Paris Saint Germain - Ajax 25-11-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Paris Saint Germain - Ajax 25-11-2014

Bericht door Thijs » vr nov 21, 2014 4:13 pm

"Ajax-supporter". Ik vraag me af in hoeverre dit stand kan houden voor de rechter. Als Nederlandse toerist mag je gewoon gaan, lijkt me.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr nov 21, 2014 4:38 pm

Thijs schreef:Parijs heeft een noodverordening afgekondigd, iedereen die zonder kaartje afreist maakt kans met de Franse gastvrijheid:

6 maanden cel
30.000 euro boete
jaar lang stadionverbod in Frankrijk
Dat méén je niet! :1evil.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » vr nov 21, 2014 5:08 pm

21 november 2014
Dinsdag speelt Ajax de uitwedstrijd tegen Paris Saint-Germain. In aanloop naar dit UEFA Champions League-duel is er reeds de nodige commotie geweest. Zo hebben de autoriteiten in Parijs het aantal kaarten voor het bezoekersvak gemaximeerd op 850, dienen bussen met Ajax-supporters aangemeld te zijn en is de training helaas niet toegankelijk voor het publiek.

De lokale overheid van Parijs heeft Ajax gevraagd om te communiceren over de afgegeven noodverordening. Deze behelst onder meer dat Ajax-supporters die zich zonder een geldig ticket voor het bezoekersvak in Parijs en omgeving bevinden, door de politie aangehouden kunnen worden. Voor dit vergrijp kan gevangenisstraf voor de duur van 6 maanden, een geldboete van € 30.000 en een stadionverbod voor de duur van een jaar (in Frankrijk) worden opgelegd.

Supporters die in het bezit zijn van een geldig ticket, zijn per brief of e-mail geïnformeerd over de omwisselprocedure en andere relevente informatie. Ajax spreekt de hoop uit dat deze beperkende maatregelen niet al te veel van invloed zullen zijn op een plezierig wedstrijdbezoek.

Tekst en beeld: Ajax.nl
Haha, het is toch van de zotte...

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr nov 21, 2014 5:26 pm

Thijs schreef:"Ajax-supporter". Ik vraag me af in hoeverre dit stand kan houden voor de rechter. Als Nederlandse toerist mag je gewoon gaan, lijkt me.
Je moet dan voor de rechter wel kiezen tussen 6 maanden of je club verloochenen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr nov 21, 2014 7:29 pm

Wat ik me afvraag... Moeten we ons vereerd/beledigd voelen dit soort maatregelen of doet men dit bij elke Europese wedstrijd?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr nov 21, 2014 8:19 pm

Thijs schreef:"Ajax-supporter". Ik vraag me af in hoeverre dit stand kan houden voor de rechter. Als Nederlandse toerist mag je gewoon gaan, lijkt me.
Geen worries. Neem maar van mij aan dat je pas in de problemen komt wanneer je duidelijk herkenbaar als Ajacied overlast veroozaakt. Hen je dan ook nog eens geen kaartje dan geldt dat kennelijk als verzwarende omstandigheid.

En mocht je onverhoopt toch zomaar 6 maanden krijgen dan stuur ik een boze tweet om je te steunen!

Thijs

Bericht door Thijs » za nov 22, 2014 9:46 am

Ah. Nou ik heb een kaartje, we dragen allemaal geen Ajax-kleding en we gaan ook niet rellen dus dan zal het goed moeten komen. Er is er alleen eentje die geen kaartje voor het uitvak heeft, maar die gooien we wel snel in de Seine als er een agent aankomt. :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 22, 2014 10:41 am

Ik zou denk ik wegblijven bij grote concentraties supporters en in plaats daarvan met m'n eigen groepje de stad in gaan. De politie zal zich toch richten op de plaatsen waar groepen bij elkaar komen.

Ik hoop voor jullie dat de Franse politie zich een beetje weet te gedragen. Ze zijn nogal eens makkelijk met het gebruik van traangras granaten terwijl daar geen aanleiding voor is. Dat is tenminste mijn ervaring (bv. Lyon uit).
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 23, 2014 4:08 pm

Fransen altijd al irritant gevonden. Ik zou het netjes vinden als Ajax uit coulance alle kosten vergoed waar supporters mee te maken krijgen zonder zich te hebben misdragen.

Denswil vervangt de geschorste Veltman in de selectie. Neem aan dat niet Denswil maar wel Van der Hoorn, Viergever of Riedewald in de basis staat aangezien die tegen Heerenveen al op de bank zaten, en Denswil niet.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 23, 2014 5:05 pm

Ik vraag me echt af hoe het met Denswil gaat lopen. Hij komt er tot op heden nog niet tussen, als hij wel mag spelen maakt hij ook geen indruk en die contractverlenging schiet ook niet op.

Op het moment presteren Veltman en Moisander niet bijzonder sterk. Het contract van die laatste loopt af en Van der Hoorn kan het niveau ook niet aan. Er liggen problemen voor Ajax maar dus ook kansen voor spelers. Ik heb echter niet de indruk dat Denswil bezig is om die kans te pakken.
Nil volentibus arduum

Thom

Bericht door Thom » ma nov 24, 2014 6:40 pm

Alexander schreef:1 woord: Belachelijk! Ook krankzinnig dat Ajax hier mee akkoord gaat, als je het mij vraagt. Er zijn toch gewoon UEFA regels? Dat houdt in dat vanaf nu iedere stad dit kan beslissen. Een wereldstad als Parijs moet toch wel 2500 Ajax supporters kunnen faciliteren?

Ook ik ben nu de sjaak. Hebben hotels en reis etc. geboekt, maar 2 van de 4 beschikken alleen over EU. Dat kan ik dus wel helemaal shaken.
Ik raad musee d'orsay aan, tijdens de wedstrijd een wandeling langs de Seine. De volgende dag, woe as, rep je je naar een boutique des journeaux, alwaar je alle franse sportkranten koopt die je kan vinden om te lezen over de vernedering der fransozen. Kopje koffie erbij, croisantje: tripje gered! :1evil.gif: :666.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 24, 2014 11:22 pm

Het hier regelmatig bekritiseerde tactisch vernuft van Frank de Boer wordt morgen serieus op de proef gesteld. Serero op 6 is zelfmoord in Parijs, maar durft hij het aan om de onervaren Riedewald in de basis te laten starten? De Boer kennende ligt dat helaas niet voor de hand, maar ik laat me graag verrassen.

Goed nieuws voor Ajax:
Ajax neemt het in de Champions League morgen op tegen een Paris Saint-Germain dat opnieuw twee basisspelers geblesseerd zag afhaken. Thiago Motta kampt met een kuitblessure terwijl aanvoerder Thiago Silva (die al niet helemaal okselfris was) de training vanavond verliet met een bijbeenblessure.

De twee geboren Brazilianen voegen zich als zodanig bij Marco Verratti, Yohan Cabaye, reservedoelman Nicolas Douches en de jonge spits Jean-Christophe Bahebeck. Coach Laurent Blanc kan daarentegen wel weer beschikken over de snelle Braziliaan Lucas Moura, die twee weken aan de kant heeft gestaan.
(Spitsnieuws)
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 1:25 am

Giacomo Puccini schreef:Het hier regelmatig bekritiseerde tactisch vernuft van Frank de Boer wordt morgen serieus op de proef gesteld. Serero op 6 is zelfmoord in Parijs, maar durft hij het aan om de onervaren Riedewald in de basis te laten starten? De Boer kennende ligt dat helaas niet voor de hand, maar ik laat me graag verrassen.
Ik zou, zeker bij gebrek aan vertrouwen in Van der Hoorn en Denswil, Riedewald graag als centrale verdediger in de basis willen zien. Das ook nog eens de plek waar hij naar eigen zeggen het beste uit de verf komt.

Serero op nummer 6 is niet ideaal, maar de beschikbare alternatieven zijn dat bepaald ook niet. Serero heeft desondanks toch wel behoorlijk wat duelkracht, verplaatst het spel snel naar voren en juist in de CL wedstrijden zie je vaak dat hij zijn mannetje staat.

