Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Duitsland

Bericht door zeux » za nov 01, 2014 8:24 pm

Flinke strijd. Bayern uiteindelijk toch on top.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo nov 02, 2014 1:06 pm

zeux schreef:Krijg nou wat. De sponsor posteert fans in formatie op een tribinedeel, met een deel zo in witte jacks dat het logo van Telecom zichtbaar is. Creative marketing.
Is daar een foto van?

Dortmund is en blijft een super ploeg. Doen het uitstekend in de CL, is het enige niet miljardenbedrijf dat dit jaar de strijd met Real, Barça en Bayern kan aangaan.

Ook in de Bundesliga is BVB de enige die je in staat zou achten om met Bayern om de titel te vechten, maar dit jaar dus ff niet. Alles zit tegen. Staan nu zelfs onder HSV waar vd Vaart gister uit een penalty de winnende binnenschoot op de 16e en afhankelijk van vandaag zelfs de 17e plek.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 02, 2014 1:15 pm

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 04, 2014 2:01 pm

Wimpey, hoeveel heeft Klopp uitgegeven om Dortmund in degradatiezorgen te brengen?
En dat met, naar jouw zeggen, Duitslands beste speler.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 04, 2014 2:09 pm

Baseman schreef:Wimpey, hoeveel heeft Klopp uitgegeven om Dortmund in degradatiezorgen te brengen?
En dat met, naar jouw zeggen, Duitslands beste speler.
Geen idee, Base. BVB is nog altijd een verkopende club. Er komt meer binnen dan eruit gaat. Een dure selectie heeft BVB niet. En Reus is geweldig. Hopelijk gaat ie straks niet ook naar Bayern, maar naar Engeland of Spanje.

Winnen wel gewoon alles in de CL he. En ik zag laatst BVB - Hannover. Dat moet serieus 5-1 worden. Maar ze verliezen met 0-1. Zitten in de BuLi in de hoek waar de klappen vallen. Maar daar komen ze wel weer uit. Ik zie ze nog wel in de top-4 eindigen.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 04, 2014 3:41 pm

Volgens mij heeft Dortmund meer uitgegeven dan dat er is binnengehaald.
IK GELOOF!!!!!!

DelToro

Duitsland

Bericht door DelToro » di nov 04, 2014 4:23 pm

Veel meer zelfs.
Voornamelijk dit seizoen. 60 miljoen euro meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 04, 2014 11:35 pm

Gek genoeg zijn ze inmiddels al wel weer geplaatst voor de tweede ronde van de CL (met weer een goaltje van Immobele, Lionel!)

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 04, 2014 11:41 pm

Het is dat Muslera uitgleed... :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 10, 2014 9:50 am

Dortmund is van de laatste plek af. Met dank aan de bizarre eigen goal van Kramer.

http://www.dailymotion.com/video/x29q3t ... 2014_sport

Zou hij nu echt even gedacht hebben in een flits dat het de keeper van de tegenstander was? Zijn dit nog de naweeen van die tik in de WK finale?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 11, 2014 4:27 pm

Bayern-voorzitter Rummenigge stelt dat Van Gaal 'groot ego' heeft

Gepubliceerd: 11 november 2014 15:29
Laatste update: 11 november 2014 15:34

Volgens Karl-Heinz Rummenigge wilde Louis van Gaal te veel zijn stempel drukken op Bayern München tijdens zijn bijna tweejarig dienstverband bij de Duitse topclub.
"Van Gaal was oké, een goede en een succesvolle trainer", begint de Bayern-voorzitter in Der Spiegel nog lovend over de huidige manager van Manchester United.

"En ja, hij heeft een groot ego. Toen hij in zijn tweede seizoen zijn biografie presenteerde in een luxueus restaurant wist ik al dat er moeilijke tijden aan zouden komen."

Rummenigge zegt dat Van Gaal de club wilde omvormen naar zijn inzichten.

"Vangaaliseren noemen we dat tegenwoordig."

De bestuurder stelt dat de huidige Bayern-coach Josep Guardiola veel beter bij de club past.

"Hij is een genie, hij heeft Bayern professioneler gemaakt. Hij eist veel, maar respecteert tegelijkertijd de cultuur van de club. Guardiola heeft veel ideeën. Soms zijn die ongewoon, maar nooit krankzinnig."

Ontslagen

Van Gaal loodste Bayern in 2010 naar de (verloren) Champions League-finale, de landstitel en de beker. Aan het eind van het daaropvolgende seizoen werd hij wegens wisselvallige resultaten ontslagen.

Guardiola werkt sinds medio 2013 voor de Duitse topclub. De Spanjaard volgde destijds Jupp Heynckes op.
Vangaaliseren, Evangaalisten. Never a dull moment. :smallgrin.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 12, 2014 10:16 pm

Kennen jullie Tim Wiese nog? Die doelman met die mooie gelharen die zo lang bij Werder Bremem keepte.
Hij stopte afgelopen januari en ging aan de gewichten hangen. Komend weekeind maakt hij zijn debuut als worstelaar bij de WWE. :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding

Khraa

Bericht door Khraa » wo nov 12, 2014 10:19 pm

Volgens mij komt dat niet alleen door gewichten.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 13, 2014 10:43 am

Wat een primaat. Was volgens mij bij het EK 2012 nog 2e keeper bij Duitsland. :excited.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » do nov 13, 2014 11:21 am

Jij bent ook een primaat hoor :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 13, 2014 12:31 pm

Duitsland maakt strenge dopingwet

In Duitsland is een strenge dopingwet in de maak. Atleten, coaches en managers die zich inlaten met verboden prestatiebevorderende middelen riskeren celstraffen en hoge boetes.

Een wetsontwerp van de regering in Berlijn ligt klaar en zal komend voorjaar in het parlement worden behandeld. Een celstraf van maximaal tien jaar wordt genoemd voor de aanschaf en handel in verboden middelen. De wet richt zich alleen op topsporters die staatssteun ontvangen of deel uitmaken van de groep die regelmatig wordt gecontroleerd door het Duitse antidopingbureau. Amateursporters vallen buiten de wet.

Duitsland volgt Italië, Spanje en Frankrijk, die vergelijkbare wetgeving hebben. Ook in Vlaanderen zijn de dopingregels strenger geworden. Afgelopen vrijdag ging de Vlaamse regering akkoord met een wetsvoorstel, waarin de maximale schorsing wordt opgetrokken van twee naar vier jaar.

In Nederland wordt nog gewerkt aan nieuwe dopingwetgeving die in 2015 moet ingaan. In die wet worden de regels van het wereldantidopingagentschap WADA gevolgd. Sporters riskeren in de voorgenomen Nederlandse wet geen celstraf zoals in Duitsland.

Positieve reacties
De eerste reacties in de Duitse sport op de strenge wetgeving zijn positief. "Wij zijn blij met dit voorstel. De regering zet een stap in de goede richting", zei Alfons Hörmann, hoofd van het Duits Olympische Comité.

"Ik juich het voorstel toe. Het is belangrijk dat atleten weten dat ze een eigen verantwoordelijkheid hebben en een celstraf riskeren als ze doping gebruiken", meende teammanager Oliver Bierhoff van het Duitse voetbalteam. "Alleen met drastische maatregelen kunnen we de sport schoon krijgen."
Bron: NOS

beelzebub

Bericht door beelzebub » do nov 27, 2014 9:55 pm

Als het bij Villarreal tegen Gladbach 1-0 blijft hebben alle zes de Duitse clubs verloren in Europa deze week....

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 27, 2014 10:55 pm

beelzebub schreef:Als het bij Villarreal tegen Gladbach 1-0 blijft hebben alle zes de Duitse clubs verloren in Europa deze week....
En de verwachting dat er vijf clubs zullen overwinteren. Sterker nog, als Lille thuis niet wint van Wolfsburg, dan zijn het er gewoon zes.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 01, 2014 9:20 am

Ahum
Afbeelding

Volgens Wimpey maatstaven is Van Gaal een opperhoofd vergeleken met Klöpp, die krijgt het voor elkaar om laatste te staan met zo'n selectie en met zulke uitgaven vooraf...

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 9:57 am

Baseman schreef: Volgens Wimpey maatstaven is Van Gaal een opperhoofd vergeleken met Klöpp, die krijgt het voor elkaar om laatste te staan met zo'n selectie en met zulke uitgaven vooraf...
Klöpp? :biggrin.gif: Dörtmünd?

Klopp heeft de voorbije seizoenen z'n beste spelers zien gaan. En aangezien BVB niet de muntjes heeft die Man U wel heeft, gaat het daar steeds iets minder. Ik zie wel een parallel met Ajax. Klopp is net als De Boer een lang zittende trainer, wellicht zijn beiden aan iets anders toe.

Nu een groot verval in de BuLi, ook al doordat Reus steeds de ziektewet wordt ingeschopt. Man U geeft 150 M GBP ut, BVB zo'n 45 M euro. Da's nogal een verschil...

CL gaat prima, volgens mij zitten ze ook nog in de beker. Het is niet zo dat BVB op z'n muil gaat tegen niveau MK Dons.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 01, 2014 10:55 am

Komisch dat je Klopp blijft verdedigen terwijl hij laatste (!) staat in de competitie, waar je Van Gaal constant afmaakt terwijl hij 4e (!) staat in de competitie.
Maar verder ben je heel objectief :wink.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 11:11 am

Baseman schreef:Komisch dat je Klopp blijft verdedigen terwijl hij laatste (!) staat in de competitie, waar je Van Gaal constant afmaakt terwijl hij 4e (!) staat in de competitie.
Maar verder ben je heel objectief :wink.gif:
Kijk eens wat Klopp heeft gemaakt van BVB!! 2 keer kampioen, beker, CL-finalist. Een paar jaar voordat hij begon waren ze bijna failliet. De ene na de andere trainer maakte er een potje van daar.

Dan ben ik inderdaad zo objectief om dat in ogenschouw te nemen nu het met BVB even heel slecht gaat in de BuLi.

Klopp is een fantastische trainer gebleken voor BVB. Dan kan van LVG bij Man U nog niet bepaald gezegd worden.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 01, 2014 11:27 am

Dit ben ik ook helemaal met je eens.
Dat doet echter niets af aan aan het feit dat Klopp van jou het voordeel van de twijfel krijgt (of beter gezegd, totaal geen twijfel) en Van Gaal constant wordt afgemaakt terwijl hij nog niet zo lang bezig is.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 12:37 pm

Baseman schreef: Dat doet echter niets af aan aan het feit dat Klopp van jou het voordeel van de twijfel krijgt (of beter gezegd, totaal geen twijfel) en Van Gaal constant wordt afgemaakt terwijl hij nog niet zo lang bezig is.
'constant wordt afgemaakt' en 'totaal geen twijfel' is eigen interpretatie.

Klopp is de perfecte trainer voor BVB gebleken. Lijkt me stug wanneer ie er ineens niets meer van zou kunnen. Hetzelfde geldt bijv. voor FdB bij Ajax. BVB en Ajax zijn al sinds de mid-nineties geen clubs die stelselmatig de lakens uitdelen in eigen land. Hetgeen de prestaties van zowel Klopp als FdB dus des te knapper maakt.

LVG heeft bij Barcelona en Bayern goed gepresteerd. Niet exceptioneel als met Nederlandse ploegen. In eigen land is hij een garantie voor succes, daarbuiten niet.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 01, 2014 12:52 pm

Ik zeg nergens dat Klopp een slechte trainer is, zoals ik ook niet aangeef dat Van Gaal altijd en overal geweldig presteert. Maar zo reageer jij er wel op en daar gaat het mij om.

Nu weet ik ook wel dat iedere supporter subjectief is, maar jij reageert wel heel licht over de laatste (!) plaats van BvB en reageert nogal overdreven op de 4e plaats van ManU. Vind ik opvallend, aangezien je meestal genuanceerder bent. Van Gaal blijkt toch een open wond bij veel Ajacieden.

Plaats reactie