Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo aug 24, 2014 6:23 am

En maar excuses zoeken, doen alsof ze met 7 invallers speelden. :excited.gif:

Die slappe zak Blind heeft niets is de PL te zoeken maar als we hem aan een idioot kunnen verpatsen voor de hoofdprijs: gelijk doen!
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 24, 2014 7:07 am

De fans zien hen vooral als ideale invaller. Als dat zijn rol wordt, dan zou ik niet gaan als ik Blind was. Ik hoop dan ook dat hij nog 1 jaartje blijft. Moisander (en Kolbeinn) zie ik nog wel vertrekken en dan wordt het wel heel erg jong.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 24, 2014 9:13 am

InnerHarbour schreef:En maar excuses zoeken
Dat verbaast mij ook. Van Gaal / Man U geven komende week nog even minimaal 100 M GBP uit, bovenop de 75 die al uitgegeven zijn.

Hoe komt het trouwens dat Man U zoveel blessures heeft? Toen MvB trainer van Ajax was, werden hem de vele blessures aangewreven. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 9:13 am

Ajaciedjuh schreef:De fans zien hen vooral als ideale invaller. Als dat zijn rol wordt, dan zou ik niet gaan als ik Blind was. Ik hoop dan ook dat hij nog 1 jaartje blijft. Moisander (en Kolbeinn) zie ik nog wel vertrekken en dan wordt het wel heel erg jong.

Eén jaar blijven en dan alsnog voor 'ideale invaller' lopen spelen?

Waarom niet gewoon tot het einde van je carrière met de aanvoerdersband om je arm zowel vader Danny als Sjaak Swart uit de boeken spelen?

Er zijn maar weinig dingen die oprecht lekkerder voelen dan voor eeuwig een clubicoon worden.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 24, 2014 9:15 am

Cruijff schreef: Er zijn maar weinig dingen die oprecht lekkerder voelen dan voor eeuwig een clubicoon worden.
Mwah, een miljoen of 25 meer op de bank lijkt me ook een oprecht lekker gevoel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 9:26 am

Mwa... misschien komt dat doordat ik met agressief speculeren al meerdere malen in verbluffend korte tijd een paar ton rijker, armer, vervolgens rijker en opnieuw weer armer ben geworden, maar het zou me dus echt geen fluit meer uitmaken.

Nu rijd ik sowieso ook liever op een fiets dan in een veel te snelle auto, dus na één mooie Porsche (wel een oldtimer) geef ik ook werkelijk geen reet om het bezitten van meer dan 5 of 10 verschillende dure wagens. Die de Balotelli's van deze wereld toch maar in de prak rijden.

Dus nee, het verschil tussen 8 of 11,5 miljoen of 25-30 miljoen op de bank hebben staan lijkt me totaal irrelevant. Clubicoon bij de beste club van het land en af en toe eens wat potjes van Barcelona of ander soort Manchester City's winnen lijkt me voor Blind ook het maximale dat er in zit. Dat de club waar hij geboren, getogen en opgegroeid is ook nog is een heel fijn cluppie is mag zo'n jongen koesteren. :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 24, 2014 9:29 am

Qua sterke verhalen zal ook Blind het tegen je afleggen...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 24, 2014 9:33 am

Het is niet alleen een kwestie van geld, het is ook de andere competitie, de kans verder te komen in de CL (Niet dit seizoen) en de naam van de club, want qua uitstraling mag je MU niet vergelijken met Ajax. Verdien je dan ook nog veel meer, dan rest je niets anders dan die keuze te maken. De basisplaats? Dat zal lastig worden, maar mocht het niet lukken, dan kun je altijd nog naar Ajax of naar een Engelse club in de middenmoot of voor veel geld naar Rusland.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 24, 2014 9:40 am

Blind staat daar in ieder geval niet bovenaan het verlanglijstje. Anders was United al wel eerder concreet geworden. Kennelijk zijn versterkingen op andere posities belangrijker.

Ik hoop dat Ajax gewoon compleet blijft dit seizoen. Ik wil wel eens zien wat er kan ontstaan met Blind als half en Viergever er naast. Dan komen de gebreken van Blind als het gaat om dynamiek en duels wellicht wat minder aan het licht. Met zijn spelinzicht en goede traptechniek kan hij onze aanval ondertussen wel van bruikbare ballen voorzien. Met Serero en Andersen hebben we dan bovendien ook een hele behoorlijke bank.

Er staat zat geld op de bank. We hebben meer aan een compleet elftal.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 10:04 am

Demosthenes schreef:Het is niet alleen een kwestie van geld, het is ook de andere competitie, de kans verder te komen in de CL (Niet dit seizoen) en de naam van de club, want qua uitstraling mag je MU niet vergelijken met Ajax.
Klopt, United is, mede ook door op een slimme manier één van de voorlopers te zijn met agressieve Marketing in Azië, een groot instituut.

Maar hoe leuk is het nu om de nieuwe Nani of de nieuwe Park van Man U te worden? Ook dan kun je jarenlang onder contract staan en word je redelijk serieus genomen in de zin dat heel veel tienermeisjes je handtekening willen, maar hoe groot is die voldoening?

Sinds de eerste wedstrijd van het WK kent heel Engeland Blind, iedereen weet inmiddels dat hij in Amsterdam geboren is en uit de Ajax school komt. Dat zijn papa een beroemdheid was en de statistieken freaks weten van pa Danny ook dat hij als enige speler uit de voetbalgeschiedenis alle bestaande Europese trofeeën én de Wereldbeker won. Zonder een transfer :ajax.gif: te maken zelfs.

Ik ben natuurlijk geen psychoot die gaat roepen dat Daley ook maar de helft van Danny zijn prijzen gaat pakken, maar het aantal wedstrijden (ook Europese wedstrijden) overtreffen kan makkelijk. Sport draait om breaking records. Bij Ajax speelt Blind alle 6 of 8 CL wedstrijden in het seizoen. Man U speelt er in sommige seizoenen wellicht 10 of 12 (dit jaar 0) maar straks doe je er van die 10 slechts 2 mee. Is dat écht leuk?

Blind met de aanvoerdersband bij Ajax jaar in jaar uit op tv in de CL. Alle Europese voetbalvolgers herkennen hem dan. Hee daar heb je die Daley Blind weer is het dan. Verdwijn je naar een club als Man U dan wordt het: "Hee, waar is die Blind eigenlijk gebleven?"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 24, 2014 10:19 am

Blind met de aanvoerdersband bij Ajax jaar in jaar uit op tv in de CL. Alle Europese voetbalvolgers herkennen hem dan. Hee daar heb je die Daley Blind weer is het dan. Verdwijn je naar een club als Man U dan wordt het: "Hee, waar is die Blind eigenlijk gebleven?"
Bedoel je te zeggen dat al die Europese volgers willen weten hoe hij tegen Willem II speelt? Dat er journalisten uit Azië graag kaarten willen hebben voor Cambuur uit? Dat de gillende meiden van Excelsior de wereldpers halen? Daar is die Blind dan gebleven, verliezen van PEC Zwolle. Ik hoef de andere teams niet te noemen, ook de namen Chelsea, Liverpool, Arsenal enz. niet Blind is al junior al bij Arsenal wezen kijken, niet bij NAC of Dordrecht.

Jan Vertonghen heeft het niet naar zijn zin? Thomas Vermaelen baalde zo dat hij naar Barcelona ging? Eriksen komt op zijn knieën terug? Zij zien volgens mij dat ze in een andere voetbalomgeving zijn beland, een die meer aanspreekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 10:42 am

Ja Demo... dit zure toontje kennen we nu inmiddels wel. Tegenover 1 Jan Vertonghen staan talloze Quasim Bouys, Marvin Zeegelaars en Quincy Owusu-Abeyie's...
Demosthenes schreef:Bedoel je te zeggen dat al die Europese volgers willen weten hoe hij tegen Willem II speelt? Dat er journalisten uit Azië graag kaarten willen hebben voor Cambuur uit? Dat de gillende meiden van Excelsior de wereldpers halen? Daar is die Blind dan gebleven, verliezen van PEC Zwolle.
Ah daar hebben we de verwijzing naar PEC weer. :excited.gif: Een dag niet over de nederlagen tegen Zwolle begonnen... is een dag niet geleefd!

Maar dat bedoel ik zeker te zeggen ja, dat: wanneer Blind een wereldgoal tegen Willem II maakt dan wordt dat echt wel door ladingen mensen aan de andere kant van de Noordzee gezien.

Vergis je er trouwens niet in hoeveel mensen mondiaal de uitslagen van Cambuur uit, Willem II thuis etc. week in week bijhouden en ook met een schuin oog live volgen. Al is het alleen nog maar vanwege de reden dat er écht massaal op deze wedstrijden wordt gegokt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 10:48 am

@Marillion: inderdaad, niet bovenaan het lijstje. Staat hij überhaupt op het lijstje? Het is een continuing story.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 10:53 am

Ohja Demo: de scouts van de grote clubs willen overigens juist zien hoe iemand als Blind wedstrijden als Cambuur uit speelt. Haalt hij daar altijd een hoog niveau of is hij wisselvallig? Dat soort zaken geeft de doorslag of een Eredivisie speler een positief transferadvies krijgt of niet.

En ja, Daley is als junior bij Arsenal gaan kijken en mocht daar in de jeugdopleiding komen spelen. Zijn adviseur en hij gaven zelf de voorkeur aan Ajax.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 24, 2014 12:00 pm

Ja Demo... dit zure toontje kennen we nu inmiddels wel. Tegenover 1 Jan Vertonghen staan talloze Quasim Bouys, Marvin Zeegelaars en Quincy Owusu-Abeyie's...
Zuur? Geen idee wat ik dan moet denken als iemand met namen als Bouy, Zeegelaar en Quincy Owusu komt, dat zijn spelers die Ajax 1 niet hebben gehaald op een enkele wedstrijd na voor Zeegelaar en misschien één voor Bouy en die vergelijk je met Blind?
Maar dat bedoel ik zeker te zeggen ja, dat: wanneer Blind een wereldgoal tegen Willem II maakt dan wordt dat echt wel door ladingen mensen aan de andere kant van de Noordzee gezien.
Dat laatste zou zo maar kunnen, maar Blind speelde tot nu toe 120 wedstrijden in de eredivisie en scoorde drie keer (Bron vi.nl). Alleen het feit dat hij scoort is al nieuws.
Ohja Demo: de scouts van de grote clubs willen overigens juist zien hoe iemand als Blind wedstrijden als Cambuur uit speelt.
Ik hoop niet dat te veel scouts op zo'n wedstrijd afkomen, het stadion is al snel vol. Ik heb geen idee waar al die scouts zitten, ik weet wel dat wedstrijden van/tegen Cambuur niet de voorkeur zullen hebben van scouts.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 24, 2014 12:21 pm

In de huidige gedigitaliseerde maatschappij hebben scouts toegang tot alle info die je maar kunt bedenken. En op bepaalde dagen lopen er op De Toekomst heel wat meer scouts rond dan bij ze bij Manchester City en Arsenal ooit zullen durven dromen.

En verder begrijp jij heus wel wat ik bedoel, Demo. Of je wilt het niet begrijpen, kan ook. Mij prima: vanmiddag ga ik hier geen energie meer in steken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 24, 2014 6:01 pm

Afgescout, lijkt me.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 6:10 pm

Yep, niet dynamisch genoeg voor de top. Leuk aan de bal, goede trap en inzicht, maar te traag. Zag je vandaag ook weer duidelijk.
Laatst gewijzigd door Yopi op zo aug 24, 2014 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 24, 2014 6:12 pm

Speelde helemaal niet zo slecht. Zet ook nu weer spelers vrij voor de keeper.

Laat hem maar lekker blijven. :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » zo aug 24, 2014 6:34 pm

Yopi schreef:Yep, niet dynamisch genoeg voor de top. Leuk aan de bal, goede trap en inzicht, maar te traag. Zag je vandaag ook weer duidelijk.
Dit werd vandaag in de omschakeling wel erg duidelijk inderdaad. En verdedigend ook weifelend. Dat is killing.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 24, 2014 6:40 pm

Ajaciedjuh schreef:Speelde helemaal niet zo slecht. Zet ook nu weer spelers vrij voor de keeper.
Dat is echt te objectief gedacht hoor. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 24, 2014 6:40 pm

@ Peter en Yopi: Wees blij, of heb je liever dat ie vertrekt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » zo aug 24, 2014 6:55 pm

Duke schreef:@ Peter en Yopi: Wees blij, of heb je liever dat ie vertrekt?
Graag blijven, maar niet als linkshalf. Daar is 'ie echt niet goed genoeg voor.Gaat me er alleen om dat hij continu in verband wordt gebracht met Man Utd. Als je dan zo'n wedstrijd ziet, dan is dat gewoon een duidelijk minnetje.

Uiteraard volslagen subjectief. Uiteraard. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 24, 2014 7:00 pm

zeux schreef:
Ajaciedjuh schreef:Speelde helemaal niet zo slecht. Zet ook nu weer spelers vrij voor de keeper.
Jij bent wel objectief en ziet de mindere kanten van Blind wel?! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Hij is een goede speler aan de bal en een niet zo goede speler zonder bal. Van mij mag ie blijven. Ajax heeft speler met veel grotere problemen dan Blind.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 24, 2014 7:13 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:
Jij bent wel objectief en ziet de mindere kanten van Blind wel?! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Hij is een goede speler aan de bal en een niet zo goede speler zonder bal. Van mij mag ie blijven. Ajax heeft speler met veel grotere problemen dan Blind.
Als ik Yopi lees die schrijft dat de tweede goal van psv de schuld van Blind was, terwijl Schöne de bal overduidelijk meters achter Blind speelde en vervolgens Blind traagheid verwijt, terwijl Klassen overduidelijk veel en veel te scherp inspeelde, dan gaat de subjectiviteit wel heel erg ver. Dan wil je gewoon dat Blind kut is.

Blind is niet de snelste nee, maar hij compenseert dat met positiespel, goede techniek, gedrevenheid. Hij speelt gewoon al een tijdje goed. Dus het geschimp op hem begrijp ik inderdaad voor geen meter.

Het krijgt ook een eigen leven. Blinds is traag. Punt. Wat ie ook doet. Net als het idee dat ie 'alleen maar achteruit speelt'. Ik had al het idee dat dit wel meeviel, dus ben ik er speciaal op gaan letten. Waarna bleek dat het inderdaad meeviel. Vervolgens lees ik deze week van een poster (weet even niet meer wie en in welk topic) dat uit statistische gegevens blijkt dat het inderdaad wel meevalt met dat terugspelen.

Rondom Blind zit veel ruis. En er zijn ook ingesleten clichés. Kijk ik over de lange termijn, dan is Blind uitgegroeid tot een belangrijke, stabiele speler voor Ajax. Voetballend van belang (zeker op het middenveld), gemotiveerd, werkt hard, gedisciplineerd, teamplayer, geen maniertjes, ik zie hem nauwelijks overdreven kermend op de grond vallen of andere vervelende trucjes. Het eindeloze gehak (tot in het absurde bij bijv Yopi) vind ik dus inderdaad onterecht. Dat zal vast subjectief zijn. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie