Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Denk alleen niet dat Di Maria naar United gaat. Die spelen geen Europees. Denk dat hij bij Madrid toch ook wel kansen gaat/kan krijgen. Die spelen nog al wat wedstrijden.
IK GELOOF!!!!!!
Een keer een jaartje geen Europees voetbal is toch wel te overzien. United is natuurlijk nog wel altijd één van de grootste clubs ter wereld. Bovendien ligt er nu ruimte om naam te maken voor jezelf na dat slechte seizoen van Manchester.
Nil volentibus arduum
En een van de rijkste.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mwoah met Ronaldo en Bale op de vleugel en Benzema in het centrum heb je een 'aardige basis'. Oftewel, Di Maria moet dan vanaf het middenveld komen en dan is hij net even wat minder. Let wel, Real casht gewoon 70/80 miljoen bij zo'n transfer he. Niet gek voor een bankzitter.Yopi schreef:Bij Madrid zijn ze geschift.
Blessure van Di Maria is Argentinië opgebroken tijdens het WK.
Cuadrado en di Maria zijn absolute klasbakken. Mag ook wel, want daar betaal je dus 120 (!) miljoen voor.
Cuadrado lijkt me overigens wel zeker. Marko Marin is al naar Fiorentina, dus die spelen al in op een vertrek. Alleen Barcelona kan nog roet in het eten gooien.
Wat ondermeer valt af te lezen aan het forum Redcafe.net, als ik het goed heb Man Utd's equivalent van AT, AN enz. Daar zijn momenteel zo'n 2500 mensen ingelogd, waarvan ongeveer 650 members. Toch wel een ietwat ander formaat dus dan AT en AN.Marillion schreef:United is natuurlijk nog wel altijd één van de grootste clubs ter wereld.
Om de vergelijking met de forumleden nog even door te trekken: het verbaast me met wat voor een gemak op dat forum gesproken wordt over aankopen van 20 tot 30 miljoen pond. En die beschouwen ze dan ook nog min of meer als breedteaankopen. Alsof je een halfje wit met een fles melk koopt. Wezenlijk andere wereld en beleving dus dan bij ons met Ajax.Yopi schreef:En een van de rijkste.
Overigens zie je nu een tendens dat diezelfde forumleden beginnen te mokken dat Van Gaal maar talmt met kwaliteitsinvesteringen in zijn selectie. In de zin van: "de concurrentie koopt maar topspelers aan en wij doen nog steeds helemaal niks. Straks is het te laat en zijn alle toppers weggekocht." Veel forumleden lijken dan ook te vrezen dat Van Gaal zijn methode om veel met jonge, veelbelovende en goedkope talenten te werken ook bij Man Utd zal toepassen. Dat is kennelijk erg wennen voor ze.
Afgezien daarvan vind ik de meeste forumleden daar trouwens zeer genuanceerd en inhoudelijk vrij sterk over voetbal en Man Utd discussieren, zeker leveltje AT. Ook Van Gaal wordt op alle mogelijke manieren uitgebreid onder de loep genomen. Inclusief zijn moeizame band met de media, zijn conflict met Cruijff en alle ins and outs bij zijn vorige werkgevers.
Nu ik het toch over Van Gaal heb. Op datzelfde RedCafe.net kwam ik een paar dagen terug een helemaal niet onaardige analyse over Louis tegen van ene (mij onbekende) Michel de Hoog. Zie ook:
https://decorrespondent.nl/1418/6-secre ... 4-3ae85e9b
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

"the Greek chorus of Dutch football pundits."Zuidema schreef: Nu ik het toch over Van Gaal heb. Op datzelfde RedCafe.net kwam ik een paar dagen terug een helemaal niet onaardige analyse over Louis tegen van ene (mij onbekende) Michel de Hoog. Zie ook:
https://decorrespondent.nl/1418/6-secre ... 4-3ae85e9b

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Humble???? 

Dat verbaasde mij ook al. De schrijver lijkt dat redelijk aannemelijk te maken met o.a. Van Gaals 'overtuiging' dat een coach slechts voor 10% invloed heeft op de teamprestatie enz. Echter, gezien Van Gaals aanpak (met allerhande totalitaire, dictatoriale, militairistische en sectarische elementen) gaat Louis volgens mij toch wel vol voor zeker 90% invloed op dat vlak. En wil hij daarna nog slechts een 10% overlaten aan toeval/pech, geld, een kwaaie buitenwereld en ander ongerief. Zelfs dat restpercentage zal hem niet zinnen. Van Gaal heeft immers al jarenlang laten zien een enorme control freak te zijn. Hij kan wel beweren dat hij maar een heel beperkte invloed heeft, maar daar legt hij zich echt niet bij neer.Yopi schreef:Humble????
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

-
Of het 10% is van 20%, dat maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat voetbal op het hoogste niveau door details wordt beslist en ik denk dat het voetbal in Nederland op dat gebied een achterstand heeft opgelopen. Het gaat daarbij in Nederland om het afkeuren van een schrijvende coach, ik hoor nog steeds over het "Van Hanegem aura", de alleswetende, snappende, stille coach langs de kant, die alles in zich opneemt. Ik las tot de wedstrijd tegen Costa Rica dat er op strafschoppen niet kan worden getraind. na die wedstrijd kwam een ander beeld, maar dat zal dit seizoen wel weer verdwijnen, want generatie Van Hanegem weet dat de spanning niet is na te bootsen (Voor Van Hanegem mag je ook Derksen lezen)
Op het medische vlak zijn de laboratoria in Milaan (keer iets van op tv gezien) en die in Engeland veel verder dan in Nederland, zelfs Salzburg lijkt een stuk verder. Is dit een pleidooi voor doping? Nee, wel voor een optimale begeleiding.
Een voorbeeld:
http://www.vi.nl/nieuws/fischer-zes-wek ... string.htm, de kop van een artikel van vi.nl. Het is uit februari 2014. We zijn nu een half jaar (zes maanden i.p.v. zes weken) verder, nog geen Fischer gezien. Het is april 2014: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -knie.html De reden om hem te opereren is dat hij dan sneller/beter geneest. Het was gelukkig een geslaagde operatie. Duren die behandelingen altijd zo lang? Nigel de Jong speelde iets sneller. Ik weet dat je blessures niet met elkaar kunt vergelijken, maar afgelopen jaren zijn er nogal wat blessures geweest die wel een erg lange behandeling nodig bleken te hebben.
Ik denk dat Van Gaal, door zijn buitenlandse avonturen(?), verder is dan de gemiddelde (voorzichtige formulering, het is een Ajax-forum) Nederlandse coach, naast het willen controleren van alles wat er met voetbal te maken heeft, maar verschilt FdB daarin veel met LvG?
Op het medische vlak zijn de laboratoria in Milaan (keer iets van op tv gezien) en die in Engeland veel verder dan in Nederland, zelfs Salzburg lijkt een stuk verder. Is dit een pleidooi voor doping? Nee, wel voor een optimale begeleiding.
Een voorbeeld:
http://www.vi.nl/nieuws/fischer-zes-wek ... string.htm, de kop van een artikel van vi.nl. Het is uit februari 2014. We zijn nu een half jaar (zes maanden i.p.v. zes weken) verder, nog geen Fischer gezien. Het is april 2014: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -knie.html De reden om hem te opereren is dat hij dan sneller/beter geneest. Het was gelukkig een geslaagde operatie. Duren die behandelingen altijd zo lang? Nigel de Jong speelde iets sneller. Ik weet dat je blessures niet met elkaar kunt vergelijken, maar afgelopen jaren zijn er nogal wat blessures geweest die wel een erg lange behandeling nodig bleken te hebben.
Ik denk dat Van Gaal, door zijn buitenlandse avonturen(?), verder is dan de gemiddelde (voorzichtige formulering, het is een Ajax-forum) Nederlandse coach, naast het willen controleren van alles wat er met voetbal te maken heeft, maar verschilt FdB daarin veel met LvG?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Ik denk dat 99% van de trainers zich juist wel neerlegd bij het feit dat ze weinig controle hebben. Dat is het verschil tussen de elite (LvG, Mourinho, Pep, Ancelotti etc) en de rest. Als hoewel je nog een aantal hele goede 2nd tier trainers hebt die tegen de top aanschurken, bijvoorbeeld een Martinez bij Everton enzo. Maar een hele hoop zijn van het kaliber "lekker balletje trappen op een groen veld en we zien wel waar het schip strandt". LvG ziet voetbal als een professionele business en daarin moet gepresteerd worden, terwijl anderen nog denken dat het een vrije tijd sport is. Daarom komt ie zo over in de media. Een supergedreven professional tegenover verslaggevers die denken dat het allemaal komt aanwaaien.Zuidema schreef:Dat verbaasde mij ook al. De schrijver lijkt dat redelijk aannemelijk te maken met o.a. Van Gaals 'overtuiging' dat een coach slechts voor 10% invloed heeft op de teamprestatie enz. Echter, gezien Van Gaals aanpak (met allerhande totalitaire, dictatoriale, militairistische en sectarische elementen) gaat Louis volgens mij toch wel vol voor zeker 90% invloed op dat vlak. En wil hij daarna nog slechts een 10% overlaten aan toeval/pech, geld, een kwaaie buitenwereld en ander ongerief. Zelfs dat restpercentage zal hem niet zinnen. Van Gaal heeft immers al jarenlang laten zien een enorme control freak te zijn. Hij kan wel beweren dat hij maar een heel beperkte invloed heeft, maar daar legt hij zich echt niet bij neer.Yopi schreef:Humble????
Het kaliber LvG zal denk ik in elke sport of elke bedrijfstak boven komen drijven. Ze zijn zo professioneel en gedreven. Die gasten hebben geen leven naast de sport. Dat is een keuze die weinigen willen of kunnen maken denk ik.
Whitey on the moon.
En seiner Truss dan, en de Rotwein?GangstaRiB schreef:Die gasten hebben geen leven naast de sport.
Geloof er niets van dat trainers zo denken als jij schetst: we zien wel waar het schip strandt. Die mensen zijn er allemaal intensief mee bezig. Of ze allemaal de verjaardagen van de kinderen van de buren van de spelers uit hun hoofd leren, is een tweede.
-
Ze zijn er ongetwijfeld intensief mee bezig, maar je hebt gradaties en aanleg is ook een factor natuurlijk.Yopi schreef:En seiner Truss dan, en de Rotwein?GangstaRiB schreef:Die gasten hebben geen leven naast de sport.
Geloof er niets van dat trainers zo denken als jij schetst: we zien wel waar het schip strandt. Die mensen zijn er allemaal intensief mee bezig. Of ze allemaal de verjaardagen van de kinderen van de buren van de spelers uit hun hoofd leren, is een tweede.
Wat Bassie in z'n tijd bij Ajax deed, leek er verdacht veel op. Vriendjes als assistent en denken dat een opstelling bedenken goed genoeg is. Misschien chargeer ik, maar veel trainers (vooral degenen die al gelijk geparachuteerd worden bij een grote club zonder echte ervaring) denken er wel zo over.
Whitey on the moon.
Je chargeert inderdaad. Je overdrijft schromelijk.
Het zal inderdaad incidenteel voorkomen, maar dan is het snel gedaan met zulke mannen. Van Basten kwam bijna niet meer aan het werk, Gullit zit thuis, Maradona ook. Een trainer die zijn werk niet serieus neemt kan zich niet handhaven.
Het zal inderdaad incidenteel voorkomen, maar dan is het snel gedaan met zulke mannen. Van Basten kwam bijna niet meer aan het werk, Gullit zit thuis, Maradona ook. Een trainer die zijn werk niet serieus neemt kan zich niet handhaven.
