FC Groningen - Ajax 31-08-2014
Moderator: mods
Re: FC Groningen - Ajax 31-08-2014
Huh Kenneth naar Feyenoord?
Kwa resultaat, maar niet kwa spel. Daarin kondigde het verlies aan kwaliteit in de selectie zich al jaren aan.Dubbel schreef:Het is 4 jaar lang erg goed gegaan en het zal nu best een paar jaar minder zijn.mattie schreef:Als je tegen Barca speelt ala.. of tegen een tegenstander speelt dan geen probleem.. Maar dit Ajax is zo dramatisch slecht.. Altijd maar het zelfde manier van willen voetballen en maar met jonkies voetballen..
De Chemie is op maar dan ook OP
Dat rebuilden zou toch vier jaar geleden zijn begonnen?Als dat niet zo is dan zou dat bijzonder uitzonderlijk zijn. Niet voor niets werdt nooit eerder een ploeg 5 maal op rij kampioen. Plus de ploeg probeert anders te voetballen en dat kan zomaar anderhalf jaar duren voordat het begint te lopen, zo leren we vanuit de UK. Maak je borst dus maar nat!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat lijkt me sterk. Tenzij Overmars bezig is om een vertrek te forceren?WP_LeGeNd schreef:Huh Kenneth naar Feyenoord?
Net bevestigd door Frank.Dubbel schreef:Dat lijkt me sterk. Tenzij Overmars bezig is om een vertrek te forceren?WP_LeGeNd schreef:Huh Kenneth naar Feyenoord?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
Jawel, zie topic Vermeer: bevestigd door FdB.Dubbel schreef:Dat lijkt me sterk. Tenzij Overmars bezig is om een vertrek te forceren?WP_LeGeNd schreef:Huh Kenneth naar Feyenoord?

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Kwalijke zaak. En natuurlijk koren de molen van hen die al 4 jaar zitten te smachten naar tegenspoed.zeux schreef:Net bevestigd door Frank.Dubbel schreef:Dat lijkt me sterk. Tenzij Overmars bezig is om een vertrek te forceren?WP_LeGeNd schreef:Huh Kenneth naar Feyenoord?
-
- AT Toto winner 15/16
Ik neem Overmars veel meer kwalijk dan Frank. Overmars ziet het nut maar niet in van een een paar kwalieitsimpulsen en hetgeen die de afgelopen jaren gehaald of gehuurd heeft zijn voor 75% miskopen.
Hét tegenargument is al vier jaar: niemand van kwaliteit wil naar Ajax komen. Einde discussie.brigade zuid schreef:Ik neem Overmars veel meer kwalijk dan Frank. Overmars ziet het nut maar niet in van een een paar kwalieitsimpulsen en hetgeen die de afgelopen jaren gehaald of gehuurd heeft zijn voor 75% miskopen.
Snap je punt maar dat weiger ik te geloven. Ajax heeft een batterij aan scouts lopen en je kan mij niet wijsmaken dat er nergens op deze planeet kwalitatief goede spelers rondlopen die graag in Amsterdam willen komen spelen...zeux schreef:Hét tegenargument is al vier jaar: niemand van kwaliteit wil naar Ajax komen. Einde discussie.brigade zuid schreef:Ik neem Overmars veel meer kwalijk dan Frank. Overmars ziet het nut maar niet in van een een paar kwalieitsimpulsen en hetgeen die de afgelopen jaren gehaald of gehuurd heeft zijn voor 75% miskopen.
Misschien is je salarisplafond te laag.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Helemaal mijn idee.columbus schreef:Snap je punt maar dat weiger ik te geloven. Ajax heeft een batterij aan scouts lopen en je kan mij niet wijsmaken dat er nergens op deze planeet kwalitatief goede spelers rondlopen die graag in Amsterdam willen komen spelen...zeux schreef:Hét tegenargument is al vier jaar: niemand van kwaliteit wil naar Ajax komen. Einde discussie.brigade zuid schreef:Ik neem Overmars veel meer kwalijk dan Frank. Overmars ziet het nut maar niet in van een een paar kwalieitsimpulsen en hetgeen die de afgelopen jaren gehaald of gehuurd heeft zijn voor 75% miskopen.
Maar ik word al jaren 'afgestopt' in die gedachte met bovenstaande argument.
Nou, me enthousiasme is weer gezakt..
Het beleid is:
Jeugd spelers gaan voor bij gelijkheid, geen aankopen meer doen die er niet toe doen.
Dit wordt gelezen door TH als: jeugd kopen
Dat salarisplafond, dat is ook maar een natte vinger geweest.
As blijkt dat je echt NIKS kan krijgen, kan je ook die ter discussie stellen.
betekent niet dat je deze 3x hoger moet zetten maar er mag misschien wel een trede bij.
Het spel is al 4 jaar treurig in opbouw en omschakeling.
Daarnaast al 4 jaar een gruwelijk slechte start die wordt hersteld maar een achterstand herstel je niet zelf.
Dat hersteld een ander voor je, door spaanders te laten vallen.
Dit jaar gaat het dus wederom zo. Alleen nu zal de concurrentie minder spaanders laten vallen en zakt Ajax door het ijs.
Scorenbord-journalisten zeggen dan: 4 x kampioen geworden, wat zeur je.
Deze wedstrijd en die tegen psv toonde het weer aan. Als het niet meteen lukt weet men het niet meer.
en als men achterkomt, is het over.
Ervaring ontbreekt.
gedurende het seizoen staan er 2 op en gaat het beter en begint de inhaalrace.
CL, Europaleague, daar zijn ze dan al uitgepoept en dus alleen nog de titel te gaan. maar je moet hopen op verlies van anderen.
FdB weet dat echt wel maar krijgt niks en gooit knuppel niet in het hok maar zegt netjes lege woorden...
Doelstelling CL wordt niet gehaald.
Gelukkig sterk geloot waardoor je je tegenstanders de schuld kan geven.
"ja we moesten wel tegen de beste van de wereld"
maar ook tegen de rest is Ajax kansloos. Dat bewijs wordt gelukkig niet geleverd door deze loting
CL wordt beslist voor de winterstop, Ajax faalt voor de winterstop.
het is gewoon optellen...
Je haalt een bepaald niveau en je wilt het jaar erop, meer en beter.
zeker als je bijna niemand verliest. Dus je kan jezelf versterken en de rest is ingespeeld op elkaar.
Nou, nee dus!
knip dicht en niemand schijnt te weten waar de ander loopt... 'waar liep ie vorig jaar ook alweer?'
sorry mensen,
ik had een haarbal, die moest er ff uit
Het beleid is:
Jeugd spelers gaan voor bij gelijkheid, geen aankopen meer doen die er niet toe doen.
betekent niet dat je deze 3x hoger moet zetten maar er mag misschien wel een trede bij.
Daarnaast al 4 jaar een gruwelijk slechte start die wordt hersteld maar een achterstand herstel je niet zelf.
Dit jaar gaat het dus wederom zo. Alleen nu zal de concurrentie minder spaanders laten vallen en zakt Ajax door het ijs.
Deze wedstrijd en die tegen psv toonde het weer aan. Als het niet meteen lukt weet men het niet meer.
Ervaring ontbreekt.
CL, Europaleague, daar zijn ze dan al uitgepoept en dus alleen nog de titel te gaan. maar je moet hopen op verlies van anderen.
FdB weet dat echt wel maar krijgt niks en gooit knuppel niet in het hok maar zegt netjes lege woorden...
maar ook tegen de rest is Ajax kansloos. Dat bewijs wordt gelukkig niet geleverd door deze loting
zeker als je bijna niemand verliest. Dus je kan jezelf versterken en de rest is ingespeeld op elkaar.
Nou, nee dus!
knip dicht en niemand schijnt te weten waar de ander loopt... 'waar liep ie vorig jaar ook alweer?'

sorry mensen,

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Zo zwart wit als je het nu stelt klopt niet helemaal. Het meningsverschil gaat niet zozeer over kwaliteit, eerder over spelers die al het één en ander hebben bewezen en dáárdoor niet meer haalbaar zouden zijn.zeux schreef: Helemaal mijn idee.
Ik ben wel van mening dat Ajax nog iets moet doen. De groep is met het vertrek van Blind, Poulsen en De Jong (hoewel die vorig jaar niet veel speelde) wel erg licht geworden. Met Blind erbij had ik nog wel vertrouwen in de huidige groep wat betreft het middenveld. Nu is het te mager. In de spits had ik gehoopt dat Milik goed genoeg was en dat Zivkovic hier en daar wat zou kunnen vanaf de bank. Maar voorlopig is dat een misrekening.
Al met al net even te veel minnetjes en te weinig plusjes op het moment.
Nil volentibus arduum
Dat slechte begin van het seizoen en de inhaalrace op het einde hebben we al een stuk langer dan 4 seizoenen. Daarvoor was het alleen steeds niet genoeg.Mano schreef:Nou, me enthousiasme is weer gezakt..
Het beleid is:
Ervaring ontbreekt.
Nou, nee dus!
knip dicht en niemand schijnt te weten waar de ander loopt... 'waar liep ie vorig jaar ook alweer?'![]()
sorry mensen,
Waar het aan ligt weet ik ook niet, maar dat we er niet verbaasd over hoeven te zijn weet ik wel.
Ook daar is toch op te scouten met een goed scoutingsapparaat?Marillion schreef:Zo zwart wit als je het nu stelt klopt niet helemaal. Het meningsverschil gaat niet zozeer over kwaliteit, eerder over spelers die al het één en ander hebben bewezen en dáárdoor niet meer haalbaar zouden zijn.zeux schreef: Helemaal mijn idee.
Als je de discussies een beetje hebt gevolgd de afgelopen jaren op dit onderwerp, is dat toch echt steeds de dooddoener: niemand van kwaliteit wil naar Ajax komen. Einde discussie.
Het wordt zelfs geaccepteerd dat Ajax 'eeuwig' zal blijven dolen langs de rafelranden van het 'regionale' (op Europees niveau) voetbal.
Dat defaitisme vind ik onbegrijpelijk, maar het is op dit forum wel degelijk de norm gebleken als je het over transferbeleid hebt (of durft te hebben).
-
Je hebt de hele JC-revolutie gemist, over ruim 20 maanden wordt er een Europese finale gespeeld, niets van "rafelranden".Het wordt zelfs geaccepteerd dat Ajax 'eeuwig' zal blijven dolen langs de rafelranden van het 'regionale' (op Europees niveau) voetbal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Als Ajax het goed voor elkaar heeft dan kunnen we af en toe wat leuks doen in Europa. Ik denk dat het dan met name om de EL gaat met een enkel stuntje op CL niveau. Dat is feitelijk ook hoe het bijna altijd is geweest bij Ajax.
Maar ik ben het met je eens dat Ajax absoluut nog in staat moet zijn om kwaliteit te halen. Al denk ik wel dat je er steeds vroeger bij moet zijn omdat er nu eenmaal steeds minder clubs op de markt zijn die véél meer kunnen betalen.
Ik had gehoopt dat bijvoorbeeld Milik zo'n speler zou zijn. Maar kennelijk is het nu zelfs zover dat eerder Van der Hoorn de spits in gaat dan dat hij het mag proberen. Tja, dat is voor mij dan echt een fikse tegenvaller. We halen twee jongen spitsen en nu zit er één op de bank en één bij Jong Ajax.
Maar ik ben het met je eens dat Ajax absoluut nog in staat moet zijn om kwaliteit te halen. Al denk ik wel dat je er steeds vroeger bij moet zijn omdat er nu eenmaal steeds minder clubs op de markt zijn die véél meer kunnen betalen.
Ik had gehoopt dat bijvoorbeeld Milik zo'n speler zou zijn. Maar kennelijk is het nu zelfs zover dat eerder Van der Hoorn de spits in gaat dan dat hij het mag proberen. Tja, dat is voor mij dan echt een fikse tegenvaller. We halen twee jongen spitsen en nu zit er één op de bank en één bij Jong Ajax.
Nil volentibus arduum
-
Dat is al beter dan vorig seizoen, want toen haalde Ajax twee jonge spitsen en die hebben de bank van Ajax 1 niet eens gehaald.We halen twee jongen spitsen en nu zit er één op de bank en één bij Jong Ajax.
Geduld is een schone zaak.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Neem die Soriano van Salzburg die Co Adriaanse aanbeveelde. Kost 6,5 miljoen, scoort al twee jaar bijna 1 op 1 in de Oostenrijkse competitie (70 goals in 77 wedstrijden) én in de EL (11 uit 11), geeft ook veel assists. Maar is bijna 29. En dan is het oordeel: 'daar ga je toch niet in investeren?'. Op die manier houd je inderdaad nooit een speler over. Er is altijd wel een argument. Terwijl we echt nood hebben aan een goede spits.Marillion schreef:Maar ik ben het met je eens dat Ajax absoluut nog in staat moet zijn om kwaliteit te halen. Al denk ik wel dat je er steeds vroeger bij moet zijn omdat er nu eenmaal steeds minder clubs op de markt zijn die véél meer kunnen betalen.
Is 6,5 miljoen nou zo'n risicovolle investering? Met intussen 100 miljoen + op de bank?
Maar als je dat zegt, dan ben je van de 'kopen, kopen, kopen'-club en wil je de sluizen openzetten voor Suljemani-achtige aankopen.
Het lijkt er sterk op dat opmerkingen over transferbeleid op dit forum als een frontale aanval op het TH-beleid worden gezien en dàt mag niet. Dat moet neergesabeld. Doodvermoeiend.
Oef, wat was dit een zwakke pot zeg. Gelukkig hebben we het contract van Sigthorsson met een jaar verlengd.
Het lijkt me toch echt het TH dat vrij stelselmatig neergesabeld wordt.zeux schreef: Het lijkt er sterk op dat opmerkingen over transferbeleid op dit forum als een frontale aanval op het TH-beleid worden gezien en dàt mag niet. Dat moet neergesabeld. Doodvermoeiend.
Anyway, weinig van de pot gezien vandaag, vanaf minuut 73 t.e.m. 2-0. Toen had ik wel genoeg gezien.
Het wordt lastig dit seizoen. Ajax lijkt een beetje blasé. Eens zien of FdB het nog een keer vlot weet te trekken.
Dat kan zijn, maar ik moet vaststellen dat degenen die beslissen totaal geen kijk op talent hebben, ze zien gewoon niet waar potentie in zit, ze zien niet eens wie geschikt is voor welke positie.columbus schreef:Snap je punt maar dat weiger ik te geloven. Ajax heeft een batterij aan scouts lopen en je kan mij niet wijsmaken dat er nergens op deze planeet kwalitatief goede spelers rondlopen die graag in Amsterdam willen komen spelen...zeux schreef: Hét tegenargument is al vier jaar: niemand van kwaliteit wil naar Ajax komen. Einde discussie.
De enige keren dat het soms wel goed gaat is bij spelers die zich al bewezen hebben in de eredivisie, en waar niet veel meer ontwikkeling van te verwachten is. Spelers die nog wel potentie hebben maar ook al wat hebben laten zien mogen niet over hun salaris onderhandelen en moeten blij zijn dat ze in mooi stadion op de tribune mogen zitten. Je kunt spelers natuurlijk ook paaien met het idee dat ze belangrijk gaan worden voor Ajax en Ajax echt zijn best voor hen wil doen. Dan koop je misschien nog eens eentje die je voor veel geld kunt verkopen nadat die drie jaar van grote waarde is geweest, dan ben je voordeliger uit dan met VdHoorn en Duarte, laat staan met Sam Hendriks en Mats Rits en al die andere aankopen die stilletjes weer verdwijnen omdat ze niet gevoelig bleken voor de magische aanraking van Wim Jonk.
Ajax wordt er ook niet echt aantrekkelijker op. Die vier jaar CL is nou niet echt goed uitgebuit wat dat betreft, en we zien steeds meer 'sterkhouders' van Ajax terecht komen bij de subtop of middenmoot van de grote competities. Ajax is geen opstap meer naar de top, maar een opstapje naar een opstap naar de top. Dan wordt het aantrekkelijker om dat opstapje Ajax maar helemaal over te slaan. De reputatie van leverancier van topvoetballers is misschien het meest waardevolle bezit van Ajax, wat nu in een paar jaar om zeep wordt geholpen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
- AT Toto winner 15/16
Ajax slaat gewoon erg door in haar beleid. Eigen jeugd wordt er ook alleen maar beter van als je wat meer zou investeren in kwaliteit.
Het zijn juist de 'eigen' jongens met een aantal jaren ervaring die Ajax verlaten voor de grote competities (VDW, Toby, JV, Blind, Anita, Eriksen, Siem). Ajax investeert nu eenmaal vnl. in eigen jeugd.brigade zuid schreef:Ajax slaat gewoon erg door in haar beleid. Eigen jeugd wordt er ook alleen maar beter van als je wat meer zou investeren in kwaliteit.
Ik heb in die discussie ook al aangegeven dat een speler met een dergelijk profiel in mijn ogen een meer logische keuze zou zijn geweest dan Eto'o. Ajax mag van mij best investeren in spelers daar waar er een gat in de huidige groep zit.zeux schreef: Is 6,5 miljoen nou zo'n risicovolle investering? Met intussen 100 miljoen + op de bank?
Maar als je dat zegt, dan ben je van de 'kopen, kopen, kopen'-club en wil je de sluizen openzetten voor Suljemani-achtige aankopen.
Het lijkt er sterk op dat opmerkingen over transferbeleid op dit forum als een frontale aanval op het TH-beleid worden gezien en dàt mag niet. Dat moet neergesabeld. Doodvermoeiend.
Er zijn er inderdaad een paar nogal fanatiek in de discussie. Maar er is toch ook wel kritiek op het transferbeleid. En dat lijkt me ook volledig terecht. Ik kan me geweldig vinden in de grote lijn om in eerste instantie naar eigen materiaal te kijken. Maar als je dan wat haalt moet het wel iets zijn. De gehaalde spelers in de afgelopen jaren stellen vaker teleur dan dat ze me positief verrassen. Iets dat overigens echt al jarenlang het geval is bij Ajax. Ik kan het me eigenlijk nauwelijks anders herinneren. Op wat incidenteel succes na.
Nil volentibus arduum