Dat vind ik dus echt knullig en amateuristisch overkomen. Het doorselecteren en het eventueel daarmee samenhangende aankoopbeleid is prut.
Godzijdank hebben ze wel Dijks verkocht! Voor hetzelfde geld hadden ze ook nog zijn contract verlengd

Moderator: mods
Ik lees je hele verhaal. Bij Eto' heb je de vrijwel zekerheid van een substantiële verbetering. Die heb je bij Soriano niet. Plus dat die laatste naar verluidt ook nog eens 6.5 M moet kosten.zeux schreef: Hele post lezen.
Plus mijn eerdere bijdrage over zijn mogelijke nut voor Ajax binnen het team en in bijv. Europa.
I beg to differ of Soriano minder verbetering is dan Eto'o.wimpey schreef:Ik lees je hele verhaal. Bij Eto' heb je de vrijwel zekerheid van een substantiële verbetering. Die heb je bij Soriano niet. Plus dat die laatste naar verluidt ook nog eens 6.5 M moet kosten.zeux schreef: Hele post lezen.
Plus mijn eerdere bijdrage over zijn mogelijke nut voor Ajax binnen het team en in bijv. Europa.
Het zal, Marillion stelt dat m.i. terecht, niet de bedoeling zijn geweest dat Sig 1e spits is dit seizoen. Maar Ajax dient op de timeline van Zivkovic een gap te vullen. Daarom Sig (die natuurlijk ook kapitaal vertegenwoordigt) en niet bijv. Soriano. En daarom wilde men wél dolgraag in zee met substantiële verbetering Eto'o. Die qua betaling natuurlijk een veelvoud kost van Soriano, maar op wie geen afschrijvingskosten van toepassing zijn.
Nogmaals: ik heb begrip. Ik vind het niet ideaal. Maar 6.5 M in een 29-jarige schutterskoning van Oostenrijk investeren: dat zou ik als directeur van Ajax ook niet zo gemakkelijk doen.
Laat het maar zien.Sigthórsson kon kiezen uit topcompetities: ‘Maar beter om bij Ajax te blijven’
Ajax heeft het contract van Kolbeinn Sigthórsson opengebroken en met een jaar verlengd. De IJslandse spits lag aanvankelijk nog tot het eind dit seizoen vast, maar daar is nu een jaar bijgekomen. Marc Overmars bevestigde de verlengde samenwerking vrijdag in De Telegraaf en gaf aan, dat iedereen bij Ajax hoopt dat Sigthórsson een topjaar gaat draaien in Amsterdam.
Zelf hoopt Sigthórsson dat ook van harte. In zijn eerste twee jaren bij de kampioen maakte hij zeven doelpunten per seizoen en in het seizoen 2013/14 eindigde hij met tien treffers. Er was wel serieuze belangstelling voor hem, maar hij kiest er toch voor bij Ajax te blijven. Daar lonkt de strijd om de titel en kan hij in de Champions League spelen. “Ik kon naar clubs uit alle topcompetities, maar voor mij is het beter nog een jaar bij Ajax te blijven.”
“Ik voel het vertrouwen van de technische staf en heb een goed gevoel over hoe het nu gaat”, laat Sigthórsson weten aan Voetbal International. De 24-jarige aanvaller zegt dat het goed is, dat aan de onzekerheid nu een einde is gekomen. “Ik wil een goed seizoen draaien bij Ajax en dan zullen we zien wat er volgend jaar in de zomer gaat gebeuren.”
Nou, Eto'o deed het vorig seizoen nog prima in top PL en CL. Op dat niveau heeft Soriano nog nooit gespeeld.zeux schreef: I beg to differ of Soriano minder verbetering is dan Eto'o.
Nee. Hij was bijv. helemaal wild van Pasanen.Ik vertrouw hierbij ook enigszins op het kennersoog van Co. Of vertrouw jij dat niet?
Wel CL. Binnen een beduidend ander team, dat wel.wimpey schreef:Nou, Eto'o deed het vorig seizoen nog prima in top PL en CL. Op dat niveau heeft Soriano nog nooit gespeeld.zeux schreef: I beg to differ of Soriano minder verbetering is dan Eto'o.
Het gaat dan met name om het profiel. Kies je voor iemand achterin de 20 die al jarenlang makkelijk scoort in de nationale competitie en in de EL of kies je voor een wat oudere afbouwende ex topper met een wat dubieuze reputatie als het gaat om ego en teambelang.peter schreef:Mwoah. Co heeft wel verstand van het spelletje, maar ik twijfel wel aan zijn oog voor goede spitsen inderdaad. Die gozer was altijd helemaal wild van Elleboog of Hesselink. Niet serieus te nemen.
Ik snap alleen niet waarom Zeux zo vast blijft houden aan die Soriano. Die gozer heb je hoogstens 2x zien spelen, toch? Afgaan op iemand anders vind ik per definitie niks waard.
Uhm, ik begon vanochtend als volgt:peter schreef:Mwoah. Co heeft wel verstand van het spelletje, maar ik twijfel wel aan zijn oog voor goede spitsen inderdaad. Die gozer was altijd helemaal wild van Elleboog of Hesselink. Niet serieus te nemen.
Ik snap alleen niet waarom Zeux zo vast blijft houden aan die Soriano. Die gozer heb je hoogstens 2x zien spelen, toch? Afgaan op iemand anders vind ik per definitie niks waard.
(en later heb ik zijn 'kwaliteit' als potentieel breekpunt genoemd en gevraagd wie dit soort jongens scout bij Ajax)by zeux » Fri Aug 29, 2014 10:02 am
peter wrote:zeux wrote:
Waarom niet die spits van Co?
Kan me daar wel wat bij voorstellen. Is bijna 29, verdient 1.5 miljoen bij Salzburg en moet ongeveer 6.5 miljoen kosten. Nu zullen ze die jongen vast op een lijstje hebben, maar blijkbaar is men dus ook weer niet zo overtuigd van 'm.
Dat laatste zou goed kunnen.
Het eerste zou wel zorgwekkend zijn.
Kortom: hij komt misschien te kort voor de top van de Spaanse competitie in concurrentie met hele grote jongens, maar hij voldoet (op basis van zijn stats) goed in de Oostenrijkse competitie én in de EL (zelfs CL).Yopi schreef:Soriano heeft tot zijn zevenentwintigste op een laag niveau gespeeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Soriano
Daar zal wel een reden voor zijn. Op je vierentwintigste in Barcelona B spelen, dat schiet niet op.
Bij Salzburg doet hij het goed, maar een garantie voor succes zou ik hem gezien zijn stats niet willen noemen.
Even correctie.zeux schreef:Soriano heeft ook verdomd mooie stats bij Salzburg.
106 wedstrijden competitie - 96 goals, 37 assists
7 wedstrijden CL - 3 goals, 1 assist
11 wedstrijden EL - 11 goals, 5 assists
bron
Beter spelen dan? Beter dan in voorgaande jaren of beter dan Milik? Hj zal de geschiedenis niet ingaan als een "echte Ajaxspits", je kunt hem dat niet kwalijk nemen, hij kan niet beter en inderdaad als er buitenspelers komen die buitenom gaan, kan hij, zeker tegen Nederlandse verdedigers, nog wat doelpunten maken, zijn marktwaarde opschroeven. Europees gezien zal het lastig worden.Neefkens schreef:Wie weet, met de nieuwe vleugels en het nieuwe elan van zijn verlengde contract gaat ie ons allemaal verbazen. Ik vond hem de laatste wedstrijden wel beter spelen en daar was ik niet de enige in.