Ook niet onwaar. Het wachten is op iets bijzonders.Arthur schreef:Men kan dat 100x roepen, maar dat maakt het nog niet waar
FC Twente - Ajax 18-10-2014
Moderator: mods
Re: FC Twente - Ajax 18-10-2014
Op de positie van Blind na zijn we op elke positie nu minstens even goed. Het voetbal is nu ook beter dan eind vorig seizoen, ook al is daar niet veel voor nodig.
Men doet nu net of we weer een Eriksen of Vertonghen kwijt zijn geraakt, maar dat is in de verste verten niet het geval.
Men doet nu net of we weer een Eriksen of Vertonghen kwijt zijn geraakt, maar dat is in de verste verten niet het geval.
Jouw zoontje kan een stuk beter voetballen dan Serero, riep je een tijdje terug wimpey! Hoe lang moeten we nog wachten?
Ben ik het wel mee eens. Eriksen miste ik vorig seizoen nauwelijks. Al twee jaar zonder Jan is ook ongemerkt omgevlogen, ook al mis ik inmiddels wel iemand die net als hij een character is. Die agressie en pit op het veld uitstraalt.Arthur schreef:Men doet nu net of we weer een Eriksen of Vertonghen kwijt zijn geraakt, maar dat is in de verste verten niet het geval.
Arthur schreef:Op de positie van Blind na zijn we op elke positie nu minstens even goed. Het voetbal is nu ook beter dan eind vorig seizoen, ook al is daar niet veel voor nodig.
Haha.
Als Sigthorsson twee seizoenen geleden al niet goed genoeg was, dan was hij dat vorig jaar ook niet. En vorig jaar raak je dus twee sterkhouders (Toby, Eriksen) kwijt. Vervangers werden niet gehaald, terwijl wat wel werd gehaald over overgeheveld vanuit de jeugd ook al niet goed genoeg was. Nu raak je weer twee zeer belangrijke krachten (Blind, Poulsen) kwijt, terwijl er ook geen vervangers klaar staan.
Jij doet het voorkomen alsof we elk seizoen op hetzelfde niveau beginnen, omdat er 'maar een sterkhouder is vertrokken', maar dat is natuurlijk feitelijk onwaar. Er zijn de afgelopen 4 jaar bijna een elftal (!!!) aan sterkhouders vertrokken, terwijl er niks (niks realistisch in ieder geval) wordt gedaan om dat op te vangen en het niveau omhoog te houden. We hebben het nagelaten om een gigantisch gat te slaan op nationaal niveau, en tegelijkertijd een bescheiden stapje voorwaarts te doen internationaal. Terwijl de tijd daar helemaal rijp voor was! Eeuwig zonde.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Cruijff schreef:Ben ik het wel mee eens. Eriksen miste ik vorig seizoen nauwelijks. Al twee jaar zonder Jan is ook ongemerkt omgevlogen, ook al mis ik inmiddels wel iemand die net als hij een character is. Die agressie en pit op het veld uitstraalt.Arthur schreef:Men doet nu net of we weer een Eriksen of Vertonghen kwijt zijn geraakt, maar dat is in de verste verten niet het geval.
Ik mis ze allebei wel degelijk hoor. Vertonghen was toen ie vertrok 24 (uit m'n hoofd) en was toen al veel te goed voor de eredivisie. Vooral zijn laatste 6 maanden bij Ajax waren geweldig. Ik kan me nog een goal van hem herinneren, volgens mij tegen ADO, waarin hij met een rush over 3/4 veld uiteindelijk alleen voor de keeper kwam te staan en heel stoicijns de bal even in de verre hoek schoof. Dat was voor mij het moment waarop ik wist dat hij weg moet. Moisander is met zijn 28 jaar nog altijd geen zekerheidje, ook niet tegen Heracles thuis. Dat je Vertonghen dan niet mist lijkt me zeer opmerkelijk. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Eriksen. Wat zou ik nu zo'n klasbak op het middenveld willen hebben. En Daley mis ik nu ook al, hoor.
Eh, nee. Ik geef zelfs aan dat we afgelopen jaar geen Eriksen of Vertonghen zijn kwijtgeraakt. Oftewel: dat waren in de jaren hiervoor dus wel duidelijke aderlatingen.Mr. Ajax schreef:Jij doet het voorkomen alsof we elk seizoen op hetzelfde niveau beginnen, omdat er 'maar een sterkhouder is vertrokken', .Arthur schreef:Op de positie van Blind na zijn we op elke positie nu minstens even goed. Het voetbal is nu ook beter dan eind vorig seizoen, ook al is daar niet veel voor nodig.
Het feit dat je Poulsen erbij moet slepen om aan te tonen dat we ook dit seizoen toch wel verzwakt zijn zegt genoeg.
Bij Zwolle zijn er meer basisspelers vertrokken dan bij Ajax. Ff kappen met dat gelul over Vertonghen, Toby en Eriksen.
Voor al die spelers zijn idioten aangetrokken. Duarte, Hoorn, 4gever... dat soort prut.
Voor al die spelers zijn idioten aangetrokken. Duarte, Hoorn, 4gever... dat soort prut.
IK GELOOF!!!!!!
Maar Arthur, we zijn niet alleen verzwakt sinds Blind is vertrokken. We waren vorig seizoen al niet goed genoeg na het vertrek van Toby en Eriksen. Daar kijk je even overheen natuurlijk. Of ben je trots en tevreden met wat Ajax op de mat legde vorig seizoen? In dat geval houdt deze discussie op.Arthur schreef:Eh, nee. Ik geef zelfs aan dat we afgelopen jaar geen Eriksen of Vertonghen zijn kwijtgeraakt. Oftewel: dat waren in de jaren hiervoor dus wel duidelijke aderlatingen.Mr. Ajax schreef:Jij doet het voorkomen alsof we elk seizoen op hetzelfde niveau beginnen, omdat er 'maar een sterkhouder is vertrokken', .Arthur schreef:Op de positie van Blind na zijn we op elke positie nu minstens even goed. Het voetbal is nu ook beter dan eind vorig seizoen, ook al is daar niet veel voor nodig.
Het feit dat je Poulsen erbij moet slepen om aan te tonen dat we ook dit seizoen toch wel verzwakt zijn zegt genoeg.
Wat zegt het trouwens dat ik Poulsen als voorbeeld gebruik? Jij vond hem geen belangrijke speler de afgelopen twee seizoenen?
Werd gisteren tijdens z'n 1e training bij z'n nieuwe cluppie in Amsterdam al in een hogere leeftijdsklasse geplaatst, Cruijffie.Cruijff schreef:Jouw zoontje kan een stuk beter voetballen dan Serero, riep je een tijdje terug wimpey! Hoe lang moeten we nog wachten?

Ik kijk nergens overheen. De discussie ging over de selectie van dit seizoen vergeleken met die van vorig seizoen.Mr. Ajax schreef: Maar Arthur, we zijn niet alleen verzwakt sinds Blind is vertrokken. We waren vorig seizoen al niet goed genoeg na het vertrek van Toby en Eriksen. Daar kijk je even overheen natuurlijk.
Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Ik zeg nota bene dat het niet zo moeilijk is dat ze dit seizoen beter spelen dan eind vorig seizoen.Of ben je trots en tevreden met wat Ajax op de mat legde vorig seizoen? In dat geval houdt deze discussie op.
Nee, inderdaad. Het was een nuttige teamspeler die lang niet altijd in de basis stond, meer niet.Wat zegt het trouwens dat ik Poulsen als voorbeeld gebruik? Jij vond hem geen belangrijke speler de afgelopen twee seizoenen?
Mr. Ajax schreef:
Het overall niveau van de selectie gaat elk jaar omlaag, dan is dit een uiterst logisch gevolg.
Het discussie is begonnen omdat jij op deze bovenstaande reageerde. Hier gaat het over de afgelopen seizoenen, en dus niet alleen vorig seizoen. Of je hebt het verkeerd gelezen/begrepen, of je probeert je irrelevante reactie nu een beetje recht te praten.
Ajax was vorig seizoen NIET goed, zeg maar zwak. Dat we 'maar' een sterkhouder kwijt zijn, zegt dus niet dat het allemaal wel mee valt met het niveau, want het niveau was vorig seizoen al bedenkelijk. Dus heb je niks aan dat soort beredenering, want ook met onze sterkhouder Blind waren we vorig seizoen niet goed genoeg. Er is ook geen enkel blijk van (realistische, praktische) intentie om door te pakken en weer stappen omhoog te gaan maken. Sterker nog, er is geen enkel blijk van besef dat dat het geval is.
wimpey schreef:Werd gisteren tijdens z'n 1e training bij z'n nieuwe cluppie in Amsterdam al in een hogere leeftijdsklasse geplaatst, Cruijffie.Cruijff schreef:Jouw zoontje kan een stuk beter voetballen dan Serero, riep je een tijdje terug wimpey! Hoe lang moeten we nog wachten?

Voor welke club hebben jullie gekozen? Is hij ook al een beetje tweebenig?
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Niet om je hoop te ontnemen, maar dat had ik vroeger ook. Mocht zelfs voorspelen bij Ajax en toch niet geredwimpey schreef:Werd gisteren tijdens z'n 1e training bij z'n nieuwe cluppie in Amsterdam al in een hogere leeftijdsklasse geplaatst, Cruijffie.Cruijff schreef:Jouw zoontje kan een stuk beter voetballen dan Serero, riep je een tijdje terug wimpey! Hoe lang moeten we nog wachten?

Als ie er maar plezier in heeft, Cruijffie... Hij doet niets liever, speelt elke dag pleintjesvoetbal. En nu dus bij een cluppie in Amsterdam. Prima.Cruijff schreef:
Voor welke club hebben jullie gekozen? Is hij ook al een beetje tweebenig?