Ach op faam en roem blijven leven en die Riool journalist J D en Jaap de Groot je steunen kom je ver.
Moderator: mods
We zijn er 4 kampioenschappen mee opgeschoten.Toppie schreef:Zo, er zijn al 805 pagina's aan gewijd, maar eigenlijk kunnen we constateren dat we met die hele JC revolutie geen klote zijn opgeschoten en dat het TH faalt in alle opzichten. Behalve geld ophalen en hun eigen belang, zo wel erg makkelijk er vanaf komt. Waar blijft die Cruijff , om kritiek te geven over het vertoonde spel de laatste seizoenen toen meneer even schoon schip kwam maken .![]()
Ach op faam en roem blijven leven en die Riool journalist J D en Jaap de Groot je steunen kom je ver.
Vreemd om die te claimen, want pas in 2016-2018 worden de resultaten van de JC-revolutie zichtbaar, de JC-revolutie die niet begonnen is om kampioen te worden, maar om terug te komen aan de Europese top door de nieuwe jeugdopleiding. Die kampioenschappen zijn behaald met juist veel spelers uit die oude jeugdopleiding, de eerste keer zelfs met een gemiddelde (invallers meegerekend) van 9,2 speler per wedstrijd.We zijn er 4 kampioenschappen mee opgeschoten.
Op de inhoud reageren is ook zo moeilijkHermann schreef:Vermoeiend.
Waarom lever je er dan nu al (jaren) kritiek op?Demosthenes schreef: Vreemd om die te claimen, want pas in 2016-2018 worden de resultaten van de JC-revolutie zichtbaar,
Het is kennelijk minstens zo moeilijk om niet in herhaling te vallen zonder vermoeiend te worden.Demosthenes schreef:Op de inhoud reageren is ook zo moeilijkHermann schreef:Vermoeiend.
Mijn kritiek richt zich op heel veel terreinen en alles herhalen heeft niet veel zin o.a. het spelpeil van Ajax 1, ik zie niet in hoe dit Ajax over 1 1/2 jaar aan de Europese top staat, maar ik laat me graag verrassen. Het voetbal wordt het Ajax-voetbal genoemd, maar ik herken niet die individuele acties klasse enz.wimpey schreef:Waarom lever je er dan nu al (jaren) kritiek op?Demosthenes schreef: Vreemd om die te claimen, want pas in 2016-2018 worden de resultaten van de JC-revolutie zichtbaar,
Als dat herhalen niet veel zin heeft, waarom...Demosthenes schreef: Mijn kritiek richt zich op heel veel terreinen en alles herhalen heeft niet veel zin
Ik ben het van A tot Z met het verhaal eens, Zeux.zeux schreef:Grappig dat niemand de fundamentele kritiek echt weet te pareren, en dus maar gaat afzeiken.
An inconvenient truth?
Hoe zie je dat voor je: wil je ze aan de ketting leggen?Ajax Rules schreef:Ik denk dat Demosthenes een heel belangrijk punt vergeet, namelijk het niet binnen boord kunnen houden van drie toptalenten.
Hij was er niet bang voor, maar uiteindelijk zijn er wel drie toptalenten vertrokken. Of deze spelers waren gebleven wanneer ze wel direct een contract aangeboden hadden gekregen weten we niet, maar er is wel een risico genomen door lang te wachten.De Telegraaf schreef:’Speciale contracten voor Ajax-jeugd’
Van onze speciale verslaggevers
AMSTERDAM -
Jeugdspelers bij Ajax moeten meer dan ooit een verbintenis verdienen. „Het was een trend om ze – direct als dat mocht – op hun zestiende een contract aan te bieden. Maar we doen dat nu pas als spelers er echt klaar voor zijn en voor hun ontwikkeling bij Ajax – boven het grote geld – kiezen”, aldus Wim Jonk, die ook niet zonder meer driejarige contracten voorschotelt.
„We kijken naar de persoon en sommigen hebben moeite met de luxe om te gaan. Dan hebben we liever korte contracten met een bepaald bonussysteem. Dat houdt spelers hongerig en ons scherp”, zegt de 49-voudig international.
„Veel clubs hadden angst dat spelers zonder contract op zestienjarige leeftijd wegliepen. Ik ben er niet bang voor dat PSV, Feyenoord of buitenlandse clubs hier de velden gaan afstruinen. Vorig jaar werd er ook uit het buitenland aan toptalenten getrokken. Onze jongens moeten ervan overtuigd zijn dat ze hier het beste af zijn. En dat een contract vanzelf komt als ze goed zijn.”
Hij sluit zich aan bij de woorden van Johan Cruijff, die stelde dat studenten grof betalen voor een studie aan de universiteit, maar bij Ajax een gratis opleiding genieten. „Vergeet niet dat we al heel veel in elke speler afzonderlijk hebben geïnvesteerd. Reken maar eens uit wat het kost als iemand hier al acht tot tien jaar rondloopt”, aldus Jonk, die het nieuwe beleid niet als zuinig wil typeren. „Als iemand een opwaardering of contractverlenging verdient, doen we het namelijk ook.”
Absoluut, maar het is niet gezegd dat het die spelers om véél geld verdienen gaat. Misschien willen ze gewoon de zekerheid dat ze de komende drie jaar - voor een tiener nog altijd zeer goed - geld verdienen.wimpey schreef:Jongens zijn vertrokken naar Man U, City en Madrid. Wanneer Ajax hen een contract voorlegt, geven die clubs ze een (veel) beter contract. Ajax is voor die clubs financieel wat Odense voor Ajax is.
Die krijgen inderdaad een contract, maar ook Nouri, Dekker en VD Beek hebben een contract getekend toen ze 16 waren.Marillion schreef:Weet iemand trouwens hoe het zit met buitenlandse talenten die op jonge leeftijd naar Ajax komen? Ik heb wel eens begrepen dat die wel voor hun 17e een contract krijgen maar ik weet niet of dat klopt. Dat zou ik namelijk wel een serieus issue vinden want dan krijg je ongelijkheid binnen een groep en die is dan niet per definitie gebaseerd op prestaties.
Ik vat het effe niet: zoeven werd gesteld dat zulke jongens pas op hun 17e een contract voorgeschoteld krijgen. Hoe zit het nou precies, wat zijn de criteria?DelToro schreef: Die krijgen inderdaad een contract, maar ook Nouri, Dekker en VD Beek hebben een contract getekend toen ze 16 waren.