NAC Breda - Ajax 27-09-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: NAC Breda - Ajax 27-09-2014

Bericht door Mr. Ajax » di sep 30, 2014 1:46 am

Zuidema schreef:
Iniesta schreef:Moet toegeven dat ik slecht las, zag de laatste zin niet. Excusez!
Pas de problème. Kijk, we weten dat FdB teamwork hoog in het vaandel heeft staan. Met mekaar voor mekaar. En met succes. Maar dit vind ik zo wel een merkwaardig prioriteitenlijstje bij de nr. 9. En zoals gezegd, ik vind dat meeverdedigen van Sigi juist zwaar onder de maat met zijn gesokkebol. Daar zit zijn kracht ook niet. Zoals Verbeek al zei (Marillion haalde het ook al aan): Sigi moet in de vijandelijke 16 blijven en niets daar buiten ondernemen.

Voor wat betreft druk zetten op de achterste lijn vond ik trouwens Van Basten als Milanista vaak erg fraai werk leveren. Die kwam ook echt op een verdediger af met een houding van 'ik ga van jou eens even lekker de bal afpakken.' De gretigheid spatte er vanaf. Dat zie ik totaal niet terug bij Sigi. Gewoon heel slapjes en nonchalant. Pseudodruk.

Ben het 1400% met je eens voor wat betreft dat pesudodruk zetten van Sig. Daar valt niet aan te wennen, ik zit me er echt al 2 jaar aan kapot te ergeren. Ik lees en hoor zo vaak over hoeveel arbeid Sig allemaal heeft geleverd. Dat rijmt dus niet met wat ik zie. Die jongen is niet alleen bijzonder lomp, maar ook goed lui. Als iemand beelden kan vinden waarin Sig met 100% overtuiging op een centrale verdediger af sprint (en dan niet zijn eigen ploeggenoot zoals afgelopen zaterdag) met als doel om de bal af te pakken, dan krijgt diegene een kratje bier van me. Die jongen kan echter alleen maar sjokken. Als je dat vergelijkt met het druk zetten van Klaassen of Serero...

Dat mythe over hoe goed hij allemaal kan afwerken begint me ook de keel uit te hangen. Sigthorsson kan niet goed afwerken, dat laten de cijfers ook zien. Hij verprutst zo enorm veel kansen, ik snap nog steeds niet hoe dat nog altijd door de vingers wordt gezien door menig Ajacied. Sigthorsson heeft nog nooit meer dan 15 doelpunten gescoord in welke competitie dan ook op prof niveau. En dat zal, zeker in zijn jaren bij Ajax, echt niet aan het gebrek aan kansen hebben gelegen. Naast het feit dat hij veel panklare kansen verprutst, worden heel veel kansen door hem verprutst voordat het kansen zijn! Het enige positieve wat ik over Sig heb te melden is dat hij op de een of andere manier ze er toch in krijgt in de toppers. En dat zal ook wel een kwaliteit zijn. Maar voor de rest schaam ik me oprecht al een paar jaar dat dit onze eerste spits is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Zuidema

Bericht door Zuidema » di sep 30, 2014 7:10 am

Mr. Ajax schreef: Maar voor de rest schaam ik me oprecht al een paar jaar dat dit onze eerste spits is.
Idem. Diep. En ik sluit me ook van harte aan bij de rest van je posting. Voor de duidelijkheid: niet om het bashen van Sigi, daar gaat het me nog niet eens zozeer om. Alhoewel hij met al dat materiaal dat hij elke keer weer levert een grote inspiratiebron voor me kan zijn voor cynisme en sarcasme, druipend van ergernis en woede. Niet altijd terecht, want dat die jongen amper kan voetballen en op veel punten (voor Ajax) zware onvoldoendes of hooguit lage voldoendes scoort, kan hij op zich ook niks aan doen.

Wat me vooral verbijstert en pislink maakt is dat zo'n speler met het volle verstand door het TH en FdB is aangetrokken, terwijl hij qua vereiste compententies voor de nr. 9 van Ajax niks bij Ajax te zoeken heeft. Hooguit als pinchhitter of waarschijnlijk in de Verbeek-rol, waardoor je het aanvalsspel van Ajax dus wezenlijk moet veranderen qua opzet. Wat me nog kwaaier maakt: dat Frank hem al enkele jaren bijna voortdurend als basisspeler opstelt, ondanks herhaaldelijk opzichtig gefaal. Hij lijkt wel smoorverliefd te zijn op die jongen. Een speler vertrouwen geven vind ik prima, maar dit vind ik echt kwalijk. Hoe laag moet die ondergrens dan wel niet zijn voor de nummer 9? En zijn de alternatieven dan echt zó slecht bezig?

Het valt me verder op dat sommige Ajaxfans/-supporters direct in paniek raken als ze de twee woorden 'Ajax' en 'aankopen' in 1 zin tegenkomen. Je zou er bijna een afdeling in een PZ voor openen, Yopi. :666.gif: Maar aan de andere kant kan ik me die Pavlov-reactie ook heel goed voorstellen als ik Sigi bezig zie. Ajax heeft inderdaad al jarenlang een matig trackrecord wat aankopen betreft. Verdacht matig. Daar heeft de JC-revolutie helaas (nog?) weinig verbetering in gebracht. De factoren/oorzaken daarvoor worden elders al uitgebreid besproken. Sigi is helaas het zoveelste voorbeeld in een lange rij, dat we qua scouting en aankoopbeleid geregeld slecht bezig zijn, wat ons ook nog eens sluipenderweg bakken met geld kost. Als ik Sigi zo zie knoeien, ben ik eerlijk gezegd ook geneigd alle personeelsproblemen maar door de gerenoveerde jeugdopleiding te laten oplossen, hoe irreeel dat ook is. Als een soort van damage control dus. Alsjeblieft nooit meer Sigi.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 30, 2014 7:44 am

Thijs schreef:
Over de gemiste strafschop vertelde Sigthórsson nog een prachtig voorval. 'Vlak voordat ik hem ga nemen, komt Anwar El Ghazi naar me toe. Ik dacht: Wat doe jij nou? Wil hij die strafschop nu nemen? Ik ben toch de nummer 1 op de lijst. Dat was dus niet de bedoeling. Anwar vroeg in welke hoek ik mijn strafschop ging schieten. Dat vond ik gek. Er is nog nooit iemand vlak voor een strafschop naar me toegekomen met zo'n vraag. Zegt-ie vervolgens: 'Nou, als je de strafschop mist, weet ik waar ik moet staan voor de rebound...'
AD
De Boer: 'Spelers hebben El Ghazi gecorrigeerd'
Gepubliceerd: 30 september 2014 07:19 | Laatst gewijzigd: 30 september 2014 07:27

Ploeggenoten hebben Anwar El Ghazi aangesproken vanwege zijn vragen aan Kolbeinn Sigthorsson voordat de Ajacied zaterdag tegen NAC Breda een strafschop nam.

De 19-jarige buitenspeler vroeg aan Sigthorsson of hij de strafschop mocht nemen en wilde daarna weten in welke hoek hij zou schieten, zodat hij bij een eventuele rebound kon scoren.

"Ik heb hem daar niet op aangesproken, maar een aantal spelers hebben hem wel gecorrigeerd. Dat is het belangrijkste”, zei trainer Frank de Boer dinsdag op de persconferentie van Ajax in de aanloop naar het Champions League-duel met APOEL Nicosia.
Leren

De Boer sloot niet uit dat de vragen van El Ghazi invloed hadden op Sigthorsson, die zijn penalty hoog over schoot. "Misschien verliest de nemer wel zijn concentratie. Hij mag niet gestoord worden."

Toch kon De Boer ook begrip opbrengen voor de actie van El Ghazi. "Het was al 3-0 en hij is een jongen die altijd op het scorebord wil staan. Hij is gretig en wil belangrijk zijn voor het team."

"Maar hij moet hiervan leren en respecteren dat er soms een andere strafschopnemer is."
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di sep 30, 2014 8:34 am

Anwar! :headbang.gif: Zlatan trekjes lol.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 30, 2014 8:55 am

Het is niet handig om dat op het laatste moment af te gaan stemmen. Maar op zichzelf is het niet eens zo'n gekke gedachte als je aan je medespelers laat weten wat je gaat doen zodat zij daarop kunnen anticiperen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 30, 2014 12:29 pm

Marillion schreef:Het is niet handig om dat op het laatste moment af te gaan stemmen. Maar op zichzelf is het niet eens zo'n gekke gedachte als je aan je medespelers laat weten wat je gaat doen zodat zij daarop kunnen anticiperen.
Is inderdaad niet gek, maar op zich hoeft het niet uit te maken in welke hoek een bal wordt geplaatst. Zo'n 50 jaar geleden werd aan de buitenspelers al op de opdracht gegeven te rekenen op een half gestopte bal, beiden aan hun eigen kant (beiden scoorden regelmatig). Het heeft niet veel zin daar verdedigers neer te zetten, zij weten vaak niet wat te doen in zo'n situatie. Ik mag toch aannemen dat er bij Ajax (vaste) afspraken zijn, maar misschien dat El Ghazi die was vergeten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie