Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » vr okt 17, 2014 1:26 pm

Ajax Rules schreef:Ik zou Van Persie, Huntelaar, Sneijder, De Jong en Van der Vaart niet meer oproepen. Op zich presteren sommige spelers nog best, maar het wordt alleen maar minder.

Ik zou gaan werken aan een ploeg voor 2018, met jongens als Robben, Strootman, Blind, Van der Wiel, Cilessen, Vlaar en Depay. Daaromheen spelers als Sinkgraven, Kishna, Zivkovic, Fer, Van Ginkel, Wijnaldum, Anita, Klaasen, Boetius, Indi, Kongolo, Lens, etc.
Ik neem aan dat Van Oostveen iets anders vindt, anders had hij niet voor Hiddink gekozen. Hiddink kiest graag voor zekerheid, ervaring.

Ik vind overigens wel dat Hiddink een keuze moet maken tussen de twee 'kampen'. Het zit volgens mij echt heel erg fout tussen bepaalde spelers. Als Hiddink dit denkt te kunnen bedekken met de mantel der liefde, dan maakt hij vermoed ik dezelfde fout als in 1996.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 17, 2014 8:49 pm

Ik denk dat hij weinig zin heeft om zo'n schoonmaak in gang te zetten.

Goh, wat heeft die Hiddink dit verkeerd ingeschat zeg. Moet je eens kijken in wat voor een positie hij nu zit. Twee keer onderuit (reken ik Italië niet eens mee). Onrust in de groep en het hele land dat over hem heen valt. Dat laatste had ik overigens niet verwacht. Zelfs niet met deze resultaten. De kranten en tv journalisten rekenen met hem af maar ook allerlei oud internationals spreken zich openlijk uit tegen Hiddink. Het lijkt wel alsof er hier en daar toch wat rekeningen open staan. Koeman lacht ondertussen in zijn vuistje. Trainer van de maand in Engeland na een complete renovatie van het elftal en ondertussen toezien hoe Hiddink zichzelf in de problemen werkt.

Zou hij dit nog lang volhouden? Nu de handdoek in de ring gooien is natuurlijk toch ook ontzettend gezichtsverlies.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 18, 2014 7:19 am

Met een bankrekening van meer dan 50 miljoen kan hij genoeg dingen doen om in ieder geval de kritiek niet te hoeven lezen of horen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 18, 2014 7:29 am

Van Persie niet meer oproepen en je bent 90% van je problemen kwijt.

Jonge lopers op het middenveld zoals Klaasen en van Ginkel samen met Strootman en de Jong, voorin Depay met Robben, achterin van der Wiel, van Dijk, Douglas en Pieters.

Moet je eens zien hoe weinig goals we door de lucht nog tegen krijgen. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 18, 2014 9:31 am

Marillion schreef: Goh, wat heeft die Hiddink dit verkeerd ingeschat zeg.
Ik denk dat Hiddink beter slaapt dan Oostveen.

Hiddink heeft de post WK-dip (zie ook Duitsland) onderschat. En hij had een streep moeten zetten onder de 30-ers die over the hill zijn. Dan begin je met Robben als captain en Nigel als eerste stuurman. Ben je meteen af van dat al jaren durende gemiep van poffertjes als Persie, VDV, KJH en Sneijder.

Maar die Oostveen is degene met het grootste probleem. Danny Blind promoveren of doorgaan met een aangeschoten Hiddink. :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 18, 2014 9:43 am

Die Van Oostveen zal zich nu zo stil mogelijk houden. Als hij nu Hiddink weg zou sturen staat hij zelf ook in zijn hemd. Hij wilde toch zo nodig deze constructie? Misschien had hij zich moeten houden bij het samenstellen van het competitieprogramma.
Lionel schreef:Met een bankrekening van meer dan 50 miljoen kan hij genoeg dingen doen om in ieder geval de kritiek niet te hoeven lezen of horen.
Dat lukt natuurlijk niet. Sowieso heeft hij rondom duels te maken met de pers. Zelfs Van Gelder stelt kritische vragen. :baaa.gif:

En Hiddink heeft een ego van hier tot Tokyo. Die kan er natuurlijk absoluut niet tegen dat de resultaten slecht zijn en hij bakken met kritiek over zich heen krijgt. Voor het WK dacht hij nog af te kunnen sluiten door even de puntjes op de i te zetten nadat Van Gaal in de poule was afgeserveerd. Dat pakt even wat anders uit. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 18, 2014 11:12 am

In ieder geval gaat hij een stuk beschaafder om met kritische vragen dan zijn voorganger.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 18, 2014 12:17 pm

Dat is waar. Maar de vraag is wel wat je daar op het einde van de dag nu precies voor koopt. Er zijn nu eenmaal meer punten waar een bondscoach zijn zaken op orde moet hebben.

