Feyenoord - Ajax 21-09-2014
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Feyenoord - Ajax 21-09-2014
Pfff ben nog helemaal aan het bijkomen. Ik heb echt nog nooit zo'n slechte wedstrijd van Ajax gezien en dit schijnt dan de sterkste selectie van de laatste jaren te zijn. 

-
Kishna vind zichzelf helemaal geweldig volgens mij.InnerHarbour schreef:Had ik mij meer mee vermaakt ja, wat was dit slecht. Zo'n kishana, grote muil in de pers en als je dan zie hoe hij invalt alles gaat volledig langs hem heen. Ik zal het verder maar niet over die handtasjesvoetballer Andersen hebben wat moeten we ermee, pffffffffff.
Andersen is inderdaad een juffertje. Slapjanus.
Klaassen ook niet gezien vandaag.
Meeste is wel gezegd: als Ajax onder druk gezet wordt, blijft er niks van over. Ze kunnen nergens op terugvallen. Zelfs niet nadat Feyenoord kilometers ruimte weggaf in de laatste 10 minuten.
Whitey on the moon.
Cilessen + 10 Droeftoeters daar hebben we naar zitten kijken.
En eigenlijk doen we dat al 5 wedstrijden.
Als de tegenstander iets aan ruimte geeft, lijkt het nog wat maar dat is schone schijn.
En eigenlijk doen we dat al 5 wedstrijden.
Als de tegenstander iets aan ruimte geeft, lijkt het nog wat maar dat is schone schijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Sig deed het overigens erg goed vandaag gezien de omstandigheden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Balverlies ligt aan de spelopvatting. Voorin werd geen druk gezet, middenvelders liepen terug. Daardoor kwamen de verdedigers onder druk te staan en peerden ze voor alle zekerheid de bal naar voren. Daar kon F. de bal gemakkelijk opgepikt, want er werd geen druk gezet, enz.
De Boer had moeten ingrijpen.
Het is ook een afweging die Ajax hierbij kan maken. Je kan het zo laten en de ouwe koers blijven volgen. Met veel jonkies en een raamwerk dat dan amper thuisgeeft. Want hoe vaak komen we immers dit speltype in een seizoen tegen? 5 keer nationaal en internationaal misschien? Bijvoorbeeld in uitwedstrijden tegen Psv, Twente, F. dus, Utrecht misschien? En de gebruikelijke EL-pot waarin we weer eens worden uitgeschakeld? En voor de rest dan maar hopen dat de schade wat beperkt blijft, zoals wonderbaarlijk genoeg vanmiddag? Of wil Ajax toch stappen hierin maken? Zodat je straks op extreme druk en tempo iets van een antwoord klaar hebt? Dan zal je volgens mij toch wat moeten veranderen in je personeelsbeleid én hierop serieus moeten gaan trainen in duels, positiespel enz. Ook de toptalenten.GangstaRiB schreef: Meeste is wel gezegd: als Ajax onder druk gezet wordt, blijft er niks van over. Ze kunnen nergens op terugvallen.
Dat was inderdaad wel kwalijk. Zoals Serero ook die dot van een kans verprutst na eindelijk weer eens een goede actie van Klaassen. Man, man, man. Maar ja, als je al een groot deel van de wedstrijd als aangeschoten wild speelt en alleen maar kunt tegenhouden, kan je dit eigenlijk ook wel verwachten.Zelfs niet nadat Feyenoord kilometers ruimte weggaf in de laatste 10 minuten.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

-
Dat schrijf je na iedere mindere wedstrijd toch wel een paar keer. Ik snap de achterliggende gedachte, hij is benoemd voor de JC-revolutie, maar is hij niet afhankelijk van de spelers die het TH voor hem selecteert?Yopi schreef:Balverlies ligt aan de spelopvatting. Voorin werd geen druk gezet, middenvelders liepen terug. Daardoor kwamen de verdedigers onder druk te staan en peerden ze voor alle zekerheid de bal naar voren. Daar kon F. de bal gemakkelijk opgepikt, want er werd geen druk gezet, enz.
De manier waarop Ajax speelt is niet zoals Ajax in mijn ogen hoort te spelen, maar het TH is de baas. Doet FdB niet wat het TH wil, dan vliegt hij eruit of past zich aan. Na bijna 3 1/2 jaar moet toch duidelijk zijn dat het TH FdB er niet snel zal uitsturen, dus tevreden is i.t.t. een kritische supporter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Zoals Feyenoord, bedoel je?Zuidema schreef:En alsjeblieft niet weer dat domme geouwehoer van FdB zoals na RBS dat we bij extreme druk dan maar de lange bal moeten hanteren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Feijenoord was vooral gevaarlijk uit allerlei kluts situaties of pogingen van ver dus logisch dat die ballen er uiteindelijk niet ingingen. Eigenlijk geen moment gedacht dat Feijenoord zou scoren. Enige echte kans van hunnie was in de 1e helft van spits Kazim en nadat die mis ging wist ik dat de partij in de pocket zat. Teleurstellend dat Ajax niet naar 2-0 en 3-0 is uitgelopen maar eigen schuld want er werd ongelofelijk slordig gespeeld, ook op momenten dat er weinig druk was.Raymon schreef:Voetbalgevecht?? Dit was 10 rondes tegen Ali. Als het 7-2 wordt dan mag je niet klagen.
De actie voorafgaande aan de kans was het inderdaad prima wat Klaassen deed. Alleen gaf hij de bal te laat en net achter Serero.Zuidema schreef: Dat was inderdaad wel kwalijk. Zoals Serero ook die dot van een kans verprutst na eindelijk weer eens een goede actie van Klaassen. Man, man, man. Maar ja, als je al een groot deel van de wedstrijd als aangeschoten wild speelt en alleen maar kunt tegenhouden, kan je dit eigenlijk ook wel verwachten.
Klaassen is veel te vroeg bestempeld als speler die het elftal moet dragen, hij heeft nog zoveel moeite met zijn eigen spel.
Cillissen was met afstand de beste aan Ajax kant. Van Rhijn speelde redelijk en ik vond Serero en Sig ook niet eens heel slecht. De rest was ver, maar dan ook echt heel ver, onder de maat.
Je weet best wat ik bedoel. En dat F. vanmiddag uiteindelijk alleen nog maar blind de bal in de 16 gaat pompen is hun zaak, moeten zij weten. Waar wij trouwens bij nood helaas ook een handje van hebben: bij ons is dat plan B met Vd Hoorn in de spits.Bert schreef:Zoals Feyenoord, bedoel je?Zuidema schreef:En alsjeblieft niet weer dat domme geouwehoer van FdB zoals na RBS dat we bij extreme druk dan maar de lange bal moeten hanteren.

- InnerHarbour
Zo jij zit wel erg vroeg aan de drankDubbel schreef:Feijenoord was vooral gevaarlijk uit allerlei kluts situaties of pogingen van ver dus logisch dat die ballen er uiteindelijk niet ingingen. Eigenlijk geen moment gedacht dat Feijenoord zou scoren. Enige echte kans van hunnie was in de 1e helft van spits Kazim en nadat die mis ging wist ik dat de partij in de pocket zat. Teleurstellend dat Ajax niet naar 2-0 en 3-0 is uitgelopen maar eigen schuld want er werd ongelofelijk slordig gespeeld, ook op momenten dat er weinig druk was.Raymon schreef:Voetbalgevecht?? Dit was 10 rondes tegen Ali. Als het 7-2 wordt dan mag je niet klagen.
YNWA
- Ajaciedjuh
Vandaag de nul gehouden voor de eerste keer! 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zo, ik heb het weer overleefd. Ik heb het echt zelden zo slecht gehad in de Kuip. Echt 90 minuten + extra tijd met samengeknepen billen gezeten. Wat een wanvertoning van de kant van Ajax. Cillessen doet z'n werk prima maar verder gingen ze echt collectief door het ijs. Als een stelletje bange pubers stonden ze in het veld.
Dat we deze wedstrijd hebben gewonnen kan eigenlijk helemaal niet. Alleen in de extra tijd hadden zij er al twee kunnen maken. Laat staan die eerdere momenten inclusief ballen op het aluminium. Ik kan overigens melden dat de haat richting Ajax in de loop van de wedstrijd weer wat is gegroeid. Man wat stonden ze te schuimbekken.
Ik wil wel Kenneth nog even bedanken voor zijn afscheidskadootje. Symphatiek om niet achter die vrije bal aan te springen. Want hij was verre van onhoudbaar.
Dat we deze wedstrijd hebben gewonnen kan eigenlijk helemaal niet. Alleen in de extra tijd hadden zij er al twee kunnen maken. Laat staan die eerdere momenten inclusief ballen op het aluminium. Ik kan overigens melden dat de haat richting Ajax in de loop van de wedstrijd weer wat is gegroeid. Man wat stonden ze te schuimbekken.

Ik wil wel Kenneth nog even bedanken voor zijn afscheidskadootje. Symphatiek om niet achter die vrije bal aan te springen. Want hij was verre van onhoudbaar.

Nil volentibus arduum
Moet zeggen dat ik het spel van Feijenoord in de eerste graag bij Ajax zou willen zien. Hoog en agressief druk zetten, kansen creëren...
Na de samenvatting van zojuist nog steeds een tikkie ongeloof dat we gewonnen hebben. Zo onder de maat
Na de samenvatting van zojuist nog steeds een tikkie ongeloof dat we gewonnen hebben. Zo onder de maat
Dit lukt ook nooit meer. Zo slecht spelen, zo veel kansen tegen krijgen en dan toch winnen.
Het druk zetten van hun kant was inderdaad goed. Ajax liet het daar volledig mee afweten en we konden ons er ook niet onderuit voetballen. We kwamen niet eens bij de middenlijn. Het was een beschamende vertoning.
Feyenoord speelde misschien een relatief simpel systeem. Maar als ze dit elke week kunnen brengen gaan ze echt hun potjes wel winnen.
Het druk zetten van hun kant was inderdaad goed. Ajax liet het daar volledig mee afweten en we konden ons er ook niet onderuit voetballen. We kwamen niet eens bij de middenlijn. Het was een beschamende vertoning.
Feyenoord speelde misschien een relatief simpel systeem. Maar als ze dit elke week kunnen brengen gaan ze echt hun potjes wel winnen.
Nil volentibus arduum
Nee, dit soort voetbal kun je niet elke week spelen. Dit is puur afhankelijk van mentaliteit en werkt dus niet in de 90% kleine wedstrijden die je moet spelen.columbus schreef:Moet zeggen dat ik het spel van Feijenoord in de eerste graag bij Ajax zou willen zien. Hoog en agressief druk zetten, kansen creëren...
Ajax hoort slim, over de grond, onder de druk uit te spelen en Feyenoord op deze manier zo bang te maken dat ze niet meer zo naar voren durven te stormen. Het moge duidelijk zijn dat de 1e helft daar letterlijk het tegenovergestelde van was, maar dat betekent niet dat we ineens als F. moeten willen voetballen.
Want? Jij vond Ajax niet slordig als het de bal had? Of heb je soms allerlei uitgespeelde kansen gezien van de tegenstander? Dacht het niet. Feijenoord was hoop gespin, weinig wol. Staan ook niet voor nix op de 15e plaats.InnerHarbour schreef:Zo jij zit wel erg vroeg aan de drankDubbel schreef:Feijenoord was vooral gevaarlijk uit allerlei kluts situaties of pogingen van ver dus logisch dat die ballen er uiteindelijk niet ingingen. Eigenlijk geen moment gedacht dat Feijenoord zou scoren. Enige echte kans van hunnie was in de 1e helft van spits Kazim en nadat die mis ging wist ik dat de partij in de pocket zat. Teleurstellend dat Ajax niet naar 2-0 en 3-0 is uitgelopen maar eigen schuld want er werd ongelofelijk slordig gespeeld, ook op momenten dat er weinig druk was.Raymon schreef:Voetbalgevecht?? Dit was 10 rondes tegen Ali. Als het 7-2 wordt dan mag je niet klagen.
Ik heb vanmiddag Radio Rijnmond geluisterd en het viel mij eigenlijk daarom nog mee. Daar had ik het vermoeden dat Ajax niet aan de andere kant van het veld was gekomen (ok het was niet vaak, maar toch soms) en dat ELKE aanval van Feyenoord gevaarlijk was.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Ajaciedjuh
Opvallend dat feyenooit pas 6 doelpunten tegen heeft, maar nog opvallender slechts 4 goals voor. Niet zo gek dat ze vandaag zoveel kansen missen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Duideljk. En er zijn er hier blijkbaar meer die Rijnmond hebben geluisterd.Khraa schreef:Ik heb vanmiddag Radio Rijnmond geluisterd en het viel mij eigenlijk daarom nog mee. Daar had ik het vermoeden dat Ajax niet aan de andere kant van het veld was gekomen (ok het was niet vaak, maar toch soms) en dat ELKE aanval van Feyenoord gevaarlijk was.

Het was vooral ook de onrust bij Ajax achterin. Niet alles resulteerde in een uitgespeelde kans maar er was continu de dreiging dat die kans en het doelpunt wel zou komen. We konden ook werkelijk geen bal vasthouden.
Maar ze hebben natuurlijk genoeg kansen gehad. Drie keer het aluminium, Kazim vrij voor Cillessen op drie meter van het doel, die kansen in de extra tijd. Het was niet vreemd geweest als ze er toch zeker twee hadden gemaakt.
Maar ze hebben natuurlijk genoeg kansen gehad. Drie keer het aluminium, Kazim vrij voor Cillessen op drie meter van het doel, die kansen in de extra tijd. Het was niet vreemd geweest als ze er toch zeker twee hadden gemaakt.
Nil volentibus arduum
Ik wil de wanprestatie van Ajax beslist niet bagatelliseren, maar ik heb bij zulke ballen op de lat wel iets van: niks geen pech of geluk, dan moet je maar beter mikken. Je maakt gewoon een (opgelegde) kans niet af. Geldt wat mij betreft trouwens ook voor Ajax, mocht ons dat gebeuren.Marillion schreef: Laat staan die eerdere momenten inclusief ballen op het aluminium.
Als ik de beelden nog eens terugzie, dan was Cillessens hand volgens mij alledrie keer steeds vlak onder de baan van de bal. Correct me if I am wrong. Wil de bal het doel invliegen, dan moet die baan al snel een 5-10 centimeter lager zijn, waardoor Cillissen de bal waarschijnlijk wel eens had kunnen wegtikken met de vingertoppen. Dan was het natuurlijk een formidabele redding geweest en was er helemaal niet meer over geluk of pech gesproken. Raar fenomeen eigenlijk.
Kwalijk blijft daarbij natuurlijk wel dat F. zulke opgelegde kansen krijgt. Net zoals in de slotfase. Van Rhijn en Cillessen houden Ajax dan magistraal overeind, maar daarvoor gaat er dus al iets flink mis. Want hoe kan het in hemelsnaam dat F. zo vrij mag schieten en koppen in onze 16?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo sep 21, 2014 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Het niet onder de druk kunnen uitspelen is een terugkerend probleem.
Ik ben wel eens benieuwd naar de looplijnen van de middenvelders en buitenspelers in dit soort wedstrijden. Volgens mij wordt er veel te statisch gevoetbald, daarom kan Serero met zijn slechte passing en flutschot toch nog makkelijk mee. Hij zorgt tenminste voor iets van dynamiek op het middenveld. Hij is de enige man op de helft van de tegenstander waar de bal naartoe kan. Mooi makkelijk te verdedigen.
Klaassen loopt vaak goed, maar er is niemand bij Ajax die de bal zo zuiver met de juiste snelheid bij hem kan krijgen. Daar heb je in dit soort wedstrijden niets aan.
Ik ben wel eens benieuwd naar de looplijnen van de middenvelders en buitenspelers in dit soort wedstrijden. Volgens mij wordt er veel te statisch gevoetbald, daarom kan Serero met zijn slechte passing en flutschot toch nog makkelijk mee. Hij zorgt tenminste voor iets van dynamiek op het middenveld. Hij is de enige man op de helft van de tegenstander waar de bal naartoe kan. Mooi makkelijk te verdedigen.
Klaassen loopt vaak goed, maar er is niemand bij Ajax die de bal zo zuiver met de juiste snelheid bij hem kan krijgen. Daar heb je in dit soort wedstrijden niets aan.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!