AZ - Ajax 17-08-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: AZ - Ajax 17-08-2014

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 17, 2014 10:22 pm

Trab schreef:Die jongen is leuk voor in de zaal maar op het veld heb je ook te maken met fysiek contact. Hij is nog veels te licht en mist ook explosiviteit.
Je kunt veel kritiek hebben op de onervaren Anwar el Ghazi maar fysiek is deze jongen top hoor. Explosiviteit vind ik ook in orde, hij zal nooit zo explosief worden als een Lukoki of Overmars in zijn goede jaren maar dat hoeft ook niet, andere speler. Scorend vermogen, voorzet, gogme en fysiek zijn uitstekend. Ruwe diamant.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 17, 2014 11:08 pm

Ik ben benieuwd hoe hij het doet als hij minder ruimte krijgt.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2014 12:20 am

Blind was uitstekend vandaag. En Viergever liet zien dat hij geen controleur is, maar een dienstbare stofzuiger. Maakte aardig diepte voor Blind.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 18, 2014 12:44 am

Lionel schreef:Ik ben benieuwd hoe hij het doet als hij minder ruimte krijgt.
Ruimte (en dus ook tijd voor een koelbloedige afronding) kan een speler met één behendige actie voor zichzelf creëren. Het uitkappen van een verdediger van Manchester City is zeker niet onmogelijk, ook niet voor een ventje van 19. Eenmaal in schietpositie is een bal langs Joe Hart de touwen in jagen ook een reëel vervolg.

Ook op Champions League niveau kunnen spelers van Ajax gewoon de winnende goal maken, Lasse Schöne is daartoe in staat, Fischer ook, Zivkovic moet dat straks kunnen, AEG ook, Davey Klaassen zeker, Serero ook, Moisander kopt uit corners zijn balletjes erin, zelfs Hoesen lukte het.

Alleen Mike van der Hoorn zie ik nog niet 1, 2, 3 de winnende goal in Milaan of Barcelona maken. Desondanks voor de huidige technische staf geen reden om hem niet regelmatig naar de spits te dirigeren. :hypocrite.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 18, 2014 6:48 am

Bert schreef:Blind was uitstekend vandaag.

Inderdaad. Viel gisteren vooral op door een aantal splijtende dieptepasses op maat, snelle verleggingen over de hele, een rappe en secure korte passing rondom en slim positiekiezen. Natuurlijk, Az gaf daar geregeld de ruimte voor, maar dan moet je nog wel de kwaliteiten hebben om dat uit te buiten. Blind leek ook met een enorm stuk zelfvertrouwen te spelen, het WK heeft hem kennelijk erg goed gedaan. Ik ben het met Jöhnk eens dat Blind met zijn opbouwende kwaliteiten op linkshalf (half)open gedraaid en wat dieper spelend beter tot zijn recht lijkt te komen dan op VM of LB. Dan wordt hij ook aanmerkelijk minder in verlegenheid gebracht door het puur verdedigende werk als VM of LB, dat altijd wel zijn zwakke plek zal blijven. Doet inderdaad wat denken aan de switch die FdB indertijd (eindelijk) met Janssen maakte. Of dat alles goed genoeg is voor het moordende tempo in de PL met al dat fysieke geweld blijf ik betwijfelen. Maar zo spelend kan hij voor Ajax zeker van een grote waarde zijn.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 7:12 am

Fijne overwinning, al 6 punten meer tegen deze ploegen dan vorig jaar en inderdaad Delay was een keer geen storende factor. :hypocrite.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 18, 2014 7:56 am

Misschien wordt het dan tijd hem een keer bij z'n naam te noemen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 8:01 am

Duke schreef:Misschien wordt het dan tijd hem een keer bij z'n naam te noemen?
Nah, ik probeer zijn nick hierin te krijgen. :hypocrite.gif:
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 18, 2014 8:40 am

Sigi mist te vaak 100% kansen en laat nog steeds te vaak de bal van de voet komen en is hem dan kwijt. Als het eerste niet lukt en dan het tweede ook niet, dan wordt het niks met hem als spits van Ajax echt zonde . Daarin tegen kan hij toch ook belangrijke goals maken uit het niets. In die Pool zie ik helemaal niks en dan hoop ik op de oude spits van Grunn maar ja een heel seizoen is denk ik te zwaar.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma aug 18, 2014 10:25 am

Het was gewoon een prima overwinning tegen een tegenstander waar vaak van verloren wordt uit. Net als vitesse vorige week. Als je zondag wint maak je gelijk een enorme stap. En dat in week 3.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 18, 2014 10:29 am

Sigi speelde niet eens zo slecht, maar z'n techniek laat em altijd in de steek als ie moet scoren of de bal moet afleggen. Maar ja.. Milik is nog slechter.

Vond Blind erg sterk spelen. Grappig hoeveel vertrouwen je kan krijgen als je op een hoger niveau geacteerd hebt (net zoals Depay en Wijnaldum). Blind die ineens in 'één tijd' speelt en vooruit durft te passen. Dat is wat je verwacht van een middenvelder die bij Ajax speelt.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:22 am

GangstaRiB schreef:Sigi speelde niet eens zo slecht, maar z'n techniek laat em altijd in de steek als ie moet scoren of de bal moet afleggen. Maar ja.. Milik is nog slechter.

Vond Blind erg sterk spelen. Grappig hoeveel vertrouwen je kan krijgen als je op een hoger niveau geacteerd hebt (net zoals Depay en Wijnaldum). Blind die ineens in 'één tijd' speelt en vooruit durft te passen. Dat is wat je verwacht van een middenvelder die bij Ajax speelt.
Dat doet hij al veel langer, alleen werd het niet gezien omdat de terugspeelballen die er òòk waren alle aandacht kregen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2014 11:26 am

Oneens. Hij speelde gisteren wel degelijk meer naar voren. Dat had alles te maken met zijn positie.

Het had trouwens ook te maken met de ruimte die AZ weggaf. Van Basten bewees zichzelf niet als tactische hoogvlieger.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:29 am

Jöhnk schreef:Oneens. Hij speelde gisteren wel degelijk meer naar voren. Dat had alles te maken met zijn positie.
Juist omdat er steeds werd gezegd dat Blind louter achteruit passte ben ik er speciaal op gaan letten. En toen bleek dat reuze mee te vallen.

Is er niet een site met spreadcharts? Dat zou antwoord op de vraag kunnen geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2014 11:32 am

Je bent er gisteren voor het eerst op gaan letten? :confused.gif:

Als je Blind met zijn rug naar de goal aanspeelt dan passt hij terug of breed, zeker als hij onder druk wordt gezet. Net zoals Theo Janssen dat altijd deed. Daar heb ik geen spreadchart voor nodig.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 18, 2014 11:37 am

Jöhnk schreef: Het had trouwens ook te maken met de ruimte die AZ weggaf. Van Basten bewees zichzelf niet als tactische hoogvlieger.
Nee, voor de zoveelste keer.
Hij schijnt de veldtrainingen over te laten aan Pastoor. Wat kan hij eigenlijk wel, behalve de grote Van Basten uithangen?

Vond dat AZ ook een matige conditie had. In de tweede helft konden ze het niet meer belopen. Daardoor wist Ajax steeds gemakkelijk de vrije man (of vrije mannen) te bereiken.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:49 am

Jöhnk schreef:Je bent er gisteren voor het eerst op gaan letten? :confused.gif:

Als je Blind met zijn rug naar de goal aanspeelt dan passt hij terug of breed, zeker als hij onder druk wordt gezet. Net zoals Theo Janssen dat altijd deed. Daar heb ik geen spreadchart voor nodig.
Nee, tweede helft vorig seizoen. En bij het WK.

Maar ik zal specifieker blijven kijken. Onder meer naar die situaties.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 18, 2014 11:52 am

Yopi schreef:
Jöhnk schreef: Het had trouwens ook te maken met de ruimte die AZ weggaf. Van Basten bewees zichzelf niet als tactische hoogvlieger.
Nee, voor de zoveelste keer.
Hij schijnt de veldtrainingen over te laten aan Pastoor. Wat kan hij eigenlijk wel, behalve de grote Van Basten uithangen?

Vond dat AZ ook een matige conditie had. In de tweede helft konden ze het niet meer belopen. Daardoor wist Ajax steeds gemakkelijk de vrije man (of vrije mannen) te bereiken.
Hij vind heel veel dingen "interessant" enzo....
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 18, 2014 12:12 pm

Van Basten had na de wedstrijd nog een amicaal onderonsje met Vermeer. Zou hij Esteban door Kenneth willen vervangen?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 18, 2014 12:38 pm

GangstaRiB schreef:Sigi speelde niet eens zo slecht, maar z'n techniek laat em altijd in de steek als ie moet scoren of de bal moet afleggen. Maar ja.. Milik is nog slechter.

Deed hij vorig jaar ook al, zag ik onlangs in een statistiek (vergelijk andere verdedigende middenvelders). Maar je ziet wat zelfvertrouwen bij een speler (en team) kan doen. Mits Blind blijft, zullen we dit seizoen vaak dit middenveld zien in de 'grote' wedstrijden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.

Bericht door Le T. » ma aug 18, 2014 12:52 pm

Wat is het trouwens voor onzin dat AEG geen tegenstander zou mogen uitdagen en het goed is dat hij dan een schop krijgt? Dat is gewoon geel of rood, en het was ook niet het verkeerde moment. Binnenkort ook spelers voor straf op de tribune omdat ze een tegenstander gepoort hebben?
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 12:53 pm

Ajaciedjuh schreef:

Deed hij vorig jaar ook al, zag ik onlangs in een statistiek (vergelijk andere verdedigende middenvelders).
Kun je die statistiek nog terugvinden?

Plaats reactie