Het Bestuur met de rug tegen de muur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Demosthenes » wo sep 03, 2014 9:55 am

Of je Overmars als enige verantwoordelijke kunt beschouwen, weet ik niet. Ten tijde van de JC-revolutie (op dat moment zat Overmars er nog niet bij, in het rapport staat ook dat er geen TD zal worden benoemd) werd steeds gewezen op "De voetballers", het "Ouwe-jongens-krentenbrood" (mijn woorden), het TH zou verantwoordelijk zijn voor aan- en verkoopbeleid (citaat heb ik onlangs nog ergens op AT gegeven). Er is, in de tijd dat het onduidelijk was of FdB nu wel of niet bij het TH hoorde, ook naar gevraagd en JC was op zijn manier duidelijk: de ene keer zit hij er wel bij, een andere keer niet, zo gaat dat ook met van der Sar.

Je kunt niet als een "collectief TH" werken als Overmars aankopen zelf regelt. Het TH is verantwoordelijk, ook als Zimling inderdaad ineens de speler is die Overmars in hem ziet, Sana toch de "Messi van het Noorden" bleek te zijn enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 10:39 am

columbus schreef: Aan de andere kant zou ik het totaal niet gek vinden wanneer Ajax voor, pak hem beet, 15 à 20 miljoen Nigel de Jong had gekocht.
Ik wel. Je moet namelijk met de transferopbrengsten de aankopen financieren waarvan je weet dat ze niet allemaal zullen slagen. Zo'n transfersom van De Jong ga je nooit terugverdienen. Ik denk dat de grote transfersommen een investering moeten zijn, zodat je een apart potje krijgt met inkomsten en uitgaven van transfers, dat met elke verkoop iets kan groeien. Aankopen doen is namelijk wel risico's nemen, dus moet je uit de inkomsten ook de niet slagende aankopen financieren.

Als je dan grote bedragen gaat uittrekken voor een speler die niets meer op gaat leveren ben je eigenlijk aan het interen op verdiensten uit het verleden. Een hoog salaris voor een bijvoorbeeld transfervrije of goedkope De Jong zou wel kunnen. Salaris moet je beoordelen naar wat iemand per jaar kost, en wat die daarvoor brengt, De Jong mag dan veel betaald krijgen omdat hij ook goed is voor de ontwikkeling van jonge talenten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

columbus

Bericht door columbus » wo sep 03, 2014 11:18 am

Le T. schreef:
columbus schreef: Aan de andere kant zou ik het totaal niet gek vinden wanneer Ajax voor, pak hem beet, 15 à 20 miljoen Nigel de Jong had gekocht.
Ik wel. Je moet namelijk met de transferopbrengsten de aankopen financieren waarvan je weet dat ze niet allemaal zullen slagen. Zo'n transfersom van De Jong ga je nooit terugverdienen. Ik denk dat de grote transfersommen een investering moeten zijn, zodat je een apart potje krijgt met inkomsten en uitgaven van transfers, dat met elke verkoop iets kan groeien. Aankopen doen is namelijk wel risico's nemen, dus moet je uit de inkomsten ook de niet slagende aankopen financieren.

Als je dan grote bedragen gaat uittrekken voor een speler die niets meer op gaat leveren ben je eigenlijk aan het interen op verdiensten uit het verleden. Een hoog salaris voor een bijvoorbeeld transfervrije of goedkope De Jong zou wel kunnen. Salaris moet je beoordelen naar wat iemand per jaar kost, en wat die daarvoor brengt, De Jong mag dan veel betaald krijgen omdat hij ook goed is voor de ontwikkeling van jonge talenten.
Niet eens. Wat mij betreft hoeft er niet bij iedere inkomende transfer een verdienmodel te zitten. Spelers van het kaliber de Jong brengen ervaring e.d. In ieder hebben ze een dusdanige inbreng in een selectie waar jonge talentvolle spelers zich op kunnen trekken. Wat uiteindelijk terug zou kunnen komen in de transfer terug zou kunnen komen wanneer de jonge speler Ajax verlaat.

