Arkadiusz Milik
Moderator: mods
Re: Arkadiusz Milik
Ik vond die eerste goal wel heel erg mooi hoor. Goede loopactie en scherp in de hoek geschoten. Tot die goal speelde Ajax dramatisch en creëerde het niks. Uit het niets maakt hij zo een goal. 1 kans, 1 goal. Dat is wat Ajax moet hebben.
Lionel schreef:Ik blijf het wel vreemd vinden dat Frank Sig blijft opstellen maar wel nu Milik wilt kopen terwijl Zivkovic er natuurlijk ook nog is.
Wat Sig betreft; Das een stukje in de etalage zetten denk ik. Net zoals hem een contractverlenging aanbieden.
Dat lijkt op een Manolevje. Verlengen om wat te beuren bij verkoop.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Viel me idd ook op. 2 balcontacten, allebei perfect. Zoals ik gister schreef: bij Sig was de bal bij een van die 2 contacten in de Bonkevaart beland.peter schreef:Die eerste is technisch ook gewoon een prima goal. Het eerste contact is namelijk flitsend.
Die 2e en 3e goal van Ajax waren ook plaatjes trouwens. FdB ging bij de 3e helemaal uit z'n plaat. Daar stond geen trainer die het wel gezien heeft bij Ajax. Hij heeft wat dingetjes veranderd als je het mij vraagt. Ajax speelt directer, opportunistischer en zoekt sneller de ruimte. Dat stroperige van vorig seizoen zie je nu veel minder.
En Ajax wil Ziggy natuurlijk dolgraag dumpen in Januari. Daar zullen ze ook alles aan doen. Hopelijk schiet ie er voor IJsland een paar in. Met Milik en Ziv heb je er een paar die gewoon meer potentieel hebben.
Verder zou ik Moisander gewoon het seizoen laten afmaken. Tegen Barca prima, gisteren ook. Op die domme pingel na. We weten uit voorgaande seizoenen dat een goede Moisander deels het verschil maakt tussen Ajax en de rest in NL.
Viel mij ook op. Wat een fanatisme bij Boer. Daar stond zeker geen trainer die er klaar mee is, maar een bijna over enthousiaste liefhebber. Mooi!wimpey schreef:
Die 2e en 3e goal van Ajax waren ook plaatjes trouwens. FdB ging bij de 3e helemaal uit z'n plaat. Daar stond geen trainer die het wel gezien heeft bij Ajax. Hij heeft wat dingetjes veranderd als je het mij vraagt. Ajax speelt directer, opportunistischer en zoekt sneller de ruimte. Dat stroperige van vorig seizoen zie je nu veel minder.
Als die paardenlul van een De Boer Milik eerder had opgesteld ipv maar vast te blijven houden aan die lompe Ijslandse boer, dan hadden we nog meegedaan in de CL en bovenaan gestaan in de competitie.wimpey schreef:
Viel me idd ook op. 2 balcontacten, allebei perfect. Zoals ik gister schreef: bij Sig was de bal bij een van die 2 contacten in de Bonkevaart beland.
En Ajax wil Ziggy natuurlijk dolgraag dumpen in Januari. Daar zullen ze ook alles aan doen. Hopelijk schiet ie er voor IJsland een paar in. Met Milik en Ziv heb je er een paar die gewoon meer potentieel hebben.
-
Ehm... Wie startte ook alweer in de spits deze competitie?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Eerste potjes waren dramatisch (Vitesse met name). Hij moest duidelijk zoeken naar het ritme en de speelstijl. Het leek wel alsof hij niet gewend was om als spits in een driespitsensysteem te spelen. Statisch, sloom, weinig oog voor ruimte. Die heeft duidelijk wat meer tijd nodig en eigenlijk is dat ook wel weer logisch.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ehm... Wie startte ook alweer in de spits deze competitie?
Die derde goal wipte anders nog best hoog op. Die had gewoon strak over het gras gemoeten. Als we toch even op de mieptoer zijn... 

-
Arkadiusz Milik
dat is zeker logisch; maar het is dus ook wat opportunistisch als wordt gesteld dat we er veel beter hadden voorgestaan als Milik vaker in de basis had gestaan. Die valt in de categorie "koffiedik".peter schreef:Eerste potjes waren dramatisch (Vitesse met name). Hij moest duidelijk zoeken naar het ritme en de speelstijl. Het leek wel alsof hij niet gewend was om als spits in een driespitsensysteem te spelen. Statisch, sloom, weinig oog voor ruimte. Die heeft duidelijk wat meer tijd nodig en eigenlijk is dat ook wel weer logisch.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ehm... Wie startte ook alweer in de spits deze competitie?
Eerst kon hij er helemaal niets van en als hij er de volgende wedstrijd weer twee maakt is hij de nieuwe Lewandowski en het antwoord op al onze offensieve problemen. Zo gaat dat vaak met supporters.
Ik vraag me af wat nu het beste was geweest. Had hij beter in de luwte kunnen beginnen om zo in de loop van het seizoen in te stromen zoals nu lijkt te gebeuren. Of had De Boer hem in het begin meer vertrouwen moeten geven ondanks zijn moeilijke start. Achteraf is het makkelijk praten maar na zijn moeizame start stonden er al genoeg supporters klaar om er een miskoop stempel op te plaatsen.
Ik vraag me af wat nu het beste was geweest. Had hij beter in de luwte kunnen beginnen om zo in de loop van het seizoen in te stromen zoals nu lijkt te gebeuren. Of had De Boer hem in het begin meer vertrouwen moeten geven ondanks zijn moeilijke start. Achteraf is het makkelijk praten maar na zijn moeizame start stonden er al genoeg supporters klaar om er een miskoop stempel op te plaatsen.
Nil volentibus arduum
Volgens mij is nu de conclusie vooral dat Milik (en Zivkovic) potentie heeft (hebben) en Siggy eerder decline dan progressie laat zien.
Dan moet de keus niet moeilijk zijn om Milik (en/of Zivkovic) de kans te geven. Ook al is het nog niet helemaal zeker dat hij topspits is/wordt.
Dan moet de keus niet moeilijk zijn om Milik (en/of Zivkovic) de kans te geven. Ook al is het nog niet helemaal zeker dat hij topspits is/wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik was er vanaf het begin al voorstander van om hem een serieuze kans te geven. Vooral omdat ik hoopte dat hij met zijn fysiek een goed aanspeelpunt zou kunnen zijn. En ook omdat ik van Sigthórsson al meer dan genoeg had gezien
Maar het risico als je een speler te snel brengt is wel dat het publiek hem al met de grond gelijk maakt nog voor hij een echte kans heeft gehad. Wat dat betreft heeft het Ajax publiek niet zo'n goede reputatie natuurlijk. Het scheelde niet veel of zelfs Zlatan was er aan onderdoor gegaan.
Maar het risico als je een speler te snel brengt is wel dat het publiek hem al met de grond gelijk maakt nog voor hij een echte kans heeft gehad. Wat dat betreft heeft het Ajax publiek niet zo'n goede reputatie natuurlijk. Het scheelde niet veel of zelfs Zlatan was er aan onderdoor gegaan.
Nil volentibus arduum
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoeveel speeltijd heeft in het begin eigenlijk gekregen? Voor mij was het in ieder geval te weinig om al te concluderen dat hij meer tijd nodig had.peter schreef:Eerste potjes waren dramatisch (Vitesse met name). Hij moest duidelijk zoeken naar het ritme en de speelstijl. Het leek wel alsof hij niet gewend was om als spits in een driespitsensysteem te spelen. Statisch, sloom, weinig oog voor ruimte. Die heeft duidelijk wat meer tijd nodig en eigenlijk is dat ook wel weer logisch.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ehm... Wie startte ook alweer in de spits deze competitie?
Wollt ihr den totalen Mensch?
In de competitie toch alleen Vitesse thuis? Volgens mij stond namelijk tegen AZ Sigthórsson alweer in de spits. Dat maakt dus één officiële wedstrijd en wat potjes in de voorbereiding (daar valt de JC schaal gemakshalve ook onder).
Nil volentibus arduum
Een eerlijke kans was het in ieder geval niet. Als je concurrent keer op keer op keer zo opzichtig mag falen en toch weer starten de week erna, is dat ook zeker niet 'leuk'.
Milik heeft het, ook cijfermatig, absoluut verdiend om nu een serie wedstrijden in de spits te blijven staan.
Milik heeft het, ook cijfermatig, absoluut verdiend om nu een serie wedstrijden in de spits te blijven staan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
FdB is overigens wel vol lof over Milik en wilde hem in al zijn goedertierenheid toch eens belonen met een basisplaats. Maar Milik is dus nog steeds niet zijn numero uno, zonder uit te leggen waarom Sigi dat dan wel is. Zie ook:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV.shtml
Misschien omdat Sigi toch maar mooi in de 77ste minuut die 'magnifieke' dieptepass vanaf het middenveld gaf, waarmee AEG uiteindelijk de 4-1 scoorde? Nadat Sigi zich eerst 'meesterlijk' vrij had gedraaid van een Cambuur-speler? Zo zou ik dat tenminste interpreteren als ik Franks roze bril op had.
http://www.ajax.nl/Ajax-TV.shtml
Misschien omdat Sigi toch maar mooi in de 77ste minuut die 'magnifieke' dieptepass vanaf het middenveld gaf, waarmee AEG uiteindelijk de 4-1 scoorde? Nadat Sigi zich eerst 'meesterlijk' vrij had gedraaid van een Cambuur-speler? Zo zou ik dat tenminste interpreteren als ik Franks roze bril op had.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- InnerHarbour
GangstaRiB schreef:Hou toch eens op met die eeuwige Blind vergelijking.InnerHarbour schreef:Nog geen wedstrijd om het echie en afschrijven maar, Delay Blind als linksback 4 jaar lang falend met hand en tand verdedigen maar deze jongen is niks.
Pffffffffff zo moe van.
Milik is gewoon een uitgerangeerde stukadoor, niks meer.
Het is mij echt een raadsel waarom Zivkovic niet gewoon de kans krijgt. Slechter dan dit kan volgens mij niet.

YNWA
En hij is nog in de race voor Golden Boy 2014. We weten allemaal hoe het de laatste Ajacied die Golden Boy werd is vergaan.... 

Vandaag wederom gevaarlijkste man aan kant van Polen, 1 goal en assist bij de 0-4 overwinning op Georgie.
Daarnaast ook nog deze poeier:

Daarnaast ook nog deze poeier:

- InnerHarbour
Stukadoor? 

- InnerHarbour
Ha, ik zie het al. Gangsta heeft voor zijn beurt gesproken.
Met zulke statements moet je oppassen. Johan Derksen noemde Dennis Bergkamp ooit 'een beschaafd voetballende jongeman die ongeschikt is voor topvoetbal'. Tja...
Wat de stukadoor betreft, hij heeft een aardig schot.

Met zulke statements moet je oppassen. Johan Derksen noemde Dennis Bergkamp ooit 'een beschaafd voetballende jongeman die ongeschikt is voor topvoetbal'. Tja...
Wat de stukadoor betreft, hij heeft een aardig schot.