Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » vr nov 14, 2014 8:24 am

De gehele verdediging was slecht, het middenveld was (veel) te aanvallend en de aanval was hooguit matig (eigenlijk alleen dankzij Robben).

Het middenveld dat Hiddink opstelde is leuk tegen de kleintjes zoals Letland, maar tegen een fatsoenlijk team zoals Mexico wordt het overlopen bij balverlies. Daardoor komt de verdediging onder extra druk en daar kunnen de huidige spelers erg moeilijk mee omgaan.
Aan de bal zag het er regelmatig heel aardig uit, maar zonder bal was het vrij dramatisch. Daar zal Hiddink toch echt keihard aan moeten werken, al zal het veel verschil maken als Strootman terug is. Maar Sneijder en Afellay samen op het middenveld werkt niet tegen de betere tegenstanders, al helemaal niet zonder Nigel de Jong.

Voor het eerst sinds lange tijd lijkt Oranje overigens een probleem te hebben met de spitspositie.

PS: Voordeel hiervan is wel dat ik zowaar de wedstrijd tegen Letland interessant vind en ook ga kijken :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 14, 2014 11:17 am

Eens met Base. Terug naar een opstelling met Sneijder, De Jong en Strootman (niet zozeer qua naam, maar qua invulling). Druk op de verdediging wordt dan automatisch lichter. In de verdediging is het lood om oud ijzer. Al zou ik van der Wiel en Blind als backs aanhouden. Het centrum bemens je normaliter met Vlaar en 'iemand uit de categorie matig'.

Spits is gewoon van Persie. Dat gestumper van afgelopen woensdag was ook niet om aan te gluren.

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 14, 2014 11:26 am

Hiddink's ego was te groot om het voorbeeld van LVG te volgen blijkbaar. 10 minuten tegen Italie volstonden om van een groep met vertrouwen een groep twijfelaars te maken.

Bij 'iets nieuws' invoeren komt het e.e.a. kijken. Je haalt mensen uit hun comfort zone. Eer ze hun nieuwe comfort zone gevonden hebben loop je achter de feiten aan. Dat ondervindt Hiddink met Oranje. En zijn voorganger bij zijn nieuwe club.

Alexander

Bericht door Alexander » vr nov 14, 2014 12:13 pm

Eens met Peter. Op topniveau komt Blind op 6 gewoon te kort. Zet die jongen op linksback en speel met Wiel op rechtsback. Heb je prima vleugels.

Vlaar inderdaad altijd in de basis en daarnaast zou ik met Van Dijk spelen. Groot en sterk koppel centraal achterin en je hebt backs die goed met het balletje overweg kunnen. Probleem opgelost.

Op het middenveld altijd de Jong en Strootman. Sneijder kan me al een tijdje niet bekoren. Ik zou het met Klaassen proberen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 14, 2014 12:19 pm

Vlaar is leuk met 4 man naast 'm en 3 er voor maar verder blijft het toch een zeer matige verdediger.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.

Bericht door Le T. » vr nov 14, 2014 1:15 pm

wimpey schreef:Hiddink's ego was te groot om het voorbeeld van LVG te volgen blijkbaar. 10 minuten tegen Italie volstonden om van een groep met vertrouwen een groep twijfelaars te maken.

Bij 'iets nieuws' invoeren komt het e.e.a. kijken. Je haalt mensen uit hun comfort zone. Eer ze hun nieuwe comfort zone gevonden hebben loop je achter de feiten aan. Dat ondervindt Hiddink met Oranje. En zijn voorganger bij zijn nieuwe club.
Van Gaal speelde in de kwalificatie ook gewoon 4-3-3, en tamelijk overtuigend, dat kan makkelijk. Maar je hebt verdedigers die je zoveel mogelijk moet voorkauwen. Dat geeft houvast, en daarmee zelfvertrouwen, even weifelen over wat te doen betekent meestal dat je te laat bent.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 14, 2014 6:44 pm

Vind het wel ironisch. Koeman was al bijna rond als bondscoach. Hiddink laat een bommetje in de pers vallen en blijkbaar zet dat een beweging in gang waardoor de KNVB voor Hiddink kiest. En nu moeten we em allemaal zielig vinden omdat het niet lukt. IJdeltuit.
Whitey on the moon.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 14, 2014 9:36 pm

HIddink heeft te lang niet op topniveau gecoached. Als je alleen maar bij B en C landen bezig bent, is dat waar de lat komt te liggen, en dat zie je nu terug bij Oranje. Van de details die er nu op het hoogste niveau nodig zijn heeft hij niet veel kaas gegeten.

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 14, 2014 10:16 pm

Ik snap die hele heisa rond Koeman niet. Alsof we zoveel beter zouden spelen met Immers, Clasie, Janmaat, Kongolo, Beek etc. etc.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr nov 14, 2014 11:03 pm

Ik denk het Nederlands elftal in 2014 heeft bewezen dat een coach wel degelijk het verschil kan maken in resultaten.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 14, 2014 11:25 pm

WK is topmotivatie. De EK kwalificatie kunnen ze beter afschaffen met 24 landen op het eindtoernooi. Of een andere soort kwalificatie waarbij de grote landen pas later mee gaan doen. Wie zit er nou te wachten op wedstrijden tegen IJsland en Letland? Daar onderbreek je de grote competities voor? Als er voor het publiek al geen zak aan is, wat denk je dan van de motivatie van de spelers?

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 15, 2014 9:28 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk het Nederlands elftal in 2014 heeft bewezen dat een coach wel degelijk het verschil kan maken in resultaten.
En Koeman is een garantie?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 15, 2014 9:46 am

Garanties bestaan niet. Maar als ik zie hoe Koeman zich manifesteert als coach, denk ik wel dat hij het Nederlands elftal serieuzer zou hebben genomen dan Hiddink. Die komt op mij over als iemand met een kwaal waar meer mensen van zijn generatie te maken hebben; ze weten niet wanneer ze moeten stoppen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 15, 2014 12:31 pm

Monkey Tonk schreef:HIddink heeft te lang niet op topniveau gecoached. Als je alleen maar bij B en C landen bezig bent, is dat waar de lat komt te liggen, en dat zie je nu terug bij Oranje. Van de details die er nu op het hoogste niveau nodig zijn heeft hij niet veel kaas gegeten.
Inderdaad. En zelfs in zijn goede tijd (tot aan 2006 psv) stond Hiddink bekend als people manager. Dat managen lukt hem nu niet meer omdat Hiddink (68!) te oud geworden is, het gaat allemaal duidelijk te snel voor hem (zie zijn gestuntel tijdens de interviews) en hij heeft geen feeling met deze generatie. Blunder van de KNVB om zo iemand bij een A land nog aan te stellen terwijl er goede opties beschikbaar waren.
Ajax!

Le T.

Bericht door Le T. » za nov 15, 2014 12:45 pm

GangstaRiB schreef:Vind het wel ironisch. Koeman was al bijna rond als bondscoach.
Is dat zo? Mijn indruk was dat Koeman wel erg openlijk een sollicitatie deed, zo openlijk dat het leek alsof hij zichzelf wilde aanstellen.
Hiddink laat een bommetje in de pers vallen en blijkbaar zet dat een beweging in gang waardoor de KNVB voor Hiddink kiest. En nu moeten we em allemaal zielig vinden omdat het niet lukt. IJdeltuit.
Hij maakt er een potje van terwijl Koeman is gegroeid, maar van dat laatste moet de duurzaamheid nog blijken. Ook hoorde ik ten tijde van Van Basten van alle kanten dat er een enorm verschil was tussen een club en een land trainen, geldt dat niet meer?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 15, 2014 1:05 pm

Lionel schreef: En Koeman is een garantie?
Hij presteert bij Southampton het vrijwel onmogelijke met een bijna geheel nieuw elftal en een voor PL-begrippen bescheiden budget. Zijn aankopen zijn stuk voor stuk raak. Hij zorgde er voor dat zijn elftal er stond op het moment dat de PL begon. Een prestatie van formaat, zeker gezien het feit dat Southampton veel meer geld verdiende aan transfers dan er werd uitgegeven.

Alleen moet Koeman nu niet weer impulsief op een trein willen springen wanneer er in London, Liverpool of Manchester een baantje vrij zou komen.

Dat hij een veel betere bondscoach zou zijn geweest dan Hiddink nu is, staat wel vast. Kwestie van ambitie, pragmatisme, een goede band hebben met menig Oranje-speler. Hiddink's laatste klussen liepen verkeerd af, terwijl Koeman het bij de kakkies prima deed. De motivatie van Hiddink om bondscoach te willen worden, is me nog altijd onduidelijk. En vreemd dat de KNVB zo gevoelig bleek voor diens mediaoffensief i.p.v. 'gewoon' voor een betere kandidaat te gaan.

zeux

Bericht door zeux » za nov 15, 2014 1:09 pm

wimpey schreef:De motivatie van Hiddink om bondscoach te willen worden, is me nog altijd onduidelijk. En vreemd dat de KNVB zo gevoelig bleek voor diens mediaoffensief i.p.v. 'gewoon' voor een betere kandidaat te gaan.
Als Hiddink gaat, lijkt het mij dat ook Van Oostveen zijn conclusies trekt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 15, 2014 1:14 pm

zeux schreef:
wimpey schreef:De motivatie van Hiddink om bondscoach te willen worden, is me nog altijd onduidelijk. En vreemd dat de KNVB zo gevoelig bleek voor diens mediaoffensief i.p.v. 'gewoon' voor een betere kandidaat te gaan.
Als Hiddink gaat, lijkt het mij dat ook Van Oostveen zijn conclusies trekt...
Dat lijkt me stug. Die lijkt oostveenindisch doof te zijn. Koster verneukt het bij J.O. en Hiddink bij Oranje. Oostveen zit er nog steeds.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 15, 2014 1:57 pm

Het Nederlandse voetbal zit in een identiteitscrisis. Wat willen we eigenlijk? Wat kunnen we nog in het mondiale voetbal? Op het WK speelde Oranje afzichtelijk maar vooral on-Nederlands.

Het Nederlandse voetbal zal zichzelf moeten heruitvinden. Dat zal lastig worden met onze huidige bondscoach. Guus Hiddink is een timmerman en geen architect. Hij heeft het nooit van zijn ideeën moeten hebben, en een idealist is hij ook niet. Zo te zien en te lezen heeft hij weinig lol in zijn werk op dit moment. Waarschijnlijk zou niemand er een traan om laten als hij opstapte - hij zelf al helemaal niet. Maar wie dan wel? Ik zie in Nederland geen trainer die geschikt is voor de klus. Geen Nederlandse Guardiola. Het zou iemand moeten zijn die verder kijkt dan het resultaat, iemand met visie en overtuigingskracht. Iemand ook met oog voor onze speciale traditie - Nederlands is nu eenmaal geen Portugal.

Doet me denken aan de periode na het WK van 1978. Ook toen kwam Oranje ver met lelijk resultaatvoetbal. Het zou nog jaren duren voor er echt iets ging veranderen, en het Nederlandse voetbal terugkeerde naar de basis. Ajax nam daarbij het voortouw. Zo zal het nu ook weer gaan, denk ik. Oranje zal nog wel een paar jaartjes kwakkelen . De grote jongens raken op leeftijd.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 15, 2014 2:21 pm

Yopi schreef:Het Nederlandse voetbal zit in een identiteitscrisis. Wat willen we eigenlijk? Wat kunnen we nog in het mondiale voetbal? Op het WK speelde Oranje afzichtelijk maar vooral on-Nederlands.
NL is blijven hangen in het verleden. De 'voetballende verdediger' bijv. Je had Koeman, Rijkaard, FdB, Danny Blind. Stuk voor stuk geweldige voetballers, opbouwers, die - op Koeman na - ook nog eens goed konden verdedigen. Let wel, 2 generaties spelers geleden.

Maar nog steeds zoekt men naar die 'voetballende verdediger'. Gaat 'm niet worden met Vlaar en BMI. LVG paste daar een mouw aan. Pragmatisch. Bal a.s.a.p. naar Robben. Die was m.i. de beste van het WK en die tactiek werkte prima. Portie geluk erbij en Oranje kwam ver.

M.a.w.: ik denk dat ze die Hollandse school eens los moeten laten en kijken wat werkt met het beschikbare materiaal. Wanneer je geen opbouwende verdedigers hebt, moet je zorgen dat je een balvaste spits hebt die een lange bal kan vasthouden zodat de rest kan aansluiten. 'We' hebben immers geen Pirlo, Xavi of Kroos waarbij ze de bal kunnen inleveren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 15, 2014 2:39 pm

Wat is dat dan, een voetballende verdediger? Iemand die bij voorkeur de bal opzij of naar achteren speelt, en bij een beetje druk een peer naar voren geeft? Je moet geen voetballende verdediger maken van iemand die niet zo goed kan voetballen. Waarom hadden we die voetballende verdedigers vroeger wel en nu niet?

Voetbal is een spel van de omschakeling geworden. Langzaam opbouwen is daarom een doodzonde. Dan is de ruimte weg. Het rondspelen van de bal, zoals dat in Nederland wordt gedaan (en ook op de training wordt geoefend dmv de grote rondo), is achterhaald en zo doorzichtig, dat de Nederlandse clubs in Europese wedstrijden afgaan tegen opponenten van niets.
De essentie is volgens mij toch, dat veel Nederlandse spelers een slechte basistechniek hebben, daardoor niet over de bal kijken, traag handelen, enz. En hoe gek het ook klinkt, voorzichtigheid is troef. Neem El Ghazi: die jongen krijgt steeds op zijn flikker. Terwijl hij een verademing is in de Nederlandse competitie, met al die voetballende ambtenaren.

Rooie

Bericht door Rooie » za nov 15, 2014 7:24 pm

Een centrum met Bruma en De Vrij, wow :drecul.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za nov 15, 2014 8:25 pm

Benji schreef:Een centrum met Bruma en De Vrij, wow :drecul.gif:
Guus wil naar huus.
Whitey on the moon.

Wouter

Bericht door Wouter » za nov 15, 2014 9:26 pm

Slechter dan Veltman kan in ieder geval niet.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 15, 2014 9:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk het Nederlands elftal in 2014 heeft bewezen dat een coach wel degelijk het verschil kan maken in resultaten.
Als jij of ik nu Lance Armstrong gaan trainen dan ligt het ook puur aan ons gebrek aan vakmanschap als hij minder hard rijdt dan in zijn hoogtijdagen?

Plaats reactie