ADO Den Haag - Ajax 30/11/2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: ADO Den Haag - Ajax 30/11/2014

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 12:09 pm

GangstaRiB schreef:Maar ik blijf me erover verbazen dat PSV een speler als Depay behoudt en Ajax vrolijk alles de deur uit laat lopen.
Huh? Ajax heeft juist de contracten verlengd van bijna alle jonge spelers. Kun je het mee eens zijn of niet, maar 'alles vrolijk de deur uit laten lopen' doen ze juist niet.

Depay? Moet er wel een club komen...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 01, 2014 12:21 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Maar ik blijf me erover verbazen dat PSV een speler als Depay behoudt en Ajax vrolijk alles de deur uit laat lopen.
Huh? Ajax heeft juist de contracten verlengd van bijna alle jonge spelers. Kun je het mee eens zijn of niet, maar 'alles vrolijk de deur uit laten lopen' doen ze juist niet.

Ik bedoel natuurlijk een speler die aangetoond heeft een meerwaarde te zijn en (bijvoorbeeld) een goed WK heeft gespeeld. Ajax verkoopt een Blind nadat het seizoen al begonnen is bijvoorbeeld. Zo hebben ze dat ook met Eriksen gedaan. De talenten die ze nu vastleggen hebben nog niks bewezen.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 12:23 pm

GangstaRiB schreef: Ajax heeft al jaren een (financiele) voorsprong op de rest. Maar ik blijf me erover verbazen dat PSV een speler als Depay behoudt en Ajax vrolijk alles de deur uit laat lopen. Alsof alles zomaar opgevuld kan worden. Het is een paar jaar goed gegaan, mede door Frank, maar het houd een keer op.

Tevens is het aankoopbeleid natuurlijk een farce gebleken. Ergo, de selectie wordt al zeker 2 jaar lang uitgehold.
Ik ben het met je eens. Aankoopbeleid dramatisch, eigen jeugd kan niet alles opvangen. Betekent niet dat je 'zekerheidjes' van 7 M moet halen, maar wel slim zaken moet doen. TD en TH doen niet echt slim zaken.

Ik zie bij Ajax veel 'leuke' spelers en een zwakke defensieve organisatie. Plus enige verzadiging. Schöne, Cillessen en Moisander vorig seizoen top. Dit seizoen...

Verschil met psv is dat die al jarenlang geen kampioen zijn geworden. Depay en Wijnaldum komen elders niet echt lekker binnen als spelers van de nummer 4 van de eredivisie. Kakkies maken qua verbetenheid ook een betere indruk dan Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 12:31 pm

GangstaRiB schreef: Ajax verkoopt een Blind nadat het seizoen al begonnen is bijvoorbeeld. Zo hebben ze dat ook met Eriksen gedaan.
4 resp. 3 keer op rij kampioen. En dan lonkt het grote geld en de PL. Daar reken ik TD / TH niet op af. Wel op de kneuzenparade die ervoor terug wordt gehaald. Of je doet het goed. Of je haalt helemaal niets. vd Hoorn en Duarte kosten immers óók een bak geld, voegen sportief niets toe en zitten jeugdspelers in de weg. Dat zouden we niet meer doen... Daar faalt Overmars + TH dus keihard.

Depay en Wijnaldum hebben bij psv een flink tekengeld ontvangen. Ruim een miljoen p.p. Vraag is of zij na 3 landstitels op rij ook bij psv zouden zijn gebleven...
De talenten die ze nu vastleggen hebben nog niks bewezen.
Mwah. Aan Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Klaassen, AEG valt de club zich geen buil. Ajax heeft aardige bouwstenen, maar geen cement.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 01, 2014 12:47 pm

Yopi schreef:Misschien ben je in de war met PSV, Baseman.
Misschien heb jij de stats van de wedstrijd ADO-Ajax gemist...
Ik zal ze nog een keer posten:

Balbezit: 53-47 voor ADO.
Schoten: 13-9 voor ADO.
Op goal: 5-2 voor ADO.