Daar doet Van Gaal inderdaad niet aan mee. Blind en Kluivert zaten er o.b.v. hun merites.GangstaRiB schreef: Vriendjes als assistent

Ook bij Van Gaal was en is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. Dat wil de evangaalist nog wel eens vergeten. 2000-2002, Barca II, TD / AD Ajax, 4e met Bayern, 11e met AZ, een van de weinig trainers in de voorbije decennia die met Barcelona niet in de buurt kwam van CL-winst.
Bij Man U loopt het in de honeymoon-weken als een trein. Straks gaat het om het eggie. Een paar mindere resultaten en de pers en ontevreden spelers gaan zich roeren. Dan komen die bloeddoorlopen ogen, stemverheffing in combi met steenkolenengels naar voren.
Noem de naam Van Gaal - post zelfs een evenwichtige analyse - en de verzengende spite gutst weer over de randen van het forum. 

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
@Wimpey: Frans Hoek! De man die altijd zo gewichtig staat te doen langs de lijn. Schijnt veel invloed te hebben op LVG waar het op keepers aankomt. Fan dus van Ruud Hesp, maar niet van Neuer.

Goh, had niet verwacht dat je zoiets zou schrijven.zeux schreef:Noem de naam Van Gaal - post zelfs een evenwichtige analyse - en de verzengende spite gutst weer over de randen van het forum.

Nee, Zeux. Zijn gewoon feiten. Net zoals het een feit is dat hij een bijzonder goede trainer is.zeux schreef:Noem de naam Van Gaal - post zelfs een evenwichtige analyse - en de verzengende spite gutst weer over de randen van het forum.
Maar ook Van Gaal heeft z'n fouten, hij is ook maar eens mens. Dat gaat nog wel eens aan de evangaalist voorbij.
-
Mee eens. Maar hij blijft wel altijd zichzelf. Ondanks zijn mindere perioden blijft ie toch bekend staan als buiten-categorie trainer. En komt ie aan de bak bij ManU. Als je zijn aanpakt ziet, zijn er weinigen die het dusdanig professioneel aanpakken.wimpey schreef:Daar doet Van Gaal inderdaad niet aan mee. Blind en Kluivert zaten er o.b.v. hun merites.GangstaRiB schreef: Vriendjes als assistent![]()
Ook bij Van Gaal was en is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. Dat wil de evangaalist nog wel eens vergeten. 2000-2002, Barca II, TD / AD Ajax, 4e met Bayern, 11e met AZ, een van de weinig trainers in de voorbije decennia die met Barcelona niet in de buurt kwam van CL-winst.
Bij Man U loopt het in de honeymoon-weken als een trein. Straks gaat het om het eggie. Een paar mindere resultaten en de pers en ontevreden spelers gaan zich roeren. Dan komen die bloeddoorlopen ogen, stemverheffing in combi met steenkolenengels naar voren.
Whitey on the moon.
Het gaat er om welke feiten je wilt zien Wimpey.wimpey schreef:Nee, Zeux. Zijn gewoon feiten. Net zoals het een feit is dat hij een bijzonder goede trainer is.zeux schreef:Noem de naam Van Gaal - post zelfs een evenwichtige analyse - en de verzengende spite gutst weer over de randen van het forum.
Maar ook Van Gaal heeft z'n fouten, hij is ook maar eens mens. Dat gaat nog wel eens aan de evangaalist voorbij.
Uit een carrière van ruim twintig jaar, haal jij de vier of vijf slechte/mindere jaren er uit.
11de met AZ? Daar staat kampioen worden met AZ tegenover. En dat was echt een prestatie.
Tegenover zwakke jaren van Barcelona staan zeer sterke jaren.
Van Gaal heeft een paar mindere jaren gehad, met name tweede periode Barcelona en zijn eerste bondscoachschap.
Hoeveel trainers zijn er die in een 20 jarige carrière in het topvoetbal ieder jaar absoluut succes hebben?
En hoeveel trainers zijn er die kunnen zeggen dat ze in de afgelopen 20 jaar met Ajax, Barcelona, Bayern, AZ en het Nederlands elftal landskampioenschappen (met vier verschillende teams in drie landen, waaronder 3x met Ajax, 2x met Barcelona en de Duitse triple met Bayern), CL-succes (ik vind finale halen ook een succes ja) en 3de worden op een WK (zonder verliespartij, zou Louis zelf daar aan toevoegen)?
Het punt van spite is de enorme drang om alleen het slechte over en over en over en over en met ongekende energie uit te vergroten. Zodat alleen dat negatieve beeld zal domineren. En ik vind dat onterecht ja.
Waarom ik het stuk van Michel de Hoog goed en evenwichtig vind, is omdat hij de ogen niet sluit voor het (soms uitermate rare) verbale en non-verbale gedrag van Van Gaal. Die kant is absoluut niet vrolijk. En die wordt goed uitgemeten. De Hoog maakt echter ook wel inzichtelijk waar al dat rare gedrag voor bedoeld is (wat het niet aangenaam maakt, dat is een ander verhaal).
'Feit' is ook dat een grote meerderheid van de spelers waarmee hij werkte helemaal niet zo negatief is over hem. Hugo Borst vertelde volgens mij in een van de babbelgesprekjes tijdens het WK dat hij moeite had om spelers te vinden die echt negatief over hem zijn. Er zijn zat interviews met spelers die hem roemen (hoeven ze jaren na dato echt niet meer te doen). Ik geloof dat de Van Gaal-haters alleen Rivaldo en Ribery hebben om hun punt op dit terrein te maken. En er was een incident bij Puyol thuis toch? Twee/drie spelers in een carrière van 20 jaar in de top van het voetbal. Wow.
Netto resultaat is uiteindelijk een coach die op àlle niveaus gepresteerd heeft, zowel met gearriveerde topteams als met teams die hij vrijwel vanaf de grond heeft moeten opbouwen. En soms zelfs tegen de keer in (NL-elftal dit jaar).
De spite op dit forum over een coach die Ajax een van de grootste successen sinds de jaren zeventig heeft bezorgd en die zich internationaal zo heeft onderscheiden, zegt wat mij betreft meer over die posters dan over Van Gaal zelf.
- InnerHarbour
Chelsea, City en Arsenal met
Alexis Sanxhez zijn voor mij de favorieten dit jaar.
Outsiders: Liverpool en United.

Outsiders: Liverpool en United.
YNWA
-
Feiten worden veelal los van de omgeving, van de verbanden gebruikt, eenzijdig geïnterpreteerd, bronnen zijn, vaak niet zo belangrijk.
Hoe krijg je een topic actief; noem de naam Van Gaal en "hup daar zijn ze weer", wordt de naam "Truus" er weer bijgehaald (Speelde Truus bij Ajax? Bij AZ? Ik kan me de naam niet zo goed herinneren) het feit dat Van Gaal in 2002 een keer heeft verloren (Noem maar wat)
Het is wachten op de eerste nederlaag bij MU en dat zal niet lang meer duren. Vergeeft het de haters, ze hebben een hele slechte zomer gehad
Hoe krijg je een topic actief; noem de naam Van Gaal en "hup daar zijn ze weer", wordt de naam "Truus" er weer bijgehaald (Speelde Truus bij Ajax? Bij AZ? Ik kan me de naam niet zo goed herinneren) het feit dat Van Gaal in 2002 een keer heeft verloren (Noem maar wat)
Het is wachten op de eerste nederlaag bij MU en dat zal niet lang meer duren. Vergeeft het de haters, ze hebben een hele slechte zomer gehad

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- InnerHarbour
Manchester City, gekomen zijn:
Sagna van Arsenal, was ik niet stuk van bij de Gunners, veel gedraaf.
Reges, van Porto, een defensieve middenvelder.
Zuculini, middenvelder uit Argentinië waar hij ook speelde.
Caballero, geweldige naam voor een voetballer, is een keeper overgenomen van Malaga. Zal wel de vervanger zijn voor Pantilimon.
Mangala, Fransman ook van Porto.
Dronkenpaard, halfjaar gehuurd vanuit NYC
Vertrokken:
Lescott, verdediger naar West Brom
Barry, middenvelder naar Everton, weet nog dat die met veel bombarie binnenkwam Villa.
Pantillimon, keeper naar Sunderland.
Lopes, aanvaller verhuurd aan Lille
Sagna van Arsenal, was ik niet stuk van bij de Gunners, veel gedraaf.
Reges, van Porto, een defensieve middenvelder.
Zuculini, middenvelder uit Argentinië waar hij ook speelde.
Caballero, geweldige naam voor een voetballer, is een keeper overgenomen van Malaga. Zal wel de vervanger zijn voor Pantilimon.
Mangala, Fransman ook van Porto.
Dronkenpaard, halfjaar gehuurd vanuit NYC
Vertrokken:
Lescott, verdediger naar West Brom
Barry, middenvelder naar Everton, weet nog dat die met veel bombarie binnenkwam Villa.
Pantillimon, keeper naar Sunderland.
Lopes, aanvaller verhuurd aan Lille
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op di aug 12, 2014 2:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Pcs. Het dwepen met Van Gaal door evangaalisten ken ik onderhand wel. Een beetje tegenwicht / tegengas werpt dan een vollediger beeld op de zaak.zeux schreef: Het gaat er om welke feiten je wilt zien Wimpey.
Het bashen van TH / FdB ken ik onderhand ook wel. Dus zorg ik ook in dat opzicht voor dat beetje tegenwicht / tegengas. Ene FdB heeft immers in een flink aantal minder pogingen al evenveel landstitels in NL verzameld als LvG.
Vind je mijn post dwepen? Wow.wimpey schreef:Pcs. Het dwepen met Van Gaal door evangaalisten ken ik onderhand wel. Een beetje tegenwicht / tegengas werpt dan een vollediger beeld op de zaak.zeux schreef: Het gaat er om welke feiten je wilt zien Wimpey.
Het bashen van TH / FdB ken ik onderhand ook wel. Dus zorg ik ook in dat opzicht voor dat beetje tegenwicht / tegengas. Ene FdB heeft immers in een flink aantal minder pogingen al evenveel landstitels in NL verzameld als LvG.
Een vollediger beeld schetsen is het hele verhaal schetsen. Dat doe jij heel bewust niet. Je schrijft dat je Louis een goede coach vindt, maar ik zie je vervolgens echt alleen maar afdingen op zijn prestaties en dat wat niet goed ging enorm uitvergroten. Daar zit absoluut geen evenwicht in.
Frank staat aan het begin. Ben benieuwd naar zijn (internationale) staat van dienst over pak hem beet vijftien jaar.
De vergelijking met Frank? Van Gaal stond na vier jaar met de Champions League in zijn handen.
-
De JC-aanhangers gaan uit van de CL vanaf 2016. Ik heb nog niet gelezen voor hoeveel jaar achter elkaar, maar dat zou wel eens voor vele jaren achtereen kunnen zijn, want het kost Ajax vijf tot zeven jaar om aan zo'n team te bouwen, dan zal het de mindere goden minimaal zeven jaar kosten, vanaf seizoen 2015-2016 de "Zeven vette jaren". Nog één jaar doorbijten, dan "Open up the pearly gates", de rest kan mijn generatie wel aanvullen. Voor de jongeren: http://www.youtube.com/watch?v=3W7-ngmO_p8De vergelijking met Frank? Van Gaal stond na vier jaar met de Champions League in zijn handen.
@Wimpey,
Foutje gevonden?