Maar misschien dat Schöne op 6 kan en dan Serero net als Klaassen op het middenveld als halfspeler. Dan voorin twee échte buitenspelers El Ghazi en Kishna en in de spits uiteraard Milik als definitieve vervanger van Siggy.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 8:49 am

Op Ajax TV zegt Okko dat Denswil of Van der Hoorn op de plek van Veltman gaat spelen. Dat loopt vanzelfsprekend in de soep. :blush.gif:

Voor de liefhebber veel leuker: a.s. woensdag om 15:00 uur speelt onze A1 in de Youth League! :biggthumpup.gif: En komende zaterdag 14:30 uur is Feyenoord A1 - Ajax A1 op het oord voor de varkens.

Alexander

Bericht door Alexander » di nov 25, 2014 10:14 am

Ja, wie had je anders verwacht dan Hoorn of Denswil?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 10:21 am

Cruijff schreef:
Giacomo Puccini schreef:Het hier regelmatig bekritiseerde tactisch vernuft van Frank de Boer wordt morgen serieus op de proef gesteld. Serero op 6 is zelfmoord in Parijs, maar durft hij het aan om de onervaren Riedewald in de basis te laten starten? De Boer kennende ligt dat helaas niet voor de hand, maar ik laat me graag verrassen.
Ik zou, zeker bij gebrek aan vertrouwen in Van der Hoorn en Denswil, Riedewald graag als centrale verdediger in de basis willen zien. Das ook nog eens de plek waar hij naar eigen zeggen het beste uit de verf komt.
Jairo Riedewald tezamen met Moisander dus. Als het aan mij ligt. Frank is naar mijn smaak te behoudend met dit soort 'vuurdopen', let maar op die komt straks met Mike vd Hoorn aan zetten omdat die de laatste tijd zo goed traint. :frusty.gif:

In de volledige versie van dit interview (amper 10 dagen geleden afgenomen) zegt hij onder meer 'Ik sta nog onder aan de ladder' en 'Op de CV positie kan ik me het beste profileren'

en:
Hoewel hij tot vorige week geregeld voor Jong Ajax en incidenteel bij de A1-junioren speelde, vormt de spelersgroep van hoofdtrainer Frank de Boer zijn nieuwe habitat. ‘Het eerste elftal voelt nu echt als mijn eigen ploeg’, vertelt Riedewald na een doordeweekse training op De Toekomst. ‘Dat is een lekker gevoel. Ik train dagelijks met de A-selectie, doe mee aan alle activiteiten. Dat ik in verschillende elftallen speel, doet daar niks aan af. In de ideale situatie heb ik de wedstrijden in Jong Ajax of de A-junioren niet meer nodig. Dat zou betekenen dat ik me iedere week kan focussen op de wedstrijden van het eerste.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 25, 2014 10:23 am

Nou, de eerste 95 zijn gisteravond opgepakt (en 41 weer vrij) als we de berichtgeving mogen geloven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 25, 2014 10:26 am

Dat gaat lekker dan.

Wat de opstelling betreft. Ik zou dan Denswil laten spelen. En dan mag hij vanavond laten zien waarom we volgend jaar met hem door zouden moeten gaan. Want daar heb ik tot op heden nog onvoldoende voor gezien.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di nov 25, 2014 10:31 am

Kon je natuurlijk op wachten. De politie zal bij het minste vermoeden supporters aanhouden. Je kan erop rekenen dat het helemaal los gaat daar vandaag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 10:32 am

Heb ik ook vrede mee. Dan hoop ik dat Denswil het inderdaad eindelijk eens zal laten zien en zo niet, dat hij dan voortaan zijn grote waffel houdt en zich lekker bij Willem II met Mitchell Dijks laat herenigen.

Ben blij dat ik niet naar Parijs ben gegaan, heb daar geen reet te zoeken want als ik op Viagogo 48,75 euro kostende kaartje voor 't thuisvak zou gaan gebruiken ga ik me in het stadion echt wel als Ajacied profileren en de sancties zijn dat niet waard.

Hoewel het heus niet zal gebeuren dat wanneer je bij de Sacre Coeur of 't Louvre rustig op een trapje gaat zitten je 20 tellen later opeens in een arrestanten busje zit. Het kriebelt bij mij echter wel behoorlijk om morgen om 15:00 uur de A1 live in actie te zien!

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 25, 2014 11:05 am

Zo onschuldig waren die 'supporters' niet:
Tientallen Ajax-supporters in Parijs opgepakt

De politie in Parijs heeft 95 supporters van Ajax opgepakt. Zij zouden volgens een bron bij de Franse politie in de buurt van de Eiffeltoren hebben willen vechten met supporters van Paris Saint Germain. De twee clubs spelen dinsdagavond tegen elkaar in de groepsfase van de Champions League.

Na verhoor zijn 54 aanhangers van de landskampioen uit Amsterdam in voorlopige hechtenis genomen, meldt de krant Le Parisien. De supporters werden rond middernacht opgepakt in een bar in de Franse hoofdstad. Geen van hen had een toegangsbewijs voor de wedstrijd. Het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken verbood Ajax-supporters zaterdag de toegang tot Parijs, als zij niet van een kaartje waren voorzien.
Anyway, succes vanavond! :biggthumpup.gif:

Edit: Het AD heeft een update van het artikel gemaakt, de volgende zin is nu toegevoegd:
De fans waren bewapend met ijzeren stokken, boksbeugels en hadden bivakmutsen bij zich.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 25, 2014 11:36 am

Ijzeren stokken? Zijn dat houten stokken beslagen met ijzer? En dan vervolgens met bivakmutsen en wapens eerst een biertje pakken in de kroeg? Vreemd verhaal. Al zullen er vast idioten tussen zitten die willen knokken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 11:41 am

Baseman schreef:Zo onschuldig waren die 'supporters' niet:
Edit: Het AD heeft een update van het artikel gemaakt, de volgende zin is nu toegevoegd:
De fans waren bewapend met ijzeren stokken, boksbeugels en hadden bivakmutsen bij zich.
Dat het allesbehalve onschuldig is daarin kan ik je alleen maar 100% gelijk in geven.

Ajax heeft sinds een aantal jaar weer een flink gegroeide groep zich hardnekkig misdragende gasten.

Dit zijn de types die vorig seizoen volledig onnodig Celtic supporters te lijf gingen en heel wat inwoners van Dortmund in 2012 de stuipen op het lijf joegen.

Overigens worden ze door de club en een speciale voetbaleenheid al enige tijd hard en behoorlijk effectief aangepakt. Ook bij het opsporen van de daders van het bekerfinale vuurwerk incident is zeer grondig te werk gegaan en de veroordeelden hebben naast een stadionverbod ook een meldingsplicht.

Daar zou ik echt niet aan moeten denken dat ik alle wedstrijden niet meer in een stadion beleef maar op een politiebureau zit en dat ik zelfs als Ajax op Urk of op Cyprus speelt niet in de kroeg maar bij oom agent zit...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 11:54 am

Ajax heeft inmiddels wel aardig in kaart wie tot bovenstaande groep behoren en wie ze in de kraag kunnen grijpen wanneer iemand een grens over gaat.

Er komt wel telkens 'vers gajes' bij, het is ook niet 1, 2, 3 aan te wijzen tot welke 'groep' deze relschoppers gerekend kunnen worden. Een deel noemt zich onderdeel van de F-side, een ander deel van 410, een groot gedeelte komt helemaal nooit voetbal kijken maar duikt wel op wanneer er knokpartijen op stapel staan.

Sommige van dit soort ventjes zijn pas 15 of 16 jaar, maar anderen gerust al een jaar of 38 of zelfs 42 maar nog immer niet volwassen geworden...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 25, 2014 12:30 pm

Overigens begrijp ik dat de 41 vrijgelaten supporters een kaartje hebben; dat maakt dat ik mij sterk afvraag in hoeverre er gevochten is; als je loopt te knokken, ook al heb je een kaartje, laten ze je echt niet gaan. Ik heb dus het idee dat de overigen niet zozeer de pineut zijn omdat ze strafbare feiten hebben gepleegd, maar enkel en alleen op basis van de noodverordening.

Ik ben inmiddels eigenlijk wel blij dat ik niet zonder kaartje toch die kant ben opgegaan.

Plaats reactie