FC APOEL - Ajax 30-09-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: FC APOEL - Ajax 30-09-2014

Bericht door wimpey » wo okt 01, 2014 10:42 am

Ajaciedjuh schreef: Yep :biggthumpup.gif: Toekomst: :smile-ajax.gif:
----------------------------- Cillessen
- Rhijn/Tete - Veltman - Denswil (twijfel) / Riedewald - Boilesen / Riedewald
--------------- El Mahdioui / Bazoer (twijfel)/ Riedewald
- Klaassen / Donny ---------------------- Andersen / Nouri / Bay
- Kishna / Muric / Cerny / El Ghazi - Zivkovic ----------- Fischer/Kishna/Dekker

Alleen in de spits kunnen we nog wel wat meer talent gebruiken.
Sinkgraven. :biggthumpup.gif: Op papier ziet het er mooi uit. De ingezette lijn is (en blijft) m.i. de juiste. Ajax heeft financieel weer lucht, heeft de opleiding aangepakt en je hebt weer een rode draad van de onderbouw t.e.m. Ajax-1.

Alleen moet de club kappen met de categorie Duarte, Bojan, Hoorn. Doe dan niks en sla met het bedrag wat je daarvoor uitgeeft toe om de krenten uit de eredivisiepap te halen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 01, 2014 10:44 am

Jöhnk schreef: Het zou wel een stunt zijn als ome Mino hem daar onderbracht.
Iemand die BVB en HSV in de vernieling draait, zou z'n plek moeten kennen. Thuis bij moeders op de bank dus.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 01, 2014 10:46 am

wimpey schreef:
brigade zuid schreef: Ik had toch wel graag gezien dat Ajax ff wat geld er tegenaan had gegooid wat betreft een spits, en dan wel eentje die er gelijk staat.
Wie niet... Ik deel de kritiek v.w.b. Sig trouwens niet volledig. Ja, hij had soms weer dozen om z'n schoenen bij de aanname. Hij stond in de 2e minuut met z'n gezicht richting Schöne: dan gaat zo'n doelpoging ook die kant op natuurlijk. Hij had ruimte en had met z'n snufferd richting doel moeten staan, dan hangt ie... Maar ook Sig heeft een stijgende lijn te pakken. Hij schepte ruimte voor medespelers: bij de goal en de schotkans voor Schöne bijv. Z'n loopacties waren OK, hij creëerde zichzelf knap een kans (die bal die breed had gemoeten op Schöne), oogde wat frisser en energieker bij het druk zetten.

Hij is onder Ajax-fans dé boeman. Of ie dat nou helemaal verdient... En laten we wel wezen: er is 5 M voor hem betaald. Hij vertegenwoordigt kapitaal. De bedoeling is dat ie in de winterstop of na dit seizoen verpatst wordt. Daarvoor heeft ie exposure en goals nodig. Ideaal is het niet. Maar een compleet blok aan het been vind ik 'm nou ook weer niet.
We weten inmiddels allemaal wat Sigthórsson wel en niet kan. Er zit geen noemenswaardige ontwikkeling meer in bij hem. Hij komt de ene keer wat beter uit de verf dan de andere keer maar dat hangt vooral af van hoe we hem gebruiken. Als pure afmaker of als aanspeelpunt. In het eerste geval gaat het redelijk en in het tweede is het een drama.

Daar kan die jongen zelf niets aan doen. Dit is wat hij te bieden heeft. Zolang hij speelt moet Ajax hem maar vooral als pure afmaker gebruiken. En hij doet er alles aan dus ik zal hem nooit afvallen. Maar we mogen inmiddels als supporters best ontevreden zijn dat hij onze eerste spits is. Het was niet voor niets dat hij gewoon mocht vertrekken afgelopen zomer.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 01, 2014 10:54 am

wimpey schreef:
Iemand die BVB en HSV in de vernieling draait, zou z'n plek moeten kennen. Thuis bij moeders op de bank dus.
Het lijkt me sterk dat BvM in beeld zou zijn bij PSG.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 01, 2014 10:54 am

wimpey schreef:
Hij weet het allemaal, hoor. Kijk maar naar die air.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 01, 2014 11:00 am

wimpey schreef:
De man is een kakkie, daarvan weet je dat hij niet snel iets positiefs over Ajax zal zeggen, niks van aantrekken.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 01, 2014 11:01 am

Ach, dat geldt ook voor Ronald de Boer en Mario Been. Dat betekent nog niet dat je naar een Europese (sub)topclub kunt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 01, 2014 11:02 am

Jöhnk schreef:Hij weet het allemaal, hoor. Kijk maar naar die air.
Nare man. Jij en ik betalen mee voor zijn nietszeggende optredens bij de publieke omroep.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 01, 2014 12:13 pm

Marillion schreef: Maar we mogen inmiddels als supporters best ontevreden zijn dat hij onze eerste spits is. Het was niet voor niets dat hij gewoon mocht vertrekken afgelopen zomer.
Dat ben ik natuurlijk met je eens. Het was verkopen óf bijtekenen, exposure, verkopen. Dat eerste is niet gelukt... :blush.gif:

Het is en blijft lastig met die 'zekerheidjes' uit de eredivisie. Niet alleen bij Ajax zie je dat verschijnsel trouwens. Zie bijv. Narsingh - Dost - Assaidi.

Jong halen en 'in house' ontwikkelen is en blijft m.i. de key. Tussen die categorie enerzijds en KJH / Suarez anderzijds zit simpelweg teveel uitval.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo okt 01, 2014 12:26 pm

Dat is een kwestie van goed scouten. Goed voetballen is 1, past hij in het gewenste team is 2.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 01, 2014 1:26 pm

Siggy was blij met zichzelf (interview na afloop) en Frank is blij met hem.

Ik lees echter op dit forum - en volgens mij is het op de andere fora niet anders - erg weinig positiefs over hem.

Is het sentiment onder de supporters fout? Wordt het collectief verkeerd gezien? En in hoeverre dringt het negatieve sentiment door tot de leiding? (niet dat ze er de oren naar moet laten hangen, maar zo collectief zo negatief is wel iets van een statement)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 01, 2014 4:26 pm

zeux schreef:Siggy was blij met zichzelf (interview na afloop) en Frank is blij met hem.

Ik lees echter op dit forum - en volgens mij is het op de andere fora niet anders - erg weinig positiefs over hem.

Is het sentiment onder de supporters fout? Wordt het collectief verkeerd gezien? En in hoeverre dringt het negatieve sentiment door tot de leiding? (niet dat ze er de oren naar moet laten hangen, maar zo collectief zo negatief is wel iets van een statement)

Waarom zou het sentiment onder de supporters fout zijn/zou het collectief verkeerd worden gezien? Omdat Siggy zichzelf goed vond spelen?

Ik mis de aanleiding naar die vraag. :confused.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » wo okt 01, 2014 4:49 pm

Er is nogal een mismatch tussen de perceptie van supporters enerzijds en speler/trainer anderzijds over het functioneren van Sig. Dus vraag ik mij af: zien de supporters het collectief fout? En zo niet, landt dat oorderl dan niet bij staf/speler?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 01, 2014 4:57 pm

Er is een hele oude baseballwijsheid: als je als manager gaat denken zoals de fans zit je binnen de kortste keren tussen diezelfde fans op de tribune.
YNWA

zeux

FC APOEL - Ajax 30-09-2014

Bericht door zeux » wo okt 01, 2014 5:56 pm

Helemaal eens.

Maar hoe kan het dat er - blijkbaar - zo'n ontzettend verschil in perceptie is?

Als ik Siggy hoor op tv lijkt hij echt totaal oblivious van de algemene mening over zijn spel. Die jongen denkt echt dat hij het prima doet. En dat is misschien dan nog begrijpelijk, want het is ook lastig om van jezelf te zeggen: ik speel ruk.
Maar Frank? Is die een toneelstukje aan het opvoeren over Sigthorsson - hij moet tenslotte met hem verder - of is hij daadwerkelijk tevreden?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 01, 2014 6:11 pm

De Boer zal nooit alles weggeven voor de camera. Hij moet met deze groep de doelstellingen zien te halen. Kampioen worden. verder komen in Europa. Dan schiet het natuurlijk niet op als je spelers openlijk gaat afvallen. Sowieso zie je supporters regelmatig veel te veel waarde hechten aan quotes van De Boer. Ik ben er van overtuigd dat het verhaal intern en extern nogal eens behoorlijk kan verschillen.

Neemt niet weg dat hij op dit moment oprecht van mening zal zijn dat Ajax het beste af is met Sigthórsson in de spits. Anders zou hij wel een ander opstellen.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 01, 2014 6:30 pm

Frank werkt elke dag met die spitsen, hij zal toch echt wel de beste die hij heeft opstellen. Die Pool is zo te zie ook geen hoogvlieger en Zivkovic heb ik vorig seizoen de hele wedstrijd gevolgd toen ik op uitnodiging bij ADO zat, ik vond hem toen aanrdig wat handelingssnelheid tekort komen.

Ik denk dat Sig het beste is wat hij heeft.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 02, 2014 8:36 am

Nou, ik heb het weer overleefd!

Maandagnacht om 3.30 uur vertrokken voor de vlucht van Charleroi naar Boedapest. Op de luchthaven van Charleroi namen we ons eerste biertje, en zaten we nog zo flink voor te beschouwen dat pas een 'last call for mister etc etc etc' (onze namen werden omgeroepen) ons eraan deed herinneren dat we direct moesten instappen. :blush.gif:

Liep verder op rolletjes, op Boedapest hadden we ruim een uur dus we konden zelfs nog lunchen. Eenmaal aangekomen in Larnaca direct met taxi naar hotel om daar nog even een duik te nemen in het zwembad. Hapje eten om de hoek, en op naar het stadion.

Wedstrijd is bekend, balen dat we weer niet hebben gewonnen maar ik heb voor het eerst in vier Europese uitwedstrijden eindelijk weer eens kunnen juichen om een openingsdoelpunt en dat is me ook wat waard. :smile-ajax.gif:

Na de wedstrijd waren we zo naar de kloten dat we na een biertje op het balkon zijn gaan slapen. Volgende ochtend nog even gezwommen, Nicosia ingeweest (was nationale vrije dag dus ongelofelijk veel schaarsgekleerde vrouwen op straat) en vervolgens konden we het busstation niet vinden...dus maar met de taxi naar Paphos waar tien miljoen Britten blijkbaar op datzelfde moment ook een vlucht moesten nemen. Gigantische rijen waardoor we weer in de stress schoten maar ook dit keer hebben we het op exact 5 minuten gehaald.

Het was mooi! Nu alweer zin in Barcelona.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 02, 2014 9:01 am

zeux schreef:
Wouter schreef:
Voor de CL is het echt wel klaar.
Iedereen roept dat, maar vorig seizoen had Ajax Barcelona ook een keer te pakken en tegen PSG maakte Barca flinke fouten achterin. Natuurlijk is Ajax de underdog, maar niks is onmogelijk.
Het ligt er natuurlijk wel aan of je tegen een Barcelona moet dat al door is of een Barcelona dat nog volle bak moet.

En dat Barcelona-verdedigers in de problemen komen tegen topaanvallers van PSG, wil nog niet zeggen dat ze in de problemen komen tegen de topaanvallers van Ajax.
Heb je gezien op welke manier ze de doelpunten tegen kregen? Als ik het me goed herinner, kwamen twee van de drie doelpunten door een paniekerige verdediger (o.a. Dani Alves) die de bal gewoon inleverde. Niet door vlijmscherpe snelle aanvallen van PSG. Als je druk kunt zetten op die gasten, heb je een kansje hoor. Natuurlijk is hun aanval geweldig, alles en iedereen bij Ajax moet top zijn. Maar goed, als Ajax de handdoek al in de ring wil gooien vind ik het ook best hoor.

Trouwens, die Sightorsson is gewoon een matige spits. Dat daar nog discussie over kan zijn.

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 02, 2014 9:03 am

Thijs schreef:Nou, ik heb het weer overleefd!

Maandagnacht om 3.30 uur vertrokken voor de vlucht van Charleroi naar Boedapest. Op de luchthaven van Charleroi namen we ons eerste biertje, en zaten we nog zo flink voor te beschouwen dat pas een 'last call for mister etc etc etc' (onze namen werden omgeroepen) ons eraan deed herinneren dat we direct moesten instappen. :blush.gif:

Liep verder op rolletjes, op Boedapest hadden we ruim een uur dus we konden zelfs nog lunchen. Eenmaal aangekomen in Larnaca direct met taxi naar hotel om daar nog even een duik te nemen in het zwembad. Hapje eten om de hoek, en op naar het stadion.

Wedstrijd is bekend, balen dat we weer niet hebben gewonnen maar ik heb voor het eerst in vier Europese uitwedstrijden eindelijk weer eens kunnen juichen om een openingsdoelpunt en dat is me ook wat waard. :smile-ajax.gif:

Na de wedstrijd waren we zo naar de kloten dat we na een biertje op het balkon zijn gaan slapen. Volgende ochtend nog even gezwommen, Nicosia ingeweest (was nationale vrije dag dus ongelofelijk veel schaarsgekleerde vrouwen op straat) en vervolgens konden we het busstation niet vinden...dus maar met de taxi naar Paphos waar tien miljoen Britten blijkbaar op datzelfde moment ook een vlucht moesten nemen. Gigantische rijen waardoor we weer in de stress schoten maar ook dit keer hebben we het op exact 5 minuten gehaald.

Het was mooi! Nu alweer zin in Barcelona.
Klasse Thijs. Mooi dat je onze club ook daar steunt, en niet alleen op de standaard plaatsen.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 02, 2014 9:12 am

Scoorde PSG niet twee keer uit een corner/vrije trap?
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do okt 02, 2014 9:12 am

Wouter schreef: Heb je gezien op welke manier ze de doelpunten tegen kregen? Als ik het me goed herinner, kwamen twee van de drie doelpunten door een paniekerige verdediger (o.a. Dani Alves) die de bal gewoon inleverde. Niet door vlijmscherpe snelle aanvallen van PSG. Als je druk kunt zetten op die gasten, heb je een kansje hoor. Natuurlijk is hun aanval geweldig, alles en iedereen bij Ajax moet top zijn. Maar goed, als Ajax de handdoek al in de ring wil gooien vind ik het ook best hoor.

Trouwens, die Sightorsson is gewoon een matige spits. Dat daar nog discussie over kan zijn.
Het kan alleen al 'psychisch' zijn: ik ros die bal maar weg, want er lopen een paar pittige aanvallers in de buurt. Als Sigthorsson daar loopt is Alves waarschijnlijk al een stuk minder paniekerig.

Ik vind het fijn hoor om te denken 'verdediging Barcelona sucks, dus we hebben een kans', maar ik probeer ook realistisch te zijn. En dan nog lopen er een paar in dat team die de gevleugelde uitspraak 'er gewoon meer maken dan hunnie' nogal in de praktijk kunnen brengen.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 02, 2014 9:34 am

Je hebt op het WK gezien dat die fatterige Alves er werkelijk geen ruk van kan.

Defensie van Barcelona is belabberd. Ajax is zeker niet kansloos tegen die lui.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 02, 2014 9:43 am

Natuurlijk moet Ajax er vol voor gaan. Al is het maar om er van te leren. Ook bij een nederlaag kun je als elftal beter worden van dit soort wedstrijden maar dat is wel bij de gratie dat je er vol in gaat. Ga je van te voren al op je rug liggen dan steek je er ook niets van op.

Mijn gevoel dat we de boot al hebben gemist door niet in Cyprus te winnen is dat van een supporter. Met twee overwinning zou je al minimaal 7 punten hebben. Tel daar één verrassing bij op en je bent ineens een heel eind. Zeker als de anderen een keer wat morsen. Nu moet je denk ik twee keer verrassen. Dat lijkt me wat teveel gevraagd voor deze groep in combinatie met deze tegenstanders. Ook al is de defensie van Barcelona misschien niet de sterkste. Kijk eens welke aanvallende kracht er straks op onze haperende defensie afkomt.

@Thijs: Mooi reisje weer! Twee keer net wél het vliegtuig halen. Had Ajax maar twee keer net wél gescoord.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do okt 02, 2014 10:27 am

Vanzelfsprekend moeten ze er vol voor gaan!!!! Dat lijdt geen twijfel.

Plaats reactie