Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » do okt 30, 2014 8:24 pm

We zijn geen Brazilië of Spanje en zelfs daar gebeurt het amper.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do okt 30, 2014 11:08 pm

Alsof Hiddink zich iets laat vertellen door van oostveen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » vr okt 31, 2014 1:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kun je eens aangeven waarmee ik Le T. heb "gebullied"? Waarmee ik -selectief- verontwaardiging uit?
Le T. wordt op de huid gezeten. Maar bij een aantal andere posters wordt niets gezegd als ze voor de 643.861ste dezelfde spelers/trainers op een zo grof mogelijke (of denigrerend mogelijke) manier afzeiken.
Daarom zeg ik: selectieve verontwaardiging.

En dan vind ik Le T. in ieder geval nog veel eloquenter in zijn retoriek.

Wat je volgens mij overigens ook verward is dat ik met het constateren van selectieve verontwaardiging zou vinden dat Le T. ook gelijk heeft of zou vinden dat Le T. niet eindeloos door jeremieert over Van Persie/Sneijder/Huntelaar. Dat is niet het geval.

Het gaat dus ook niet over de merites van je opmerking, maar over het feit dat ik het onterecht vind dat alleen Le T. wordt aangesproken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » vr okt 31, 2014 9:08 am

zeux schreef:Le T. wordt op de huid gezeten. Maar bij een aantal andere posters wordt niets gezegd als ze voor de 643.861ste dezelfde spelers/trainers op een zo grof mogelijke (of denigrerend mogelijke) manier afzeiken.
Onzin.
Als ik alleen voor mezelf praat dan heb ik de laatste tijd al meerdere keren aangehaald dat het eeuwige gezeik over met name Van Gaal (versus met name Cruijff, maar ook in het algemeen) dodelijk vermoeiend en ontzettend irritant is en meerdere topics verziekt. Hetzelfde geldt voor de periode/personen Jol en Vd Boog.
Zoals ik dat ook heb aangegeven over de voorspelbare en constant terugkerende reacties van Le T over zijn goden Vd Vaart en Van Persie versus de tweekoppige duivel Sneijder/Huntelaar en de daaraan gekoppelde invloed van de media.

Iedereen heeft zijn stokpaardjes, irritaties en blinde vlekken. Dat is volkomen normaal en als supporters zijn we allemaal in meer of mindere mate subjectief. Maar de constante herhalingen en non-dicussies worden steeds erger en gaan echt nergens meer over. Ontzettend jammer.
Op AT is altijd afgegeven op AN (en de andere netwerken), en terecht aangezien het niveau op de netwerken stukken lager lag dan hier. Maar dat verschil is de laatste jaren steeds kleiner geworden en dat ligt niet aan de netwerken.

En ik lees steeds vaker dat anderen zich aan hetzelfde irriteren, dat is dan weer positief.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 31, 2014 1:32 pm

Goed om te lezen dat veel AT'ers de herhaling van zetten die hier vaak voorkomt zat zijn. Nu de oplossing nog.

We hebben het door WKCDW aangehaalde topic in het rommelhok gemaakt om te kijken of we op die manier topics kunnen schonen. Maar dat blijft symptoombestrijding en bovendien lezen de mods ook niet altijd alles. Het zou natuurlijk veel beter zijn als ieder voor zich eerst even nadenkt of de zoveelste herhaling van zetten nog iets toevoegd aan een discussie vóór op de submit knop te klikken.

Ik weet zeker dat het klimaat op AT zal verbeteren als we hier niet steeds in herhaling vallen. Dus bij deze nogmaals een oproep om daar rekening mee te houden bij het posten.
Nil volentibus arduum

Arthur

Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » vr okt 31, 2014 3:03 pm

Het probleem zal vooral zijn dat er weinig nieuwe inzichten te melden zijn. De diepe frustratie van 7 jaar geen kampioen en daar bovenop de revolutie gaven een hoop stof tot discussie, maar inmiddels is het bij onze club rustiger dan ooit en blijven we de discussies uit het verleden dus maar oprakelen.

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 31, 2014 5:36 pm

Baseman schreef:
zeux schreef:Le T. wordt op de huid gezeten. Maar bij een aantal andere posters wordt niets gezegd als ze voor de 643.861ste dezelfde spelers/trainers op een zo grof mogelijke (of denigrerend mogelijke) manier afzeiken.
Onzin.
Als ik alleen voor mezelf praat dan heb ik de laatste tijd al meerdere keren aangehaald dat het eeuwige gezeik over met name Van Gaal (versus met name Cruijff, maar ook in het algemeen) dodelijk vermoeiend en ontzettend irritant is en meerdere topics verziekt. Hetzelfde geldt voor de periode/personen Jol en Vd Boog.
Zoals ik dat ook heb aangegeven over de voorspelbare en constant terugkerende reacties van Le T over zijn goden Vd Vaart en Van Persie versus de tweekoppige duivel Sneijder/Huntelaar en de daaraan gekoppelde invloed van de media.

Iedereen heeft zijn stokpaardjes, irritaties en blinde vlekken. Dat is volkomen normaal en als supporters zijn we allemaal in meer of mindere mate subjectief. Maar de constante herhalingen en non-dicussies worden steeds erger en gaan echt nergens meer over. Ontzettend jammer.
Op AT is altijd afgegeven op AN (en de andere netwerken), en terecht aangezien het niveau op de netwerken stukken lager lag dan hier. Maar dat verschil is de laatste jaren steeds kleiner geworden en dat ligt niet aan de netwerken.
En je gewoonte om uit je duim te zuigen wat ik zou vinden, om daar dan over te gaan zeiken, heb je je daarvan al afgevraagd welke bijdrage dat aan het niveau levert?

Ik heb dit topic nog maar eens doorgelezen om eens te kijken waar ik al die kritiek aan verdiend heb, en het viel me op dat Cees de Wolf zowaar één post van 2 regels heeft geplaatst, die geheel off topic was. Zijn overige 2 bijdragen betroffen geklaag over mij. Wordt AT er zoveel leuker op als iedereen zich beperkt tot dergelijk postgedrag?
Marillion schreef:Goed om te lezen dat veel AT'ers de herhaling van zetten die hier vaak voorkomt zat zijn. Nu de oplossing nog.
Ik ben wel met je eens dat er vaak herhalingen van zetten te zien zijn geweest, en dat ik me daar ook wel eens schuldig aan heb gemaakt. Maar er zijn ook vaak nieuwe ontwikkelingen in oude kwesties, soms worden daarmee zelfs eerdere argumenten ontkracht of juist bekrachtigd. Moet iedereen dan maar zijn mond houden over Van Gaal de bondscoach omdat het ten tijde van de schuurpapieren revolutie ook over hem ging? Ik zou zeggen beperk je tot het op dat moment relevante, maar dat kunnen voorvallen van jaren geleden ook zijn.

Daarnaast krijg ik uit de selectiviteit van de verwijten de indruk dat sommigen zich vooral ergeren aan meningen waar ze het helemaal niet mee eens zijn. Als die dan in de een of andere vorm terugkomen naar aanleiding van een nieuwe ontwikkeling wordt dat natuurlijk ergerlijker. Ik erger me ook wel eens aan een mening, maar dan vooral naarmate die minder onderbouwd is. Maar ja, het is hier een forum, geen koorzang van gelijkgestemden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 31, 2014 8:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog bestempelen als een repeterende bully die telkens dezelfde pispaal onder vuur zou nemen. :drecul.gif: :drecul.gif:

Het moet niet gekker worden. :aai.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr okt 31, 2014 8:17 pm

Ook ik kijk liever vooruit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 05, 2014 6:14 pm

Cruijff over Hiddink, Van Oostveen en Blind:
Cruijff spreekt zich uit: ‘Blind als toekomstig bondscoach slaat natuurlijk nergens op’

VI-verslaggever Simon Zwartkruis zocht Johan Cruijff op in Barcelona en vroeg hem onder andere naar zijn mening over Oranje. De 67-jarige voetballegende spreekt zich uit over de prestaties van het Nederlands elftal onder Guus Hiddink, het incident tussen Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar, KNVB-directeur Bert van Oostveen en de aanstelling van Danny Blind als bondscoach na het EK van 2016. ‘Die hele constructie met Blind als toekomstig bondscoach klinkt leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op,’ windt Cruijff er geen doekjes om in gesprek met Voetbal International.

Cruijff over Oranje
‘Dat was bepaald geen spektakel,’ antwoordt Cruijff als hem wordt gevraagd wat hij van het spel van het Nederlands elftal vond tijdens het WK in Brazilië. ‘Het voetbal dat Oranje op het WK speelde, was gebaseerd op wat de tegenstander deed. Terwijl ik zelf liever vanuit balbezit denk. Maar ik heb genoten van de resultaten. In dat opzicht is het boven verwachting verlopen.’ De eeuwige nummer veertien is niet geschrokken van de slechte prestaties van Oranje tegen Italië, Tsjechië en Ijsland. ‘Ik ben vooral geschrokken van de reacties. Alsof die spelers er opeens niks meer van kunnen, alsof Guus Hiddink zomaar een trainertje is,’ vertelt Cruijff. ‘Er viel wat voor te zeggen dat Guus, na de nederlaag in Italië, tegen Tsjechië teruggreep op wat de spelers tijdens het WK gewend waren. Dan laat je ze in hun comfortzone, dat voelt vertrouwd. Maar als voetballers vanuit die comfortabele positie niet presteren, moet je ingrijpen. Dan kun je aan verschillende dingen denken: andere speelwijze, andere spelers, strenger optreden. Het is compleet logisch dat Guus de kans krijgt de boel weer aan de gang te krijgen.’

Incident Van Persie en Huntelaar
De geboren Amsterdammer heeft ook een mening klaarliggen als het gaat over het incident tussen Van Persie en Huntelaar tijdens de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Kazachstan. ‘Wat Huntelaar en Van Persie deden, kan niet. Dat lijkt me duidelijk. Dat een speler teleurgesteld is als hij in kansrijke positie de bal niet krijgt, is op zich logisch. En daar mag best een handgebaar bij. Maar dat daarna het gedoe blijft doorgaan, is onacceptabel. Daar zijn beide spelers verantwoordelijk voor,’ citeert VI op uit de mond van Cruijff, die vervolgens uitlegt hoe hij de onenigheid tussen beide kemphanen had opgelost. ‘Óf je gaat met elkaar zitten en je helpt het uit de wereld, óf het blijft een probleem en dan stuur je degene die het niet accepteert naar huis. Zo moeilijk is het allemaal niet.’

Bert van Oostveen
Cruijff begrijpt er niets van dat Hiddink regelmatig een evaluatiegesprek heeft met KNVB-directeur betaald voetbal Van Oostveen. ‘Wat weet die man van voetbal dan? Ik zou niet weten wat je als bondscoach moet bespreken met een directeur die er de ballen verstand van heeft,’ oordeelt de voormalig voetballer van Ajax, waarna hij terugvalt op zijn stokpaardje. ‘Helaas worden de meeste clubs en bonden nog steeds geleid door mensen zonder voetbalverstand. Bij Ajax heb ik mensen weten te overtuigen van de noodzaak tot verandering. Bij de KNVB zien ze die noodzaak kennelijk niet in.’

Aanstelling Danny Blind
Tot slot gaat Cruijff nog in op de vroegtijdige benoeming van Danny Blind als bondscoach van het Nederlands elftal na het EK van 2016. ‘Die hele constructie met Blind als toekomstig bondscoach klinkt leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. We leven in een prestatiemaatschappij. Niemand weet hoe Oranje en Blind en andere trainers over twee jaar ervoor staan. Niemand weet nu al welk type coach in 2016 bij de internationals van dat moment past. Dan roept de KNVB dat dit model in Duitsland zo goed heeft gewerkt. Wat kan mij dat nou schelen? Duitsers en Nederlanders lopen op twee benen, meer overeenkomsten hebben we niet. Het is vreemd allemaal. Maar ik lig er niet wakker van,’ besluit Cruijff
Bron: www.onze11.nl <---> vi

zeux

Bericht door zeux » wo nov 05, 2014 7:39 pm

Cruijff heeft natuurlijk een punt: je weet nu niet wat het NL elftal over twee jaar nodig heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 05, 2014 10:07 pm

Ik geloof ook niet dat er hier iemand is die dat een verstandig besluit vindt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 07, 2014 12:27 pm

De 23-koppige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United, Eng), Kenneth Vermeer (Feyenoord).

Verdediging: Bruno Martins Indi (FC Porto, Por), Joël Veltman (Ajax), Ricardo van Rhijn (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa, Eng), Stefan de Vrij (Lazio, Ita), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain, Fra), Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos Piraeus, Gri), Daley Blind (Manchester United, Eng), Jordy Clasie (Feyenoord), Nigel de Jong (AC Milan, Ita), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray, Tur), Geroginio Wijnaldum (PSV).

Aanval: Memphis Depay (PSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04, Dui), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United, Eng), Quincy Promes (Spartak Moskou, Rus), Arjen Robben (Bayern München, Dui).

Lekker hoor zo’n kabouter selectie met Vermeer, Veltman, Willems, Afellay, Delay, Clasie, Sneijder, Wijnaldum en Promes.

@fucking hopeless.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 07, 2014 12:58 pm

YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2014 2:53 pm

Gewaagde uitspraak. Iemand hier die uit zijn hoofd één speler van Letland op kan noemen?
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr nov 07, 2014 2:54 pm

Dan zou ik gokken op Klavan. Die oud AZ-er. Of is dat geen Let?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2014 2:59 pm

Geen idee.

Maar mocht het gebeuren zal Guus snel moeten zijn. Want ik denk dat Van Oostveen hem anders voor is.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » vr nov 07, 2014 4:31 pm

InnerHarbour schreef:De 23-koppige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United, Eng), Kenneth Vermeer (Feyenoord).

Verdediging: Bruno Martins Indi (FC Porto, Por), Joël Veltman (Ajax), Ricardo van Rhijn (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa, Eng), Stefan de Vrij (Lazio, Ita), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain, Fra), Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos Piraeus, Gri), Daley Blind (Manchester United, Eng), Jordy Clasie (Feyenoord), Nigel de Jong (AC Milan, Ita), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray, Tur), Geroginio Wijnaldum (PSV).

Aanval: Memphis Depay (PSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04, Dui), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United, Eng), Quincy Promes (Spartak Moskou, Rus), Arjen Robben (Bayern München, Dui).

Lekker hoor zo’n kabouter selectie met Vermeer, Veltman, Willems, Afellay, Delay, Clasie, Sneijder, Wijnaldum en Promes.

@fucking hopeless.
Van al die spelers die jij noemt snap ik beter dat ze erbij zitten dan van BMI. Die vind ik echt tekort komen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr nov 07, 2014 10:46 pm

M'n Hiddink komt sterk tekort, wat een aanfluiting zijn persconferentie vandaag

Hermann

Bericht door Hermann » za nov 08, 2014 1:21 am

beelzebub schreef:Dan zou ik gokken op Klavan. Die oud AZ-er. Of is dat geen Let?
Nope, dat is een Est.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 10, 2014 9:32 am

Aah. Gevalletje nomen Est nomen dus. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 11, 2014 12:26 pm

Wouter schreef:Van al die spelers die jij noemt snap ik beter dat ze erbij zitten dan van BMI. Die vind ik echt tekort komen.
BMI is nu dan ook vervangen door Bruma...blijkbaar is BMI ziek.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 11, 2014 2:04 pm

Een hoog 'regen drup' gehalte dus.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 11, 2014 2:44 pm

Missen ze niks aan.
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » di nov 11, 2014 4:08 pm

Van Dijk heeft blijkbaar iets heel verkeerd gedaan in het verleden, toch een kleine moeite om hem in elk geval eens op de trainingen te testen.

Plaats reactie