Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

zeux

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 12:45 pm

Net bij Fox zegt Frank dat Ajax nu op korte termijn zoekt naar een 'type Blind', met ervaring, dus geen jonkie.

Verder werd gemeld dat er wel interesse is in Sinkgraven, mar dat deze vandaag nog niet gekocht gaat worden.

Voor wat het waard is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » zo aug 31, 2014 12:48 pm

zeux schreef:Net bij Fox zegt Frank dat Ajax nu op korte termijn zoekt naar een 'type Blind', met ervaring, dus geen jonkie.

Verder werd gemeld dat er wel interesse is in Sinkgraven, mar dat deze vandaag nog niet gekocht gaat worden.

Voor wat het waard is.
dat hoorde ik ook en ik hoorde tussen de regels door dus: Hedwiges Madurooooooo :blackcat.gif:

ps,
Hij zinspeelt hiermee wel op een aankoop!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2014 1:16 pm

Kopen en verhuren aan Heerenveen zou nog kunnen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

DelToro

Bericht door DelToro » zo aug 31, 2014 1:22 pm

Het woordje 'zoeken' is wel een beetje zorgelijk. Het vertrek van Blind kwam nu niet bepaald als een verrassing.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 31, 2014 1:31 pm

Typisch Ajax pas reageren als er 1 weggaat..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mano

Bericht door Mano » zo aug 31, 2014 3:41 pm

als er niemand bijkomt.... wordt het een lelijk seizoen

We worden vast top 3 maar wederom met gruwelijk lelijk voetbal
daarnaast zijn wij het lachertje van de CL poule

Ik doel niet op paniekaankopen want ik schreeuw dit al vanaf Juli ! :1evil.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 31, 2014 3:49 pm

Tja het begint inderdaad lachwekkend te worden, 30 miljoen aan transferinkomsten en dan (bijna) niks uitgeven...

zeux

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 3:54 pm

WP_LeGeNd schreef:Tja het begint inderdaad lachwekkend te worden, 30 miljoen aan transferinkomsten en dan (bijna) niks uitgeven...
Zo gaat het toch al vier jaar? Dat is beleid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 31, 2014 4:24 pm

Hier kan wel een slotje op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2014 4:52 pm

FdB gooide de deur voor een nieuwe spits nog niet helemaal dicht zojuist. Wel dat de kans uiterst klein was.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 31, 2014 5:29 pm

Na vandaag eis ik vuurwerk bij Ajax..
Een links back.. Boilissen is hopeloos
Een middenvelder en een spits die er gelijk staat..
Weer op zoek naar een Interim coach..

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 31, 2014 5:35 pm

Schaduwlijstjes
De Boer hoopt nog wel dat Ajax er nog voor dinsdag in slaagt een geroutineerde opvolger te vinden voor de naar Manchester United vertrokken Blind. ''Maar dat zal niet makkelijk worden.''

Geld is niet het probleem, zo legde De Boer uit. Het eigen vermogen van Ajax is inmiddels de honderd miljoen euro al gepasseerd. ''Dus we kunnen wel tien miljoen of zelfs dertig miljoen euro voor een speler betalen. Dat is geen enkel probleem. Maar een voetballer die zo veel geld kost, die komt niet naar Ajax.''

De Boer: ''Natuurlijk werken we met schaduwlijstjes. ''Maar het werkt natuurlijk niet om Mokotjo te kopen als je Blind en Viergever al hebt. Tot donderdagmiddag leek Blind te blijven. Daarna is het snel gegaan. Wie weet kunnen we nog een routinier halen. En anders zullen er andere spelers moeten opstaan. Zo gaat dat al jaren bij Ajax.''
En zo is het natuurlijk ook... De club zit effe in het hoekje waar de klappen vallen. Mooie uitdaging om daar a.s.a.p. uit te komen en er weer een spannende achtervolging van te maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 5:59 pm

Ik vind je erg mild, Wimpey.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 6:03 pm

Ajax moet helemaal niet naar spelers van 30 miljoen kijken - volgens mij vindt ook niemand op het forum dat -, 10 miljoen zal absolute max zijn gezien wat je als club te bieden hebt. Ik denk zelfs dat alleen spelers tot 8 miljoen of zo realistisch kunnen zijn.

columbus

Bericht door columbus » zo aug 31, 2014 6:10 pm

Wat een kulexcuus van de Boer. Tussen nul en dertig miljoen zit een heleboel geld. En ben er gewoon van overtuigd dat er prima spelers rondlopen in de wereld. Het is gewoon een kwestie van je huiswerk goed voor elkaar hebben. Dat gaat bij de jeugd prima en dat zou bij de senioren net zo moeten zijn...

Dat andere spelers op moeten staan heeft hij wel gelijk in maar dan moet je wel dat type speler in huis hebben. Meer klasse en bravoure, minder waterdragers. Ajax heeft op dit moment veel te veel spelers die het te druk met zichzelf hebben...

zeux

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 6:10 pm

Begrijp trouwens dat de volle eerste september nog voor onderhandelingen kunnen worden gebruikt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 31, 2014 6:12 pm

Ajax heeft vroeg ingespeeld op het vertrek van alle namen en de selectie was al voor het WK rond. Blijkbaar is Blind de absolute superster van Ajax en is Vermeer ook een fantastische bankzitter, want de pleuris is uitgebroken. Milik? Afgeschreven. Een extra spits moet er nog bij! Liefst een dure! Viergever als opvolger van Blind? Nee, Ajax moet nog een extra vervanger kopen! Liefst een dure!

Bijzonder allemaal. Ik vind dat Ajax met het vertrek van Blind en Vermeer eigenlijk niet zo veel hoeft te halen. Misschien een ervaren keeper en een ervaren middenvelder, maar je hebt al aardig wat mogelijkheden. Sterker nog, ik vind nog altijd dat we een prima selectie hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 6:14 pm

Er kan definitief een streep door Van Ginkel want die gaat op huurbasis naar Milaan.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 6:17 pm

Meen je dat Peter?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 31, 2014 6:19 pm

Ja natuurlijk meent Peter dat en ik ben het volledig met hem eens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 6:21 pm

Die ervaren middenvelder hebben we in mijn ogen echt wel nodig. Maar er zit absoluut wat in Peter zijn stelling. Het is niet ineens een verzameling met louter prutsers.

De spitspositie is mijn andere zorgenkindje. Hoe zit het nu met die Milik. Is toch een Pools international. Hebben ze die jongen nou echt al afgeschreven? Dat kan haast niet waar zijn. Misschien geven ze hem even een paar weken om in de luwte te acclimatiseren en komt hij straks sterker terug.

Sigthorsson als 1e spits is wat mij betreft wel een zwaktebod. Als dat nodig is hebben we het niet goed gedaan met het halen van de andere twee spitsen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 6:26 pm

Marillion schreef:Die ervaren middenvelder hebben we in mijn ogen echt wel nodig. Maar er zit absoluut wat in Peter zijn stelling. Het is niet ineens een verzameling met louter prutsers.

De spitspositie is mijn andere zorgenkindje. Hoe zit het nu met die Milik. Is toch een Pools international. Hebben ze die jongen nou echt al afgeschreven? Dat kan haast niet waar zijn. Misschien geven ze hem even een paar weken om in de luwte te acclimatiseren en komt hij straks sterker terug.

Sigthorsson als 1e spits is wat mij betreft wel een zwaktebod. Als dat nodig is hebben we het niet goed gedaan met het halen van de andere twee spitsen.
Dan klopt het verhaal van Peter toch niet? Ajax heeft een 'hole' in de spits en kan ook nog wel een ervaren middenvelder gebruiken. Vind de selectie dus helemaal niet 'prima'. En zeker niet in balans, met zo weinig ervaring meer in het team.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 6:26 pm

Hmm.. ik vind het erg bijzonder dat de lat vrij laag gelegd wordt door een aantal. Maargoed ik houd de opmerkingen in mijn achterhoofd en zal niet verzuimen om hier gedurende het seizoen op terug te komen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 6:29 pm

zeux schreef: Dan klopt het verhaal van Peter toch niet? Ajax heeft een 'hole' in de spits en kan ook nog wel een ervaren middenvelder gebruiken. Vind de selectie dus helemaal niet 'prima'. En zeker niet in balans, met zo weinig ervaring meer in het team.
Ik doel vooral op de hysterie die uitbreekt op het moment dat we twee potjes verliezen. De groep is grotendeels intact gebleven en we hebben nog steeds de nodige opties. Het is niet zo dat de hele groep er ineens niets meer van kan.

Het spitsprobleem benoem ik notabene apart. Ik wil graag weten hoe het met Milik zit. Is hij afgeschreven (dat kan in mijn ogen haast niet) of heeft hij gewoon tijd nodig. Als de verwachting is dat hij er in de loop van het seizoen gewoon wél staat ga je nu niet alsnog investeren. Want wie geeft de garantie dat die volgende spits er wél meteen staat? De ervaring leert dat het vaak tijd kost.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo aug 31, 2014 6:29 pm

brigade zuid schreef:Hmm.. ik vind het erg bijzonder dat de lat vrij laag gelegd wordt door een aantal.
Daar verbaas ik me ook wel over. Waar is de ambitie gebleven om Ajax de dominante club van Nederland te laten zijn?

Plaats reactie