinatie met wit of één van die twee kleuren.
Toen ik een keer een competitiewedstrijd van hen op een volgepakt Sclessin bijwoonde speelde men nog geheel in het rood. Was toen wel écht een vette ambiance trouwens!
Toen ik een keer een competitiewedstrijd van hen op een volgepakt Sclessin bijwoonde speelde men nog geheel in het rood. Was toen wel écht een vette ambiance trouwens!

Alle vooroordelen die bij een grauw arbeiders / fabrieksstadje horen maakte Luik tijdens mijn bezoek waar.
Hoewel er absoluut diverse horecagelegenheden waren die behoorlijk wat gezelligheid uitstraalden. De Rosse Buurt van de stad ontdekte ik pas na de wedstrijd toen ik de bus terug had gemist en op goed geluk maar richting het treinstation ben gaan lopen.
Op de heenweg leek voor zover ik het kon zien nergens te staan aangegeven welke bus er vanaf het station naar het stadion zou gaan, echt op zijn Belgisch / Waals dus. Ik had zo'n vermoeden dat ik maar op dezelfde plek moest gaan staan als een gozer die een Liverpool shirt aan had met de sponsor opdruk Standard Chartered. Dat daar op een gegeven moment de bus verscheen die alle stadiongangers namen bleek te kloppen.
Een stuk of 6 mensen ging braaf voorin bij de chauffeur een kaartje kopen, anderen zag ik door de achterdeur naar binnen glippen. Dat kwam goed uit, want aangezien ik geen Belgisch equivalent van een OV chipkaart op zak had en ik, wanneer de kans zich voordoet om een aantal eurootjes in m'n zak te houden dat graag doe, stapte ik dus ook maar achterin in. Echt een ramvolle bus, bijna geen plek meer om ook maar te staan maar opvallend genoeg zag ik dat één zitplaats in een tweezitters bankje leeg was gebleven.
Dat vond ik gek, maar ik plofte dus gewoon maar neer op die ene plek van de tweezitter die leeg was gebleven. Bleek daar een enorm grote plas kots te liggen omdat een Belg die veel (vééééééél) te veel had gezopen daar zwaar over zijn nek was gegaan.
Een partij meuren dat het deed... 
Eenmaal aangekomen bij het stadion stonden allerlei rauwe types, of ze nu ouder dan 60 of pas amper 13 jaar oud waren, op straat bier te zuipen en zeer vette junkfood dat van een afstandje nogal onsmakelijk oogde naar binnen te stouwen.
Een hoop echte voetbalcafés / supporterscafés ook daar vlakbij het stadion. In één van die cafés moest ik nog even meeten met een Vlaamse Standard fan die voor een niet al te gekke prijs nog wel wat kaarten van de hand wilde doen voor deze reeds uitverkochte wedstrijd. Een nogal bolle gozer die vertelde dat hij eigenlijk een pesthekel aan Nederlanders had, maar ik had me op een Standard forum geregistreerd onder de naam Bergkamp_Amsterdam en awel, hij vond Bergkamp een schone speler, dus hij wilde me wel helpen.
Zoals gezegd echt een vette sfeer toen in het stadion van Standard en een zwaarbevochten 2-1 overwinning met onder meer een doelpunt van Jelle van Damme. Vandaag is het natuurlijk wel extreem troosteloos met al die lege tribunes.
Toen ik een aantal jaar terug op een avond in februari een Europa League wedstrijd van Anderlecht bezocht ontdekte ik trouwens ook een behoorlijk mooi gebruik dat de nodige Anderlecht fans tijdens de rust in de praktijk brengen.

Op de heenweg leek voor zover ik het kon zien nergens te staan aangegeven welke bus er vanaf het station naar het stadion zou gaan, echt op zijn Belgisch / Waals dus. Ik had zo'n vermoeden dat ik maar op dezelfde plek moest gaan staan als een gozer die een Liverpool shirt aan had met de sponsor opdruk Standard Chartered. Dat daar op een gegeven moment de bus verscheen die alle stadiongangers namen bleek te kloppen.
Een stuk of 6 mensen ging braaf voorin bij de chauffeur een kaartje kopen, anderen zag ik door de achterdeur naar binnen glippen. Dat kwam goed uit, want aangezien ik geen Belgisch equivalent van een OV chipkaart op zak had en ik, wanneer de kans zich voordoet om een aantal eurootjes in m'n zak te houden dat graag doe, stapte ik dus ook maar achterin in. Echt een ramvolle bus, bijna geen plek meer om ook maar te staan maar opvallend genoeg zag ik dat één zitplaats in een tweezitters bankje leeg was gebleven.
Dat vond ik gek, maar ik plofte dus gewoon maar neer op die ene plek van de tweezitter die leeg was gebleven. Bleek daar een enorm grote plas kots te liggen omdat een Belg die veel (vééééééél) te veel had gezopen daar zwaar over zijn nek was gegaan.

Eenmaal aangekomen bij het stadion stonden allerlei rauwe types, of ze nu ouder dan 60 of pas amper 13 jaar oud waren, op straat bier te zuipen en zeer vette junkfood dat van een afstandje nogal onsmakelijk oogde naar binnen te stouwen.
Een hoop echte voetbalcafés / supporterscafés ook daar vlakbij het stadion. In één van die cafés moest ik nog even meeten met een Vlaamse Standard fan die voor een niet al te gekke prijs nog wel wat kaarten van de hand wilde doen voor deze reeds uitverkochte wedstrijd. Een nogal bolle gozer die vertelde dat hij eigenlijk een pesthekel aan Nederlanders had, maar ik had me op een Standard forum geregistreerd onder de naam Bergkamp_Amsterdam en awel, hij vond Bergkamp een schone speler, dus hij wilde me wel helpen.
Zoals gezegd echt een vette sfeer toen in het stadion van Standard en een zwaarbevochten 2-1 overwinning met onder meer een doelpunt van Jelle van Damme. Vandaag is het natuurlijk wel extreem troosteloos met al die lege tribunes.
Toen ik een aantal jaar terug op een avond in februari een Europa League wedstrijd van Anderlecht bezocht ontdekte ik trouwens ook een behoorlijk mooi gebruik dat de nodige Anderlecht fans tijdens de rust in de praktijk brengen.

Laatst gewijzigd door Cruijff op do dec 11, 2014 10:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mooi sfeerbeeld Cruijff! 

- Giacomo Puccini
Defensief is Feyenoord prima hoor, er lopen jongens die hun vak verstaan. Ze zijn beter dan de gemaakte verdedigers van Ajax. Ongelooflijk knap van Feyenoord dat ze achterin zo degelijk zijn, nadat ze de defensie van de nummer 3 van het WK afgelopen zomer hebben verkocht.
Ajax!
Kan zijn, maar echt tegenstand hebben ze natuurlijk nog niet gehad. Luik was vanavond ook weer bijzonder ruk. Ik vind ze daarnaast voetballend ook niks. Ik weet wel zeker dat wij in dat opzicht wel een paar niveautjes hoger zijn.
Verder goed dat ze gewonnen hebben vanavond.
Verder goed dat ze gewonnen hebben vanavond.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Giacomo Puccini
Ajax heeft een betere keeper en een veel betere voorhoede dan Feyenoord. En Klaassen, de beste speler van de Eredivisie. Achterin heeft feyenoord de zaken beter voor elkaar dan wij.
Ajax!
Voor mij staat nog helemaal niet vast dat ons keeper zoveel beter is. Ons voorhoede is wel stukken beter, maar vooral ons middenveld vind ik een klasse beter als die van hun, puur voetballend gezien dan. En nogmaals, waaruit blijkt dat hun voorhoede zo geweldig is? Wat voor tegenstand hebben ze nou gehad dit seizoen?Giacomo Puccini schreef:Ajax heeft een betere keeper en een veel betere voorhoede dan Feyenoord. En Klaassen, de beste speler van de Eredivisie. Achterin heeft feyenoord de zaken beter voor elkaar dan wij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -