Demosthenes schreef:Heb wat websites bekeken en snap echt niet waarom Apoel als zo sterk wordt gezien.
In 2011-2012 de kwartfinale van de CL gehaald. Van de huidige selectie, zoals die speelde tegen Barcelona, waren er toen maximaal twee spelers bij, de opstelling heb ik er niet bijgehaald (misschien stonden die twee wel reserve), maar de negen andere spelers zaten toen nog niet bij Apoel (acht stuks) of speelde (één) niet in het eerste (internationaal debuut ergens in 2013)
Van het elftal dat vorig seizoen (2013-2014) in de voorronde van de EL door Zulte Waregem werd uitgeschakeld, speelden er twee weken geleden zeven tegen Barcelona. Zulte Waregem won uit met 2-1, speelde thuis gelijk (1-1)
De spelers die er deze zomer zijn bijgekomen en tegen Barcelona speelden (Ik heb aangenomen dat er niet bewust met het tweede elftal is gespeeld, dat de opgestelde spelers ook een kans maken vanavond opgesteld te worden)
In 2014 gekomen:
Carlao, Braziliaan, 28 jaar, sinds 2014 bij Apoel; hoogtepunt zes jaar Sochaux (128 wedstrijden)
Transfersom: gratis http://www.transfermarkt.co.uk/carlao/p ... eler/52893
De Vincenti, Argentijn, 25 jaar, sinds 2014 bij Apoel, hoogtepunt Kalamata, negen wedstrijden in 2010
Transfersom 440.000 pond (ok via die website transfermarkt)
In 2013 zijn gekomen:
João Guilherme, Braziliaan, 28 jaar, sinds 2013 bij Nicosia; hoogtepunt, zes keer in Brazilië onder 17 en vijf jaar Maritimo in Portugal In 2013 transfervrij gekomen.
Vinicius, Braziliaan, 28 jaar, sinds 2013 bij Apoel. Hoogtepunt, twee jaar Braga (negen wedstrijden), 2011-2013
Transfersom onbekend, totale transferkosten 176.000 pond (is alle van hem bekend gemaakte transfersommen bij elkaar opgeteld, dit zal het bedrag voor één transfer zijn, veel spelers zijn gratis gekomen/vertrokken)
Tiago Gomes, Portugees, 29 jaar, sinds 2013 bij Apoel. Hoogtepunt Blackpool 2012-2013; van hem kon ik geen gegevens vinden. Ik neem dan ook aan dat hij geen € 8.000.000 heeft gekost.
Sheridan, Ier, 25 jaar, sinds 2013 bij Apoel; hoogtepunt Celtic 14 wedstrijden in de periode 2006-2010
Transfersom onbekend, totale kosten andere transfers ruim 300.000 pond.
In 2012 gekomen:
Mario Sergio, 33 jaar, Portugees, vanaf 2012 bij Nicosia, daarvoor twee jaar Sporting (twaalf wedstrijden), hoogtepunt bij Donetsk, 2008 t/m 2011 basisspeler. Begonnen bij een onbekende club, Transfervrij gekomen.
Aloneftis, Cyprioot, 31 jaar, sinds 2012 bij Apoel; hoogtepunt Larissa 2005-2007, Transfersom onbekend, totale transferwaarde 176.000 pond (Zal wel voor één transfer zijn)
Als dat een wereldelftal is, dan moet Ajax niet alleen die scout(s) halen, maar ook de trainer. In een andere discussie lees ik dat Ajax voor € 8.000.000 eigenlijk "niets fatsoenslijk" (mijn woorden) kan halen, maar ik heb de indruk dat het hele elftal van Apoel minder heeft gekost dan een Duarte, Van het Hoorn, dan een naam die ik geloof ik niet meer mag noemen.
Vanavond zullen er misschien een paar anderen in staan (Riise? 33 jaar, als centrumverdediger?), maar ik kan me niet voorstellen dat er spelers tussen lopen die wel tot de Europese top behoren. Ajax moet dit kunnen winnen, net als Zulte Waregem dat vorig seizoen deed.
Leuke voor het vooraf ouwehoeren, maar zo'n lijstje had je toch ook over Salzburg kunnen maken voor de tweeluik vorig jaar? Wij moeten twee keer tegen ze spelen. Dan heb je in mijn ogen weinig tot niets aan dit soort lijstjes. Met alle respect en waardering voor de tijd en moeite!