Ajax marketing van flop naar top!
Moderator: mods
Re: Ajax marketing is meuk
Ik hoor op de radio steeds de uitleg dat je kunt kiezen. Doneren óf een emmer water over je heen. Dat zou betekenen dat al die bn'ers die weer even wat publiciteit meepakken het geld juist op zak houden.
Ik zal er hier verder geen hele discussie over de goede doelen industrie van maken. Maar ik heb nooit begrepen waarom er eerst iets moet gebeuren om een ander te laten doneren. Geef aan een doel omdat je daar iets mee hebt, of doe het niet. Die keuze kan iedereen voor zichzelf maken. Daar komt voor mij in ieder geval geen emmer ijswater of één of andere sportieve uitdaging bij kijken.
Mocht Eto'o niet worden genomineerd denk ik overigens aan de PSV selectie. En dan wel na afloop van hun nederlaag komende zondag in de Arena.
Ik zal er hier verder geen hele discussie over de goede doelen industrie van maken. Maar ik heb nooit begrepen waarom er eerst iets moet gebeuren om een ander te laten doneren. Geef aan een doel omdat je daar iets mee hebt, of doe het niet. Die keuze kan iedereen voor zichzelf maken. Daar komt voor mij in ieder geval geen emmer ijswater of één of andere sportieve uitdaging bij kijken.
Mocht Eto'o niet worden genomineerd denk ik overigens aan de PSV selectie. En dan wel na afloop van hun nederlaag komende zondag in de Arena.
Nil volentibus arduum
Re: Ajax marketing is meuk
Zou een grappige toegift zijn die van mij vlak na de wedstrijd zeker plaats mag vinden. 
Inplaats van na een pijnlijke nederlaag braaf in een rijtje gaan staan om te klappen voor de overwinnaar PEC Zwolle, stellen de spelers van Ajax zich na een glorieuze 3-0 of 4-1 overwinning op PSV in 2 rijen op. De spelers van de Subsidie Vereniging lopen tussen de Ajax spelers door en krijgen allemaal een bak ijswater over hun kop gekieperd.
Dit direct na afloop van de wedstrijd voor ruim 52.000 toeschouwers in de Arena. Ik ben voor!


Inplaats van na een pijnlijke nederlaag braaf in een rijtje gaan staan om te klappen voor de overwinnaar PEC Zwolle, stellen de spelers van Ajax zich na een glorieuze 3-0 of 4-1 overwinning op PSV in 2 rijen op. De spelers van de Subsidie Vereniging lopen tussen de Ajax spelers door en krijgen allemaal een bak ijswater over hun kop gekieperd.
Dit direct na afloop van de wedstrijd voor ruim 52.000 toeschouwers in de Arena. Ik ben voor!


Re: Ajax marketing is meuk
In de Verenigde Staten werkt het doorgaans zo dat je én de uitdaging aanneemt én grif je chequeboek pakt. Ik vrees inderdaad dat van die D-categorie BN-ers als Patricia Paay en Dries Roelvink iets als dit graag aangrijpen om weer een plasje op SBS of bij RTL Boulevard te mogen doen en vervolgens stiekem de knip dichthouden. Dat soort lui doen alles voor een beetje aandacht en zo'n Roelvink heeft zich zeker nog niet 'binnen gezongen' als je ziet in wat voor een sneu bovenwoninkje hij woont.Marillion schreef:Ik hoor op de radio steeds de uitleg dat je kunt kiezen. Doneren óf een emmer water over je heen. Dat zou betekenen dat al die bn'ers die weer even wat publiciteit meepakken het geld juist op zak houden.

Maar ik mag aannemen dat ze bij Ajax wel de nodige euro's gaan overmaken. We kunnen er op dit moment wel een aantal missen en anders houden we straks gewoon wat in op het salaris van Eto'o want die geeft zelf ook altijd graag zijn steun aan goede doelen.

Re: Ajax marketing is meuk
Hoe zit het met de nieuwe sponsor trouwens?
Schijnt dat een oud doelman dit soort zaken laten regelen niet goed aan het uitpakken is.
Misschien dat Sar anders piloot kan worden bij KLM.
Schijnt dat een oud doelman dit soort zaken laten regelen niet goed aan het uitpakken is.
Misschien dat Sar anders piloot kan worden bij KLM.
Re: Ajax marketing is meuk
Die ALS Icebucket challenge past mooi.
Volgens mij besteedde het Fonds Gehandicaptensport recent nog aandacht aan ALS. Laat die nou net op ons shirt staan bij de uitwedstrijden.
En om die brug van shirtsponsor te gebruiken... Heb je feiten bryan, of is het je onderbuikgevoel omdat het zo lang duurt?
Volgens mij besteedde het Fonds Gehandicaptensport recent nog aandacht aan ALS. Laat die nou net op ons shirt staan bij de uitwedstrijden.
En om die brug van shirtsponsor te gebruiken... Heb je feiten bryan, of is het je onderbuikgevoel omdat het zo lang duurt?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
- Berichten: 2704
- Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
- Locatie: F-Side
Re: Ajax marketing is meuk
Ik denk nog altijd dat het goed komt, en dat Van der Sar er juist een topdeal uit gaat halen.
In januari gaat de gokmarkt open in Nederland. Partijen als B-Win en Unibet zullen dan graag voet aan grond willen zetten hier. Shirtsponsoring van een grote voetbalclub in het land is dan logisch. PSV heeft Philips al, en Feyenoord heeft net een deal met Opel. Blijft Ajax over.
In januari gaat de gokmarkt open in Nederland. Partijen als B-Win en Unibet zullen dan graag voet aan grond willen zetten hier. Shirtsponsoring van een grote voetbalclub in het land is dan logisch. PSV heeft Philips al, en Feyenoord heeft net een deal met Opel. Blijft Ajax over.
Op naar de vierde ster!
Re: Ajax marketing is meuk
Feit is dat men voor het begin van het seizoen heeft gefaald om een nieuwe sponsor te vinden.beelzebub schreef:Die ALS Icebucket challenge past mooi.
Volgens mij besteedde het Fonds Gehandicaptensport recent nog aandacht aan ALS. Laat die nou net op ons shirt staan bij de uitwedstrijden.
En om die brug van shirtsponsor te gebruiken... Heb je feiten bryan, of is het je onderbuikgevoel omdat het zo lang duurt?
Re: Ajax marketing is meuk
Dat weten we feitelijk pas als straks blijkt hoe de nieuwe overeenkomst er uit ziet. Misschien heeft Ajax wel heel bewust de stap genomen om te wachten tot 1 januari omdat er dan een aantrekkelijke overeenkomst mogelijk is.
Komt er straks een matige overeenkomst uit dan is het geen goede keuze geweest. Maar een half jaar overbruggen om straks de hoofdprijs te pakken kan wel degelijk een goede zet zijn.
Komt er straks een matige overeenkomst uit dan is het geen goede keuze geweest. Maar een half jaar overbruggen om straks de hoofdprijs te pakken kan wel degelijk een goede zet zijn.
Nil volentibus arduum
Re: Ajax marketing is meuk
Lees net dat er geen open trainingen meer zullen plaatsvinden. Echt diep en diep triest. Ongelooflijk gewoon. Alsof het allemaal heel spectaculair is wat ze doen bij Ajax
IK GELOOF!!!!!!
Re: Ajax marketing is meuk
Heeft vd Sar eigenlijk een ervaren team achter zich die eigenlijk aan de touwtjes trekken?
Het is toch eigenlijk belachelijk dat je een vd Sar kiest voor Marketing puur omdat hij een voetballer was?
Dit is toch een baan dat los staat van het voetbal? Daar moet toch gewoon een ervaren/bewezen marketeer op zitten?
voorheen was het volgens mij de schoonzoon van Arie vd Eijden die zich hiermee bezig hield. Ook kansloos trouwens.
of ligt dat aan mij?

Het is toch eigenlijk belachelijk dat je een vd Sar kiest voor Marketing puur omdat hij een voetballer was?
Dit is toch een baan dat los staat van het voetbal? Daar moet toch gewoon een ervaren/bewezen marketeer op zitten?
voorheen was het volgens mij de schoonzoon van Arie vd Eijden die zich hiermee bezig hield. Ook kansloos trouwens.
of ligt dat aan mij?

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Re: Ajax marketing is meuk
Hij heeft de Johan Cruijff University gedaan. Dat kwalificeert hem.Mano schreef: Het is toch eigenlijk belachelijk dat je een vd Sar kiest voor Marketing puur omdat hij een voetballer was?
Dit is toch een baan dat los staat van het voetbal? Daar moet toch gewoon een ervaren/bewezen marketeer op zitten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Ajax marketing is meuk
Ja, naast dat Michael van Kinsbergen een mentor rol vervult zit er onder meer nog een heel Marketing team achter met onder meer een man genaamd Johan Rietveld.Mano schreef:Heeft vd Sar eigenlijk een ervaren team achter zich die eigenlijk aan de touwtjes trekken?![]()
J. Rietveld die geen reply stuurde op een e-mail die ik hem in het afgelopen seizoen stuurde met een aantal creatieve ideeën, maar die een paar weken later al wel 2 van die ideeën (en een maand later zelfs nog een 3e) overduidelijk gejat heeft...

Re: Ajax marketing is meuk
Nu maak je ons nieuwsgierig, welke ideeën waren dat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- Berichten: 7389
- Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm
Re: Ajax marketing is meuk
Denk het idee om shirtjes te maken met de naam Van der Hoorn achterop, of Zimling achterop. Sana achterop zal wel uitverkocht zijn.Lionel schreef:Mike van der Hoorn, Zimling en Duarte?

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Ajax marketing is meuk
Haha ik ben ook wel benieuwd!Duke schreef:Nu maak je ons nieuwsgierig, welke ideeën waren dat?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: Ajax marketing is meuk
Ik heb ze jullie inmiddels in een PM toegestuurd, Duke en Thijs!
Re: Ajax marketing is meuk
Gelezen, dank je!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: Ajax marketing is meuk
Real Madrid: omzet 604 miljoen euro
Nettowinst: 38,5 miljoen
Schuld (officieel): 71,5 miljoen
Wat een cijfers...
Nettowinst: 38,5 miljoen
Schuld (officieel): 71,5 miljoen
Wat een cijfers...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Ajax marketing is meuk
Gegoochel met cijfers... Twee Spaanse banken die we met Europese steun overeind hebben gehouden hebben voor honderden miljoenen aan schuld kwijtgescholden.
Re: Ajax marketing is meuk
Lionel schreef:Prima cijfers toch? Schuld valt mee.
Die schuld klopt niet. Ze gebruiken er de term Net Debt. Dit is de schulden minus de een aantal activa. De schuld is nog steeds 540 miljoen einde boekjaar 2013. Overigens is dat nog vrij normaal. Even hoofdrekenend is minder dan 2/3 van het balanstotaal een schuld. Dat is bij "normale" bedrijven redelijk gewoon.
Voor verdere analyse zou ik naar de waarderingsgrondslagen van de activa moeten kijken, maar dan lijkt het wel erg op werk.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Re: Ajax marketing is meuk
Khraa schreef:Lionel schreef:Prima cijfers toch? Schuld valt mee.
Die schuld klopt niet. Ze gebruiken er de term Net Debt. Dit is de schulden minus de een aantal activa. De schuld is nog steeds 540 miljoen einde boekjaar 2013. Overigens is dat nog vrij normaal. Even hoofdrekenend is minder dan 2/3 van het balanstotaal een schuld. Dat is bij "normale" bedrijven redelijk gewoon.
Mwa...
Je hebt in Nederland ook ondernemers voorbij zien komen als Jaap Blokker die miljarden winst uit hun ondernemingen hebben gehaald en een groot deel van de groei zonder gigantische leningen bij de bank hebben gerealiseerd.
Daarnaast heeft Real Madrid de afgelopen jaren meerdere PSV'tjes gedaan.Stukken grond en parkeerplaatsen aan de gemeente verkocht voor torenhoge bedragen. Zonder die transacties zou de schuld nog veel hoger zijn.