Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

ferry

Re: Engeland en Schotland

Bericht door ferry » ma okt 20, 2014 9:44 pm

HA! Blind met z'n eerste voor Man U! Leuk voor die goser.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 20, 2014 9:47 pm

Niet onbelangrijk ook
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

ferry

Bericht door ferry » ma okt 20, 2014 9:57 pm

Pfoeh, 2-2. Een opgaande lijn viel niet te bespeuren, het viel niet mee. Leuk voor Daley dat ie scoort.

Man U staat nu 10 punten achter Chelsea.... Dat wordt een leuk potje zondag. (die ik helaas niet kan zien :-( )

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma okt 20, 2014 10:01 pm

Inderdaad leuk voor Daley. Maar wel weer puntverlies dus. Ditmaal tegen de nummer 14. Voetbal zit er op zich wel in de ploeg na 200 M, alhoewel het hier en daar nog wel wat kiener en doortastender mag. Maar de weerbaarheid en de balans van Man Utd blijft zwaar, zwaar onvoldoende. Wat een gaten toch steeds achterin, wat een slap ingrijpen vaak ook en wat kan er soms gemakkelijk overgestoken en gepasst worden. Druk zetten op man en bal gaat deze ploeg eveneens erg moeizaam af. Eigenlijk kan je wel stellen dat het Daley Blind all over is bij dit Man Utd. Dus voetballend wel okée, maar het is veel te lief en te netjes allemaal.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma okt 20, 2014 10:12 pm

Ook in Manchester is het geduld met RvP op. Wordt behoorlijk gegrild op 'Red Café'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 20, 2014 10:31 pm

Volgens mij iets van 18 schoten waarvan 7 op doel tov 2 op doel van WBA.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 20, 2014 11:50 pm

Als Ajax op dit moment naar Old Trafford zou moeten dan zouden we zelfs met Zimling of Serero op het middenveld dat potje winnen. En ook wel even met wat ruimere cijfers dan toen in februari 2012.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 21, 2014 6:06 am

InnerHarbour schreef:Maar vanavond tegen West Brom wordt het nog lastig zat.
:hypocrite.gif:
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » di okt 21, 2014 6:09 am

Raymon schreef:Volgens mij iets van 18 schoten waarvan 7 op doel tov 2 op doel van WBA.
En een verhouding balbezit van 65-35 voor MU las ik. Het overwicht was er ook wel en Man Utd kreeg zeker kansen/mogelijkheden, maar het vizier stond niet op scherp of de eindpass/voorassist was naatje. WBA hield eigenlijk voornamelijk tegen en kon alleen maar incidenteel uitbreken. Maar dan bleek ook direct hoe verschrikkelijk kwetsbaar Man Utd zonder bal is in de omschakeling. Op het middenveld wordt er dan veel te weinig tegengehouden of opgevangen en achterin zijn er dan grote gaten of wordt er als een stel zaalvoetballers veel te slap en te ruim verdedigd. Bovendien was WBA natuurlijk akelig efficient en effectief met 2 schoten op doel en 2 doelpunten.

Van Gaal gokte kennelijk met zijn investeringen in de opbouw en aanval heel Cruijffiaans op het credo 'meer doelpunten maken dan je tegenstander', maar dit wordt zo dweilen met de kraan open. De ploeg is fors uit balans, mist een enorm stuk weerbaarheid. MU kan je zo te gemakkelijk uitspelen of zelfs wegblazen. Er moeten echt een paar voetballende klootzakken bij in de middenlinie en in de verdediging. Met het liefst een leidinggever achterin om dat stuurloze zootje daar wat te coordineren en te coachen. Ik weet niet hoe groot het geduld bij MU is, maar op deze manier zit Louis op een gevaarlijke koers richting uitgang. Zoveel geld aan een ploeg spenderen en zo weinig resultaat halen? Hoe aantrekkelijk je zo nu en dan ook speelt? Dat pikt geen enkele directie op den duur.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 7:50 am

zeux schreef:Ook in Manchester is het geduld met RvP op. Wordt behoorlijk gegrild op 'Red Café'.
In de UK liepen ze qua voetbal altijd al wat achter t.o.v. het continent.

De paus van de platte platitudes was trouwens ook weer op dreef: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... eason.html

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 21, 2014 8:59 am

Ze zullen Van Gaal echt niet ontslaan. Maak je je niet geloofwaardig mee. Er moet minimaal nog een miljoen of 100 geïnvesteerd worden om nog bij de top 4 te eindigen. En voor 100 miljoen koop je 2 of 3 toppers maar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 9:27 am

Lionel schreef: Er moet minimaal nog een miljoen of 100 geïnvesteerd worden om nog bij de top 4 te eindigen. En voor 100 miljoen koop je 2 of 3 toppers maar.
Aankoopbeleid deugt gewoon van geen kanten. Er is 150 M GBP in gepompt en die selectie zit nog steeds schots en scheef in elkaar. Knoeiwerk.

Van Gaal heeft het Britse karakter van het Britse voetbal gewoon onderschat. Zoals ie eerder het Duitse karakter van het Duitse voetbal al onderschatte.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 21, 2014 9:33 am

Lionel schreef:Ze zullen Van Gaal echt niet ontslaan. Maak je je niet geloofwaardig mee. Er moet minimaal nog een miljoen of 100 geïnvesteerd worden om nog bij de top 4 te eindigen. En voor 100 miljoen koop je 2 of 3 toppers maar.
Met het bedrag dat nu al is geïnvesteerd had hij ook de focus kunnen leggen op de balans en de defensieve capaciteiten van het elftal. Het is natuurlijk een bewuste keuze geweest om vooral voor offensief vuurwerk te gaan.

Ik weet dat de bedragen die in Engeland omgaan van een andere categorie zijn dan wat we hier gewend zijn. Maar het is toch zeker niet zo dat je pas wat mag verwachten als er straks 300 miljoen in is gestoken? Met alle respect voor Van Gaal. Ik heb hem hoog zitten als trainer. Maar ik denk dat ik dan ook een heel eind kom.

Wat Van Persie betreft. Ik denk dat hij echt snel met betere prestaties moet komen. Anders heeft hij zijn langste tijd daar gehad. Hij heeft natuurlijk enig krediet op basis van dat geweldige seizoen waarin ze de titel hebben gepakt. Maar daar kun je niet op blijven teren.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 21, 2014 9:40 am

Kijk eens naar de concurrentie en de bedragen die zij hebben geïnvesteerd. United had echt een inhaalslag nodig. Ferguson had een waardeloze selectie achtergelaten.

Dat bepaalde keuzes discutabel zijn ben ik met je eens maar er zijn ook wel veel spelers geblesseerd. Juist de verdedigende types.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 9:51 am

Lionel schreef: Ferguson had een waardeloze selectie achtergelaten.
Waarmee ie gewoon kampioen werd.

Mourinho haalt wereldtop met zijn smak geld. Van Gaal haalt Rojo, Shaw, Blind en Herrera. Dan presteer je dus navenant. Subtop. Hetgeen dus veel te weinig is in verhouding met de smak geld die voor aankopen is aangewend.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 21, 2014 10:20 am

Ik verwacht dat hij echt wel even de tijd krijgt. United wil ook niet ineens ieder jaar een andere trainer aanstellen. Maar hij zal zich wel moeten realiseren dat het geduld bij zo'n club ook niet eindeloos is.

De keuze om vooral te investeren in grote namen op aanvallend gebied is natuurlijk een hele bewuste. Ik neem tenminste aan dat Van Gaal dat niet op basis van willekeur doet. Ik was persoonlijk aan de andere kant van het elftal begonnen. Met zulke bedragen is daar natuurlijk ook topmateriaal te koop. En dan ga je voorin nog een jaar verder met Rooney en Van Persie. Ondanks de matige vorm van die laatste kun je het natuurlijk slechter treffen.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 21, 2014 11:17 am

In de komende vijf wedstrijden krijgt hij o.a Chelsea, City en Arsenal waarvan de laatste twee uit. Als hij eind november op 17 punten staat (nu 12) mag hij zijn handen dichtknijpen.

Overigens blijft hij maar die niet scorende onruststoker opstellen en Radamel Falcao houdt hij op de bank, tja wat moet je ook met een gozer die een goal kan maken. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 21, 2014 12:59 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Ferguson had een waardeloze selectie achtergelaten.
Waarmee ie gewoon kampioen werd.

Mourinho haalt wereldtop met zijn smak geld. Van Gaal haalt Rojo, Shaw, Blind en Herrera. Dan presteer je dus navenant. Subtop. Hetgeen dus veel te weinig is in verhouding met de smak geld die voor aankopen is aangewend.
En 3e werd in de CL. Subtop dus. Daarnaast zijn er flink wat spelers gestopt, juist achterin. Van Persie bakt er sinds dat jaar niks meer van. En spelers als Valencia/Young/Anderson/Nani etc. zijn gewoon prut.

De aankopen waren broodnodig.

Chelsea koopt al 10 jaar ieder jaar voor 100 miljoen aan spelers. City in nog minder tijd voor eveneveel of misschien wel meer. Dat trek je niet recht in een paar maanden.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di okt 21, 2014 1:41 pm

Volgens de statistieken is van Persie al jaren aan het afnemen qua aanvallende waarde.

Afbeelding

Afbeelding

Het complete verhaal waar ik dit vandaan heb gejat vind je hier:
http://statsbomb.com/2014/10/does-van-p ... -for-mufc/
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » di okt 21, 2014 1:44 pm

Wow. Dat zijn geen fijne stats voor Robin...

De vraag is natuurlijk: how come? Blessures?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 2:04 pm

beelzebub schreef:Volgens de statistieken is van Persie al jaren aan het afnemen qua aanvallende waarde.
Fijne stats, B! :biggthumpup.gif:

De bevestiging van wat een ieder (die het wil zien tenminste) heeft kunnen waarnemen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 21, 2014 2:42 pm

wimpey schreef:Fijne stats, B! :biggthumpup.gif:

De bevestiging van wat een ieder (die het wil zien tenminste) heeft kunnen waarnemen.
:drecul.gif:
YNWA

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di okt 21, 2014 2:54 pm

Ik heb het al meerdere keren aangegeven, die jongen is op, zijn lichaam kan geen topsport meer aan.

Hij heeft aanzienlijk aan snelheid, uithoudingsvermogen en souplesse verloren.

Hij moet gewoon gaan afbouwen nu.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 21, 2014 2:58 pm

Terug naar die Kakkies dan maar, daar kan je afbouwen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 21, 2014 3:25 pm

Logisch dus dat er flink geïnvesteerd werd in de aanvallende krachten.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie