Zuidema schreef:Pas de problème. Kijk, we weten dat FdB teamwork hoog in het vaandel heeft staan. Met mekaar voor mekaar. En met succes. Maar dit vind ik zo wel een merkwaardig prioriteitenlijstje bij de nr. 9. En zoals gezegd, ik vind dat meeverdedigen van Sigi juist zwaar onder de maat met zijn gesokkebol. Daar zit zijn kracht ook niet. Zoals Verbeek al zei (Marillion haalde het ook al aan): Sigi moet in de vijandelijke 16 blijven en niets daar buiten ondernemen.Iniesta schreef:Moet toegeven dat ik slecht las, zag de laatste zin niet. Excusez!
Voor wat betreft druk zetten op de achterste lijn vond ik trouwens Van Basten als Milanista vaak erg fraai werk leveren. Die kwam ook echt op een verdediger af met een houding van 'ik ga van jou eens even lekker de bal afpakken.' De gretigheid spatte er vanaf. Dat zie ik totaal niet terug bij Sigi. Gewoon heel slapjes en nonchalant. Pseudodruk.
Ben het 1400% met je eens voor wat betreft dat pesudodruk zetten van Sig. Daar valt niet aan te wennen, ik zit me er echt al 2 jaar aan kapot te ergeren. Ik lees en hoor zo vaak over hoeveel arbeid Sig allemaal heeft geleverd. Dat rijmt dus niet met wat ik zie. Die jongen is niet alleen bijzonder lomp, maar ook goed lui. Als iemand beelden kan vinden waarin Sig met 100% overtuiging op een centrale verdediger af sprint (en dan niet zijn eigen ploeggenoot zoals afgelopen zaterdag) met als doel om de bal af te pakken, dan krijgt diegene een kratje bier van me. Die jongen kan echter alleen maar sjokken. Als je dat vergelijkt met het druk zetten van Klaassen of Serero...
Dat mythe over hoe goed hij allemaal kan afwerken begint me ook de keel uit te hangen. Sigthorsson kan niet goed afwerken, dat laten de cijfers ook zien. Hij verprutst zo enorm veel kansen, ik snap nog steeds niet hoe dat nog altijd door de vingers wordt gezien door menig Ajacied. Sigthorsson heeft nog nooit meer dan 15 doelpunten gescoord in welke competitie dan ook op prof niveau. En dat zal, zeker in zijn jaren bij Ajax, echt niet aan het gebrek aan kansen hebben gelegen. Naast het feit dat hij veel panklare kansen verprutst, worden heel veel kansen door hem verprutst voordat het kansen zijn! Het enige positieve wat ik over Sig heb te melden is dat hij op de een of andere manier ze er toch in krijgt in de toppers. En dat zal ook wel een kwaliteit zijn. Maar voor de rest schaam ik me oprecht al een paar jaar dat dit onze eerste spits is.