Overigens, hij is misschien beschaafder in de omgang met de pers. Daar staat wat mij betreft wel tegenover dat hij op een vervelende manier interessant wil doen. Zijn ego is in mijn ogen simpelweg een beetje te groot geworden. Misschien is het uiteindelijk wel dezelfde kwaal waar Van Gaal last van heeft alleen uit het zich op een andere manier.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 18, 2014 1:19 pm

Marillion schreef:Dat is waar. Maar de vraag is wel wat je daar op het einde van de dag nu precies voor koopt. Er zijn nu eenmaal meer punten waar een bondscoach zijn zaken op orde moet hebben.
Ik vraag me af of dat waar is, het is maar wat je beschaafd noemt. Ik vond dat Hiddink nogal denigrerend deed over zijn collega en voorganger, dat hem dat in de staart beet was wel grappig, maar doet daar niet aan af. Ook de manier waarop hij zijn falen afschuift of zijn spelers vind ik niet van klasse getuigen. Van Gaal reageerde misschien wel eens wat mopperig op als vragen vermomde meningen en insinuaties, maar er staan me van zijn periode bij het Nederlands elftal geen uitspattingen bij.

Verder is het natuurlijk een kwestie van onbelangrijke dingen belangrijk maken, omdat de media in hun zelfverbeelding vinden dat de omgang met hen héél erg belangrijk is en die zelf nooit en te nimmer kritisch benaderd mogen worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 18, 2014 6:15 pm

Bij Van Gaal zijn interviews was er toch regelmatig op zijn minst sprake van een, laat ik het mild stellen, bepaalde spanning. Hij kan zich gewoon slecht beheersen als hij het niet eens is met een journalist.

Daar is Hiddink doorgaans handiger mee. Al moet ik inderdaad stellen dat hij de laatste weken ook daar niet sterk mee was. Met name zijn directe kritiek naar spelers was niet fraai. Het leek me een soort reflex om vooral zichzelf te beschermen na de slechte resultaten.

Ik zie dat dit het programma is:

woensdag 12 november 2014 oef Nederland Mexico
zondag 16 november 2014 kwa Nederland Letland
zaterdag 28 maart 2015 kwa Nederland Turkije
vrijdag 12 juni 2015 kwa Letland Nederland
donderdag 3 september 2015 kwa Nederland IJsland
zondag 6 september 2015 kwa Turkije Nederland
zaterdag 10 oktober 2015 kwa Kazachstan Nederland
dinsdag 13 oktober 2015 kwa Nederland Tsjechië

Dat oefenpotje neem ik niet serieus maar ook daar ligt nu natuurlijk lading op. Als dat ook mis gaat dan staat de wedstrijd thuis tegen Letland in ieder geval onder hoogspanning.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 18, 2014 7:27 pm

Precies. Niet slim hoor om een oefenwedstrijd tegen Mexico te organiseren. Daar kunnen ze 'ons' bloed wel drinken. Die wedstrijd kan Nederland echt een schadepost opleveren.

Het lijkt weer puur om de poen te gaan bij de KNVB want een affiche van Nederland tegen Noord-Ierland is voor het vullen van alle stoeltjes misschien niet aantrekkelijk genoeg en bij Nederland-Mexico is het in de Arena weer volle bak.

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 5:05 pm

"Welke zaken precies veranderen zal de komende interlandperiode wel duidelijk worden, daar ga ik nu nog niet op vooruitlopen", sluit Hiddink in zijn statement af.
Hij mag dus blijven. Net als de man die hem en Koster aanstelde. :excited.gif:

Qua verandering heb ik een tip voor Hiddink: selecteer o.b.v. merites, niet o.b.v. vergane glorie.

zeux

Bericht door zeux » di okt 21, 2014 5:52 pm

"Hiddink heb een CV van hier tot overmorgen."

Hij is weer mooi.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 21, 2014 6:12 pm

wimpey schreef:
"Welke zaken precies veranderen zal de komende interlandperiode wel duidelijk worden, daar ga ik nu nog niet op vooruitlopen", sluit Hiddink in zijn statement af.
Hij heeft ook Van Gaal aangesteld, Koster is gewoon een bekwame trainer en Hiddink staat nog steeds hoog aangeschreven bij veel mensen. Geen rare keuzes dus. Er gebeuren wel vreemdere dingen in het voetbal.
Qua verandering heb ik een tip voor Hiddink: selecteer o.b.v. merites, niet o.b.v. vergane glorie.
Die Sneijder kan echt niet meer inderdaad, het is niet even een vormdipje, het is al 4 jaar huilen met de pet op.

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 6:20 pm

Le T. schreef:Hij heeft ook Van Gaal aangesteld, Koster is gewoon een bekwame trainer en Hiddink staat nog steeds hoog aangeschreven bij veel mensen. Geen rare keuzes dus. Er gebeuren wel vreemdere dingen in het voetbal.
7 kwalificatiewedstrijden, waarvan Koster en Hiddink er samen 6 hebben verloren. Slechte keuzes dus.

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 21, 2014 6:25 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Hij heeft ook Van Gaal aangesteld, Koster is gewoon een bekwame trainer en Hiddink staat nog steeds hoog aangeschreven bij veel mensen. Geen rare keuzes dus. Er gebeuren wel vreemdere dingen in het voetbal.
7 kwalificatiewedstrijden, waarvan Koster en Hiddink er samen 6 hebben verloren. Slechte keuzes dus.
Ze pakken vooralsnog niet goed uit, maar dat is van veel meer afhankelijk dan alleen de juistheid van de keuze. Zijn keuze voor Van Gaal was dan weer een moedige en zeer goede keuze, die nog briljant uitpakte ook.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 21, 2014 10:19 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:
Hij heeft ook Van Gaal aangesteld, Koster is gewoon een bekwame trainer en Hiddink staat nog steeds hoog aangeschreven bij veel mensen. Geen rare keuzes dus. Er gebeuren wel vreemdere dingen in het voetbal.
Die Sneijder kan echt niet meer inderdaad, het is niet even een vormdipje, het is al 4 jaar huilen met de pet op.
Heeft in jouw ogen Van Persie ook een vormdipje? Of is ie dit seizoen nog steeds weergaloos in jouw ogen?

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 8:12 am

Le T. schreef: Ze pakken vooralsnog niet goed uit, maar dat is van veel meer afhankelijk dan alleen de juistheid van de keuze.
Je lijkt meer op Cruijff dan je lief is.

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 22, 2014 8:57 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Heeft in jouw ogen Van Persie ook een vormdipje? Of is ie dit seizoen nog steeds weergaloos in jouw ogen?
Hoezo ook? Ik zeg toch dat Sneijder geen vormdip heeft maar structureel op een laag niveau zit.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 9:21 am

Als Guus en Louis lef hebben, zetten ze Robin er een tijdje naast. Vooral Louis eigenlijk, want interlands zijn incidenten, de club is structureel. En niet omdat Robin niet goed genoeg zou zijn ( dus hold your horses Le T), maar omdat er duidelijk iets gefixed moet worden. En misschien is dat wel: weer écht fit worden. Dit doormodderen werkt duidelijk ook niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 11:23 am

zeux schreef: Vooral Louis eigenlijk, want interlands zijn incidenten, de club is structureel.
Van Gaal lijkt echter niet in de smiezen te hebben dat de sleet er op zit. Al enige tijd. En dat er dus een structureel probleem lijkt te zijn.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 11:27 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Vooral Louis eigenlijk, want interlands zijn incidenten, de club is structureel.
Van Gaal lijkt echter niet in de smiezen te hebben dat de sleet er op zit. Al enige tijd. En dat er dus een structureel probleem lijkt te zijn.
Of een incidenteel probleem, dat gerepareerd moet worden.

Arsenal + eerste jaar Manchester was prima. Daarna sukkelt hij, volgens mij door (slepende) blessures. Stug doorvoetballen lijkt mij dan niet slim.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 29, 2014 1:03 pm

Hiddink zet het mes in Oranje! Not. :smallgrin.gif:

Willems en Van Rhijn zijn er weer eens bij. That's it.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 29, 2014 1:18 pm

Willems, OMG, weer zo’n speeltuinvoetballer. Ik zie dat het CHC van Persie na zijn wonderschone :excited.gif: goal tegen Chelsea er natuurlijk ook weer bij is. Enfin steeds meer redenen om dat Oranje links te laten liggen.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 29, 2014 7:46 pm

Sneijder ook weer opgeroepen, daar zit toch het grootste probleem als alle verdedigers weer fit zijn. Maar ja, anders komt Hiddink natuurlijk helemaal onder druk te staan.
zeux schreef:Als Guus en Louis lef hebben, zetten ze Robin er een tijdje naast. Vooral Louis eigenlijk, want interlands zijn incidenten, de club is structureel. En niet omdat Robin niet goed genoeg zou zijn ( dus hold your horses Le T), maar omdat er duidelijk iets gefixed moet worden. En misschien is dat wel: weer écht fit worden. Dit doormodderen werkt duidelijk ook niet.
Toen Van Gaal bij het Nederlands elftal kwam heeft hij dat probleem meteen gefixed. Het probleem is namelijk dat als Sneijder zich het mannetje voelt hij Van Persie zo'n 3 keer per toernooi aanspeelt en Huntelaar campagne voor zichzelf gaat voeren op een achterbakse manier die niks met voetbal te maken heeft, laat staan teamgeest. Van Gaal zette Huntelaar in de basis, en daarmee was de mythe dat hij goed genoeg was en 'hem wel zou hebben gemaakt' meteen doorgeprikt. Maar ja, het Nederlandse voetbalpubliek heeft een treffende overeenkomst met een goudvis.

Plaats reactie