Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Arthur

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » ma sep 29, 2014 3:10 pm

Laat Van Rhijn maar lekker bij Ajax goed ballen. Als hij bij Oranje zit ben je hem binnen de kortste keren kwijt.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 29, 2014 3:44 pm

Arthur schreef:Laat Van Rhijn maar lekker bij Ajax goed ballen. Als hij bij Oranje zit ben je hem binnen de kortste keren kwijt.
Ik gok dat Van Rhijn vlast op een vertrek komende zomer. Hij is dan 24, tijd voor de volgende stap na al die jaren Ajax.

Laten we hopen dat hij zich zo in de kijker wil spelen dat hij een 'career year' heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 09, 2014 8:09 am

Van Persie spreekt spelers toe over sluimerende geldkwestie

Goh wat een verrassing dat dit weer uit de hoek van die op niets gebaseerde arrogante overschatte Rotterdammer komt. :excited.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do okt 09, 2014 9:15 pm

Heeft Hiddink weer, wordt ie bondscoach, is er onderling gezeik tussen spelers over geld. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » vr okt 10, 2014 8:13 pm

Hoe gaat Guus dit managen?

1-0 achter tegen Kazakken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 10, 2014 8:19 pm

Dit zullen ze toch nog wel winnen? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 10, 2014 8:24 pm

Eigenlijk hoop ik stiekem van niet..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 10, 2014 8:28 pm

Waarom? Heb je iets tegen Hiddink?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr okt 10, 2014 8:30 pm

Een middenveld met Sneijder, de jong en affelay. Vreemd dat het niet lekker loopt ....

zeux

Bericht door zeux » vr okt 10, 2014 8:31 pm

Ze komen er niet doorheen. Geschuif op de rand van de 16, maar het gesloten verdedigen van Kazachstan loont tot nu toe.

Het lijkt dat het recept tegen NL gevonden is.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 10, 2014 8:40 pm

Duke schreef:Waarom? Heb je iets tegen Hiddink?
Ik vind 'm overschat en arrogant.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr okt 10, 2014 8:41 pm

Voor iedereen die nu nog denkt dat dit zooitje ongeregeld op een boterham met pindakaas 3e is geworden op het WK heb ik een fraaie partij citroenen te koop. Zie foto. Zolang de voorraad strekt. Bovenste bel, hard bellen aub!

Afbeelding

zeux

Bericht door zeux » vr okt 10, 2014 8:55 pm

Daar had Blind meer mee moeten doen...

zeux

Bericht door zeux » vr okt 10, 2014 9:15 pm

Nice try Robben (2 times)

zeux

Bericht door zeux » vr okt 10, 2014 9:17 pm

Kazachstan speelt in de 1-5-4-0 opstelling... De 5 net achter de 16, de 4 net er voor.

zeux

Bericht door zeux » vr okt 10, 2014 9:22 pm

Gerechtigheid, maar pfff.

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr okt 10, 2014 9:31 pm

Wel weer een nieuw conflict tussen van persie en Huntelaar

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr okt 10, 2014 9:39 pm

Iniesta schreef:Wel weer een nieuw conflict tussen van persie en Huntelaar
Ik vond het een knap irritant kwekkwek-gebaartje van een speler die opnieuw een moeizame pot speelde.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 10, 2014 9:46 pm

Waar zijn de tijden gebleven dat Suurbier of Neeskens zo'n kwalletje als die van Persie op de training even duidelijk op zijn plaats zetten.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » vr okt 10, 2014 10:26 pm

Walgelijke vent die RvP.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr okt 10, 2014 10:37 pm

InnerHarbour schreef:Waar zijn de tijden gebleven dat Suurbier of Neeskens zo'n kwalletje als die van Persie op de training even duidelijk op zijn plaats zetten.
Die tijden zijn helaas ver weg, IH. En kennelijk ook de tijden dat aanvallers en middenvelders nog wel eens een mannetje opzochten en probeerden uit te spelen. De tijden dat middenvelders niet oeverloos lang steriel en te langzaam het balletje lieten rondgaan ver buiten de 16, maar geregeld dynamisch en sluw aansluiting naar de 16 zochten. De tijden dat aanvallers niet plichtmatig en wat apathisch rondhobbelend in en rond de 16 het balletje afwachtten, maar met dynamiek probeerden aanspeelbaar te worden en gaten te maken, ook in een gestaffelde verdediging.

Niet dat alles vroegah beter was, zeker niet. Het voetbal is sindsdien ook veel atletischer en dynamischer geworden. Bovendien kunnen de kleintjes inmiddels de grote jongens het voetballen heel goed onmogelijk maken. Maar als het slappe, steriele, slordige en dus stomvervelende gedoe van NL (op een paar spelers na) gedurende zeker een uur representatief was voor het moderne voetbal, dan zijn we onderweg wel erg veel goeds kwijtgeraakt.

zeux

Bericht door zeux » za okt 11, 2014 1:28 am

Nah Zuidema, die kazakken stond met z'n tienen tot nauwelijks een meter buiten de eigen zestien. Absoluut nul intentie om zelfs maar naar de middellijn te komen. Het was ook wel erg lastig om daar een gaatje in te slaan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 11, 2014 6:30 am

Ja die gasten hadden goed naar het catannacio van Louis gekeken, :smallgrin.gif: tis goed dat ze geen Robben hebben anders ga je mooi de kuikenbak in.

Verder heeft Zuidema gewoon gelijk, op Robben na is het niet veel meer, te weinig lef, verdedigent een zwak centrum, Delay in de basis nou dan weet je het wel. Wen er maar aan heren, de mooie tijden met een sprankelend spelend Nederlands Elftal zijn ver weg.
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 11, 2014 6:59 am

zeux schreef:Nah Zuidema, die kazakken stond met z'n tienen tot nauwelijks een meter buiten de eigen zestien. Absoluut nul intentie om zelfs maar naar de middellijn te komen. Het was ook wel erg lastig om daar een gaatje in te slaan.
Oh zeker, ik geef grif toe dat dat een rotklus is. En overmorgen mag je al weer aan de bak tegen het waarschijnlijk lastige IJsland. Dus je zult ook wat zuinig met de energie zijn, (onbewust?) niet volle bak spelen. Maar toch..., ook dan: het vaak apathische, het voorspelbare, het steriele veldspel van NL van een uur lang stoorde me enorm. Balbezit om het balbezit. Oeverloos, bijna gedachtenloos gebrei met bitter weinig creativiteit en inventiviteit. Waarbij vaak veel te weinig de weg naar voren gezocht werd door de middenvelders. En die weg naar voren ook amper gecreeerd werd door de aanvallers. Zeg maar de Hollandse Ziekte ipv de Hollandse School. Waar hebben we dat trouwens eerder gezien?

Ik miste vooral een stuk gretigheid en voetballende agressiviteit en dynamiek om zo'n muur continu vanaf de eerste minuut serieus op de proef te stellen, flink te laten wankelen. Inclusief een alerte passing en het getimed en sluw positiekiezen. Met een hechte samenwerking en wisselwerking (aansluiting) tussen middenlinie en aanval. Teveel jongens gaven daarin niet thuis, vind ik. Op de driehoek Van der Wiel-Afellay-Robben na dan. Die vond ik geregeld een gunstige uitzondering op het bovenstaande. Maar vooral op links was het lang erg, erg matig wat dat betreft (Blind-Sneijder-Lens).

Na een uur waren die gasten inderdaad wel kapot gespeeld. Na veel gewrik van links naar rechts en omgekeerd, met hier en daar een speldeprik naar voren. Toen vielen er her en der gaten en won NL uiteindelijk toch nog (ook met een beetje hulp van de scheids). Het kan dus, het is een manier om zo de klus van de gestaffelde verdediging te klaren. En de winnaar heeft nu eenmaal altijd gelijk. Maar ik zal nooit een 'liefhebber' worden van dit stomvervelende handbalvoetbal.

Khraa

Bericht door Khraa » za okt 11, 2014 11:24 am

Wat mij opviel is dat er in de eerste helft geen mensen aansloten bij Van Persie. 5 Kazakken om hem heen en geen middenvelder die aansluit bij een voorzet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie