Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014
Moderator: mods
Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014
De Boer heeft een heilig vertrouwen in de kwaliteiten van Andersen. We zullen vanzelf wel zien of hij wat dat betreft het gelijk aan zijn zijde heeft.
Maar ja, wat moet je dan met hem? Ik ben echt benieuwd wat de Boer met hem gaat doen. Fysiek kwetsbaar, verdedigend matig.Yopi schreef:Ik ook, AR. Boilesen is een talentvolle voetballer, maar hij kan niet verdedigen.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Die blijft gewoon staan. Hij zorgt wel voor offensieve druk over links. Toen Ajax gisteren met AEG en Andersen aan de lijn speelde en de backs wat meer naar binnen speelden, herstelde Boilesen zich enigszins. Van Rhijn trouwens ook.Duke schreef:Maar ja, wat moet je dan met hem? Ik ben echt benieuwd wat de Boer met hem gaat doen. Fysiek kwetsbaar, verdedigend matig.Yopi schreef:Ik ook, AR. Boilesen is een talentvolle voetballer, maar hij kan niet verdedigen.
FdB gaat puzzelen en het zó neerzetten dat Boilesen zo min mogelijk in defensieve situaties verzeild raakt. Zoals ie dat in 2012/13 met Blind deed.
Positieve reacties over Ajax van Van der Wiel, Blanc en Zlatan.
Van der Wiel
Blanc en Zlatan
Zij hebben er vertrouwen in!
Van der Wiel
Blanc en Zlatan
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vond Andersen gisteren dus wel goed spelen. Hield vaak balbezit en gaf altijd snel druk. In de tweede helft had hij ook nog een aantal hele nuttige balveroveringen.
Viergever was gisteren by far de slechtste bij Ajax. Deed in de eerste helft alles verkeerd wat je verkeerd kon doen. Continu vertragen, verkeerde keuzes en een matige inspeelpass. Komt te kort op het middenveld voor dit niveau, moet Frank ook echt niet meer doen. Zimling maakte, eerlijk is eerlijk, een veel betere indruk!
Viergever was gisteren by far de slechtste bij Ajax. Deed in de eerste helft alles verkeerd wat je verkeerd kon doen. Continu vertragen, verkeerde keuzes en een matige inspeelpass. Komt te kort op het middenveld voor dit niveau, moet Frank ook echt niet meer doen. Zimling maakte, eerlijk is eerlijk, een veel betere indruk!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Wat een heerlijke video is dit om te zien. Zlatan, het blijft een baas. Ze bescheiden, zo eerlijk. En ik sluit me volledig aan bij z'n analyse van de wedstrijd.
http://nos.nl/video/699631-ibrahimovic- ... elkom.html
http://nos.nl/video/699631-ibrahimovic- ... elkom.html
Op naar de vierde ster!
Ik vind het ook een fantastische gozer. Streetwise, zeker geen domme jongen.Pride of Amsterdam schreef:Wat een heerlijke video is dit om te zien. Zlatan, het blijft een baas. Ze bescheiden, zo eerlijk.
Hij deed er niet echt veel aan, gisteren.

Nee zeker niet. Zlatan speelde op de helft van zijn kunnen, daar mogen we 'm wel voor bedanken.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Hmmzzz...om toe te slaan in Parijs?Alexander schreef:Nee zeker niet. Zlatan speelde op de helft van zijn kunnen, daar mogen we 'm wel voor bedanken.

Maar Wat een baas idd; die blik alleen al.

Ervaren spelers en spelers die goed getraind zijn lijkt me. De juiste keuze is vaak een gegeven in het gros van de situaties, dan lijkt mij het trainbaar. Maar het heeft ook met techniek te maken, als je sneller keuzes maakt en de techniek hebt, kun je ook 1 keer raken of 2 keer raken, ipv het 2 of 3 keer raken van nu. Als je de bal nou meteen goed legt dan hoef je hem geen 3 te keer raken en heb je meer tijd om te kijken wat de juiste keuze is voor het tweede keer raken van de bal door middel van een pass.Demosthenes schreef:In een interview zegt Klaassen:"Je moet zo snel keuzes maken". Hij slaat de spijker op z'n kop, dat gebeurt bij Ajax te weinig als die bal wordt rondgespeeld. Er wordt voor de gemakkelijke weg (terug) gekozen. Kiest een speler sneller, dan zit daar meer risico aan vast, maar verdedigers van Ajax moeten worden zo worden opgeleid dat ze kunnen verdedigen met ruimte achter zich, (momenteel?) een probleem. Welke spelers kunnen wel snel die keuzes maken?
Wollt ihr den totalen Mensch?
Dat dacht ik ook.Ramona schreef:Hmmzzz...om toe te slaan in Parijs?Alexander schreef:Nee zeker niet. Zlatan speelde op de helft van zijn kunnen, daar mogen we 'm wel voor bedanken.![]()