Volgens Frank de Boer logica heeft ADO dus gedomineerd :smallgrin.gif:
wimpey schreef:Je ziet vaak dat Ajax het in de 2e helft recht trekt, doordat de tegenstander leeg loopt.
Mee eens.
Ik zag wel parallelen met de wedstrijd Groningen - psv vorig weekend. Ik vond het veldspel van psv wel beter dan dat van Ajax.
Ook mee eens.
Zowel Ajax als PSV hebben grote moeite om een minimale voorsprong vast te houden en komen in de problemen als de tegenstander erg opportunistisch gaat spelen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 12:57 pm

GangstaRiB schreef:Ik bedoel natuurlijk een speler die aangetoond heeft een meerwaarde te zijn en (bijvoorbeeld) een goed WK heeft gespeeld. Ajax verkoopt een Blind nadat het seizoen al begonnen is bijvoorbeeld.
En jij denkt dat Depay nu nog bij PSV zou spelen als LVG hem had willen hebben?

Je vindt dat ze Daley zijn transfer door de neus hadden moeten boren? Dit was voor die jongen een unieke kans.
Zo hebben ze dat ook met Eriksen gedaan. De talenten die ze nu vastleggen hebben nog niks bewezen.
Shit happens. Kwam bij dat hij nog maar één jaar contract had.
Ze hebben een afspraak met hem gemaakt. Ajax zou hem zijn transfer gunnen, en in ruil daarvoor zou hij zijn contract verlengen als er geen club kwam.

We moeten realistisch zijn. Als een speler weg wil, wil hij weg. Ajax is niet de top van de voetbalwereld. Ajax regelt het nu op een prettige manier, zodat spelers door de voordeur vertrekken en met een goed gevoel terugkijken op hun tijd bij Ajax. Je kunt het doen zoals Arie van Os destijds (alleen aan de club denken), maar dan pakken spelers je dus terug door transfervrij de deur uit te lopen. Spelers zijn geen handelswaar. Financieel gewin hoort niet voorop te staan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 01, 2014 1:15 pm

Yopi schreef:

Je legt weer een aantal heel warrige verbanden Gangsta.

Depay heeft net zijn eerste seizoen in de Eredivisie achter de rug. Een speler die uiteindelijk bij Ajax vertrok, zoals Blind debuteerde in 2008 (2008 !!) al onder Marco van Basten.

Het lijkt me logisch dat je die twee dus niet met elkaar kunt vergelijken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 01, 2014 1:31 pm

Cruijff schreef:
Yopi schreef:

Je legt weer een aantal heel warrige verbanden Gangsta.

Depay heeft net zijn eerste seizoen in de Eredivisie achter de rug. Een speler die uiteindelijk bij Ajax vertrok, zoals Blind debuteerde in 2008 (2008 !!) al onder Marco van Basten.

Het lijkt me logisch dat je die twee dus niet met elkaar kunt vergelijken.
Blind werd pas echt goed in de wedstrijden ná het WK. Depay is veel meer een natuurtalent en is als een razende doorgebroken. Dus ze staan wat mij betreft op hetzelfde niveau, maar Depay speelt nog bij PSV.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 01, 2014 1:35 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Ik bedoel natuurlijk een speler die aangetoond heeft een meerwaarde te zijn en (bijvoorbeeld) een goed WK heeft gespeeld. Ajax verkoopt een Blind nadat het seizoen al begonnen is bijvoorbeeld.
En jij denkt dat Depay nu nog bij PSV zou spelen als LVG hem had willen hebben?

Je vindt dat ze Daley zijn transfer door de neus hadden moeten boren? Dit was voor die jongen een unieke kans.
Zo hebben ze dat ook met Eriksen gedaan. De talenten die ze nu vastleggen hebben nog niks bewezen.
Shit happens. Kwam bij dat hij nog maar één jaar contract had.
Ze hebben een afspraak met hem gemaakt. Ajax zou hem zijn transfer gunnen, en in ruil daarvoor zou hij zijn contract verlengen als er geen club kwam.

We moeten realistisch zijn. Als een speler weg wil, wil hij weg. Ajax is niet de top van de voetbalwereld. Ajax regelt het nu op een prettige manier, zodat spelers door de voordeur vertrekken en met een goed gevoel terugkijken op hun tijd bij Ajax. Je kunt het doen zoals Arie van Os destijds (alleen aan de club denken), maar dan pakken spelers je dus terug door transfervrij de deur uit te lopen. Spelers zijn geen handelswaar. Financieel gewin hoort niet voorop te staan.
Tsja.... wat wil Ajax nou eigenlijk? Jezelf sportief verzwakken omdat je een speler iets gunt? Diezelfde speler die bijvoorbeeld wel het vuur aan je schenen legt als ie een nieuw contact wil?
Ik vind dat Ajax nogal filantropisch ingesteld is. In de hoop dat ze over 10 jaar terug willen keren?
Tuurlijk hebben we een mooi bedrag gehad, maar de supporters worden er echt helemaal niks wijzer van.
PSV behoudt Depay en Wijnaldum, Ajax verkoopt elk beetje extra kwaliteit. Het zou je misschien een keer kunnen helpen bij het bereiken van de 2de ronde CL (hoeveel levert je dan eigenlijk op?) Maar nee, Ajax zet de deur open en koopt er vervolgens troep voor terug. En ondertussen moeten we maar aannemen dat we ooit weer de CL gaan winnen, volgens JC.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 01, 2014 2:01 pm

GangstaRiB schreef:Blind werd pas echt goed in de wedstrijden ná het WK. Depay is veel meer een natuurtalent en is als een razende doorgebroken. Dus ze staan wat mij betreft op hetzelfde niveau, maar Depay speelt nog bij PSV.
Voor Depay was het afbreukrisico veel groter. Hij had slechts één Eredivisieseizoen achter de kiezen.

Dan is het allemaal wel leuk en aardig dat Depay met zijn dribbels veel meer dreiging in huis heeft dan Blind, maar die laatste heeft een veel grotere naam in Engeland waar ze na zijn assist op Van Persie en goede spel tegen Spanje over elkaar heen struikelden om hem met complimenten te overladen.

Voeg er nog een doelpunt van Blind tegen Brazilië aan toe en zijn naam is gemaakt in het buitenland. Weliswaar niet op basis van erg objectieve criteria, maar zo werkt het nu eenmaal wel.
GangstaRiB schreef:Blind werd pas echt goed in de wedstrijden ná het WK.
In de laatste wedstrijd die Blind speelde voor Ajax (thuis tegen PSV op 24 augustus dit jaar) was hij overigens allesbehalve goed.

Ik ben het trouwens wel eens met de reactie van Sjaak Swart hier bij AT5. Hadden Van Gaal en Man United Blind niet iets eerder kunnen aantrekken dan pas in de allerlaatste week van de transferperiode?
Het lijkt erop dat er de nodige twijfels waren en men gedurende de zomer liep te wikken en wegen om het uiteindelijk wel of niet te doen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 2:06 pm

GangstaRiB schreef:Tsja.... wat wil Ajax nou eigenlijk? Jezelf sportief verzwakken omdat je een speler iets gunt?
Dat is het lot van Ajax, Gangsta. Goedschiks of kwaadschiks, de spelers vertrekken toch wel. Je kunt hooguit hopen dat ze er nog een jaartje aan vastknopen omdat ze het bij Ajax naar hun zin hebben/perspectief zien. Maar na vier, vijf jaar Ajax 1 houdt het op.

Diezelfde speler die bijvoorbeeld wel het vuur aan je schenen legt als ie een nieuw contact wil?
Over wie heb je het dan? Zeker niet over Eriksen. Hij wilde juist niet bijtekenen. Het probleem is juist dat de beste spelers niet staan te springen om hun contract te verlengen. Daarom probeert Overmars er nu vroeg bij te zijn. Tegen de tijd dat spelers beginnen op te vallen, is het te laat.
Ik vind dat Ajax nogal filantropisch ingesteld is.
Dat lijkt maar zo. De kas stroomt vol, geen speler loopt meer transfervrij de deur uit.
Tuurlijk hebben we een mooi bedrag gehad, maar de supporters worden er echt helemaal niks wijzer van.
Zo is het altijd gegaan. Zlatan, Sneijder, Suarez, ze werden verkocht als er een grote clubs kwam, en lang niet altijd op een gunstig moment of voor de hoofdprijs. Zelfs mindere goden (de Belgen, Babel, Stekelenburg) vertrokken, omdat ze dat wilden. Waarom neem je het dan speciaal de huidige leiding van Ajax kwalijk? Ajax verkoopt toch al decennia zijn beste spelers? Denk je dat je ze kunt behouden door voor de deur te gaan liggen? :confused.gif:
En dat wij er niets wijzer van worden, dat klopt. Voor ons is het jammer. Maar je kunt altijd nog fan worden van MU, van Madrid, van PSG. Daar doen ze niet anders dan kopen, kopen, kopen.

PSV behoudt Depay en Wijnaldum, Ajax verkoopt elk beetje extra kwaliteit.
Nogmaals, die jongens waren allang vertrokken als er een club was gekomen. Ajax speelt CL, heeft een reputatie op het gebied van opleiden. Voor spelers van Ajax is meer belangstelling dan voor spelers van PSV.

Daarbij, zoals Cruijff terecht stelt: Depay is pas voor het tweede jaar basisspeler. Het gaat niet om zijn ontwikkeling, het gaat om wat die jongen wil. Blijkbaar vindt hij het geen probleem om nog een jaartje in Nederland te voetballen. Dat kan ik me ook voorstellen, want hij heeft, i.t.t. Blind en De Jong, nog niets gewonnen. Als je alles al hebt meegemaakt, vier keer kampioen geworden bent, dan is de tijd gekomen om te gaan. Als er een mooie club komt.
Het zou je misschien een keer kunnen helpen bij het bereiken van de 2de ronde CL (hoeveel levert je dan eigenlijk op?) Maar nee, Ajax zet de deur open en koopt er vervolgens troep voor terug. En ondertussen moeten we maar aannemen dat we ooit weer de CL gaan winnen, volgens JC.
Daarvoor moeten we betere spelers opleiden dan Blind of Siem.
Je doet nu net alsof Ajax zijn beste spelers niet zou willen houden. Dat is onzin. Kijk eens rond in de voetbalwereld. Zijn er nog clubs die spelers aan hun contract (durven te) houden. Niet veel, hè? Het komt wel eens voor, maar het leidt onveranderlijk tot een hoop gezeik en reputatieschade. Stel dat Ajax Eriksen aan zijn contract had gehouden, willen de andere Deense spelers dan nog bijtekenen? De jonge spelers in het algemeen? Hoe denk je dat dat valt bij spelers en zaakwaarnemers?

columbus

Bericht door columbus » ma dec 01, 2014 2:58 pm

Dat Blind op een vervelend moment vertrekt bij Ajax is wel een feit. Precies zoals de reactie van Sjaak Zwart zegt, hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Maar goed, dit kan gebeuren, Ajax heeft er immers ook een prima bedrag voor teruggekregen. Wat daarna gebeurt is enorm slecht, het halen van een Zimling is gewoon vreselijk lachwekkend en amateuristisch. En daar wordt ik zo doodziek van, al die prutsers die gehaald worden, want ook die kosten veel te veel geld.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 3:06 pm

columbus schreef:Wat daarna gebeurt is enorm slecht, het halen van een Zimling is gewoon vreselijk lachwekkend en amateuristisch.
Een raar verhaal. Volgens Morten Olsen is Zimling beter dan Christian Poulsen. En John SO zal ook met deze transfer ingestemd hebben. Zitten die twee er dan zo naast?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 01, 2014 3:53 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Tsja.... wat wil Ajax nou eigenlijk? Jezelf sportief verzwakken omdat je een speler iets gunt?
Dat is het lot van Ajax, Gangsta. Goedschiks of kwaadschiks, de spelers vertrekken toch wel. Je kunt hooguit hopen dat ze er nog een jaartje aan vastknopen omdat ze het bij Ajax naar hun zin hebben/perspectief zien. Maar na vier, vijf jaar Ajax 1 houdt het op.

Diezelfde speler die bijvoorbeeld wel het vuur aan je schenen legt als ie een nieuw contact wil?
Over wie heb je het dan? Zeker niet over Eriksen. Hij wilde juist niet bijtekenen. Het probleem is juist dat de beste spelers niet staan te springen om hun contract te verlengen. Daarom probeert Overmars er nu vroeg bij te zijn. Tegen de tijd dat spelers beginnen op te vallen, is het te laat.
Ik vind dat Ajax nogal filantropisch ingesteld is.
Dat lijkt maar zo. De kas stroomt vol, geen speler loopt meer transfervrij de deur uit.
Zo is het altijd gegaan. Zlatan, Sneijder, Suarez, ze werden verkocht als er een grote clubs kwam, en lang niet altijd op een gunstig moment of voor de hoofdprijs. Zelfs mindere goden (de Belgen, Babel, Stekelenburg) vertrokken, omdat ze dat wilden. Waarom neem je het dan speciaal de huidige leiding van Ajax kwalijk? Ajax verkoopt toch al decennia zijn beste spelers? Denk je dat je ze kunt behouden door voor de deur te gaan liggen? :confused.gif:
En dat wij er niets wijzer van worden, dat klopt. Voor ons is het jammer. Maar je kunt altijd nog fan worden van MU, van Madrid, van PSG. Daar doen ze niet anders dan kopen, kopen, kopen.

PSV behoudt Depay en Wijnaldum, Ajax verkoopt elk beetje extra kwaliteit.
Nogmaals, die jongens waren allang vertrokken als er een club was gekomen. Ajax speelt CL, heeft een reputatie op het gebied van opleiden. Voor spelers van Ajax is meer belangstelling dan voor spelers van PSV.

Daarbij, zoals Cruijff terecht stelt: Depay is pas voor het tweede jaar basisspeler. Het gaat niet om zijn ontwikkeling, het gaat om wat die jongen wil. Blijkbaar vindt hij het geen probleem om nog een jaartje in Nederland te voetballen. Dat kan ik me ook voorstellen, want hij heeft, i.t.t. Blind en De Jong, nog niets gewonnen. Als je alles al hebt meegemaakt, vier keer kampioen geworden bent, dan is de tijd gekomen om te gaan. Als er een mooie club komt.
Het zou je misschien een keer kunnen helpen bij het bereiken van de 2de ronde CL (hoeveel levert je dan eigenlijk op?) Maar nee, Ajax zet de deur open en koopt er vervolgens troep voor terug. En ondertussen moeten we maar aannemen dat we ooit weer de CL gaan winnen, volgens JC.
Daarvoor moeten we betere spelers opleiden dan Blind of Siem.
Je doet nu net alsof Ajax zijn beste spelers niet zou willen houden. Dat is onzin. Kijk eens rond in de voetbalwereld. Zijn er nog clubs die spelers aan hun contract (durven te) houden. Niet veel, hè? Het komt wel eens voor, maar het leidt onveranderlijk tot een hoop gezeik en reputatieschade. Stel dat Ajax Eriksen aan zijn contract had gehouden, willen de andere Deense spelers dan nog bijtekenen? De jonge spelers in het algemeen? Hoe denk je dat dat valt bij spelers en zaakwaarnemers?
Ach ja, gaan we nu ineens rekening houden met spelers en zaakwaarnemers. Die weten ondertussen dat Ajax niet meer betaald dan 1 miljoen euro per jaar. Dus die 'oud' spelers zullen echt niet meer naar Nederland terugkomen hoor. Die verdienen in de Championship nog meer.

Ajax zit nu met een ongebalanceerde selectie. Ten dele door de constante uittocht en anderzijds het falende inkoopbeleid. Het falende inkoopbeleid was al door een aantal op dit forum gezien toen de aankopen gedaan werden. Dus iemand die ervoor betaald wordt zou helemaal moeten zien dat het niet gaat werken. Dus je verzwakt de selectie keer op keer. En eens houd het op he? De jeugdspelers zijn leuk en aardig, maar die brengen je sportief weinig verder.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 01, 2014 3:56 pm

Hoezo zou hij ermee ingestemd hebben? Zimling zal vast wel waarde hebben maar niet bij Ajax als 6. Eerder als 987.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » ma dec 01, 2014 5:24 pm

Yopi schreef: Als je alles al hebt meegemaakt, vier keer kampioen geworden bent, dan is de tijd gekomen om te gaan. Als er een mooie club komt.
Ik denk ook dat meespeelt dat je vier jaar wordt vernederd in Europa, en je elk jaar het elftal zwakker ziet worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 5:35 pm

Dat speelt voor De Boer misschien een rol, maar voor die spelers? Denk het niet, hoor. Die werken naar het moment toe dat ze vertrekken. Als ze het gevoel hebben dat ze er klaar voor zijn, dan gaan ze.

Het zou kunnen veranderen als Ajax écht meetelde in Europa, maar dat is de laatste twintig jaar niet meer aan de orde geweest.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 01, 2014 5:39 pm

Vandaar dat er een 'revolutie' moest komen. :-) Dus de huidige B1/A1 moet Ajax weer mee laten doen in Europa. We gaan het zien!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 01, 2014 5:42 pm

Wat is de logica achter die hele vergelijking tussen Blind en Depay? Depay is nu pas bezig aan zijn derde seizoen (waarvan hij in zijn eerste seizoen vaak genoeg op de bank zat) in het eerste van psv, terwijl Blind pas na 5.5 seizoenen in het eerste van Ajax weg is gegaan. Op 24 jarige leeftijd. Depay is nu 20.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.

Bericht door Le T. » ma dec 01, 2014 6:13 pm

Yopi schreef:Dat speelt voor De Boer misschien een rol, maar voor die spelers? Denk het niet, hoor. Die werken naar het moment toe dat ze vertrekken. Als ze het gevoel hebben dat ze er klaar voor zijn, dan gaan ze.
Ze gaan wanneer ze klaar zijn bij/met Ajax. Zo'n Eriksen kon aankloten wat hij wilde, af en toe eens uitblinken of een paar leuke momenten, die leerde niks meer. Met een jaar blijven zou hij misschien nog een keer kampioen worden, maar dan met weer slechtere medespelers, en aan het eind van dat jaar zou er ook geen topclub voor hem klaar staan, maar zou de interesse zich nog steeds beperken tot clubs in de categorie Tottenham. Dan is dat een verloren jaar, terwijl hij nu een jaar langer heeft voor de tussenstap.
Het zou kunnen veranderen als Ajax écht meetelde in Europa, maar dat is de laatste twintig jaar niet meer aan de orde geweest.
Dat hoeft niet, het gaat erom dat als de selectie elk jaar iets sterker wordt ipv zwakker, zo'n speler uitkijkt naar een jaar waarin Ajax en hijzelf zich aan Europa kunnen laten zien en zich moet ontwikkelen. Een paar goede potten na de winter, en je bent al veel beter gekend. De topclubs halen ook liever spelers met ten eerste die ervaring die op dat niveau de maat genomen is, en ten tweede bekend zijn bij hun eigen supporters. Het talent wat ze niet mogen laten lopen word je niet te midden van al die anderen in al die poulewedstrijden.

Elk jaar iets sterker worden, en de beste spelers die een jaartje langer blijven, en Ajax ziet er heel anders uit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

columbus

Bericht door columbus » ma dec 01, 2014 7:24 pm

Yopi schreef:
columbus schreef:Wat daarna gebeurt is enorm slecht, het halen van een Zimling is gewoon vreselijk lachwekkend en amateuristisch.
Een raar verhaal. Volgens Morten Olsen is Zimling beter dan Christian Poulsen. En John SO zal ook met deze transfer ingestemd hebben. Zitten die twee er dan zo naast?
Ja, die twee zitten er allebei naast. En goed ook! Zimling mag de veters van Poulsen niet eens strikken. Kijk alleen maar naar de clubs waar beide heren voor hebben gespeeld. Vervelend voor die jongen maar die heeft echt helemaal niets te zoeken bij Ajax. Echt helemaal niets...

columbus

ADO Den Haag - Ajax 30/11/2014

Bericht door columbus » ma dec 01, 2014 7:24 pm

Dubbele post

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 7:26 pm

Ik weet het, jij hebt nooit iets in Eriksen gezien. Wat die jongen betreft zit je er faliekant naast.
Hij heeft juist erg veel geleerd, juist in zijn laatste seizoen bij Ajax. Is fysiek sterker geworden en beter in de afronding, dat laatste door veel trainen met Bergkamp. In het algemeen 'klooide hij niet maar wat aan', hij was nog piepjong.

Ach, en welke club er komt... Eriksen zit bij de Spurs en Blind bij MU, terwijl Eriksen veel beter is dan Blind.

Eriksen vind ik een prima voetballer, dat is ook gebleken in Engeland. Maar de spelers die Ajax verder verkocht in de afgelopen periode waren niet zo goed. Vertonghen niet, Toby niet, Anita niet, en recent Siem de Jong ook niet. Best leuke voetballers maar geen materiaal voor de absolute top. Van Eriksen kun je misschien nog zeggen dat hij een jaar bij Ajax had moeten blijven om daarna de overstap te maken naar een nog grotere club. Bij die andere jongens zat dat er niet in.

Veel supporters hebben de neiging de lichting van een paar jaar terug te overschatten. Toen speelden we gewoon met Ebicilio en BoerRigter en zo.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 01, 2014 7:41 pm

Het blijft jammer dat het technisch hart niet inziet dat we een sterke 6 nodig hebben. Dat is het verschil met vorig jaar, verdedigend gezien.

Ik ben er daarnaast ook van overtuigd dat we gisteren de wedstrijd met El Ghazi wel hadden gewonnen. Diepte in het spel is zo belangrijk voor dit Ajax. Anders wordt er weer teveel gebreid. Niet voor niks komt Mozes binnenkort weer op stage. Snelheid, diepte en acties hebben we op minimaal 1 vd vleugels nodig. Fischer of Kishna zal volgend jaar Schöne vervangen. Op rechts mogen El Ghazi, Cerny en Muric het uitzoeken.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma dec 01, 2014 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma dec 01, 2014 8:57 pm

Ajaciedjuh schreef:Het blijft jammer dat het technisch hart niet inziet dat we een sterke 6 nodig hebben. Dat is het verschil met vorig jaar, verdedigend gezien.
En nu meer dan ooit. Volgens mij kan de combi Andersen-Serero echt niet op het middenveld. Wordt aan alle kanten overlopen. Andersen wil ik liever wel laten staan, omdat hij zelfs in bar slechte wedstrijden als 1 van de weinigen nog wat steekhoudends naar voren aflevert. Bijvoorbeeld gistermiddag de prima steekpass op Kishna en Van Rhijn, die daarmee vrij voor de keeper worden gezet. Ik zag hem enkele malen ook al met overzicht rap het spel verleggen. Het gaat langzaam, maar hij gaat zeker vooruit. Wel moet Andersen beslist nog forse stappen in weerbaarheid maken, maar hij heeft ook iemand in zijn rug nodig die hem wat uit de wind houdt en veel vuil werk opknapt. Dat kan Serero niet. Die heeft hier en daar wel eens een verdienstelijke interceptie, maar bij duels blazen ze hem om en die heeft meer dan genoeg aan zichzelf bij de controle en het terugverdedigen. Vooral in het positiekiezen vind ik hem in dat werk vaak ernstig tekort komen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Plaats reactie