Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Le T.

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di okt 14, 2014 10:50 am

Yopi schreef:Tja, het zal Hiddink vies zijn tegengevallen. De resultaten camoufleerden veel.

Neem dat gedoe rond Van Persie. Dat is niet van vandaag of gisteren. Van Persie was tijdens het WK aanvoerder terwijl bijna niemand wist waarom. In elk geval niet vanwege zijn prestaties. Tijdens het WK, waar echt elke speler optimaal wil presteren, wordt een en ander nog met de mantel der liefde bedekt. Maar na het WK speelt het probleem weer op. Je kunt moeilijk beweren dat het door Hiddink komt.
Hij geeft bepaalde spelers en de media de gelegenheid, hij nodigt ze zelfs bijna uit, om daarmee door te gaan wat ze rond het EK 2012 deden. Van Gaal had dat heel voortvarend aangepakt, hij maakte Huntelaar de spits en Sneijder de aanvoerder, en daarmee in aansluiting op de sociale verhoudigen schat ik. Beiden lieten iedereen zien hoe slecht ze waren, en daarmee was het basta, schikken in je rol die bij je niveau past, en anders optiefen. Dat was nodig, maar het heeft wel de vaderlandse pers tegen de haren ingestreken, want die eisen invloed op de opstelling en willen bepalen wie er het belangrijkst is. Het gedoe rondom Van Persie bestond dan ook in de krant en op tv, waarschijnlijk om die reden. Dat ging er natuurlijk in als zoete koek, want een Nederlander laat zich geen kans ontnemen om te oordelen over iets waar die geen kijk op heeft. Een aanvoerder is meestal niet de beste speler, en is ook niet alleen aanvoerder in de drinkpauze, maar die was in beeld en Robben ontpopte zich na de 1e wedstrijd tot de beste speler, dus was Robben de echte aanvoerder op basis van wat wél in beeld was, wat we allemaal niet zien doet er niet toe.
Hiddink kan goed een team neerzetten, zoals Le T. terecht zegt. Maar ook hij kan van een ezel geen renpaard maken. Neem de achterhoede. De spelers daar zijn ronduit matig. LVG ging niet voor niets met vijf verdedigers spelen. Maar zo kun je natuurlijk niet doorgaan. Een countersysteem heeft geen toekomst. Het is Nederland onwaardig om tegen IJsland op de counter te spelen. En dan beginnen de problemen. Bovendien kun je niet op Robben blijven parasiteren. Die jongen speelde op het WK het toernooi van zijn leven, maar dat niveau haalt hij niet constant. Bovendien is hij blessuregevoelig. Hoe moet je door?
Hiddink kón een team goed neerzetten, met Rusland en Turkije is dat blijkbaar niet meer gelukt. Het voetbal heeft zich sinds 2008 alweer ontwikkeld, je kunt niet op ooit geleerde trucjes varen, je moet doorgronden hoe het werkt om tactische concepten met succes te kunnen toepassen. Misschien is zijn begripsvermogen en werkkracht wel die van een 75-jarige, de warrigheid van zijn verhalen en probeersels spreekt dat niet tegen.

Een systeem dient, in balbezit, eigenlijk alleen maar om ruimte en tijd maken voor de man aan de bal. Daarop gaat het helemaal verkeerd als Robben en Van Persie aldoor drie man in hun nek hebben. Drie is ook voor Robben in vorm teveel, dan faalt het positiespel. Dat ligt niet alleen maar aan gogme, een speler die wel meerdere passes vooruit kan denken zou dat kunnen camoufleren, maar niet helemaal oplossen.
Om te beginnen moeten de spelers zo snel mogelijk landen op aarde. Derde op het WK, een transfer naar een buitenlandse club... Het elftal bestaat, laten we eerlijk zijn, uit één topspeler, één pseudovedette, één spelmaker die over the hill is en een hoop werkers. Daar is niets mis mee, je ziet aan IJsland dat je er ver mee kunt komen, maar dan moeten de werkers wel werken en zich niets verbeelden. Maar blijkbaar inspireert zo'n wedstrijd niet zo. Dat zie je ook bij andere teams terug, zelfs (tot mijn verbazing) bij Duitsland.
Je moet werkers ook laten werken, als ze zelf moeten bedenken wat ze kunnen doen is het vaak te laat. De wil is niet genoeg, je moet ook weten hoe, dus wat je in welke situatie moet doen, dan kun je er meteen op afrennen. Die 6 A4-tjes instructies die Van Gaal meegaf waarin waarschijnlijk juist daarin heel belangrijk voor met name de jonge matige spelers.
Daarnaast zal er (maar dat wisten we al) naar de opleiding gekeken moeten worden. De spelers met de meeste kwaliteit zijn al weer rond de dertig.
Ja, maar laten we dan wel even vaststellen dat het belangrijkste deel van de opleiding plaatsvindt in de eredivisie, tussen pak m beet het 18e en 22e levensjaar. Daar worden grote talenten topspelers of tegenvallers, en worden sommige niet zo heel grote talenten toch topspeler.

De Boer is dan een trainer die dergelijke spelers wel beter maakt, maar ook niet optimaal en bovendien geeft hij daartoe alleen talenten de kans die al bij Ajax zaten, veel Denen en niet zulke hele grote talenten uit de eigen jeugd. Talenten als Depay, Rekik en Maher moeten het met Cocu doen, Ziyech heeft alleen nog maar Van Basten en Schreuder gehad, ook geen trainers met een naam wat dat betreft. En dan heb je nog de spelers die als groot talent golden maar met vroegtijdige contracten met buitenlandse clubs hun opleiding verstoord zagen als Bruma, Van Aanholt meen ik en Van Ginkel, terwijl ook de oudere Dost en Luuk de Jong zich niet hebben doorgezet terwijl dat best had gekund. Het schort hem dus vooral aan de doorontwikkeling van talent na de jeugdopleiding en dat heeft te maken met welke trainers waar terechtkomen en het aan en verkoopbeleid van clubs. Het is niet zo dat er alleen maar houten klazen door de jeugdopleiding komen.

Verder zie ik het niet zo somber in qua kwaliteit. Met een voorhoede van Depay, Van Persie en Robben, en een middenveld met Strootman, Affelay en een fitte VDV met daarachter een verdediging met Vlaar, VdWiel en wie zich nog goed ontwikkelt de komende anderhalf jaar, kun je best het EK winnen. Maar dan moet het wel goed staan en moet met name die verdediging wel heel goed georganiseerd worden door de trainer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di okt 14, 2014 11:34 am

Baseman schreef:
Raymon schreef:Wat heeft hij verder nou eigenlijk bereikt buiten Nederland?
Overdrijven is ook een vak...
Hiddink heeft een erelijst waar de meeste coaches alleen maar van kunnen dromen.
EC1 met PSV was knap. Veel kampioenschappen in Nederland. Maar buiten dat? Een wereldbeker van een team waar hij maar net trainer van was en niet lang daarna weer mocht vertrekken en een FA cup van een team waar hij een tijdje caretaker was. Nou nou. Wat een erelijst.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 14, 2014 11:43 am

Helaas heb ik weinig tijd om te reageren. Ik wil nog wel een paar dingen kwijt:

1. LVG had echt niet alles onder controle, zoals sommigen hier willen doen voorkomen. Hij probeerde niet voor niets tientallen spelers uit. Ook selecteerde hij bijna tot het WK Nigel de Jong niet, om een voor iedereen behalve voor hem onduidelijke reden. Kort voor het WK had hij het nog niet staan, en uiteindelijk greep hij naar het ultieme middel: hij gooide het systeem om. De resultaten tijdens die kwalificatiereeks mogen dan goed zijn geweest, het voetbal was dat zeker niet. Het heeft LVG twee jaar gekost om de groep naar zijn hand te zetten. Dan is het redelijk om zijn opvolger iets meer te geven dan twee maanden.

2. Het kan zeker zo zijn dat een bondscoach niet bij een groep past. Neem LVG tijdens zijn eerste periode als bondscoach - het klikte niet tussen hem en de spelers. De ene groep heeft dit nodig, de andere dat. Hiddink is een coach die spelers veel verantwoordelijkheid geeft. Dat wisten ze bij de KNVB van tevoren. Mijn vraag: wie is die Van Oostveen eigenlijk, dat hij bepaalt wie er bondscoach wordt?

3. Over de kwaliteit van de spelers: dat BMI, De Vrij en andere knoeiers nu in het buitenland spelen, zegt me niets. Die jongens stapelden in de Eredivisie fout op fout. Zijn ze beter geworden? Ook dat staat te bezien. Bij Oranje houdt het kwalitatief gezien niet over, zo eerlijk moet je zijn. BVM en LVG parasiteerden op de individuele kwaliteiten van bepaalde spelers, en dat probeert Hiddink nu weer. Wat moet hij anders? Robben zei niet voor niets afgelopen week: 'We horen niet bij de top.'

4. Er is geen reden voor paniek. Er zijn nog wedstrijden genoeg. Ik vind de reacties eerlijk gezegd hysterisch. Niet speciaal hier op AT, maar in het algemeen. Eerlijk gezegd is het wel zo leuk: de volgende wedstrijden gaan tenminste ergens om. En ach, het moet raar lopen wil Oranje zich niet alsnog plaatsen voor het EK.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di okt 14, 2014 11:55 am

Robben steekt nog steeds in prima vorm, maar een team als IJsland zet drie man op hem als hij de bal heeft. Er is bij mij niet al teveel middelbare schoolse algebra blijven hangen, maar ik lijk me toch vaag te herrinneren dat er dan ergens anders twee man vrij staan. Als je die met de beste wil van de wereld een wedstrijd lang niet weet te vinden, dan maakt je staat van dienst niet zoveel uit, want dan ontkom je als Hiddink niet aan het predikaat 'taktisch onbenul'.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di okt 14, 2014 12:17 pm

Een variant. Robben heeft drie man op zich. In plaats van de bal terug te leggen geeft hij een pass over de hele, van rechts naar links. Onmiddelijk rent de IJslandse verdeding de andere kant op. Maar wat blijkt. Nauwelijks zijn zij in de nabijheid van hij vluchterige leder of deze wordt pardoes over de hele terug-gepast naar Robben. Daar gaan onze IJslandse vrienden weer. Van links naar rechts, dat na een paar herhalingen van het tafereel verdacht veel op van hot naar her begint te lijken. Na een paar minuten als domme honden achter de feiten aan te rennen, liggen ze op agegapen. Het sein voor NL om met voetbal te beginnen. En de dappere Vikingen hebben een heerlijke avond 'schipper mag ik overvaren.' Iedereen blij.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 14, 2014 12:26 pm

Dat duidt dus op een gebrek aan kwaliteit. Een speler die het ziet, geeft die bal gewoon.

Daarom is op de counter spelen zoveel gemakkelijker.

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 14, 2014 12:49 pm

Sterk verhaal DelToro, ik kan me daar uitstekend in vinden :biggthumpup.gif:
Raymon schreef:Maar buiten dat?
Je weet dat Hiddink bondscoach is geweest van meer landen dan Nederland?
En met zowel Zuid-Korea als Australië historie heeft geschreven?
Om maar iets te noemen.
Yopi schreef:Daarom is op de counter spelen zoveel gemakkelijker.
Ik weet dat dit je stokpaardje is, omdat je het zo vaak zegt.
Maar waarop is dit eigenlijk gebaseerd?
Ik heb het dan wel over succesvol counterspel overigens.

Als het spelletje van Real Madrid zo makkelijk is, waarom krijgt geen enkele andere ploeg hetzelfde voor elkaar?
En waarom weten zo weinig teams van ze te winnen?
Laatst gewijzigd door Baseman op di okt 14, 2014 12:55 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di okt 14, 2014 12:50 pm

Natuurlijk is de counter veel eenvoudiger, maar NL speelde de vorige kwalificatiereeks wel aanvallend en won met gemak. Het is denk ik een combinatie van factoren. Ze hebben pech. De winnende goal van Tsjechie vereiste en wel zeer speciale carambool. De Vikingen komen in de eerste helft twee keer in het strafschopgebied en het is twee keer raak. Ze zijn na Brazilie nog steeds niet terug op aarde. De wedstrijd tegen Kazachstan strooide ze wat zand in het ogen. Tegen een tegenstander die niets voorstelt komt de aanvoerder van het veld met de mededeling dat hij een heel goed gevoel aan de wedstrijd overhoudt. Dan zijn we al snel weer terug in dromenland.

Ik volg Manchester United tegenwoordig op de voet. Van Persie ziet er ook daar zeer raar uit. Hij loopt maar wat. Na iedere mislukte doelpoging zie je hem even in closeup, en hij heeft een tic ontwikkeld waarbij hij zijn neusgaten een voor een leegt. Ik denk telkens van 'jongen, er zit allang niks meer in', want hij mist legio kansen, maar daar gaat hij weer. Snuiten die hap. Niet een of twee keer, maar altijd. Het lijkt misschien wat overdreven om dat eruit te lichten, maar ik doe het toch omdat het een onnodige en nutteloze actie is. Een goede voetballer, of een speler die goed in zijn vel zit, maakt geen nutteloze acties. Die is helemaal 'zen'. Die staat niet de helft van de tijd buitenspel, en heeft geen slechte balbehandeling als dat toevallig niet zo is.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di okt 14, 2014 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di okt 14, 2014 1:00 pm

Baseman schreef:Sterk verhaal DelToro, ik kan me daar uitstekend in vinden :biggthumpup.gif:
Raymon schreef:Maar buiten dat?
Je weet dat Hiddink bondscoach is geweest van meer landen dan Nederland?
En met zowel Zuid-Korea als Australië historie heeft geschreven?
Om maar iets te noemen.
Kom op zeg, die wedstrijden van Zuid Korea tegen Italie en Spanje waren zo ontzettend doorgestoken kaart, die hadden ze in ieder ander land nooit gewonnen. Waar hij z'n status aan te danken heeft is mij onduidelijk.

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 14, 2014 1:07 pm

Raymon schreef:Kom op zeg, die wedstrijden van Zuid Korea tegen Italie en Spanje waren zo ontzettend doorgestoken kaart, die hadden ze in ieder ander land nooit gewonnen.
En die van Australië vanzelfsprekend ook, en alle andere gewonnen wedstrijden ook natuurlijk.
Ik weet niet wat Hiddink jou heeft misdaan, maar op deze wijze heeft discussieren geen zin.

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 14, 2014 1:09 pm

Yopi schreef:Helaas heb ik weinig tijd om te reageren. Ik wil nog wel een paar dingen kwijt:

1. LVG had echt niet alles onder controle, zoals sommigen hier willen doen voorkomen. Hij probeerde niet voor niets tientallen spelers uit. Ook selecteerde hij bijna tot het WK Nigel de Jong niet, om een voor iedereen behalve voor hem onduidelijke reden. Kort voor het WK had hij het nog niet staan, en uiteindelijk greep hij naar het ultieme middel: hij gooide het systeem om. De resultaten tijdens die kwalificatiereeks mogen dan goed zijn geweest, het voetbal was dat zeker niet. Het heeft LVG twee jaar gekost om de groep naar zijn hand te zetten. Dan is het redelijk om zijn opvolger iets meer te geven dan twee maanden.
Tijdens de kwalificatie gebeuren er idealiter twee dingen: De punten voor de 1e plek worden gehaald, en het elftal groeit naar de toernooivorm toe. Van Gaal had dat keurig geregeld, de punten kwamen snel waardoor de ontwikkeling snel meer aandacht kon krijgen. Er was even een concentratiedipje dat tot puntverlies leidde, maar verder ging het allemaal crescendo met een aanvallend 4-3-3. Spelers uitproberen was onderdeel van die ontwikkeling. Het systeem zo laat zo succesvol omgooien was een meesterstuk.
2. Het kan zeker zo zijn dat een bondscoach niet bij een groep past. Neem LVG tijdens zijn eerste periode als bondscoach - het klikte niet tussen hem en de spelers. De ene groep heeft dit nodig, de andere dat. Hiddink is een coach die spelers veel verantwoordelijkheid geeft. Dat wisten ze bij de KNVB van tevoren. Mijn vraag: wie is die Van Oostveen eigenlijk, dat hij bepaalt wie er bondscoach wordt?
De verantwoordelijke, wij zijn dat concept bij Ajax wat ontwend, maar over het algemeen werkt het prima. Zijn vorige keus was een gouden greep, en een moedige keus. Deze blijkt de foute keus. Op zich is er wat voor te zeggen om doorgewinterde klassetrainers op leeftijd voor het bondscoachschap te nemen, maar ze moeten nog wel bij de tijd zijn.
3. Over de kwaliteit van de spelers: dat BMI, De Vrij en andere knoeiers nu in het buitenland spelen, zegt me niets. Die jongens stapelden in de Eredivisie fout op fout. Zijn ze beter geworden? Ook dat staat te bezien. Bij Oranje houdt het kwalitatief gezien niet over, zo eerlijk moet je zijn. BVM en LVG parasiteerden op de individuele kwaliteiten van bepaalde spelers, en dat probeert Hiddink nu weer. Wat moet hij anders? Robben zei niet voor niets afgelopen week: 'We horen niet bij de top.'
Onder Van Gaal stapelden ze goede actie op goede actie. Nee, zo goed zijn ze niet, maar door ze de moeilijkste dingen zoveel mogelijk voor te kauwen kun je ze naar een hoger niveau trekken. Zelfs een Robben kun je nog naar een iets hoger niveau trekken door hem en zijn teamgenoten zoveel mogelijk voor te kauwen.
4. Er is geen reden voor paniek. Er zijn nog wedstrijden genoeg. Ik vind de reacties eerlijk gezegd hysterisch. Niet speciaal hier op AT, maar in het algemeen. Eerlijk gezegd is het wel zo leuk: de volgende wedstrijden gaan tenminste ergens om. En ach, het moet raar lopen wil Oranje zich niet alsnog plaatsen voor het EK.
Klopt, maar de playoff kan best lastig zijn en het moet wel ergens naar toe groeien, naar een elftal dat sterker is dan zijn individuele spelers namelijk. Dat vereist bij deze groep iemand die tactisch weet waar hij mee bezig is, en wat stevig 'people management'. Hiddink heeft beide laten sloffen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di okt 14, 2014 3:24 pm

Het belangrijkste verschil met de periode Van Gaal is dat het elftal van toen 9 van de 10 keer veel fitter was dan de tegenstander. Die voorsprong zijn we nu kwijt en dan is het lastig terug schakelen voor een ploeg. Dat maakt de opgave voor Hiddink haast onmogelijk want iedereen is nu gewend dat Oranje over het veld vliegt en in het laatste kwartier nog extra adem heeft.

Maar er is meer aan de hand. De wereld heeft het counter kunstje inmiddels door en gunt Oranje de bal. Oranje gaat daar slecht mee om. Het niveau is ook vrij laag, Robben uitgezonderd. Verdedigend is het helemaal comedy capers, RDB liet gisteren in de nabeschouwing zien hoe de zonen van Varkenoord in elke wedstrijd onder Hiddink een goal weggaven.

En dan nog is er meer aan de hand. Hiddink wekt de indruk er weinig aan te doen. Staat ook niet bekend als een harde werker. Dat begint al bij zijn selectie. Kook dus maar gaar in je sop van Feijenoorders en Psv-ers.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 14, 2014 4:21 pm

Cilissen; Wiel, Veltman, Vlaar, Janmaat; De Jong, Blind, Sneijder; Robben, KJH, Depay.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 14, 2014 5:39 pm

Dubbel schreef:Het belangrijkste verschil met de periode Van Gaal is dat het elftal van toen 9 van de 10 keer veel fitter was dan de tegenstander. Die voorsprong zijn we nu kwijt en dan is het lastig terug schakelen voor een ploeg. Dat maakt de opgave voor Hiddink haast onmogelijk want iedereen is nu gewend dat Oranje over het veld vliegt en in het laatste kwartier nog extra adem heeft.

Maar er is meer aan de hand. De wereld heeft het counter kunstje inmiddels door en gunt Oranje de bal. Oranje gaat daar slecht mee om. Het niveau is ook vrij laag, Robben uitgezonderd. Verdedigend is het helemaal comedy capers, RDB liet gisteren in de nabeschouwing zien hoe de zonen van Varkenoord in elke wedstrijd onder Hiddink een goal weggaven.
Van Gaal speelde in de kwalificatie gewoon 4-3-3, op de helft van de tegenstander. De doorslaggevende fitheid en het counteren beperkte zich tot het WK. Wel had Van Gaal natuurlijk het voordeel dat hij het in de kwalificatie grotendeels zonder Sneijder kon doen, want als die countervoetballer het spel moet maken schiet het niet op met de combinaties en is het makkelijk verdedigen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 15, 2014 9:46 am

Tijdens het WK was Robben in topvorm en bleken de spelers uit de Nederlandse competitie veel fitter dan de vedetten uit Spanje. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Iets anders: hebben jullie de krantenkoppen gezien, vanmorgen? Paniek! Het AD wil zelfs dat Van Oostveen Frank de Boer smeekt om Oranje onder zijn hoede te nemen. Hysterisch.

De resultaten (het gevolg van resultaatvoetbal) heeft ervoor gezorgd dat de mensen in Nederland hun ogen hebben gesloten voor de harde werkelijkheid: het gaat bergafwaarts met ons voetbal. Er is amper aanwas van talentvolle trainers en spelers. Gisteravond zag ik Jong Oranje tegen Jong Portugal ploeteren. My God. Die jongen voorin, van Heracles... Er deden vier (!) basisspelers van PSV mee! Wat een niveau. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 15, 2014 9:52 am

Het AD was toch de grote promotor van de wisseltruc Hiddink-Blind? En nu moet De Boer het opeens gaan doen? :confused.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 15, 2014 10:06 am

Lijkt me niet dat DBoer de juiste persoon is sowieso. Als bondscoach moet je bovenal een takticus zijn. DBoer heeft bewezen veel tijd nodig te hebben om een team op te bouwen, die tijd krijgt hij niet bij Oranje.

Arthur

Bericht door Arthur » wo okt 15, 2014 10:56 am

Yopi schreef:De resultaten (het gevolg van resultaatvoetbal) heeft ervoor gezorgd dat de mensen in Nederland hun ogen hebben gesloten voor de harde werkelijkheid: het gaat bergafwaarts met ons voetbal.
Eigenlijk zijn we al sinds halverwege de jaren '90 met een neerwaartse lijn bezig. Het feit dat de carrière van een speler zo'n 15 jaar duurt gecombineerd met inderdaad steeds meer resultaatvoetbal heeft dit lang verbloemd, maar er gaat nu een keiharde crash komen. Ik verwacht dat we het komende EK en zeker het WK niet gaan halen en een soort België van de afgelopen 15 jaar gaan worden.
Vanaf dat moment zal iedereen wel bij zichzelf te rade gaan en zullen er allerlei initiatieven worden ontplooid om de jeugdopleidingen weer te laten functioneren.

Ik heb zelf de hoop dat het feit dat Ajax hier een aantal jaar voorsprong op heeft genomen ons als club veel gaat brengen.

Mijn angst daarentegen is dat de komende nationale malaise het voor grote talenten steeds aantrekkelijker zal maken om vroeger naar het buitenland te gaan. Het is dus ook in Ajax' belang dat de andere clubs het weer goed gaan doen.

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 15, 2014 12:29 pm

Yopi schreef:Iets anders: hebben jullie de krantenkoppen gezien, vanmorgen? Paniek! Het AD wil zelfs dat Van Oostveen Frank de Boer smeekt om Oranje onder zijn hoede te nemen. Hysterisch.
Ik heb hier ook wel eens laten vallen dat de Nederlandse media campagnes voeren ipv aan verslaggeving te doen, maar dan krijg ik vooral meewarige reacties alsof ik een complotdenker ben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 15, 2014 12:47 pm

Er is geen complot. Het is puur opportunisme. Waarbij elke krant haar lijntjes heeft, natuurlijk.

@Arthur: ik hoop het ook. Bij Ajax heeft men het probleem in elk geval onderkend. Terwijl elders werd geroepen: wat kletsen ze nou, we zijn tweede geworden op het WK, blabla...
Spelers als Van Persie, Robben en Sneijder debuteerden heel jong. Met zeventien, achttien jaar. Moet je nagaan hoe lang dat geleden is. Maar we moeten het nog steeds hebben van die jongens.
Door de matige opleiding missen veel Nederlandse spelers handelingssnelheid. Dat zie je bij Ajax 1 ook. Al eerder geschreven, ik geloof er geen bal van dat er in Nederland geen talent meer rondloopt. Het gaat om details. Een fractie sneller denken en handelen is een wereld van verschil.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 15, 2014 1:07 pm

10 jaar geleden ofzo werd een middenveld met Sneijder en Vaart overlopen. Geef spelers, De Jong ging naar 'maar' HSV etc. etc.. Geef de huidige talenten de tijd. We zijn nou eenmaal geen Brazilië maar zelfs die wachten al 12 jaar op een spits en al 70 jaar ofzo op een fatsoenlijke keeper.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 15, 2014 1:37 pm

Jong Oranje gezien tegen Portugal, Lionel? Ik wel. Gisteren.

Deed pijn aan mijn ogen. De spelers van Portugal waren veel balvaardiger. Nederland probeerde het met een Appie Happie-spits.

De afgelopen jaren is er bij de jeugd geselecteerd of fysiek. De jeugdelftallen moesten prijzen winnen. Dus belandde Nouri op de bank bij Oranje onder 16/17/18. Dat is niet goed voor zo'n talent, hij heeft juist weerstand nodig. Dan maar verliezen omdat hij wordt overlopen. Beter dan energie steken in een mindere speler.

Veel bondscoaches bij de jeugd/jeugdtrainers zouden minder met zichzelf en hun eigen carrière bezig moeten zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 15, 2014 7:28 pm

Wat wonnen de jeugdteams met Sneijder en Van der Vaart?
IK GELOOF!!!!!!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo okt 15, 2014 9:44 pm

Ik zou Van Persie, Huntelaar, Sneijder, De Jong en Van der Vaart niet meer oproepen. Op zich presteren sommige spelers nog best, maar het wordt alleen maar minder.

Ik zou gaan werken aan een ploeg voor 2018, met jongens als Robben, Strootman, Blind, Van der Wiel, Cilessen, Vlaar en Depay. Daaromheen spelers als Sinkgraven, Kishna, Zivkovic, Fer, Van Ginkel, Wijnaldum, Anita, Klaasen, Boetius, Indi, Kongolo, Lens, etc.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

ferry

Bericht door ferry » vr okt 17, 2014 11:01 am

Afbeelding
Afbeelding
:smallgrin.gif:

Plaats reactie