Engeland en Schotland
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: Engeland en Schotland
Wereldgoal van Pelle, een omhaal. Koeman doet het fantastisch daar met Pelle en Tadic onder andere, Southampton staat nu 2e in de PL.
Ajax!
Ach, hij probeert het tenminste en maakt zich prima verstaanbaar. Er zijn genoeg internationale trainers die het niet proberen om de taal te leren van het land waarin ze trainen. Toch?Lionel schreef:Zijn Engels is wel om te janken.
Maar Koeman doet het goed! Net zoals hij er alles uit heeft geperst bij Feijenoord...
Zijn dictie is afschuwelijk, welke taal hij ook spreekt. Dat kan hij niet helpen. Het ligt vast aan zijn kunstgebit.
Over Koe: ik sta er versteld van. Had er niets van verwacht. Leuk voor hem.

Over Koe: ik sta er versteld van. Had er niets van verwacht. Leuk voor hem.
Koe wordt onderschat. Ik had het destijds in 2004/05 wel met hem gehad, maar dat had ik dus mooi fout ingeschat. Het bleek véél slechter te kunnen...Yopi schreef:Over Koe: ik sta er versteld van. Had er niets van verwacht. Leuk voor hem.
Zijn club heeft zo'n 50 M minder aan transfers uitgegeven dan er binnen werd geharkt. En speelt leuk en succesvol voetbal. Hij wil gewoon altijd de volgende pot winnen, is niet zo'n proces-man. Dan ben je bij zo'n kleinere club aan het goede adres, lijkt me.
Van zijn werk bij Ajax en PSV was ik destijds niet onder de indruk. Hoewel hij daar toch een aantal prijzen heeft gepakt. Maar inmiddels doet hij het in mijn ogen al een aantal jaren uitstekend. Bij Feyenoord heeft hij er echt het maximale uitgehaald. En deze start is ook gewoon erg goed. Veel spelers vertrokken en dan toch zo'n goede start met een relatief kleine club. Het seizoen is natuurlijk nog jong maar als hij deze lijn doortrekt zit er misschien toch nog wel een keer een grote club in.
Nil volentibus arduum
Nadat ie daar vertrok, ging het daar bergafwaarts. Bij de kakkies eveneens. Lijkt me wel een aardige indicator...Marillion schreef:Van zijn werk bij Ajax en PSV was ik destijds niet onder de indruk.
Ik zou de film van destijds nog eens terug moeten draaien. Maar in mijn herinnering ging het onder zijn beleid toen steeds slechter.
Soms blijken prestaties achteraf zo slecht nog niet. Maar in mijn gedachte heeft hij ergens na die misser bij Valencia een belangrijke stap in zijn ontwikkeling als trainer gezet.
Soms blijken prestaties achteraf zo slecht nog niet. Maar in mijn gedachte heeft hij ergens na die misser bij Valencia een belangrijke stap in zijn ontwikkeling als trainer gezet.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Bij PSV kakte het onder Koeman na de winterstop al in, maar ze hadden op het einde van de rit nog net die ene goal extra over...
Valencia en AZ waren wel echte flops van zijn kant.
Valencia en AZ waren wel echte flops van zijn kant.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Je zult je het seizoen 2005/06 onder de a.s. bondscoach nog wel herinneren...Marillion schreef:Ik zou de film van destijds nog eens terug moeten draaien. Maar in mijn herinnering ging het onder zijn beleid toen steeds slechter.

psv werd in 2007/08 op het tandvlees nog kampioen. En de jaren daarna...
Koe z'n PR is niet zo goed. Menig Nederlands trainer met een veel minder CV staat er beter op.
Hij komt naar, cynisch, egocentrisch over. Macho ook, in negatieve zin.
Bij Ajax deed hij het best aardig. Beter dan zijn voorgangers en beter dan zijn opvolgers. Maar gezien de kwaliteit van de spelersgroep mocht dat ook wel. Op het einde ging het fout, mede door de late verkoop van Zlatan. ('Zonder jou worden we ook wel kampioen')
Bij Ajax deed hij het best aardig. Beter dan zijn voorgangers en beter dan zijn opvolgers. Maar gezien de kwaliteit van de spelersgroep mocht dat ook wel. Op het einde ging het fout, mede door de late verkoop van Zlatan. ('Zonder jou worden we ook wel kampioen')
Ik was Koeman toendertijd ook wel zat, ondanks twee kampioenschappen en een aardige CL campagne met nog twee poulefases indertijd. Na het kampioenschap in 2004 riep in nog op het Leidseplein "Koeman rot op"
Dat kwam met name omdat het op mij overkwam dat hij het team wedstrijd voor wedstrijd prepareerde. Mede ingegeven door de goede scoutingskwaliteiten van Tonnie Bruins-Slot pastten we de opstelling en tactiek per tegenstander aan. Niet alleen in Europa, maar ook in Nederland. Het spel was soms niet om aan te zien.
De zeven magere jaren verder zijn mijn verwachtingen qua spelpeil flink naar beneden bijsteld. In retrospectief was het toen misschien zo slecht nog niet.

Dat kwam met name omdat het op mij overkwam dat hij het team wedstrijd voor wedstrijd prepareerde. Mede ingegeven door de goede scoutingskwaliteiten van Tonnie Bruins-Slot pastten we de opstelling en tactiek per tegenstander aan. Niet alleen in Europa, maar ook in Nederland. Het spel was soms niet om aan te zien.
De zeven magere jaren verder zijn mijn verwachtingen qua spelpeil flink naar beneden bijsteld. In retrospectief was het toen misschien zo slecht nog niet.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Koeman is tactisch altijd wel sterk geweest, zeker in verhouding tot de PL, maar is ook wel goed geworden in het laten functioneren van jonge spelers en het creeeren van automatismen en patronen. Het is alleen iemand die niet voor zijn spelers gaat staan en graag zijn eigen straatje schoonveegt. Er onstaan vaak conflicten in de groep en met de trainer, en raakt de sfeer verziekt en komt het spel daar achteraan. Hij heeft destijds Zlatan laten vallen en koos de makkelijke weg door de kant van het veel minder presterende duo VdV/Sneijder te kiezen. Na een tegenvallende wedstrijd de Europese ambities bijstellen getuigt ook meer van zelfbescherming dan kiezen voor wat het beste voor de groep is.
Misschien heeft hij daarvan geleerd of gaat zijn broer dat tegen. Tot nu toe doet hij het uitstekend, dat zijn aankopen werken verbaast mij totaal niet. Pelle kan gewoon erg goed voetballen, alleen hadden veel mensen in Nederland iets teveel lol met hem als miskoop omdat te kunnen zien.
Misschien heeft hij daarvan geleerd of gaat zijn broer dat tegen. Tot nu toe doet hij het uitstekend, dat zijn aankopen werken verbaast mij totaal niet. Pelle kan gewoon erg goed voetballen, alleen hadden veel mensen in Nederland iets teveel lol met hem als miskoop omdat te kunnen zien.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Huh? Heb je de autobio van Zlatan gelezen en je feitjes wel op orde? Hij is zeer positief over Koe. Adriaanse en Van Gaal daarentegen krijgen er flink van langs.Le T. schreef: Hij heeft destijds Zlatan laten vallen
Het waren juist VDV en Sneijder die een probleem hadden met Koeman. Nou is Koeman ook een macho. Niet zo'n macho als Zlatan, maar wel tig keer tougher dan Wessie en Raffie natuurlijk.
Zijn eerste 1.5 jaar bij Ajax waren wel erg sterk, hoor. Ik zal niet snel vergeten hoe armoedig het voetbal onder Adriaanse was en hoe snel Koeman daar verbetering in bracht. De verbetering was zo spectaculair dat Koeman wel een tovenaar leek, maar achteraf moeten we ook stellen dat de spelersgroep erg talentvol was.Marillion schreef:Van zijn werk bij Ajax en PSV was ik destijds niet onder de indruk. Hoewel hij daar toch een aantal prijzen heeft gepakt.
Het ging pas goed mis toen Van Gaal TD werd en er van Koeman werd verwacht dat hij zonder Zlatan maar met talenten als De Ridder (nu Cambuur), De Mul (gestopt?) en Babel (speelt ergens in Turkije?) de kwartfinale van de CL ging halen.
Koeman zorgde voor een prestatiecultuur. Adriaanse had het over 5e en 3e worden met Ajax.Jöhnk schreef: Zijn eerste 1.5 jaar bij Ajax waren wel erg sterk, hoor. Ik zal niet snel vergeten hoe armoedig het voetbal onder Adriaanse was en hoe snel Koeman daar verbetering in bracht. De verbetering was zo spectaculair dat Koeman wel een tovenaar leek, maar achteraf moeten we ook stellen dat de spelersgroep erg talentvol was.
Zlatan pakte dat op. De juffies Wes en Raf hadden natuurlijk moeite met een confronterende aanpak.
En toch... Koe pikte veel van die jongens omdat hij ze talentvol vond.wimpey schreef:Nou is Koeman ook een macho. Niet zo'n macho als Zlatan, maar wel tig keer tougher dan Wessie en Raffie natuurlijk.
De Boer is zogenaamd lief en aardig. Maar een speler die naar hem voor de ogen van 50.000 mensen zijn middelvinger opsteekt, kan meteen opdonderen.
Ajax maakte een grote fout door LVG als TD aan te stellen. Een TD die spelers vertelt hoe ze moeten lopen in het veld, dat kán niet. Daarmee ondermijn je de autoriteit van de trainer. Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om LVG. Je zou Cruijff ook geen TD moeten maken, noch iemand anders die het spel bovengemiddeld goed ziet en de neiging heeft zich overal mee te bemoeien.
Toen LVG opstapte, kon Koe aanblijven, maar hij was wel zwaar beschadigd.
Als manager een machtsstrijd van Koeman verliezen...Yopi schreef: Toen LVG opstapte, kon Koe aanblijven, maar hij was wel zwaar beschadigd.

Van Gaal zei dan ook niet voor niks dat Zlatan nodig was voor de CL. De aankopen van Koeman hielpen natuurlijk ook niet om het zonder Zlatan te doen.Jöhnk schreef: Het ging pas goed mis toen Van Gaal TD werd en er van Koeman werd verwacht dat hij zonder Zlatan maar met talenten als De Ridder (nu Cambuur), De Mul (gestopt?) en Babel (speelt ergens in Turkije?) de kwartfinale van de CL ging halen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Die van je grote vriend evenmin. Die 3 Argentijnen konden er weinig van. En de a.s. bondscoach besliste aan het eind van dat seizoen dat ie Felipe Luis niet nodig had.Le T. schreef: Van Gaal zei dan ook niet voor niks dat Zlatan nodig was voor de CL. De aankopen van Koeman hielpen natuurlijk ook niet om het zonder Zlatan te doen.

Zullen we de oude koeien laten waar ze horen: in de sloot? 
Ze zijn trouwens erg te spreken over Koeman bij Southampton (en z'n accent vinden ze grappig):
http://www.saintsweb.co.uk/showthread.p ... CleGxbbAVc

Ze zijn trouwens erg te spreken over Koeman bij Southampton (en z'n accent vinden ze grappig):
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Pelle doet het trouwens boven verwachting goed in Engeland..
Het is natuurlijk wel veel meer een Engelse dan een Italiaanse spits...
Het is natuurlijk wel veel meer een Engelse dan een Italiaanse spits...
'Koemanisms'Duke schreef:
Nice.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring