Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » za aug 23, 2014 10:19 am

Ik ben 29 en droom er nog steeds over;-)
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 10:35 am

Lionel schreef:Ik ben 29 en droom er nog steeds over;-)
Ik hoop niet dat je nog droomt van het beslissende doelpunt in een CL-wedstrijd :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 23, 2014 11:42 am

Ik mag voor iemand zijn geestelijke gesteldheid hopen dat wanneer hij rond zijn 30e nog immer deze dromen heeft, hij dan uiteraard over beslissende doelpunten en gewonnen zilverwerk droomt.

Wat voor dromen moeten we dan hebben? Over een Van der Hoorn Milan-thuis invalbeurtje...?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 11:59 am

Over voetbal dromen? Eerlijk gezegd, ik zal ook wel dromen, maar heb geen idee waarover, maar over voetbal? Om de voorzet zelf in te koppen: als je ouder wordt, neemt je korte termijn geheugen af.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 23, 2014 12:13 pm

Demosthenes schreef:Over voetbal dromen? Eerlijk gezegd, ik zal ook wel dromen, maar heb geen idee waarover, maar over voetbal? Om de voorzet zelf in te koppen: als je ouder wordt, neemt je korte termijn geheugen af.

Dat hebben we al gemerkt. Mede daardoor herinner je je na een redelijke tot aardige wedstrijd alleen nog de slechte momenten :smile-ajax.gif: en vergeet je de mooie dribbels van Fischer.

En de Bergkamp aanname van Klaassen, de sluwe steekpassjes, de volledige heerschappij van Serero en een waanzinnig hard en technisch knappe uit de draai op de slof genomen poeier van Sigthórsson ben je dan vergeten. :smile-ajax.gif: Echt zonder gein: kijk deze 8 minuten nog maar eens terug en beoordeel dan nog eens of het op het verdedigen van Veltman na allemaal wel zo slecht was:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/194721/Highl ... PSV-10.htm

Verder kan ik me inderdaad voorstellen dat je na je 60e niet meer droomt van dat je rent, vliegt kopt en zegeviert in een vol stadion. Maar als twintiger of dertiger ga je tijdens wedstrijden al 'meedromen' of 'meespelen' en denk je na opnieuw een misser van Van Persie: come on man! Zelfs die zou ik straks achter mijn rollator nog met gemak maken. Ik ben ervan overtuigd dat ook de 71-jarige Sjaak Swart en 67-jarige JC met die gedachte voetbal kijken...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za aug 23, 2014 3:12 pm

Voor welke wedstrijden geldt zijn mogelijke schorsing? Kan ie nog wel meedoen met het eerste?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 25, 2014 11:03 am

Nee, hij mag nu gewoon niet spelen. Drie wedstrijden plus één voorwaardelijk:
Zivkovic voor drie duels geschorst na rode kaart bij Jong Ajax

Richairo Zivkovic zal nog even moeten wachten op zijn debuut in Ajax 1. De bijna 18-jarige spits is vanwege een rode kaart in een duel van Jong Ajax voor vier wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk.
Zivkovic voor drie duels geschorst na rode kaart bij Jong Ajax. Dat maakte de KNVB maandag bekend.

De deze zomer van FC Groningen overgekomen Zivkovic werd vrijdag in de Jupiler League-wedstrijd tussen Jong Ajax en FC Volendam (5-0 winst voor Volendam) in de tweede helft uit het veld gestuurd wegens het trappen van Ludcinio Marengo. Het tweede team van de landskampioen stond toen al met 4-0 achter en zou uiteindelijk met 5-0 verliezen. Omdat de schorsing geldt voor wedstrijden van Jong Ajax, is Zivkovic vanaf 16 september weer speelgerechtigd. Ajax speelt op 21 september de Klassieker in De Kuip tegen Feyenoord.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 16, 2014 2:21 pm

Heeft zijn contract verlengd tot 2019. Ongetwijfeld vooraf afgesproken werk (in verband met leeftijd kon hij in maart nog niet langdurig tekenen), maar het moest toch nog even gebeuren. :biggthumpup.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » di sep 16, 2014 7:42 pm

Inderdaad, ik neem aan dat dus ook besproken is dat hij zou beginnen in Jong Ajax. Hopelijk sluit hij snel aan bij het 1e!

zeux

Bericht door zeux » zo nov 16, 2014 7:54 pm

Zivkovic uit selectie Oranje onder 19 gezet
Gepubliceerd: 16 november 2014 18:14 | Laatst gewijzigd: 16 november 2014 18:17
Richairo Zivkovic heeft het verbruid bij Aron Winter. De KNVB-coach heeft de spits van Ajax om disciplinaire redenen uit de selectie van Oranje onder 19 gezet.

De jongelingen spelen dinsdag een oefenwedstrijd tegen België.

"Richairo is wegens onprofessioneel gedrag naar huis gestuurd'', legde Winter zondag uit. "Hij heeft meerdere kansen gehad maar soms ben je als coach genoodzaakt in te grijpen."

"Komende dinsdag spelen we tegen België en dat is onze laatste wedstrijd voor de volgende kwalificatieronde voor het Europees kampioenschap. Belangrijk dus.''

Zivkovic verruilde afgelopen zomer FC Groningen voor Ajax, maar speelde vooralsnog slechts één officieel duel in de hoofdmacht van de Amsterdammers.

Door: ANP/NU.nl
Ben benieuwd naar het verhaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 16, 2014 7:54 pm

Winter zet Ajacied Zivkovic uit selectie Oranje-19

Richairo Zivkovic heeft het verbruid bij Aron Winter. De KNVB-coach heeft de spits van Ajax om disciplinaire redenen uit de selectie van Oranje onder 19 gezet. De jongelingen spelen dinsdag een oefenwedstrijd tegen België.

'Richairo is wegens onprofessioneel gedrag naar huis gestuurd', legde Winter vandaag uit. 'Hij heeft meerdere kansen gehad maar soms ben je als coach genoodzaakt in te grijpen. Komende dinsdag spelen we tegen België en dat is onze laatste wedstrijd voor de volgende kwalificatieronde voor het Europees kampioenschap. Belangrijk dus.'
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 16, 2014 8:06 pm

Wat een sukkel.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Richairo Zivkovic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 16, 2014 9:13 pm

Voordat we kwalificeren zouden we op zijn minst toch even het verhaal moeten weten? Best verrassend in ieder geval. Leek me dat die jongen na zijn goals in de JL aardig zijn draai aan het vinden was en voor het trainingskamp tijdens de winterstop op de deur van het eerste klopt.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo nov 16, 2014 9:50 pm

Daarnaast Winter als coach...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 16, 2014 11:10 pm

Zorgwekkend... ben benieuwd naar het verhaal.
Ajax!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 17, 2014 8:54 am

Misschien heeft hij zich 3x achter elkaar verslapen. Dan zou het nog meevallen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 17, 2014 9:20 am

Misschien was hij schoenen kopen in Milaan. :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 17, 2014 7:22 pm

De Boer beboet Zivkovic voor 'onprofessioneel gedrag'

Frank de Boer heeft Richairo Zivkovic een boete gegeven. De Ajax-trainer is not amused over het gedrag van de 18-jarige aanvaller tijdens de oefenperiode van Oranje onder negentien jaar. Bondscoach Aron Winter voelde zich genoodzaakt de aanvaller naar huis te sturen 'om disciplinaire redenen'. De aanvaller toonde volgens Winter 'onprofessioneel gedrag'.

Vandaag meldde Zivkovic zich dus eerder op de Toekomst dan was gepland en deed de middagtraining mee. De Boer, die contact had met Winter, sprak de aanvaller aan op zijn gedrag. De Groninger maakte zich de voorbije dagen onmogelijk door een gemakzuchtige houding en herhaaldelijk te laat te komen.

Het Nederlands elftal onder negentien speelt morgenavond in Uden tegen België het tweede oefenduel in korte tijd. Afgelopen vrijdag kwam Oranje in en tegen Schotland niet verder dan een gelijkspel (1-1). Zivkovic stond in de basis, maar werd in de zeventigste minuut gewisseld voor Pelle van Amersfoort.

Vorige maand raakte Zivkovic ook al in opspraak tijdens een EK-kwalificatietoernooi in Polen. De aanvaller deed mee en scoorde in de eerste wedstrijd tegen Andorra (7-0), maar Winter bleek ontevreden over zijn inzet tijdens dat duel en de trainingen. Daarop bleef Zivkovic tegen Moldavië en Polen aan de kant.

Het talent verkaste afgelopen zomer van FC Groningen naar Ajax, maar zijn overgang ging aanvankelijk niet van een leien dakje. Zivkovic moest beginnen in Jong Ajax, waar hij in de derde competitiewedstrijd vanwege een ordinaire schop rood kreeg en drie duels werd geschorst. De laatste weken ging het juist beter met de nieuweling die bij de beloften weken achtereen scoorde en zijn debuut in het eerste maakte tijdens het bekerduel met SV Urk.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 17, 2014 10:43 pm

Misschien terecht, maar ook wel krom.

Hij heeft de pech dat de lijntjes tussen Winter en Ajax heel kort zijn. Maar kan je iemand straffen voor iets wat elders gebeurt is? Het is niet zo dat hij dronken achter het stuur zat of Ajax is diskrediet heeft gebracht...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 17, 2014 11:09 pm

beelzebub schreef:Misschien terecht, maar ook wel krom.

Hij heeft de pech dat de lijntjes tussen Winter en Ajax heel kort zijn. Maar kan je iemand straffen voor iets wat elders gebeurt is? Het is niet zo dat hij dronken achter het stuur zat of Ajax is diskrediet heeft gebracht...
Vind ik ook. Ik zie De Boer ook niet zo snel een Serero of een Sigthorsson straffen voor iets wat bij hun nationale elftallen is voorgevallen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 17, 2014 11:20 pm

Leerproces.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 17, 2014 11:50 pm

Lionel schreef:Leerproces.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dat ietsjes uit te breiden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 18, 2014 1:14 am

Natuurlijk. Als hij alleen wordt weggestuurd bij U19 merkt hij daar nu niks van. Bij Ajax moet hij tenslotte gewoon weer trainen. Door hem een geldboete op te leggen zal hij er iets van merken.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 2:30 pm

Kortsluiting bij Zivkovic

De laatste minuut van Jong Ajax - NEC is ingegaan en het staat 1-0, als Richaïro Zivkovic de bal verovert en opstoomt richting het doel van de Nijmegenaren. Kevin Conboy is de enige overgebleven verdediger van de uitploeg, terwijl Riechedly Bazoer en Sheraldo Becker met Zivkovic mee zijn naar voren. Dit moet de allesbeslissende 2-0 zijn.

Zivkovic besluit niet af te spelen naar een medespeler en het helemaal zelf te doen. Het duurt allemaal te lang, drie NEC'ers sprinten terug en Zivkovic verliest de bal in de vijandige doelmond. Uit de tegenaanval maakt NEC de 1-1. Daarmee is de wedstrijd afgelopen en heeft Jong Ajax twee punten verspeeld. Als aanvoerder Becker vervolgens Zivkovic tot de orde roept, duldt de miljoenenaankoop geen tegenspraak. Luid vloekend loopt Zivkovic van het veld.

Schorsing en boete
De kortsluiting in het hoofd van de jonge Groninger is dit seizoen al vaker voorgekomen. Op 22 augustus speelde Zivkovic zijn derde officiële wedstrijd voor Jong Ajax en knapte het toen de beloftenploeg in eigen huis werd weggespeeld door FC Volendam. Bij een 0-4 tussenstand werd de Ajax-spits twee keer achter elkaar omspeeld door de uitploeg, waarna hij uit frustratie twee harde schoppen uitdeelde aan een Volendamse buitenspeler. Zivkovic kreeg een rode kaart en werd voor vier wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk.

Sinds Zivkovic terugkeerde van de schorsing, leek het kwartje te zijn gevallen en scoorde hij volop. Afgelopen interlandperiode ging het echter weer mis en stuurde bondscoach Aron Winter hem weg bij Oranje onder 19. De 18 jarige spits nam een lakse houding aan en kwam herhaaldelijk te laat voor trainingen, zo stelde Winter. Toen Zivkovic zich op een avond tot na het opgelegde tijdstip in de hotelbar bevond, was de maat vol en moest hij vertrekken. Ajax gaf Zivkovic er een boete voor, waarvan de opbrengst gaat naar een goed doel dat de speler zelf mag kiezen. Daarmee leek de kous af, maar bij Jong Ajax ging het maandag dus weer mis met de miljoenenaankoop.

Ibrahimovic en Suarez
Zivkovic is duidelijk nog jong en het feit dat hij de controle over zichzelf af en toe verliest, hoeft niet per se een slecht teken te zijn. Het talent heeft laten weten Ajax als tussenstation te zien op weg naar de top. De laatste twee spitsen die via Ajax de absolute wereldtop bereikten, waren Zlatan Ibrahimovic en Luis Suarez. Bij zowel Ibracadabra als El Pistolero zit er af en toe een draadje los. Die twee combineren dat echter met hun weergaloze talent en een ongenaakbaar werkethos. Talent heeft Zivkovic, daar kan geen twijfel over bestaan. Maar een houding dat je de beste bent, is daarbij niet genoeg in het shirt van Ajax. Je moet het ook waarmaken. Dan steekt die frustratie vanzelf niet meer de kop op.

Door Sam van Raalte

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 25, 2014 3:07 pm

Dat gedrag mag er wat mij betreft heel snel uitgeslagen worden.

Plaats reactie