De keren dat jij het presteren van Jol of Boog memoreert op dit forum zijn meer niet te tellen.wimpey schreef: Waarom zou ik me ermee bezig houden of Ajax onder Jol 4 keer op rij de titel zou hebben gepakt of onder Boog failliet zou zijn gegaan?

Moderator: mods
De keren dat jij het presteren van Jol of Boog memoreert op dit forum zijn meer niet te tellen.wimpey schreef: Waarom zou ik me ermee bezig houden of Ajax onder Jol 4 keer op rij de titel zou hebben gepakt of onder Boog failliet zou zijn gegaan?
Ja, de meesten hebben na Ajax nog een tussenstap nodig om op hun uiteindelijke niveau terecht te komen, als ze dat uberhaupt nog gaan halen. Als ze voldoende doorontwikkeld zijn lever je Eriksen, Vertonghen en VDW af bij een topclub voor een basisplaats. Voor de spelers heeft het dan ook geen zin om nog een jaar CL met Ajax te spelen, want weer een jaar kansloos weggetikt worden draagt niet bij aan hun persoonlijke groei en maakt ze ook niet voldoende aantrekkelijk voor topclubs.wimpey schreef:Nee, ik heb het over uitgaande transfers van zelf opgeleide spelers voordat - en nadat FdB trainer van Ajax-1 werd.
Volgens Le T. ontwikkelen spelers zich onder FdB in Ajax-1 immers onvoldoende. Dus vraag ik me af waar al die uitgaande transfers van zelf opgeleide spelers dan vandaan komen.
VDW, Toby, Jan, Blind, Anita, Siem, Eriksen e.c. Hebben die zich in Ajax-1 onder FdB onvoldoende ontwikkeld?
Ik ben een andere mening toegedaan. Maar het heeft geen zin om dat nogmaals uit de doeken te doen. I.m.o. staat de club er op ieder vlak beter voor dan op het moment dat FdB het stokje over nam.zeux schreef:Frank 'erfde' een mooie, talentvolle groep. Bij een aantal hoefde hij natuurlijk behoorlijk weinig meer te doen.
Yes. Eens. Als dat lukt, dan is de beleidsvisie zoals die werd voorgesteld echt werkelijkheid geworden.wimpey schreef: Maar wanneer ik gisteren gassies als Riedewald, AEG, Muric en vd Beek zie ballen... Daar zit muziek in. Ik hoop dat Ajax de core (FdB, FdB, FdB, Cillessen, Rhijn, Veltman, Klaassen) nog een aantal jaren weet te behouden, dat er vanuit de A1 een aantal aansluiten.
Dat gezelschap, gecombineerd met een paar aankopen met meerwaarde, zou lekker voetbal op de mat leggen.
De visie is dat jochies eerder klaar zijn voor Ajax-1. Je hebt nu een talentvolle lichting (Beek, Nouri, Cerny, Muric, Riedewald e.c.). Dat zijn individueel uitstekende spelers, van 17-18 jaar. Het is geen exacte wetenschap, maar met de juiste instelling en begeleiding lijkt me dat die jongens Ajax-1 iets extra's moeten kunnen gaan bieden.zeux schreef: Yes. Eens. Als dat lukt, dan is de beleidsvisie zoals die werd voorgesteld echt werkelijkheid geworden.
Dat weten we over twee, drie jaar?
Daar kijk je toch niet van op neem ik aan, of wel? Het huidige Ajax is voor Barcelona wat pakweg AEK Athene was voor Ajax in '95, een tussendoortje.zeux schreef:Enrique had vooraf al bedacht dat hij de drie er na een uurtje af zou halen, alleen moest hij het in de wedstrijd nog even zeker weten of dat kon. Zegt alles hoe Ajax is ingeschat.
Ik ben het deels met je eens dat de aankopen te weinig leveren. Poulsen en Schone waren op zich goede aankopen, maar van de rest krijg je toch buikpijn.Alexander schreef:Probleem op dit moment is dat de zogenaamde ervaren spelers niet leveren. De Ajax-jeugd presteert klasse beter dan jongens als Schone, Sigthorsson, Moisander, Zimling en Viergever. Sterker nog, zeker die laatste 4 zijn een last aan het been. Het wordt tijd dat Overmars daar consequenties uit trekt. Stop met het kopen van middelmaat uit de eredivisie. En het wordt tijd dat de Boer deze spelers niet meer opstelt. Geef maar het vertrouwen aan jongens als Riedewald, Denswil, Ghazi, Andersen en Kishna. Die jongens worden alleen nog maar beter en gaan Ajax de komende jaren vooruit helpen. Geef ze nu het vertrouwen en laat ze beter worden.
Rednose schreef:Ik ben het deels met je eens dat de aankopen te weinig leveren. Poulsen en Schone waren op zich goede aankopen, maar van de rest krijg je toch buikpijn.Alexander schreef:Probleem op dit moment is dat de zogenaamde ervaren spelers niet leveren. De Ajax-jeugd presteert klasse beter dan jongens als Schone, Sigthorsson, Moisander, Zimling en Viergever. Sterker nog, zeker die laatste 4 zijn een last aan het been. Het wordt tijd dat Overmars daar consequenties uit trekt. Stop met het kopen van middelmaat uit de eredivisie. En het wordt tijd dat de Boer deze spelers niet meer opstelt. Geef maar het vertrouwen aan jongens als Riedewald, Denswil, Ghazi, Andersen en Kishna. Die jongens worden alleen nog maar beter en gaan Ajax de komende jaren vooruit helpen. Geef ze nu het vertrouwen en laat ze beter worden.
Ik ben het niet met je eens dat je dan maar de jonkies er in moet gooien, dan vermoord je ze.
Er moet juist meer balans in dit elftal, een goede mix van ervaring en jong talent en soms moet je daarvoor betalen.
Ik erger me er dus vreselijk aan dat er geen goede mix is. In de tijden dat Ajax het echt goed deed was die er wel en werd er in het aankoopbeleid ook rekening mee gehouden dat er voldoende ervaring was. dat heeft een elftal nu eenmaal nodig. Er was deze zomer tijd genoeg om naar die balans te zoeken. Dat is dus niet gebeurd kunnen we constateren.
Jep. Eigenlijk is aan die hele Champions League geen fluit meer aan.gaizka schreef:Daar kijk je toch niet van op neem ik aan, of wel? Het huidige Ajax is voor Barcelona wat pakweg AEK Athene was voor Ajax in '95, een tussendoortje.zeux schreef:Enrique had vooraf al bedacht dat hij de drie er na een uurtje af zou halen, alleen moest hij het in de wedstrijd nog even zeker weten of dat kon. Zegt alles hoe Ajax is ingeschat.
Als de nummer 2 van Italië in eigen huis al compleet weggespeelt wordt door Bayern, dan mogen wij toch niet de illusie hebben dat Ajax ook maar iets klaar kan spelen in een uitwedstrijd tegen Barcelona?
Barcelona, Madrid & Bayern zijn momenteel van een hele andere orde dan de rest van Europa, daar verliezen alle clubs kansloos van.
De solo gezien van Iniesta door de verdediging van Ajax? Toch om te janken zo slecht.wimpey schreef:Cillessen
Rhijn - Veltman - Denswil - Boilesen
Klaassen - Riedewald - Andersen
AEG (Muric) - Zivkovic (Milik) - Kishna (Fischer)
Ajax barst van het talent. Tete, Bazoer kunnen ook wel wat. En in de A1 loopt ook nog wel wat, zoals we hebben kunnen zien.
Ik verwacht van Overmars dat ie tot aan het begin van komend seizoen een bak overbodige meuk slijt, dat ie géén overbodige meuk meer aantrekt en dat ie FdB in ieder geval 'iets' (kwaliteit op het veld dus) biedt om hem te prikkelen om nog effe te blijven.
Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.
wimpey schreef: Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.
een type Poulsen dus. Herinneren we ons de eerste minuut van PSV-Ajax van 2 seizoenen geleden nog?Mr. Ajax schreef:wimpey schreef: Net als bij Ajax schrok ik trouwens bij Liverpool van de mate waarin ze zich neerlegden bij de superioriteit. Jongens als Nigel de Jong / Poulsen, de bad bastards, sterven langzaam uit. Messi en CR7 spelen dit weekend de classico. Die hebben geen zin in een fysieke pot, een paar dagen vantevoren. Dus deel je in het eerste duel een flinke lel uit, lijkt mij dan.
Helemaal mee eens. Maar van wie zou dat moeten komen in ons huidige selectie pukkeltieners?
Ik pleit niet voor blind schoppen, wel voor gezonde agressie. Poulsen zette tegen psv de toon door Toivonen en Bommel fysiek af te troeven in de eerste minuten. Een stuk intimidatie hoort erbij.Lionel schreef: De solo gezien van Iniesta door de verdediging van Ajax? Toch om te janken zo slecht.