Tuurlijk brengt het aankopen van spelers risico's met zich mee. En natuurlijk zitten er zo nu en dan spelers tussen die tegenvallen. Dat risico's heeft Ajax verder zelf in de hand. Zorg gewoon dat je je huiswerk goed doet zodat de Sana's, vd. Hoorn, Duarte gewoon niet meer gekocht worden.

Dus nogmaals, ik had er echt vrede mee gehad wanneer Ajax deze zomer, pak hem beet, 17 miljoen had neergeteld voor de Jong.

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 11:22 am

Marillion schreef: Welke prijs je ook betaald. Het staat of valt met de mate waarmee Ajax er in slaagt om spelers juist te beoordelen. Wat kunnen ze, hoeveel groei zit er nog in, steken ze mentaal ook juist in elkaar, passen ze binnen het elftal. Het probleem is alleen dat dit kennelijk zo eenvoudig nog niet is.
Of ze mentaal juist in elkaar zitten is altijd een beetje een gok, maar daar kun je best een afgewogen gok van maken met de inschattingen die wel kunt doen. Blessuregevoeligheid is vaak net zo'n gok. Die moet je nou eenmaal nemen en die kun je nemen, want van de talenten die je koopt zal menigeen ook veel meer opleveren dan die gekost heeft.

Het voetballend potentieel is veel minder een gok, maar juist daarop gaat het fout. Het is niet de mentaliteit van Sana, Boerrigter, VdHoorn waarop het fout gaat. Ze moeten zich alleen realiseren dat niet iedereen met goede ogen of de juiste bril ook daadwerkelijk goed kan kijken, en dat je dus de beslissingen moet nemen op basis van de juiste observaties door de daartoe bekwame personen. Overmars en De Boer zijn dat niet. Iemand die daarin wel bekwaam is heeft namelijk aan een paar beelden genoeg om te zien dat Sana geen bijzondere lichaamscoordinatie heeft en de bal niet heel goed beheerst.

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 11:44 am

columbus schreef:
Le T. schreef:

Niet eens. Wat mij betreft hoeft er niet bij iedere inkomende transfer een verdienmodel te zitten. Spelers van het kaliber de Jong brengen ervaring e.d. In ieder hebben ze een dusdanige inbreng in een selectie waar jonge talentvolle spelers zich op kunnen trekken. Wat uiteindelijk terug zou kunnen komen in de transfer terug zou kunnen komen wanneer de jonge speler Ajax verlaat.
Het lijkt me wel zinvol om aan het principe vast te houden dat tegenover uitgaven inkomsten moeten staan, en de veiligste weg om daarvoor te zorgen is dat een uitgave of uitgaven in onderling verband ook weer inkomsten opleveren. Idealiter zou je, op hoofdlijnen, met de transferopbrengsten van jeugdspelers de jeugdopleiding kunnen financieren, met de transferopbrengsten van aankopen nieuwe aankopen financieren, en met de inkomsten uit recette, tv-gelden en sponsoring na aftrek van overhead de loonkosten, huursommen en kleine transfersommen zonder terugverdienkans kunnen financieren.

Dan zouden die zelfs enigzins met elkaar kunnen concurreren en zodoende elkaar beter maken. Dan krijgt het ook een zelfreinigend vermogen, maakt de afdeling aankopen er een potje van, dan verliest die terrein tov de jeugdopleiding, en andersom. Dan moeten ze dat terugwinnen door hun werk beter te doen.

Ik ben zeker met je eens dat goede aankopen juist van belang zijn om spelers uit de jeugdopleiding zich beter te laten ontwikkelen. Maar voor de continuiteit is het niet goed als je zomaar inteert op een pot die op een andere manier bij elkaar is geharkt, ook niet als die 120 miljoen is. 15 miljoen voor de jong is geen investering die te verantwoorden is met de opbrengst, die kan niet voor 15 miljoen waarde toevoegen aan rondlopende talenten, dat is teveel gevraagd. Als het om 5 miljoen gaat is het een ander verhaal, als het gaat om een transfervrije speler maar een heel hoog salaris ook.

Mano

Bericht door Mano » wo sep 03, 2014 12:39 pm

Neem Eto'o

Transfervrij
Wereld-naam
voormalig wereldspeler (wellicht nog steeds :blush.gif: )

stel, je had hem 4mio salaris geboden voor 1 jaar met optie voor een 2de
wel NU beslissen (als in 2 weken geleden)

Ik denk dat je zo'n risico wel kan nemen.
Merchandise gaat omhoog
een scorende spits. 15+ goals eredivisie moet hem wel lukken.
De jongere spelers hebben meer motivatie (spelen met wereldtop)
andere aankopen wellicht sneller over te halen (van Ginkel) :confused.gif:
Kampioenschap dichterbij en daarmee CL ook (minimaal 10mio verdienen)
TV rechten buitenland langzaam omhoog?

ik noem maar een aantal zaken die het gevolg zouden kunnen zijn.

voor een 30jarige 20mio neerleggen exclusief salaris.
dat vind ik ook risicovol maar wat als hij 26jaar is?
of 24jaar?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 1:03 pm

Mano schreef:Neem Eto'o

Transfervrij
Wereld-naam
voormalig wereldspeler (wellicht nog steeds :blush.gif: )

stel, je had hem 4mio salaris geboden voor 1 jaar met optie voor een 2de
wel NU beslissen (als in 2 weken geleden)

Ik denk dat je zo'n risico wel kan nemen.
Merchandise gaat omhoog
een scorende spits. 15+ goals eredivisie moet hem wel lukken.
De jongere spelers hebben meer motivatie (spelen met wereldtop)
andere aankopen wellicht sneller over te halen (van Ginkel) :confused.gif:
Kampioenschap dichterbij en daarmee CL ook (minimaal 10mio verdienen)
TV rechten buitenland langzaam omhoog?

ik noem maar een aantal zaken die het gevolg zouden kunnen zijn.
Mee eens. Alleen moet je zo'n transfersom over 2 of 3 jaar afschrijven, en zit je op een heel ander bedrag per jaar.
voor een 30jarige 20mio neerleggen exclusief salaris.
dat vind ik ook risicovol maar wat als hij 26jaar is?
of 24jaar?
In principe verkoop je je beste spelers voor 20-30 miljoen. Gezien het feit dat niet elke aankoop slaagt kan het geen duurzaam beleid zijn om spelers voor 20 miljoen te kopen. Ik ben er wel voor om 20 miljoen uit te geven, maar koop dan een supertalent van 18-20, koop een 21-24 jarige uit bijvoorbeeld de eredivisie die zowel meteen een versterking is als dat die daarna nog een stap kan maken en geld gaat opleveren, en trek geld uit voor salaris/huursom voor een ervaren klasbak die zorgt dat de jonge spelers zich beter kunnen ontwikkelen en hun grillen minder schadelijk maakt.

Het is moeilijk om er zomaar een leeftijd op te plakken, maar je moet het onderscheid maken tussen spelers die zich nog flink gaan ontwikkelen en dus voor wezenlijk meer geld verkocht gaan worden dan waarvoor je ze gehaald hebt, en spelers die het Ajax-niveau hebben bereikt bij bijvoorbeeld AZ, maar die wel ongeveer uitontwikkeld zijn. Schöne bijvoorbeeld, prima speler, maar die haal je niet om de uitblinker te zijn en niet om voor 25 miljoen te verkopen. Dan mag die dus aan transfersom niet te duur zijn.

Nihad

Bericht door Nihad » wo sep 03, 2014 2:29 pm

Wat een luchtfietserij allemaal. Jullie zouden Ajax naar het faillissement :excited.gif: brengen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano

Bericht door Mano » wo sep 03, 2014 3:47 pm

Boabdil schreef:Wat een luchtfietserij allemaal. Jullie zouden Ajax naar het faillissement :excited.gif: brengen.

85% van tekst op fora is luchtfietserij dus open deur, maar bedankt ik dacht dat ik serieus invloed had.

Ik maak Ajax absoluut failliet!
ik zou een deel aan mezelf besteden en dikke vol gevreten sterren binnen halen...
Ajax failliet maar wel 2 glorieuze jaren!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

gaizka

Bericht door gaizka » wo sep 03, 2014 9:32 pm

Boabdil schreef:Wat een luchtfietserij allemaal. Jullie zouden Ajax naar het faillissement :excited.gif: brengen.
Haha, daar heb je een punt.

Toch weet ik zeker dat als je Depay deze zomer had gekocht voor € 20 miljoen hem volgend seizoen voor minimaal hetzelfde, en waarschijnlijk meer, weer kan verkopen. Ik zou dat risico wel durven nemen als Ajax zijnde.

Nihad

Bericht door Nihad » wo sep 03, 2014 10:10 pm

Nee, dat risico kan je en mag je gewoon niet nemen. Er zijn garanties in het voetbal en als Ajax zijnde kan je dit soort bedragen niet permitteren. We zijn Real Madrid niet.

Kom op mensen, we hebben toch wel iets geleerd van het verleden? Machlas was een zekerheidje. Sulejmani was een zekerheidje. etc etc.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

columbus

Bericht door columbus » wo sep 03, 2014 10:26 pm

Maar zo blijf je toch altijd aan de gang? Natuurlijk moeten dergelijke bedragen niet gewoon gaan worden. 20 miljoen voor bijvb Depay vind ik ook wel heel veel. Maximaal 10 lijkt me een prima bedrag voor een dergelijk talent.

Zo nu en dan moet dat toch wel kunnen? Of moeten we vanaf nu tot in de eeuwigheid alleen maar prut kopen ala Sana? Of idiote huurconstructies ala Bojan? Bij elkaar kost dat allemaal ook veel geld.

Nogmaals. Met geld smijten is helemaal niet de bedoeling. Maar mocht de situatie daar zijn dat we bijvoorbeeld even geen toptalent hebben voor linksbuiten en je bent financieel zo gezond dat je dat in kan vullen met een aankoop van niveau en leeftijd van Depay moet je dat toch altijd doen? Dan is een investering van 10 miljoen toch peanuts?

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 04, 2014 6:43 am

Boabdil schreef: Kom op mensen, we hebben toch wel iets geleerd van het verleden? Machlas was een zekerheidje. Sulejmani was een zekerheidje. etc etc.
Hoho, psv werd met zekerheidje Maher toch maar mooi 4e afg. seizoen!

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 04, 2014 9:01 am

Waarom een erg flauwe oneliner gebruiken ipv inhoudelijk te reageren?
Voetbal is een teamsport, 1 speler maakt het verschil niet. Daarbij is het typisch dat oa jij iedere keer reageert met 1 specifiek voorbeeld, alsof 1 voorbeeld model staat voor alle transfers.

Dat het huidige aankoopbeleid van Ajax op zijn minst twijfelachtig is moge duidelijk zijn, dat Ajax geen uitleg geeft over het hoe en waarom van het enorme eigen vermogen is vreemd.

PS: Komisch dat Zimling ineens een geboren leider is.
Maar als Ajax een leider en verdedigende middenvelder zocht, waarom is bijv. Defour niet benaderd?
HIj was voor Ajax makkelijk te betalen.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 04, 2014 9:19 am

Baseman schreef:Waarom een erg flauwe oneliner gebruiken ipv inhoudelijk te reageren?
Dit is inhoudelijk: Nederlandse club kunnen geen zekerheidjes halen.
Voetbal is een teamsport, 1 speler maakt het verschil niet.
Een zekerheidje wel. Ene Robben bijv.
Dat het huidige aankoopbeleid van Ajax op zijn minst twijfelachtig is moge duidelijk zijn, dat Ajax geen uitleg geeft over het hoe en waarom van het enorme eigen vermogen is vreemd.
Moet Ajax zich verantwoorden voor een riante financiële positie?
Maar als Ajax een leider en verdedigende middenvelder zocht, waarom is bijv. Defour niet benaderd?
Een zekerheidje, die Defour?

psv zet alles op Defour en haalt dan met Guardado een heel ander type in huis.

V.w.b. Zimling en Ajax: ik laat me graag verrassen. Ajax is de voorbije jaren continu vroeg afgeschreven. Anderen hadden steevast betere selecties. En aan het einde van de rit... :ajax.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do sep 04, 2014 9:25 am

PS: Komisch dat Zimling ineens een geboren leider is.
Ik hoop het :ajaxsmiley.gif:

Je kunt de tijd niet terugdraaien, maar stel dat je een week geleden aan alle AT'ers had gevraagd:"Welke middenvelder willen jullie hebben?", hoeveel AT'erfs zouden de naam Zimling genoemd hebben, of de vraag koppelen aan de € 500.000 die deze gehuurde, maar niet gekeurde (kun je hem dan verzekeren? Neem aan van niet) Zimling aan huur kost, wie zou er voor dat bedrag aan Zimling hebben gedacht? Hij is te vergelijken met Wouters, een geboren leider, volgens Overmars, en daar zijn er volgens mij niet veel van. De vraag is retorisch, ik weet al welke volgelingen juist aan Zimling zaten te denken.
HIj was voor Ajax makkelijk te betalen.
Ik weet niet of hij de juiste man is voor Ajax, daarvoor zie ik hem te weinig voetballen, maar Ajax durft geen grote bedragen uit te geven, een beleid waar ik achter sta, niet alleen omdat ik bij het TH (en de aangestelde scouts) niet het gevoel heb daar een oog voor te hebben, ook omdat het (afbreuk)risico groot is (Al is dat sinds De Telegraaf het heft in handen heeft, duidelijk minder geworden). Ajax scout spelers die voor de hand liggen, de naam valt eerst in de media (bord op schoot) of iemand ziet misschien een samenvatting (30 seconden Sana?) of ze lezen zinnen als:
Op 6 maart 2013 werd bekend dat Van der Hoorn voor het eerst tot de voorselectie van het Nederlands elftal van Louis van Gaal zou behoren. Hij haalde de definitieve selectie niet.
LvG zag blijkbaar iets niet, want ons TH wel zag (of andersom) Van der Hoorn heeft voor het Nederlands elftal geen uitnodiging meer ontvangen.
Onder leiding van bondscoach Louis van Gaal maakte Viergever zijn officiële debuut voor het Nederlands voetbalelftal op woensdag 15 augustus 2012 in het vriendschappelijke duel in en tegen België, dat met 4-2 verloren werd door Oranje. Andere debutanten in die wedstrijd waren Ricardo van Rhijn (Ajax), Stefan de Vrij (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord) en Adam Maher (AZ) [2].
LvG had het na één interland gezien, of dat terecht is of niet, wil ik in het midden laten, maar heet geeft wel aan dat niet iedereen in Viergever de man ziet die Ajax Europese successen laat boeken (spelend op een plaats waar hij niet eerder speelde)

Om toch maar spelers te halen worden Cuenca, Bojan gehuurd; Ajax wil Europese successen, zelfs de CL winnen en wil dat doen met spelers die Barcelona 1 niet (meer) halen, vreemde ideeën houden die jongens van het TH erop na.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 04, 2014 9:27 am

Nee andere clubs aden niet steevast betere selecties. Het gaat erom dat Ajax met hangen en wurgen kampioen wordt met afzichtelijk voetbal, terwijl datzelfde Ajax al jaren het voordeel van CL geld geniet en zowiezo een hoger budget tot haar beschikking heeft. Je blijft het voorbeeld Maher maar herhalen, maar op die manier wordt je inderdaad bang gemaakt om aankopen te doen. Er zijn echt wel betere opties te bedenken dan de Duartes en Sana's van deze wereld. En laat ik Milik nog maar even buiten beschouwing. Ajax slaat door in de zucht naar goedkope dealtjes. In goede navolging van Wimpey's tegeltjeswijsheden heb ik er ook een: goedkoop is duurkoop.
Whitey on the moon.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 04, 2014 9:27 am

wimpey schreef:Dit is inhoudelijk: Nederlandse club kunnen geen zekerheidjes halen.
Zekerheidjes bestaan niet.
Maar dat is het punt ook helemaal niet.
Een zekerheidje wel. Ene Robben bijv.
Robben is wereldtop, wereldtop speelt alleen bij de absolute topclubs en dus zeker niet in Nederland.
Moet Ajax zich verantwoorden voor een riante financiële positie?
Moeten niet, maar het zou wel logisch zijn.
Het huidige beleid is namelijk helemaal niet logisch, mede omdat God himself altijd heeft verkondigd dat een zak geld niet kan scoren.
Een zekerheidje, die Defour?
Nee, maar hij heeft zich wel bewezen op een hoger niveau dan Zimling en hij is een stuk jonger.
Ik zeg ook niet dat Ajax Defour had moeten halen, maar de lovende woorden van Overmars over Zimling zijn lachwekkend.
Wat heeft PSV met het transferbeleid van Ajax te maken?
V.w.b. Zimling en Ajax: ik laat me graag verrassen. Ajax is de voorbije jaren continu vroeg afgeschreven. Anderen hadden steevast betere selecties. En aan het einde van de rit...
Hahaha, soms ben jij komisch voorspelbaar.
Je lijkt wat dat betreft op mij...als iedereen A zegt heb jij de neiging om B te zeggen. Jij zegt eerst dat Ajax makkelijk kampioen gaat worden, bent nu overgestapt naar PSV als kampioenskandidaat, maar je verdedigt als een van de weinigen wel het huidige erg twijfelachtige beleid. Iedereen klaagt over Zimling, 'dus' ben jij mild.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 04, 2014 9:53 am

Baseman schreef: PS: Komisch dat Zimling ineens een geboren leider is.
Baseman schreef:
Wat heeft PSV met het transferbeleid van Ajax te maken?
Defour willen en Guardado halen is niet warrig / inconsequent?
Je lijkt wat dat betreft op mij...als iedereen A zegt heb jij de neiging om B te zeggen. Jij zegt eerst dat Ajax makkelijk kampioen gaat worden, bent nu overgestapt naar PSV als kampioenskandidaat, maar je verdedigt als een van de weinigen wel het huidige erg twijfelachtige beleid. Iedereen klaagt over Zimling, 'dus' ben jij mild.
Ik voel me idd in m'n uppie meer op m'n gemak dan in de menigte. :smallgrin.gif:

Ik zie psv inderdaad de titel wel pakken. Ze hebben individueel dit seizoen m.i. beter materiaal dan Ajax. Daar waar Ajax jaarlijks z'n beste spelers ziet vertrekken, heeft psv ze dit seizoen weten te behouden. Bij Ajax bespeur ik wat verzadiging bovendien. Wellicht dat die Zimling de boel wat kan opnaaien en van nut kan zijn.

Ik kan me trouwens nog steeds goed vinden in het beleid van Ajax. Menig speler (Cillessen, Klaassen, Veltman, Serero, Boilesen bijv.) heeft zich nl. vorig seizoen prima ontwikkeld. Hopelijk zijn ze vanaf September wakker, dan zal dat dit seizoen ook weer het geval zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 04, 2014 9:54 am

Op 6 maart 2013 werd bekend dat Van der Hoorn voor het eerst tot de voorselectie van het Nederlands elftal van Louis van Gaal zou behoren. Hij haalde de definitieve selectie niet.
LvG zag blijkbaar iets niet, want ons TH wel zag (of andersom) Van der Hoorn heeft voor het Nederlands elftal geen uitnodiging meer ontvangen.
Waarom nodigt ie 'm dan überhaupt uit?

Van Gaal zag het ooit helemaal zitten in Braafheid, Pranjic, Santos, Juan, Gabrich, vd Brom en van Vossen.

Shit, sorry Cees! Ik trap er toch weer in! Blijft lastig met die kudde evangaalisten hier...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do sep 04, 2014 10:21 am

wimpey schreef:

Van Gaal zag het ooit helemaal zitten in Braafheid, Pranjic, Santos, Juan, Gabrich, vd Brom en van Vossen.

Shit, sorry Cees! Ik trap er toch weer in! Blijft lastig met die kudde evangaalisten hier...
Om op de inhoud in te gaan.

Hij nodigt iemand uit om zelf te zien wat Van der Hoorn aan kwaliteiten meeneemt (trainingen Nederlands elftal), hoe hij zich al of niet aanpast aan het hogere niveau. De trainer maakt dan een inschatting en kan er uiteraard naast zitten.

Bij Ajax (voor en na de revolutie) worden spelers uitgenodigd voor een stage, niet alleen vijftienjarigen, ook spelers die al wat ouder zijn, denk aan de Zuid-Afrikanen die al jaren bij Ajax spelen, in een Ajax-systeem o.l.v. veelal een Ajacied. Blijkbaar is dat onzin of was zoiets onzin tot de sekte het voor het zeggen kreeg en is het nu geniaal.

Steun bij een vriendje zoeken? Wordt niet als sterk gezien :aai.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 04, 2014 10:22 am

Kudde? Waar heb je het over? Ik denk dat er meer Anti-Van Gaalisten zijn hier dan Evangaalisten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 04, 2014 10:29 am

wimpey schreef:
Defour willen en Guardado halen is niet warrig / inconsequent?
Ongeveer net zo warrig / inconsequent als Van Ginkel willen en Zimling halen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 04, 2014 10:35 am

Ik heb jaren lopen roepen dat een structurele inzet van talentenjeugd de enige kans voor ajax is op europees succes.
Qua geld, prestige en niveau kunnen we niet concureren met de grote competities.

Het lijkt erop dat men dit type beleid heeft ingezet.

Nu doet dit even pijn. We zien geen grote namen, het voetbal is niet sprankelend maar we zijn wel 4x kampioen en in de CL hadden we met iets meer geluk verder kunnen komen.

Talentvolle topjeugdspelers zijn er niet zomaar. Ik hou me vast aan het idee dat over een aantal jaar ons team vol met ruwe diamantjes staat die weer meekan op hoog niveau. Dat mag ook 8 jaar duren het is M.i. de enige manier om richting de top te gaan.
En ja, dan hebben we maar 100, 200 of 300 miljoen op de bank. Lekker toch, Ik moet er niet aan denken dat we straks overgeleverd zijn aan een russiche crimineel, een foute sjeik of een amerikaanse marketing miljardair.

En lets face it, we zijn een 2e ! keeper kwijt , een sterkhouder die al midden 20 is (siem) en een uitgegroeid talent wat voor erg veel geld is verkocht (daley), Dat is allemaal niet zo schokkend.

Wat wel vervelend is , is dat onze ruwe diamantjes nu op hun 16e worden weggekocht door de grote jongens. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.

Ergo, Ik heb er alle vertrouwen in dat dit de juiste en enige weg is.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 04, 2014 10:40 am

wimpey schreef:

Jammeer dat LvG z'n intro in dit topic heeft. Die heeft er toch helemaal niks mee te makenV
Whitey on the moon.

Plaats reactie