Nicolai Boilesen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Nicolai Boilesen

Bericht door Demosthenes » do feb 20, 2014 7:54 am

Bogarde was als back na het eerste seizoen ook een zekerheidje.

In die tijd passeerde Overmars, een buitenspeler, nog wel eens iemand (zeker het eerste halfuur) en hield Finidi het veld breed, wat ook weer een andere rol betekende voor de back. De backs in die tijd speelden sober, terwijl er nu soms geniale ingevingen worden verwacht, waarom anders de bal naar een back spelen (Hij zal geen back geworden zijn, omdat hij gemakkelijk iemand kon uitspelen) die weinig met de bal aan de lijn kan doen. Onze backs zijn van oorsprong (jeugd) centrale verdedigers (Van Rhijn, Blind, Boilesen en Riedewald) of middenvelder (Blind). Ligeon speelde vaak als rechtsbuiten.

Waar zijn de backs uit de jeugd gebleven? Gewoon verdwenen, gebrek aan kwaliteit, of Lachman moet je die kwaliteiten toeduchten. Kenny Tete wordt al een tijd genoemd, maar Kuipers zal het niet redden, Marinkovic is vertrokken. Gemaakte backs als Koppers, Schilder en Schenk moesten weg of wilden weg. Burnet, Apau, Kappelhof, Shakison, waar zijn ze gebleven?

Boilesen mag aanvallend goed zijn, ik prefereer backs die kunnen verdedigen, backs die zowel goed kunnen verdedigen als goed kunnen aanvallen zijn er niet veel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 20, 2014 9:30 am

LucaS schreef:Ik ben niet negatief over Boilesen, is zeer talentvol. Hij kan alleen niet verdedigen. Aanvallend gezien is hij onze beste linksback, verdedigend een van de slechtste. En dat staat inderdaad los van wat jij en anderen van Daley Blind vinden.
Boilesen is defensief natuurlijk niet minder dan Blind op die leeftijd was. En Blind heeft als LB ook anno nu nog z'n handen vol aan Beerens, Duplan en Hupperts. Kan nog wat worden op het WK...

Wanneer Nico eindelijk fit wordt en blijft speelt ie binnen de kortste keren bij een Europese topclub. Hij is beter dan Alba, Schmelzer e.c.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 20, 2014 9:36 am

Tja, Wimpey, ik ben het niet met je eens. Blind is verdedigend redelijk tot goed, Boilesen kan er verdedigend echt helemaal niets van. Hij weet zelfs niet eens hoe hij positioneel die plaats moet invullen.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 20, 2014 9:38 am

Demosthenes schreef: Boilesen mag aanvallend goed zijn, ik prefereer backs die kunnen verdedigen, backs die zowel goed kunnen verdedigen als goed kunnen aanvallen zijn er niet veel.
Ik zou inderdaad ook wel weer eens een back willen zien die gewoon zijn man kan uitschakelen. Een speler die in ieder geval ook weet hoe hij zich positioneel moet opstellen en goed in de duels.

Boilesen heeft een aantal keren een goede indruk gemaakt. Maar zijn zwakke fysiek doet me echt twijfelen of hij het gaat redden. Daarnaast loopt hij ook nog wel eens te veel met de bal. Al is daar natuurlijk wel aan te werken.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 20, 2014 9:56 am

LucaS schreef:Tja, Wimpey, ik ben het niet met je eens. Blind is verdedigend redelijk tot goed, Boilesen kan er verdedigend echt helemaal niets van. Hij weet zelfs niet eens hoe hij positioneel die plaats moet invullen.
Positioneel verdedigend en fysiek is Blind idd duidelijk beter. Maar iemand als Beerens legt 'm toch iedere keer weer in de luren?! :confused.gif:

Ik vind Boilesen na 2 jaar niets doen verrassend sterk. Begon zwak (Vitesse-thuis bijv.), maar gaandeweg is ie steeds sterker en belangrijker geworden. Dat we in Milaan niets konden creeren was o.a. een gevolg van het feit dat we over links 0,0 druk wisten te zetten, doordat Boilesen er niet bij was.

In het systeem van Ajax is Boilesen een hele fijne back. Hij speelt hoog, zonder een buitenspeler voor zich. Dus kan hij met z'n snelheid, acties en goede voorzet voor veel gevaar zorgen. Met Daley (ik ben een fan van hem als VM!), Duarte of Riedewald (logisch, pas 17) levert Ajax op die plek gewoon wat in.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 11:23 am

LucaS schreef:Tja, Wimpey, ik ben het niet met je eens. Blind is verdedigend redelijk tot goed, Boilesen kan er verdedigend echt helemaal niets van. Hij weet zelfs niet eens hoe hij positioneel die plaats moet invullen.
Ik zag een tijdje terug statistieken over gewonnen duels. Veltman was veruit de beste in de eredivisie, maar ook Boilesen (ook tot mijn verbazing) stond hoog in het klassement.

Dit staat uiteraard los van positioneel: misschien staat hij altijd zo slecht, dat hij amper tot duels komt. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 20, 2014 11:57 am

Precies, duelkracht heeft hij wel. Ruimtelijk inzicht is iets anders.

Boilesen is dynamisch, veel in beweging. Daarom belangrijk voor Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 20, 2014 12:07 pm

In de tactiek van Ajax, waarin de linksback de ruimte in de rug van de linksbuiten moet dekken, is het belangrijke ook niet de één op één-vaardigheden van de back in verdedigend opzicht - niet dat dat onbelangrijk is -, maar juist de duels die de back hoger op het veld wint. Het voordeel wat Boilesen hier tegen opzichte van bijvoorbeeld Blind heeft, is dat Boilesen sneller is dan Daley, waardoor hij makkelijker in de duels komt in de pressing.

Positioneel is Blind natuurlijk (momenteel) wel sterker dan Boilesen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 14, 2014 9:06 pm

Geblesseerd uitgevallen bij Denemarken.
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » di okt 14, 2014 10:18 pm

Zal dit weer de jaarlijkse blessure in het team zijn, waardoor Frank de Boer de poppetjes nu wel op de goede plek zet?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di okt 14, 2014 10:38 pm

Mwoah. Knal voor z'n kop, geen hamstring of andere spierblessure dit keer.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Zuidema

Bericht door Zuidema » di okt 14, 2014 11:08 pm

beelzebub schreef:Mwoah. Knal voor z'n kop, geen hamstring of andere spierblessure dit keer.
Het is wel een wat wrede shocktherapie, maar zou met die knal op zijn kop zijn gedroom bij verdedigende acties nou ook eens voorbij zijn?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 15, 2014 7:48 am

Zag gisteravond delen van de wedstrijd tegen Portugal. Boilesen had het enorm moeilijk tegen de dynamische spitsen van Portugal, CR voorop. In opbouwend opzicht staat hij vaak niet goed. Dan kan hij nergens heen en geeft hij een te moeilijk pass. Hij heeft dit probleem dus niet alleen bij Ajax.

CR liep kort voor tijd tegen een gele kaart op voor een forse overtreding en werd door half Denemarken uitgejouwd. Even later nam hij keihard wraak met de winnende. :biggthumpup.gif:

Mano

Bericht door Mano » do nov 06, 2014 5:02 pm

Ajax - Barca,
de eerste 50 minuten vliegt ie naar voren en oogt het gevaarlijk (rendement van niks maar dat terzijde)
na 50minuten in zijn pijp leeg!

dan gaat ie fouten maken, slecht passen en komt ie niet meer op.

Doseren en eigen krachten kennen, hoe moeilijk is dat? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 26, 2014 6:35 pm

YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 26, 2014 6:42 pm

In beginsel wens ik niemand een blessure toe en een Ajacied al helemaal niet, maar het hoeft voor Boilesen niet eens zo slecht te zijn. Zijn spel was dit seizoen matig tot ronduit slecht, nu kan hij revalideren, de kop leegmaken en met een frisse start in februari terugkomen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 26, 2014 10:51 pm

Man van glas. Vaker geblesseerd dan fit. Hopelijk grijpt Viergever zijn kans.
Ajax!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 26, 2014 11:18 pm

Dit had niets met zijn fysieke gesteldheid te maken. Hij werd onderuit geschopt.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 27, 2014 1:04 am

Doordat ie door juffie in een duel kwam door een pass op bejaardentempo, Yopi...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 27, 2014 9:47 am

Zeker, maar Van der Wiel ging er veel te hard in.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 27, 2014 11:52 am

Absoluut, dat was een veel te harde overtreding.

Van der Wiel zei zelf dat hij door gleed, het kan kloppen dat het veld behoorlijk glad was maar dit was gewoon een heel gevaarlijke tackle waarbij je weet dat je het riskeert iemand zwaar te blesseren.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 27, 2014 12:16 pm

Cruijff schreef:Absoluut, dat was een veel te harde overtreding.

Van der Wiel zei zelf dat hij door gleed, het kan kloppen dat het veld behoorlijk glad was maar dit was gewoon een heel gevaarlijke tackle waarbij je weet dat je het riskeert iemand zwaar te blesseren.
Doorgleed? Wiel kletste met zijn noppen vooruit op het scheenbeen van Boilesen. Bal was niet eens in de buurt. had gewoon rood moeten zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 27, 2014 12:24 pm

Ik schrijf alleen letterlijk op wat Van der Wiel in zijn interview zei hè Mr. Ajax? Net als 'ik vind het jammer voor hem, het is een goede vriend van mij'.

Zijn noppen steekt hij inderdaad nog even uit en vervolgens haalt hij vol door op het scheenbeen van Boilesen. Ik zal verder niet de Calimero gaan uithangen over CL scheidsrechters maar maait Ricardo van Rhijn op zo'n manier Cavani neer... reken maar dat hij meteen kan gaan douchen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 27, 2014 12:40 pm

Cruijff schreef:Ik schrijf alleen letterlijk op wat Van der Wiel in zijn interview zei hè Mr. Ajax? Net als 'ik vind het jammer voor hem, het is een goede vriend van mij'.
Duidelijk, ik was dan ook eerder kritisch naar Wiel toe.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 27, 2014 1:07 pm

Het irritante van Gregory Schiffmacher is dat hij in Ajax shirt diverse wedstrijden verneukt heeft door het pakken van stomme rode kaarten en dat Nederland ook zomaar op een WK uitgeschakeld kan worden door een domme actie van hem.

Nu in het shirt van PSG komt hij er gewoon mee weg.

En dan staat hij met zo'n domme blik in z'n ogen met die oerlelijke tattoos tot aan zijn nek nietszeggende teksten te brabbelen en zal hem door de trainers in Frankrijk ongetwijfeld verteld gaan worden dat juist dit soort ingrepen bij topvoetbal horen. :aai.gif:

Plaats reactie