Guys wanna be like him, girls wanna be with him.Maar Wat een baas idd; die blik alleen al.

Ik heb met Ibra (en Nigel) wel effe wat 'meer' dan met Raffie of Wessie.
Ja, geweldige speler en persoonlijkheid. Ik weet wel dat het niet gaat gebeuren. Maar als we het nou over een ervaren speler hebben die iets zou toevoegen. Wat zou het gaaf zijn als Zlatan nog zin heeft in een jaartje Amsterdam op het einde van zijn loopbaan.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Ik hoop het m.b.t. Moisander te maken heeft met het niet doorgaan van zijn transfer. Hij moet alleen nu de teleurstelling aan de kant schuiven en weer vol voor Ajax gaan. Ik kan me herinneren dat hij in de periode bij Az ook een stuk minder was (uiteindelijk maakte hij wel de stap naar Ajax).
Moisander van vorig seizoen is een toegevoegde waarde voor Ajax. Maar ik verwacht wel dat dat weer in orde komt.
Moisander van vorig seizoen is een toegevoegde waarde voor Ajax. Maar ik verwacht wel dat dat weer in orde komt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Blijft hij zo spelen, dan kan hij die transfer wel vergeten. Is zijn contract al verlengd?Ajaciedjuh schreef:Ik hoop het m.b.t. Moisander te maken heeft met het niet doorgaan van zijn transfer. Hij moet alleen nu de teleurstelling aan de kant schuiven en weer vol voor Ajax gaan. Ik kan me herinneren dat hij in de periode bij Az ook een stuk minder was (uiteindelijk maakte hij wel de stap naar Ajax).
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Hier kun je de hele tweede helft integraal zien.
Je kunt na 57 seconden Zlatan gebiologeerd omhoog naar de tribunes zien staren. Daarna heeft hij niet zoveel meer gedaan.
http://www.npo.nl/nos-uefa-champions-le ... W_00824482
Je kunt na 57 seconden Zlatan gebiologeerd omhoog naar de tribunes zien staren. Daarna heeft hij niet zoveel meer gedaan.
http://www.npo.nl/nos-uefa-champions-le ... W_00824482
Staat dit seizoen als een wijf te spelen. Zowel defensief als opbouwend. Daar moet a.s.a.p. verandering in komen.Ajaciedjuh schreef:Moisander van vorig seizoen is een toegevoegde waarde voor Ajax. Maar ik verwacht wel dat dat weer in orde komt.
Ik dacht dat jij ook een mancrush op Sneijder had.wimpey schreef: Guys wanna be like him, girls wanna be with him.![]()
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Had Vertonghen in zijn laatste jaar als Ajacied ook last van. Maar na de winterstop speelde hij de pannen van het dak.wimpey schreef:Staat dit seizoen als een wijf te spelen. Zowel defensief als opbouwend. Daar moet a.s.a.p. verandering in komen.Ajaciedjuh schreef:Moisander van vorig seizoen is een toegevoegde waarde voor Ajax. Maar ik verwacht wel dat dat weer in orde komt.
Klopt, al hoop ik dat Moisander zijn zaakjes wat eerder op orde heeft. Wat mij betreft gaan we daar niet tot de winterstop op wachten.
Op deze manier gaat er ook geen sprake zijn van een laatste jaar. In ieder geval niet op de manier waarop hij misschien hoopt.
Op deze manier gaat er ook geen sprake zijn van een laatste jaar. In ieder geval niet op de manier waarop hij misschien hoopt.
Nil volentibus arduum
Klopt, alhoewel Jan door zijn fouten in de Kuip in januari 2012 één van de absolute hoofdverantwoordelijken was voor de 4-2 nederlaag daar. Die uitglijder vlak na de winterstop heeft hij daarna meer dan rechtgezet hoewel ik die pijnlijke afschminking en zijn rol daarin niet zal vergeten.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Had Vertonghen in zijn laatste jaar als Ajacied ook last van. Maar na de winterstop speelde hij de pannen van het dak.wimpey schreef: Moisander staat dit seizoen als een wijf te spelen. Zowel defensief als opbouwend. Daar moet a.s.a.p. verandering in komen.

Iemand nog opgelet of de spelers van PSG na afloop hun fans bedankte? Eentje klapte heel even richting de hoofdtribune, de rest liep direct het veld af. Nog geen kleine blik richting die grif betalende mensen die waren opgesloten in een kooi hoog op de 2e ring.
Je zult zo'n club bij alle uitwedstrijden maar achterna reizen zeg.........
Je zult zo'n club bij alle uitwedstrijden maar achterna reizen zeg.........
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dit zijn dan ook geen clubvoetballers, maar ultieme (zeer rijk belegd) broodvoetballers.
Eigenlijk zou Ajax hier nog meer gebruik van moeten maken. Een europese marketing campagne langs de bankzitters bij topclubs. Bij ons voetbal je allereerst voor je plezier, van het salaris kun je prima leven, maar nee, geen 12 miljoen per jaar. Hier speel je echt voor kampioenschappen en champions league. Hier heerst fun en visie. Beetje dat idee. Denk dat er best wat voor te porren zijn en dan bedoel ik juist niet de Eto'o's van deze wereld.
Eigenlijk zou Ajax hier nog meer gebruik van moeten maken. Een europese marketing campagne langs de bankzitters bij topclubs. Bij ons voetbal je allereerst voor je plezier, van het salaris kun je prima leven, maar nee, geen 12 miljoen per jaar. Hier speel je echt voor kampioenschappen en champions league. Hier heerst fun en visie. Beetje dat idee. Denk dat er best wat voor te porren zijn en dan bedoel ik juist niet de Eto'o's van deze wereld.
Natuurlijk zijn er behoorlijk goede spelers te porren voor het project Ajax, maar door de recente ontwikkelingen met investeringsmaatschappijen en de uit elkaar geplofte transfermarkt is dit niet het juiste moment.El Clavo schreef:Eigenlijk zou Ajax hier nog meer gebruik van moeten maken. Een europese marketing campagne langs de bankzitters bij topclubs. Bij ons voetbal je allereerst voor je plezier, van het salaris kun je prima leven, maar nee, geen 12 miljoen per jaar. Hier speel je echt voor kampioenschappen en champions league. Hier heerst fun en visie. Beetje dat idee. Denk dat er best wat voor te porren zijn en dan bedoel ik juist niet de Eto'o's van deze wereld.
In 2013 werd er nog 100 miljoen euro voor een one-trick-pony als Gareth Bale neergelegd. Zou dat zo door blijven gaan? Of zal de boel tegen de komende jaren weer wat normaliseren?
De voorbeelden van de spelers die na een lucratieve transfer totaal van de radar verdwijnen worden er steeds meer en meer. Over een paar jaar gaan verschillende multimiljonairs heus wel beseffen dat lekker voetballen bij Ajax meer plezier geeft dan je zakken vullen in een vreemdelingenlegioen.
Zlatan Ibrahimovic zie ik niet meer in de spits bij Ajax terugkeren, die kans lijkt me wel heel erg klein. Maar waarom zouden we hem over een paar jaar niet binnenhalen voor de spitsentraining van de 2 hoogste Ajax elftallen en voor het geven van clinics aan aanvallers uit de jeugd? Hij lijkt me liefhebber genoeg om daar een hoop lol in te hebben.
- InnerHarbour
Neem er eens een voorbeeld aan.zeux schreef:Positieve reacties over Ajax van Van der Wiel, Blanc en Zlatan.
Van der Wiel
Blanc en Zlatan

YNWA
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
wimpey schreef:
Guys wanna be like him, girls wanna be with him.![]()

Ja ik ook; geef mij maar spelers met karakter.
En ik zeg 't maar 1 keer, maar wat dat betreft heb ik ook respect voor die ene vetklep van aan de overkant.