Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 9:18 am

Monkey Tonk schreef: Dit was 'amateur hour'.
Precies. De man heeft gewoon z'n winkeltje niet op orde gebracht. 150 M aan weinig complementaire aankopen en achterin is het zo lek als een mandje. Mismanagement.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di sep 23, 2014 9:28 am

Hij had gewoon een of twee man terug kunnen laten vallen, en vanuit een meer verdedigende stelling de bal rond kunnen laten spelen. Daarmee neem je ook de slechte verdedigers, waar je nog een tijdje mee verder moet, tegen zichzelf in bescherming.

Van Gaal is teveel ideoloog. Iemand wiens ideeen belangrijker zijn dan de realiteit. Dat is iets heel anders dan een idealist als Cruyff. De laatste werkt vanuit de realiteit naar iets mooiers of hogers. Van Gaal wil dat de realiteit naar het niveau van zijn ideeen opstijgt. En als dat niet gebeurt moet de knip verder open. Hij moet oppassen om geen karikatuur van zichzelf te worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di sep 23, 2014 10:09 am

Monkey Tonk schreef:Hij had gewoon een of twee man terug kunnen laten vallen, en vanuit een meer verdedigende stelling de bal rond kunnen laten spelen. Daarmee neem je ook de slechte verdedigers, waar je nog een tijdje mee verder moet, tegen zichzelf in bescherming.

Van Gaal is teveel ideoloog. Iemand wiens ideeen belangrijker zijn dan de realiteit. Dat is iets heel anders dan een idealist als Cruyff. De laatste werkt vanuit de realiteit naar iets mooiers of hogers. Van Gaal wil dat de realiteit naar het niveau van zijn ideeen opstijgt. En als dat niet gebeurt moet de knip verder open. Hij moet oppassen om geen karikatuur van zichzelf te worden.
Kan ik me wel in vinden. Je hoort em niks anders zeggen dan dat z'n filosofie klopt. En in theorie klopt die wel natuurlijk, maar als je niet wint....

Vind het onbegrijpelijk dat ie niks heeft gedaan om z'n verdediging te versterken. De PL is een competitie waar je echt iedere speelronde de volle 100% moet geven. In andere competities gooien tegenstanders nog weleens de handdoek in de ring als ze 3-1 achterstaan, maar in de PL geven ze zich volledig.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 11:07 am

We hebben teveel spelers die op de goal gericht zijn. Aldus Van Gaal.

Dan hoef je het over een filosofie eigenlijk niet meer te hebben. Een MAVO-brugklasser zou nog kunnen vragen: waarom koop je dan nog meer aanvallers en stel je er teveel op.

Heel vreemd. Een team bouwen kan ie als geen ander. Maar bij Man U maakt ie er een puinzootje van. Wellicht is ie, zoals MT aangeeft, door het WK en de vlekkeloze voorbereiding weer eens in z'n eigen mythe gaan geloven?

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 11:10 am

Misschien zijn er wat verdedigers geblesseerd?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 23, 2014 11:15 am

Van Gaal heet gezegd dat het een paar moeilijke maanden zouden worden, en iedereen vond dat prima, en nu is het een moeilijke maand en dan gaan ze roepen dat hij het allemaal verkeerd ziet...

Hij zit op dit moment met het probleem dat zijn manier van spelen voor veel spelers nog niet erg diep zit, en er niet veel voor nodig is om ze te laten vervallen in wat ze beter kennen, waarna dat natuurlijk niet werkt en ze in paniek raken. Niettemin was het tot aan de 3-2 best goed, nog niet op het beoogde niveau, maar het klopte wel. Er is nog wel belangrijk werk te doen, maar niet zo heel veel meer.

Vreemd genoeg krijgt hij nu het verwijt dat hij te weinig punten haalt, omdat hij zoveel nieuwe spelers heeft gehaald. Terwijl het toch niet heel raar is dat het moeilijker is om een goed functionerend elftal te maken van spelers die pas gearriveerd zijn dan van spelers die er al zijn. Eigenlijk is alleen Falcao als een luxe-aankoop te beschouwen, hoewel 3 spitsen voor 2 posities niet zo'n gek idee is als je naar blessurerisico kijkt. Voor het feit dat de twee centrale verdedigers tegelijk vertrekken moet je bij de club zijn, dat is op zich geen goed beleid. Of hij daarvoor betere vervangers had moeten halen hangt af van wat er beschikbaar was.

Dit lijkt me weer typisch zo'n periode die heel veel mensen straks heel graag vergeten zijn, en dan vooral hun eigen commentaren daarop.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 11:16 am

Lionel schreef:Misschien zijn er wat verdedigers geblesseerd?
Of moet het elftal eens goed neergezet worden.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 11:24 am

Mee eens. Maar als je 3-1 voorstaat en 5-3 verliest ligt dat niet alleen aan de coach.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di sep 23, 2014 11:27 am

Le T. schreef:Van Gaal heet gezegd dat het een paar moeilijke maanden zouden worden, en iedereen vond dat prima, en nu is het een moeilijke maand en dan gaan ze roepen dat hij het allemaal verkeerd ziet...

Hij zit op dit moment met het probleem dat zijn manier van spelen voor veel spelers nog niet erg diep zit, en er niet veel voor nodig is om ze te laten vervallen in wat ze beter kennen, waarna dat natuurlijk niet werkt en ze in paniek raken. Niettemin was het tot aan de 3-2 best goed, nog niet op het beoogde niveau, maar het klopte wel. Er is nog wel belangrijk werk te doen, maar niet zo heel veel meer.

Vreemd genoeg krijgt hij nu het verwijt dat hij te weinig punten haalt, omdat hij zoveel nieuwe spelers heeft gehaald. Terwijl het toch niet heel raar is dat het moeilijker is om een goed functionerend elftal te maken van spelers die pas gearriveerd zijn dan van spelers die er al zijn. Eigenlijk is alleen Falcao als een luxe-aankoop te beschouwen, hoewel 3 spitsen voor 2 posities niet zo'n gek idee is als je naar blessurerisico kijkt. Voor het feit dat de twee centrale verdedigers tegelijk vertrekken moet je bij de club zijn, dat is op zich geen goed beleid. Of hij daarvoor betere vervangers had moeten halen hangt af van wat er beschikbaar was.

Dit lijkt me weer typisch zo'n periode die heel veel mensen straks heel graag vergeten zijn, en dan vooral hun eigen commentaren daarop.
Via de roddelpers wordt al zachtjes gezegd dat de spelers LvG niet zo pruimen. En dat is natuurlijk funest. Zeker voor LvG die vooral hamert op zijn manier van werken met spelers.

Als ie nu iets meer punten had gehaald, dan kun je een hoop van je af laten glijden. Maar als je je filosofie blijft promoten maar de resultaten blijven uit, dan begint de wind aan te wakkeren. Ongeacht of LvG z'n werk nou goed doet of niet.

Ik zou het erg jammer vinden mocht ie niet kunnen slagen bij Man Utd. Ik hoop dat het management hem de tijd geeft, maar als de spelers beginnen te morren......
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 11:34 am

Tja... ze hebben ook nog eens tegen allemaal slechte clubs gespeeld.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 11:50 am

Lionel schreef:Tja... ze hebben ook nog eens tegen allemaal slechte clubs gespeeld.
En minder punten dan onder Moyes, een elftal in disbalans en 150 M kapot geslagen.

Om Le T.'s posting te parafraseren: niets aan de hand, komt goed.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 12:10 pm

Hopelijk voor Louis komen de verdedigers snel terug...
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 23, 2014 12:33 pm

Van Gaal is meer Cruijff dan hij denkt.
Die zei toch ook altijd dat je geen dure verdedigers hoeft te kopen. Die leidt je op of je turnt aanvallers/middenvelders om.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 12:54 pm

Lionel schreef:Hopelijk voor Louis komen de verdedigers snel terug...
Hij had een paar klasbakken achterin moeten halen, Rishi. Dat is de kern van het probleem. Het prioriteitenlijstje deugde niet.

Zie (ook) Blind - Herrera: goede voetballers, in de duels kwetsbaar. De Gaalactico's daarvoor doen defensief vrijwel niets, m.u.v. Rooney.

Het is een ploeg in disbalans. En dat vat ik dus niet, bij een ervaren topmanager, die 150 M heeft kunnen besteden. Met deze selectie halen ze de top-4 niet. Hij zal in de winterstop moeten repareren. Nog maar 100 M er tegenaan moeten gooien om de gaten in de defensie en op het middenveld te dichten.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 12:58 pm

Rojo en Shaw zijn gekocht. Smalling en Jones zijn ook voor grof geld gekocht.

Ben het met je eens dat een Benatia en een Nigel bruikbaar waren geweest. Maar weet niet of zij haalbaar voor Man U waren. Nigel natuurlijk wel maar een Hummels of Benatia spelen nu wel CL. En wie zegt dat de directeur daar nog een verdediger wilde? Dan zouden dus 2 jongens met een waarde van samen 40 miljoen pond! op de bank blijven.

Maar de organisatie deugt niet. En daar had hij wel wat aan moeten doen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 23, 2014 1:15 pm

GangstaRiB schreef:
Le T. schreef:Van Gaal heet gezegd dat het een paar moeilijke maanden zouden worden, en iedereen vond dat prima, en nu is het een moeilijke maand en dan gaan ze roepen dat hij het allemaal verkeerd ziet...

Via de roddelpers wordt al zachtjes gezegd dat de spelers LvG niet zo pruimen. En dat is natuurlijk funest. Zeker voor LvG die vooral hamert op zijn manier van werken met spelers.

Als ie nu iets meer punten had gehaald, dan kun je een hoop van je af laten glijden. Maar als je je filosofie blijft promoten maar de resultaten blijven uit, dan begint de wind aan te wakkeren. Ongeacht of LvG z'n werk nou goed doet of niet.

Ik zou het erg jammer vinden mocht ie niet kunnen slagen bij Man Utd. Ik hoop dat het management hem de tijd geeft, maar als de spelers beginnen te morren......
Uiteraard wordt er aan zijn stoelpoten gezaagd, je kunt niet als buitenlander komen, het Engelse voetbal achterlijk verklaren en een grote bek opzetten tegen de pers, en dan verwachten dat die niet probeert je onderuit te halen. Dat stond in mei al vast. En er is altijd wel een anonieme bekende van een speler te citeren die weet te vertellen dat de speler in kwestie het niet pruimt, en anders wel een speler die niet speelt. Wat er gebeurt hangt echter alleen maar van de standvastigheid van het bestuur af.

Het is niet zo dat er iets onverwachts is gebeurd, sterker nog, de man zelf heeft ervoor gewaarschuwd, het is ook niet zo dat de spelers het vertikken zijn aanpak uit te voeren, integendeel, het is alleen wel zo dat er een aantal als zodanig laaggeschoolde voetballers tussen zitten die nogal wankelmoedig zijn in de uitvoering. Maar dat is een ander probleem wat op de training verholpen kan worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 23, 2014 2:08 pm

Le T. schreef:Dit lijkt me weer typisch zo'n periode die heel veel mensen straks heel graag vergeten zijn, en dan vooral hun eigen commentaren daarop.
Man United gaat straks waarschijnlijk wel wat beter spelen (tenminste, ik hoop het voor ze), maar het moet geen half jaar duren zoals destijds bij Bayern, want dan ben je in de PL kansloos voor de bovenste plekken. Trouwens; zelfs als je goed speelt kun je nog gemakkelijk verliezen van Chelsea, Man City, Arsenal, Tottenham. Het feit dat Man United tegen vijf laagvliegers heeft mogen beginnen en in die wedstrijden amper punten heeft gepakt, kan weleens van doorslaggevende betekenis worden.

Gisteren op de Belgische TV werd de vraag gesteld of iemand die zó slecht Engels spreekt als Van Gaal wel een goede coach kan zijn in Engeland. Dat vraag ik me ook af. Ik denk namelijk dat Van Gaal mede door de taalbarriere is mislukt in Spanje en Duitsland.

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 23, 2014 2:24 pm

Jöhnk schreef:
Le T. schreef:Dit lijkt me weer typisch zo'n periode die heel veel mensen straks heel graag vergeten zijn, en dan vooral hun eigen commentaren daarop.
Man United gaat straks waarschijnlijk wel wat beter spelen (tenminste, ik hoop het voor ze), maar het moet geen half jaar duren zoals destijds bij Bayern, want dan ben je in de PL kansloos voor de bovenste plekken.
Dat ben ik met je eens, sterker nog, dat schreef ik een paar maand geleden al.
Trouwens; zelfs als je goed speelt kun je nog gemakkelijk verliezen van Chelsea, Man City, Arsenal, Tottenham. Het feit dat Man United tegen vijf laagvliegers heeft mogen beginnen en in die wedstrijden amper punten heeft gepakt, kan weleens van doorslaggevende betekenis worden.
Anderzijds is er nu al voetbal te zien waarmee dergelijke clubs grote moeite zullen hebben. In de grote wedstrijden is de druk niet per se groter voor een club als Man U. Ook is het de bedoeling om met dit elftal naar een vorm toe te werken waarmee een hele goede reeks neergezet kan worden, en het werkt ook andersom, met een goede reeks loop je ook zomaar 8 punten in omdat dergelijke clubs ook niet zomaar winnen in diezelfde PL.
Gisteren op de Belgische TV werd de vraag gesteld of iemand die zó slecht Engels spreekt als Van Gaal wel een goede coach kan zijn in Engeland. Dat vraag ik me ook af. Ik denk namelijk dat Van Gaal mede door de taalbarriere is mislukt in Spanje en Duitsland.
Dat heb ik toevallig ook gezien, ik vond het nogal gezocht van iemand die sowieso al aan het zoeken was. Capello heeft notabene het nationale elftal van Engeland getraind, het Engels van Van Gaal is vooral heel erg lelijk, niet zozeer inadequaat in de communicatie.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 23, 2014 2:33 pm

Lionel schreef:Waarom zijn het winnaars? Ze spelen tegen 10 man en het staat 1-1. In plaats van iets doen om te winnen spelen ze de bal rond op de middenlijn en de scheids fluit af. Dan ben je geen winaar maar een stel losers bij elkaar en ook een loser als coach.
:excited.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 23, 2014 2:55 pm

@Le T: Ik denk dat het voor een clubcoach lastiger is dan voor een bondscoach als je de taal slecht spreekt. Overigens weet ik niet wat het niveau is van het Engels van Capello.

Bij een club zul je meer bezig zijn met details en wil je meer contact met je spelers hebben. Als je dan niet precies kunt uitleggen wat je bedoeld kan dat een nadeel zijn. De vraag is of Van Gaal de taal voldoende machtig is om precies duidelijk te maken wat hij wil. Dat het slecht klinkt hoeft geen nadeel te zijn. Maar als je je gedachten niet goed genoeg kunt overbrengen is dat het natuurlijk wel.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 23, 2014 3:10 pm

Le T. schreef: het Engels van Van Gaal is vooral heel erg lelijk, niet zozeer inadequaat in de communicatie.
Zo zou ik zijn Nederlands omschrijven. :smallgrin.gif:

Ik vraag me oprecht af hoe Van Gaal in zijn steenkolenengels gedetailleerde tactische verhandelingen kan geven.

Cappello was dacht ik niet zo'n doorslaand succes in Engeland. Aan de andere kant zijn er inderdaad voorbeelden te noemen van coaches die succesvol hebben gewerkt in landen waar ze de voertaal niet spraken, maar dat was vooral in het verband van interlandvoetbal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di sep 23, 2014 3:31 pm

Als ik van Gaal Engels hoor lullen bij Match of the day krijg ik altijd de slappe lach.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 3:50 pm

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Waarom zijn het winnaars? Ze spelen tegen 10 man en het staat 1-1. In plaats van iets doen om te winnen spelen ze de bal rond op de middenlijn en de scheids fluit af. Dan ben je geen winaar maar een stel losers bij elkaar en ook een loser als coach.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 23, 2014 4:08 pm

Koeman en Koeman en Southampton in de top is leuk, maar vorig jaar hadden ze tegen hetzelfde rijtje ploegen twee punten meer dan de 10 van nu. ManU had de volle buit binnen tegen deze tegenstanders of hun plaatsvervangers (degradanten/promovendi), die doen het beduidend slechter.

http://public.tableausoftware.com/profi ... eandmodels
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 5:47 pm

Le T. schreef: Het is niet zo dat er iets onverwachts is gebeurd, sterker nog, de man zelf heeft ervoor gewaarschuwd, het is ook niet zo dat de spelers het vertikken zijn aanpak uit te voeren, integendeel, het is alleen wel zo dat er een aantal als zodanig laaggeschoolde voetballers tussen zitten die nogal wankelmoedig zijn in de uitvoering. Maar dat is een ander probleem wat op de training verholpen kan worden.
Het is wat, zo'n Van Gaalse revolutie. Weet je ook al wanneer het extreem veel beter gaat worden? En hoe extreem veel geld er tot dat moment nog ingepompt moet worden?

Plaats reactie