Ajax - Go Ahead Eagles 25-10-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Ajax - Go Ahead Eagles 25-10-2014

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 10:15 am

wimpey schreef: Bijv. dat Ajax 5 jaar niets zou winnen. :smallgrin.gif:
Daar kun je naar kijken zoals jij er naar kijkt: 'vier keer de schaal, punt.' Of je kunt het in groter verband zien. En dan moeten we afwachten of onder het blinkende chroom niet een carrosserie zit die op elementaire plekken vervaarlijk aan het roesten is. Zoals de motor al jaren flink aan het horten en stoten is en alleen maar steeds als eerste over de finish kon rijden, omdat de machinerie van de andere deelnemers nòg gammeler was.
Hoe glimmend de buitenkant is zegt mij niets. Sterker nog: die vier landstitels kunnen ook een 'disaster in disguise' blijken.

Als over één of twee jaar de jonkies de core zijn van een stabiel goed voetballend dominant Ajax, dat mee doet in de EL, dan kun je de victorie kraaien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 10:48 am

zeux schreef: Daar kun je naar kijken zoals jij er naar kijkt: 'vier keer de schaal, punt.' Of je kunt het in groter verband zien.
Het een sluit het ander niet uit. Eriksen, Blind, Anita, Vertonghen e.c. stonden er niet vanaf dag één. Die hebben vlieguren gemaakt om daar te komen waar ze waren toen ze verkocht werden. En zeker binnen Ajax' specifieke speelstijl hebben hun vervangers die vlieguren ook nodig. Waarbij niet iedere vervanger natuurlijk zal kunnen brengen wat genoemde spelers brachten.

Barcelona gaat Xavi ook niet effe vervangen.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 10:52 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Daar kun je naar kijken zoals jij er naar kijkt: 'vier keer de schaal, punt.' Of je kunt het in groter verband zien.
Het een sluit het ander niet uit. Eriksen, Blind, Anita, Vertonghen e.c. stonden er niet vanaf dag één. Die hebben vlieguren gemaakt om daar te komen waar ze waren toen ze verkocht werden.
Probleem is - en volgens mij wijzen meer mensen op dit forum daarop - dat die vlieguren werden gemaakt in een team dat veel meer in balans was: jonge én oudere spelers. Nu hebben we vooral nog jonge over. Die moeten elkaar gaan leren vliegen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 11:06 am

zeux schreef: Probleem is - en volgens mij wijzen meer mensen op dit forum daarop - dat die vlieguren werden gemaakt in een team dat veel meer in balans was: jonge én oudere spelers. Nu hebben we vooral nog jonge over. Die moeten elkaar gaan leren vliegen.
Ik ben wel benieuwd naar al die ervaren spelers eigenlijk. Kun je ze effe voor me opdreunen?

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 11:09 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Probleem is - en volgens mij wijzen meer mensen op dit forum daarop - dat die vlieguren werden gemaakt in een team dat veel meer in balans was: jonge én oudere spelers. Nu hebben we vooral nog jonge over. Die moeten elkaar gaan leren vliegen.
Ik ben wel benieuwd naar al die ervaren spelers eigenlijk. Kun je ze effe voor me opdreunen?
Die zijn vertrokken.
De spelers die vlieguren maken evolueren in ervaren spelers die de 'jonkies' onder de arm nemen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 11:39 am

zeux schreef: Die zijn vertrokken.
Ik kom niet verder dan Poulsen... Of zijn Vermeer, Blind en Siem ook 'ervaren' spelers? :confused.gif:

Ervaring vind ik zo'n dooddoener. Een rentree van zo'n ervaren rot in de eredivisie draait vaker wel dan niet op een mislukking uit. De ene speler is op jonge leeftijd al een voortrekker, de ander op late leeftijd nog steeds niet.

Het gaat gewoon om kwaliteit. Ajax kan Eriksen, Anita, Blind, een fitte Siem niet effe 1 op 1 vervangen. Zoals die jongens er als jochies zelf ook niet meteen stonden. Eriksen had maar kort nodig, exceptioneel talent. Die anderen 2 tot 3 jaar. Tijd die de jongens van nu en de jongens die zich hopelijk snel aandienen ook nodig zullen hebben.

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 27, 2014 11:41 am

zeux schreef:Sterker nog: die vier landstitels kunnen ook een 'disaster in disguise' blijken.
Dit vind ik een beetje vreemde redenering. Het behalen van landstitels is een van de hoofddoelen van Ajax. Hoe kan het behalen van zo'n doel ooit een 'disaster in disguise' blijken? Sterker nog, als we die 4 titels niet hadden gehaald waren we inmiddels al zo'n 11 jaar geen kampioen meer geworden. Dat zou pas rampzalig zijn geweest.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 27, 2014 11:50 am

Arthur schreef:
zeux schreef:Sterker nog: die vier landstitels kunnen ook een 'disaster in disguise' blijken.
Dit vind ik een beetje vreemde redenering. Het behalen van landstitels is een van de hoofddoelen van Ajax. Hoe kan het behalen van zo'n doel ooit een 'disaster in disguise' blijken? Sterker nog, als we die 4 titels niet hadden gehaald waren we inmiddels al zo'n 11 jaar geen kampioen meer geworden. Dat zou pas rampzalig zijn geweest.
Het is de mening/visie van het individu.

De één vind de 4 kampioenschappen fantastisch. De ander heeft zich voornamelijk aan het zaadloze voetbal geërgerd.

Ajax heeft een zak geld op de bank en een redelijke puinzooi als selectie.

Wie zegt ons dat het beter was gegaan als je er meer geld tegenaan smijt? Dat weet je inderdaad nooit. Maar ik kan me wel in de woorden van Zeux vinden dat Ajax er sportief niet veel wijzer van is geworden. Doel is om in Europa mee te strijden, maar dat is onder Frank (en het TH) niet gelukt. Ajax heeft al grote moeite met clubs die 10% van de begroting van Ajax hebben. Laat staan met clubs van 150% van de begroting van Ajax.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 11:57 am

We zijn in Europa niet veel wijzer geworden omdat er steeds meer andere partijen met grote zakken geld meedoen.

In de jaren 70 had je 10 clubs als concurrenten voor de Europa Cup 1.
In 95 waren dat er al 30.

Tegenwoordig heb je er 100.

PSG is sinds 4 jaar een topclub in Europa. Monaco heeft ook aardog wat geinvesteerd. Everton legt Eto'o vast. Wolfsburg heeft Bas Dost op de bank. Luuk de Jong wordt gedumpt door zijn club.

Porto, Sporting en Benfica hebben dan wel geen sjeik maar wel een voetbalimperium achter zich. En zelfs uit Oostenrijk heben we nu concurrentie.

In Europa is het moeilijk om je positie te verbeteren. Ben het er wel mee eens dat het spel echt ruk is. En dan ook echt ruk.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 12:26 pm

Arthur schreef:
Dat heeft te maken met het perspectief: short term, long term.

Een titel alleen zegt mij niets.
Ik ben fan van Ajax geworden vanwege het voetbal. Als het me louter om dat blinkende ding ging, had ik ook fan van psv kunnen worden. En dat ben ik absoluut niet.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 12:35 pm

Je kan niet alleen aan de lange termijn denken. Geen CL betekent minder inkomsten, boze supporters en sponsoren die wegblijven.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 27, 2014 12:58 pm

Lionel schreef:In Europa is het moeilijk om je positie te verbeteren. Ben het er wel mee eens dat het spel echt ruk is. En dan ook echt ruk.
Als je 5 jaar achter elkaar elke keer iets beter wordt ben je een heel eind. Als je voor elke speler die gaat een betere speler of een groter talent terughaalt, dan begin je elke seizoen weliswaar iets minder dan je het vorige bent geeindigd, maar de weg omhoog is ook weer steiler zodat je hoger uitkomt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 1:12 pm

Le T. schreef: Als je voor elke speler die gaat een betere speler of een groter talent terughaalt,
Dit is gespeend van iedere vorm van realisme. Luchtfietserij pur sang.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 1:18 pm

Le T. schreef:
Lionel schreef:In Europa is het moeilijk om je positie te verbeteren. Ben het er wel mee eens dat het spel echt ruk is. En dan ook echt ruk.
Als je 5 jaar achter elkaar elke keer iets beter wordt ben je een heel eind. Als je voor elke speler die gaat een betere speler of een groter talent terughaalt, dan begin je elke seizoen weliswaar iets minder dan je het vorige bent geeindigd, maar de weg omhoog is ook weer steiler zodat je hoger uitkomt.
Oh moeten ze een betere speler of een groter talent halen? Mail dat ff naar Frank!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 1:23 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Als je voor elke speler die gaat een betere speler of een groter talent terughaalt,
Natuurlijk niet, Wimpey.

Voor Stekelenburg hadden we Neuer moeten halen. Voor Van der Wiel Lahm. Benatia hadden ze deze zomer moeten halen in plaats van Viergever. Als back-up voor Boilesen misschien Filipe Luis?

Voor op het middenveld hadden we James en Kroos moeten halen. Die wilden allebei weg bij hun club. Modric is nog langdurig onder contract maar Fabregas was niet tevreden bij Barca. Overmars had op zijn minst ff kunnen bellen met Luis Enrique.

Nu Manchester Falcao heeft gehaald had Louis ons best RVP kunnen gunnen. Op de vleugels dan talenten als Deulofeu en Haddadi.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 1:24 pm

Lionel schreef:Je kan niet alleen aan de lange termijn denken. Geen CL betekent minder inkomsten, boze supporters en sponsoren die wegblijven.
Dat kan dan dus dit seizoen al gebeurd zijn.

En wat is het perspectief voor de seizoenen er na? Zit in de A1 - en de constante aanvoer daaruit - de toekomst van Ajax?

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 1:26 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
Natuurlijk niet, Wimpey.

Voor Stekelenburg hadden we Neuer moeten halen. Voor Van der Wiel Lahm. Benatia hadden ze deze zomer moeten halen in plaats van Viergever. Als back-up voor Boilesen misschien Filipe Luis?

Voor op het middenveld hadden we James en Kroos moeten halen. Die wilden allebei weg bij hun club. Modric is nog langdurig onder contract maar Fabregas was niet tevreden bij Barca. Overmars had op zijn minst ff kunnen bellen met Luis Enrique.

Nu Manchester Falcao heeft gehaald had Louis ons best RVP kunnen gunnen. Op de vleugels dan talenten als Deulofeu en Haddadi.
Als je door belachelijk maken je punt moet maken, straalt daar wat mij betreft meer machteloosheid uit dan kracht.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 1:33 pm

zeux schreef:
Lionel schreef:Je kan niet alleen aan de lange termijn denken. Geen CL betekent minder inkomsten, boze supporters en sponsoren die wegblijven.
Dat kan dan dus dit seizoen al gebeurd zijn.

En wat is het perspectief voor de seizoenen er na? Zit in de A1 - en de constante aanvoer daaruit - de toekomst van Ajax?
We zijn 4x op rij kampioen geworden we hebben echt veel talent. Op dit moment staan we 4 punten achter en hebben we flink wat lastige wedstrijden achter de rug.

Ik maak me nog lang niet druk. We staan 2e. Geen 8e.

Over het spel maak ik me meer zorgen en over de belabberde aankopen van de laatste jaren. Maar de toekomst zie ik vrij positief in.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 1:34 pm

Lionel schreef: Over het spel maak ik me meer zorgen en over de belabberde aankopen van de laatste jaren. Maar de toekomst zie ik vrij positief in.
Tussen de eerste zin en de tweede zin zou toch een causaal verband moeten zitten?

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 1:35 pm

zeux schreef: Als je door belachelijk maken je punt moet maken, straalt daar wat mij betreft meer machteloosheid uit dan kracht.
Daar zorgt LT zelf wel voor. Een idiote stelling poneren is niet zo moeilijk.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 1:36 pm

Het slechte spel komt o.a. door die belabberde aankopen. Stel de jeugd (de toekomst dus) maar op.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 1:46 pm

Lionel schreef:Het slechte spel komt o.a. door die belabberde aankopen. Stel de jeugd (de toekomst dus) maar op.
Daar ben ik het op zich wel mee eens: als je kiest voor louter jeugd, doe het dan ook écht. Dan zien we wel wat er gebeurt. En zien we dus ook wat de resultante van het 'nieuwe' beleid is. Of die nieuwe route ook écht succesvol is (en dan vind ik het ook fair om niet dit seizoen, maar volgend seizoen als ijkpunt te nemen).

.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 27, 2014 2:14 pm

zeux schreef:
Als je door belachelijk maken je punt moet maken, straalt daar wat mij betreft meer machteloosheid uit dan kracht.
Vind jij het zelf geen belachelijke stelling? Wat klopt er niet aan de reactie van Rishi?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 2:37 pm

Dat Le T. Nergens suggereert dat Ajax dit soort spelers moet halen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 27, 2014 2:46 pm

zeux schreef:Dat Le T. Nergens suggereert dat Ajax dit soort spelers moet halen.

Ik zet 'm er nog even bij:
Le T. schreef: Als je voor elke speler die gaat een betere speler of een groter talent terughaalt, dan begin je elke seizoen weliswaar iets minder dan je het vorige bent geeindigd, maar de weg omhoog is ook weer steiler zodat je hoger uitkomt.
Wat suggereert Le T. hier dan wel volgens jou? Stelt hij hier iets realistisch naar jouw mening?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie